Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Asa-yı Musa
İkinci Kısım - Hüccetullahi’l-Bâliğa - Üçüncü Hüccet-i İmâniye - Tabiat Risalesi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="TaLHa" data-source="post: 373146" data-attributes="member: 1"><p><strong>İkinci Kısım - Sayfa 206</strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'tahoma'">intizamsız, şekilsiz, hamur gibi halitasından ibaret olmakla beraber; hava, su,hararet, ziya dahi, herbiri basit ve şuursuz ve herşeye karşı sel gibi bir tarzda gittiğinden, o hadsiz çiçeklerin teşkilleri ayrı ayrı ve gayet muntazam ve san’atlı olarak o topraktan çıkması, bilbedâhe ve bizzarure iktiza ediyor ki, o kâsede bulunan toprakta, mânen Avrupa kadar, mânevî ve küçük mikyasta matbaaları ve fabrikaları bulunsun. Tâ ki, bu kadar hayattar kumaşları ve binler ayrı ayrı nakışlı mensucatları dokuyabilsin.</span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"></span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'">İşte, tabiiyyunların fikr-i küfrîleri ne derece daire-i akıldan hariç saptığını kıyas et. Ve tabiatı mûcid zanneden insan suretindeki ahmak sarhoşlar “Mütefennin ve akıllıyız” diye dâvâ ettikleri halde, akıl ve fenden ne kadar uzak düştüklerini ve mümteni ve hiçbir cihetle mümkün olmayan bir hurafeyi kendilerine meslek ittihaz ettiklerini gör, gül ve tükür!</span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"></span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>Eğer desen:</strong> Mevcudat tabiata isnad edilse böyle acip muhaller olur, imtinâ derecesinde müşkilât olur. Acaba Zât-ı Ehad ve Samede verildiği vakit o müşkilât nasıl kalkıyor? Ve o suubetli imtinâ, o suhuletli vücuba nasıl inkılâp eder?</span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"></span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>Elcevap:</strong> Birinci Muhalde, nasıl ki güneşin cilve-i in’ikâsı kemâl-i suhuletle, külfetsiz, en küçük zerrecik camdan tut, tâ en büyük bir denizin yüzüne kadar feyzini ve tesirini misalî güneşçiklerle gayet kolaylıkla gösterdikleri halde, eğer güneşten nisbeti kesilse, o vakit herbir zerrecikte tabiî ve bizzat bir güneşin haricî vücudu, imtinâ derecesinde bir suubetle olabilmesi kabul edilmek lâzım gelir. Öyle de, herbir mevcut, doğrudan doğruya Zât-ı Ehad ve Samede verilse, vücub derecesinde bir suhulet, bir kolaylıkla ve bir intisap ve cilve ile, herbir mevcuda lâzım herbir şey ona yetiştirilebilir.</span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"></span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'">Eğer o intisap kesilse ve o memuriyet başıbozukluğa dönse ve herbir mevcut kendi başına ve tabiata bırakılsa, o vakit imtinâ derecesinde yüz bin müşkilât ve suubetle, sinek gibi bir zîhayatın, kâinatın küçük bir fihristesi olan gayet harika</span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"></span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"></span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"></span> <table style='width: 100%'><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">Avrupa: (bk. bilgiler)</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">Zât-ı Ehad ve Samed: herşey Kendisine muhtaç olduğu halde Kendisi hiçbir şeye muhtaç olmayan ve birliği herbir şeyde görünen Allah</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">acip: hayret verici</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">ahmak: aptal</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">bilbedâhe: açık bir şekilde</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">bizzarure: ister istemez, zorunlu olarak</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">cihet: şekil, yön</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">cilve: görünme, yansıma</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">cilve-i in’ikâs: görüntünün yansıması</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">daire-i akıl: akıl alanı</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">dâvâ: iddia</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">feyiz: bereket, bolluk</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">fihriste: özet</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">fikr-i küfrî: Allah’ı inkâr etme düşüncesi</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">hadsiz: sayısız</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">halita: karışık halde olan, karışık</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">hararet: sıcaklık</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">haricî: dışa ait</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">hariç: dışında</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">hurafe: delile dayanmayan saçma inanış</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">iktiza etmek: gerektirmek</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">imtinâ: imkânsızlık</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">inkılâp etmek: dönüşmek</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">intisap: bağlantı</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">intizamsız: düzensiz</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">isnad etme: dayandırma</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">ittihaz etmek: edinmek, kabullenmek</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">kemâl-i suhulet: tam bir kolaylık</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">kâinat: doğa, evren</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">külfet: güçlük, zorluk</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">memuriyet: emir altında olma</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">mensucat: dokumalar</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">meslek: usul, yol</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">mevcudat: varlıklar</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">mevcut: varlık</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">mikyas: ölçek</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">misal: benzer, örnek</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">misalî: görüntü şeklinde olan</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">muhal: imkânsız</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">muntazam: düzenli</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">mûcid: icad eden; yoktan var eden</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">mümteni: imkansız</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">mütefennin: bilgili, fen ilimlerine sahip</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">müşkilât: zorluklar</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">nisbet: bağ</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">suhulet: kolaylık</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">suret: biçim, görünüş</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">suubet: zorluk</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">tabiat: doğa, maddî âlem</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">tabiiyyun: herşeyi tabiatın tesiriyle meydana geldiğini iddia edenler</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">teşkil: şekillendirme, oluşturma</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">vücub: kesinlik, zorunluluk, gereklilik</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">vücud: varlık</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">ziya: ışık</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'">zîhayat: canlı, hayat sahibi</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'">şuursuz: bilinçsiz</span></td></tr></table></blockquote><p></p>
[QUOTE="TaLHa, post: 373146, member: 1"] [b]İkinci Kısım - Sayfa 206[/b] [FONT=tahoma]intizamsız, şekilsiz, hamur gibi halitasından ibaret olmakla beraber; hava, su,hararet, ziya dahi, herbiri basit ve şuursuz ve herşeye karşı sel gibi bir tarzda gittiğinden, o hadsiz çiçeklerin teşkilleri ayrı ayrı ve gayet muntazam ve san’atlı olarak o topraktan çıkması, bilbedâhe ve bizzarure iktiza ediyor ki, o kâsede bulunan toprakta, mânen Avrupa kadar, mânevî ve küçük mikyasta matbaaları ve fabrikaları bulunsun. Tâ ki, bu kadar hayattar kumaşları ve binler ayrı ayrı nakışlı mensucatları dokuyabilsin. İşte, tabiiyyunların fikr-i küfrîleri ne derece daire-i akıldan hariç saptığını kıyas et. Ve tabiatı mûcid zanneden insan suretindeki ahmak sarhoşlar “Mütefennin ve akıllıyız” diye dâvâ ettikleri halde, akıl ve fenden ne kadar uzak düştüklerini ve mümteni ve hiçbir cihetle mümkün olmayan bir hurafeyi kendilerine meslek ittihaz ettiklerini gör, gül ve tükür! [B]Eğer desen:[/B] Mevcudat tabiata isnad edilse böyle acip muhaller olur, imtinâ derecesinde müşkilât olur. Acaba Zât-ı Ehad ve Samede verildiği vakit o müşkilât nasıl kalkıyor? Ve o suubetli imtinâ, o suhuletli vücuba nasıl inkılâp eder? [B]Elcevap:[/B] Birinci Muhalde, nasıl ki güneşin cilve-i in’ikâsı kemâl-i suhuletle, külfetsiz, en küçük zerrecik camdan tut, tâ en büyük bir denizin yüzüne kadar feyzini ve tesirini misalî güneşçiklerle gayet kolaylıkla gösterdikleri halde, eğer güneşten nisbeti kesilse, o vakit herbir zerrecikte tabiî ve bizzat bir güneşin haricî vücudu, imtinâ derecesinde bir suubetle olabilmesi kabul edilmek lâzım gelir. Öyle de, herbir mevcut, doğrudan doğruya Zât-ı Ehad ve Samede verilse, vücub derecesinde bir suhulet, bir kolaylıkla ve bir intisap ve cilve ile, herbir mevcuda lâzım herbir şey ona yetiştirilebilir. Eğer o intisap kesilse ve o memuriyet başıbozukluğa dönse ve herbir mevcut kendi başına ve tabiata bırakılsa, o vakit imtinâ derecesinde yüz bin müşkilât ve suubetle, sinek gibi bir zîhayatın, kâinatın küçük bir fihristesi olan gayet harika [/FONT][TABLE] [TR] [TD][FONT=tahoma]Avrupa: (bk. bilgiler)[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]Zât-ı Ehad ve Samed: herşey Kendisine muhtaç olduğu halde Kendisi hiçbir şeye muhtaç olmayan ve birliği herbir şeyde görünen Allah[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]acip: hayret verici[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]ahmak: aptal[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]bilbedâhe: açık bir şekilde[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]bizzarure: ister istemez, zorunlu olarak[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]cihet: şekil, yön[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]cilve: görünme, yansıma[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]cilve-i in’ikâs: görüntünün yansıması[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]daire-i akıl: akıl alanı[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]dâvâ: iddia[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]feyiz: bereket, bolluk[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]fihriste: özet[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]fikr-i küfrî: Allah’ı inkâr etme düşüncesi[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]hadsiz: sayısız[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]halita: karışık halde olan, karışık[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]hararet: sıcaklık[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]haricî: dışa ait[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]hariç: dışında[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]hurafe: delile dayanmayan saçma inanış[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]iktiza etmek: gerektirmek[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]imtinâ: imkânsızlık[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]inkılâp etmek: dönüşmek[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]intisap: bağlantı[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]intizamsız: düzensiz[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]isnad etme: dayandırma[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]ittihaz etmek: edinmek, kabullenmek[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]kemâl-i suhulet: tam bir kolaylık[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]kâinat: doğa, evren[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]külfet: güçlük, zorluk[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]memuriyet: emir altında olma[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]mensucat: dokumalar[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]meslek: usul, yol[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]mevcudat: varlıklar[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]mevcut: varlık[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]mikyas: ölçek[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]misal: benzer, örnek[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]misalî: görüntü şeklinde olan[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]muhal: imkânsız[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]muntazam: düzenli[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]mûcid: icad eden; yoktan var eden[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]mümteni: imkansız[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]mütefennin: bilgili, fen ilimlerine sahip[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]müşkilât: zorluklar[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]nisbet: bağ[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]suhulet: kolaylık[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]suret: biçim, görünüş[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]suubet: zorluk[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]tabiat: doğa, maddî âlem[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]tabiiyyun: herşeyi tabiatın tesiriyle meydana geldiğini iddia edenler[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]teşkil: şekillendirme, oluşturma[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]vücub: kesinlik, zorunluluk, gereklilik[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]vücud: varlık[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]ziya: ışık[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma]zîhayat: canlı, hayat sahibi[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma]şuursuz: bilinçsiz[/FONT][/TD] [/TR] [/TABLE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Asa-yı Musa
İkinci Kısım - Hüccetullahi’l-Bâliğa - Üçüncü Hüccet-i İmâniye - Tabiat Risalesi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst