NuruAhsen
Sonsuz Temâþâ
İlim için önce şevk…
Yeni bir okul dönemine daha girdik. Bu bazı çocuklar için yeni bir hayatın başlangıcı anlamına geliyor.
Öğretmen-öğrenci-veli üçgeninin aktif olarak yaşanacağı bu dönemde, en çok şevke ihtiyaç duyacağız.
Öğrenmeyi istemek çocuklarımızın öğrenme psikolojisini canlı tutar ve harekete geçirir. “Öğrenmenin dinamiklerinden en mühimi istektir,” desek mübalâğa etmiş olmayız.
Öğrenme arzusunu uyandırmak için…
Şevkli, gayretli ve ümitvar olmak, insana mezara kadar ilim öğrenme psikolojisini kazandırır. İstek duygusu, beynin duygusal lobu ile alâkalıdır ve irade dışı hareket eder. Bu yüzden çocuklarımızın tertemiz dimağlarına ilk vereceğimiz imanî ilim (dereceli olarak) çok önemlidir. Öğrettiğimiz bu ilk bilgiler, onların hayat boyu zihinsel fonksiyonlarının yaratılış gayelerine uygun gelişmesine yarar. Dikkatli her anne-baba bu faydaları takip etmek suretiyle görebilir.
Evde uygulayabileceğimiz dinî bilgiler programı, (Kur’ân öğrenme, ilmihal, hadis, peygamberler tarihi, v.b.) çocuklarımızın şevklenmesine vesile olacaktır. Ailesinin desteğini ve ilgisini yanında hisseden çocuk her türlü problemini daha rahat çözecektir. Zaten Kur’ân’la aklı, kalbi, ruhu beslendiğinden öğreneceği her şeyi kâinat kitabının okumaları olarak görecek, her şeye Allah’ın nuru ile bakacaktır.
Ev programlarımız nasıl olmalı?
Ev programlarımızı bir düzen dahilinde, günlük sohbetler halinde şekillendirebiliriz.
Sohbetlerimiz için yarım saat yeterli olacaktır.
Sohbetlerimizi yatmadan önce veya çay eşliğinde yapabiliriz.
Uzmanlar verimli bir sohbet ortamı için öncelikle biz anne babaların bilinçli olması gerektiğini belirtmekteler.
Çocuklarımızla müspet ve iyimser bir diyalog kurmuşsak, sohbetlerimiz zamanla alışkanlık haline gelecektir. Böylece çocuğumuz afaki âleminde yaşadığı, anlayamadığı ya da yanlış anladığı kavramları da bizimle paylaşma ve doğrusunu öğrenme imkânı bulabilir. Kişiliğinde sapmalar yaşamasına tedbir olabilecek bu sohbetler aynı zamanda hayatındaki mühim olayları istişare etme yoluyla halletmeyi öğrenmesine de vesile olacaktır.
Çocuklarımızın okullarda okudukları ilimlerden azami derecede istifade edip ahirette şikâyetçi değil, şefaatçi olmalarını temenni ediyorum.
Gayretli, şevkli, ümitli bir yıl dileğiyle...
Zeliha Özpamukçu
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Uzmanı
Yeni bir okul dönemine daha girdik. Bu bazı çocuklar için yeni bir hayatın başlangıcı anlamına geliyor.
Öğretmen-öğrenci-veli üçgeninin aktif olarak yaşanacağı bu dönemde, en çok şevke ihtiyaç duyacağız.
Öğrenmeyi istemek çocuklarımızın öğrenme psikolojisini canlı tutar ve harekete geçirir. “Öğrenmenin dinamiklerinden en mühimi istektir,” desek mübalâğa etmiş olmayız.
Öğrenme arzusunu uyandırmak için…
Şevkli, gayretli ve ümitvar olmak, insana mezara kadar ilim öğrenme psikolojisini kazandırır. İstek duygusu, beynin duygusal lobu ile alâkalıdır ve irade dışı hareket eder. Bu yüzden çocuklarımızın tertemiz dimağlarına ilk vereceğimiz imanî ilim (dereceli olarak) çok önemlidir. Öğrettiğimiz bu ilk bilgiler, onların hayat boyu zihinsel fonksiyonlarının yaratılış gayelerine uygun gelişmesine yarar. Dikkatli her anne-baba bu faydaları takip etmek suretiyle görebilir.
Evde uygulayabileceğimiz dinî bilgiler programı, (Kur’ân öğrenme, ilmihal, hadis, peygamberler tarihi, v.b.) çocuklarımızın şevklenmesine vesile olacaktır. Ailesinin desteğini ve ilgisini yanında hisseden çocuk her türlü problemini daha rahat çözecektir. Zaten Kur’ân’la aklı, kalbi, ruhu beslendiğinden öğreneceği her şeyi kâinat kitabının okumaları olarak görecek, her şeye Allah’ın nuru ile bakacaktır.
Ev programlarımız nasıl olmalı?
Ev programlarımızı bir düzen dahilinde, günlük sohbetler halinde şekillendirebiliriz.
Sohbetlerimiz için yarım saat yeterli olacaktır.
Sohbetlerimizi yatmadan önce veya çay eşliğinde yapabiliriz.
Uzmanlar verimli bir sohbet ortamı için öncelikle biz anne babaların bilinçli olması gerektiğini belirtmekteler.
Çocuklarımızla müspet ve iyimser bir diyalog kurmuşsak, sohbetlerimiz zamanla alışkanlık haline gelecektir. Böylece çocuğumuz afaki âleminde yaşadığı, anlayamadığı ya da yanlış anladığı kavramları da bizimle paylaşma ve doğrusunu öğrenme imkânı bulabilir. Kişiliğinde sapmalar yaşamasına tedbir olabilecek bu sohbetler aynı zamanda hayatındaki mühim olayları istişare etme yoluyla halletmeyi öğrenmesine de vesile olacaktır.
Çocuklarımızın okullarda okudukları ilimlerden azami derecede istifade edip ahirette şikâyetçi değil, şefaatçi olmalarını temenni ediyorum.
Gayretli, şevkli, ümitli bir yıl dileğiyle...
Zeliha Özpamukçu
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Uzmanı