İnsanlar Özgürmüdür?

CeMre1

Well-known member
EWT şimdi size küçük bi soru soracagım aslında basit bi soru yani dünüldün de öyle sorum şöyle ..(insanlar özgürmüdür)..
soru-isareti-240x300.jpg
:003:
 

Abidin1

Well-known member
Cevap: Selam millet küçük bi sorum var ;)

Selam;

Özgürlük çok genel bir kavram. Cevap sizin neyi kast ettiğinize bağlı.

Eğer özgürlük serbest bırakılma manasında ise. Rahat bırakılmak, serbest bırakılmak bu Sınav yerinde yok.
İnsanlar: «İnandık! demeleriyle bırakılıp da imtihan edilmeyeceklerini mi sandılar? (ANKEBUT -2)
İnsanlar mallarıyla, evlatlarıyla, hastalıklarla, kederlerle, ölümlerle ve türlü şekiller de imtihan edilirler..

Eğer özgürlükten kastınız seçme hürriyeti ise evet o hürriyetiniz var. İsterseniz karşılaştığınız sınav sorularını inançla,sabırla ve sebatla karşılarsınız. İsterse insan bunun tersini de yapar. Azar, tozutur. (Fakat yüce Allah kulunun küfür eyleminde bulunmasına razı olmaz. Bu kulun kendi isteğiyle sapıtmasıdır.)

Saygılar..
(Kaldı 88 mesaj :005: 88 mesaj sonra profilime Aleyküm Selam yazacam :) )
 

VUSLAT

Well-known member
Cevap: Selam millet küçük bi sorum var ;)

(Kaldı 88 mesaj :005: 88 mesaj sonra profilime Aleyküm Selam yazacam :) )

cıx... cıx... ıııı ıııı:016: sizi üzmek istemem ama,:p malesef 64 mesajına 186 mesaj eklemen gerekiyor...:005:

yani bu da demek oluyor ki,186 adım yol katetemen,:011: görüşmek üzere,:038:

selam ve dua ile Rabbime emanetsiniz...:047:
 

Abidin1

Well-known member
Cevap: Selam millet küçük bi sorum var ;)

cıx... cıx... ıııı ıııı:016: sizi üzmek istemem ama,:p malesef 64 mesajına 186 mesaj eklemen gerekiyor...:005:

yani bu da demek oluyor ki,186 adım yol katetemen,:011: görüşmek üzere,:038:

selam ve dua ile Rabbime emanetsiniz...:047:

Off :Y:Sn. VUSLAT ne yaptınız siz ya. 186 biter mi.:005: Ben araştırdım bakın limit sanırım 150
http://www.risaleforum.net/site-yon...8-profilimden-mesaj-yazamiyorum-diyenler.html

150 de anlaşalım :047: en iyisi budur..:005:
 

VUSLAT

Well-known member
Cevap: Selam millet küçük bi sorum var ;)

Off :Y:Sn. VUSLAT ne yaptınız siz ya. 186 biter mi.:005: Ben araştırdım bakın limit sanırım 150
http://www.risaleforum.net/site-yon...8-profilimden-mesaj-yazamiyorum-diyenler.html

150 de anlaşalım :047: en iyisi budur..:005:

anlaştık gitti Abidin kardeş...:047:
kusura bakmayın bizim zamanımızda özel mesajlaşmak 250 den başlıyordu...:H:
eh biz eskidik artıkın...:032:
yönetim:008: siz yeni nesil için bu sayıyı 150 ye çekmiş hadi hayırlı olsun bakem...:048:
 

bo$ver

Active member
Cevap: Selam millet küçük bi sorum var ;)

özgürlük?

hani özgürüm imajıyla ne inanç ne ahlak ne edep gibi kavramlardan uzak aşağılık bi hayat sürenlerin aslında ne feci bi tutsak oldukları bariz...yanii özgürlük ALLAH'a kul olmaktır olabilmektir.aksi halde sen dünyanın kulu oluverirsin!


(Kaldı 88 mesaj :005: 88 mesaj sonra profilime Aleyküm Selam yazacam :) )

bakalım hangimizin msjı daha çabuk bulacak 150 yi :p
 

faris

Well-known member
Cevap: Selam millet küçük bi sorum var ;)

Eğer hürriyet düşünceleri dile getirmek ise düşünceyi fiile dönüştürmek ise özgürlüktür diyebiliriz.

Biz düşüncelerimizi dile getirebildiğimiz kadar hür, eyleme dönüştürebildiğimiz kadar özgürüz.


Atatürk ilke ve inkılaplar deniliyor hatta öyleki ANAYASA ile bağdaştırılıyor. Hatta bazılarının tartışılması anayasa ile yasaklanıyor. Şimdi bunu bir inceleyelim: Atatürk ilke ve inkılapları Hürriyet ve Özgürlükten bahsediyor. Ama bu hürriyet ve özgürlük kişisel bir olgu ile yasalaştığından umumun ferdi olarak sosyal ortamda biz özgürlük ve hürriyeti mutlak olarak yoktur. Çünkü hürriyet; düşünce, özgürlük ise eylemdi. Atatürkçü sistemde Hürriyet ve özgürlük ise elbette Atatürk gibi düşünme ve eylemden ibaret olduğundan mutlak anlamda özgürlük ve hürriyet hali hazırdaki Türkiye için mümkünat dahilinde değildir. Ne zaman hukuksal ve sosyal alanda bir kişiye bağlı olan zihniyetten çıkıp mutlak hukuk ve sosyal düzen sağlanırsa o zaman özgürlük ve hürriyetten hakiki manada söz edilebilir.

Saltanatı ve halifeliği cumhuriyet ile bağdaşmayarak kaldıran zihniyetin yaptığı, bir saltanatı ve halifeliği kaldırıp yerine altın bir libas giydirip başka bir saltanatı ve halifeliği getirmek olmadı mı?

Sözlerim Atatürk karşıtı olarak anlaşılmasını istmem ancak hak ve hakikati söylemekten de kaçınmam. Eleştirim Atatürkün lider ve siyasi kişiliğine değil eleştirim bazı çevrelerin Atatürkçülük sistemi Anayasaymış gibi göstererek yasa ile muhafaza etmesidir. Atatürkçü sistem bir anayasa olması hicbir hak ve hukuk ile açıklanamaz ve bağdaştırılamaz belki bir rehber olabilir. Nasıl ki hukuk ta kaynağı olmayan bir durumun ilgili kişilerin içtihadlarına bakılarak hükmün verilmesi gibi Atatürkçü düşünce sistemide ancak bu nitelikte olabilir..
 

Abidin1

Well-known member
Cevap: Selam millet küçük bi sorum var ;)

Selamın aleyküm.

Özgürlük kavramda, Seçme hürriyetinin yanına şunu da eklemek gerek. Kişinin yaptıklarından sorumlu olması böylece. Yüce Allah (c.c.) ın Vaad'ine ve tehdidine layık olması. Bu kavramın itikati yönü.

Sn. fahris'in eklediği sosyal yönünde ise önemli bir kaç nokta var. İlk olarak Atatürk'ü düşünürken geçmişle birlikte bir bütün olarak tanım yapmalıyız. Özellikle şunu iyi anlamalıyız Atatürk bir din adamı değildir. Peki kimdir ? nereden gelip nereye gider ? (ki bu insanlığın en tabii sorusudur.) Atatürk küçük yaşlardan beri askeri eğitimle büyümüş dahilik derecesinde çok yetenekli bir askerdir. Bence Onu etkileyen, biçimlendiren en önemli şeylerden biri geldiği bölgedir. Atatürk Makedonyalıdır. Viyana bozgunundan sonra sürekli kaynayan, nesiller boyunca dağlarda hıristiyan milletlerin komitacılarıyla çarpışmış ve nesiller böyle heba olmuş. Daha sonra milyonlarca insanı kapsayan büyük yok oluş ve göçler yaşamış bir halkın, bölgenin parçasıdır.
Genelde Atatürk ten bahsedilirken din adamı olmadığı halde dine bakışı ele alınır. Bence onu sadece bu yönüyle ele almak yanlış onu ait olduğu bölgenin tarihi (İslam tarihinin balkan bölümüyle) birlikte düşünmeli. Eğer değiştirilemez ve hatta tartışılamaz maddeler o insanlar tarafından eklendiyse emin olun ciddi bir sebebi vardır. Bunu kalıcı yok oluş ve sürgün anıları dinlememiş halkların anlaması zor da olabilir. Bunu da düşünüyorum.

Ayrıca Atatürk'ün bir sözü "Cumhuriyet sizden, fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller ister. (Atatürk)" Bu söz benim itikadi mezhebime aykırı olmayan çok önemli bir söz. (ayrıca Hanefiliğin özününde buna yakın olduğunu düşünüyorum.) Bu yüzden benim bağlı olduğum görüşlerle ilk dönem Cumhuriyet hiç bir şekilde çatışmıyor. (1940 lardan sonra sistemleşen bazı kutuplardan bahsetmiyorum.)

Ayrıca rahmetli Said Nursi'nin de cumhuriyetçi olduğunu tv de belgeselde duymuştum. Buna da inanıyorum.

Son olarak bir Balkanlı olan Mehmet Akif'in bir şiirinden bir bölüm eklemek istiyorum.

Aşina çehre de yok, hiçbirinin yâdı da yok;
Yakılan bunca hayatın, hani, ecsadı da yok!
Yoklasan külleri, altından, eminim, ancak,
Kömür olmuş iki üç parça kemiktir çıkacak!
Baba! En sevgili annen, o senin öz vatanın
Olacak mıydı feda hırsına üç kaltabanın?
Dedemin sürdüğü, can ektiği toprak gitti...
Öyle bir gitti ki hem; bir daha gelmez ebedi!
Ne olurdun bunu kalkıp ta göreydin acaba?
"Meşhed"in beynine haç saplanacak mıydı baba!
Ne felaket: dönüversin de mesâcid ahıra,
Hırvat'ın askeri tepsin çıkıp üstünde hora!
Bari bir hatıra kalsaydı şu toprakta diri...
Yer yarılmış, yere geçmiş şüheda türbeleri!

Saygılar.. (az kaldı sanırım :005:)
 

faris

Well-known member
Cevap: Selam millet küçük bi sorum var ;)

Evet haklısınız sn. abidin;

Meselemiz özgürlük olduğu için konuya uygun olabilecek bazı hususları dile getirmeye çalıştım. Meselenin Atatürk'ün kişiliği olmadığı bazı çevrelerin Atatürkçü düşünce sistemini kullanarak mutlak özgürlüğe set çektiklerini dile getirmek istedim.. Ve özgürlüğü ele alırkende özgürlüğü genel olarak ele almaya çalıştım.

Ustadımız Bediüzzamanın cumhuriyet hakkında fikri ise :

Eskişehir Mahkemesinde gizli kalmış ve resmen zapta geçmemiş ve müdafaatımda dahi yazılmamış bir eski hatırayı ve lâtif bir kıssa-i müdafaayı beyan ediyorum.

Orada benden sordular ki: “Cumhuriyet hakkında fikrin nedir?”


Ben de dedim: “Yaşlı mahkeme reisinden başka daha siz dünyaya gelmeden ben dindar bir cumhuriyetçi olduğumu elinizdeki tarihçe-i hayatım ispat eder. Hülâsası şudur ki: O zaman, şimdiki gibi, hâli bir türbe kubbesinde inzivada idim. Bana çorba geliyordu. Ben de tanelerini karıncalara veriyordum. Ekmeğimi onun suyu ile yerdim. Benden sordular, ben dedim: Bu karınca ve arı milletleri cumhuriyetçidirler. Cumhuriyetperverliklerine hürmeten, taneleri karıncalara veriyorum.”


Sonra dediler: “Sen Selef-i Salihîne muhalefet ediyorsun.”

Cevaben diyordum: “Hulefâ-i Râşidîn; hem halife, hem reisicumhur idiler. Sıddîk-ı Ekber (r.a.) Aşere-i Mübeşşereye ve Sahabe-i Kirama elbette reisicumhur hükmünde idi. Fakat mânâsız isim ve resim değil, belki hakikat-i adaleti ve hürriyet-i şer’iyeyi taşıyan mânâ-yı dindar cumhuriyetin reisleri idiler.”


İşte, ey müddeiumumî ve mahkeme âzâları, elli seneden beri bende olan bir fikrin aksiyle beni ittiham ediyorsunuz. Eğer lâik cumhuriyet soruyorsanız, ben biliyorum ki, lâik mânâsı, bîtaraf kalmak, yani hürriyet-i vicdan düsturuyla, dinsizlere ve sefahetçilere ilişmediği gibi dindarlara ve takvâcılara da ilişmez bir hükûmet telâkki ederim. Yirmi beş senedir hayat-ı siyasiye ve içtimaiyeden çekilmişim. Hükûmet-i cumhuriye ne hal kesb ettiğini bilmiyorum. El’iyâzü billâh, eğer dinsizlik hesabına imanına ve âhiretine çalışanları mes’ul edecek kanunları yapan ve kabul eden bir dehşetli şekle girmişse, bunu size bilâperva ilân ve ihtar ederim ki, bin canım olsa, imana ve âhiretime feda etmeye hazırım.

Ne yaparsanız yapınız, benim son sözüm
blank.gif
1
حَسْبُنَا اللهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ (
“Allah bize yeter. O ne güzel vekildir.” Âl-i İmrân Sûresi, 3:173.)olarak sizin beni idam ve ağır ceza ile zulmen mahkûm etmenize mukàbil derim...(Şualar - Ondördüncü Şua)
 
Üst