Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
İşaratü'l İcâz
İşaratü'l-İcâz 7. Ders - Kötülükler ve Çirkinlikler Neden Yaratıldı ?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 406179" data-attributes="member: 27"><p>Karanlık olmasa aydınlığın derecesini anlayamayız. Sabit bir aydınlık olur. </p><p>Soğuk olmasa sıcak dediğimiz şey sadece sıcak olur. Daha sıcak, daha da sıcak diyemeyiz. </p><p>Çünkü soğuğun müdahelesi olmadığından sıcaklık sabit kalır. </p><p>Açlık diye birşey olmasa, tokum diyemezdik. </p><p></p><p>İşte bunlar gibi şer olarak gördüğümüz çok şeyler vardır ki hayırların mertebelerini gösterir. </p><p></p><p>Mesela yeryüzünde birbirinden güzel manzaralar vardır. </p><p>O manzaraların içinde dikenler, kesif maddeler, kışırlar, solmuş yapraklar vs. vardır ki, </p><p>bunların güzelliğin mertebesinin anlaşılmasında önemli yeri vardır. </p><p>Bütün yeryüzü tek manzara olsa, bütün insanların simaları birebir aynı olsa, </p><p>hangisi güzel, hangisi çirkin olduğunu söyleyebilir miydik ? </p><p></p><p>Mesela şeytan şer olduğu halde, insanlar ondan Allah'a sığınmaları derecesinde imanları terakki ediyor. </p><p>Ne kadar da şeytana tabi olurlarsa, o derecede sükut ediyorlar. </p><p>Bu hal imanda sonsuz mertebelerin ortaya çıkmasına sebeb oluyor. </p><p>Aksi takdirde iman sadece meleklerin imanından ibaret kalır, mertebeleri olmazdı. </p><p>Çünkü onların şeytanı yok, kayıtsız şartsız iman ve itaat ederler..</p><p></p><p>İnsanara ise şeytan musallat edilmiş, serçeye atmacanın musallat edilmesi gibi, </p><p>ne kadar ondan kaçarsa, o kadar hayatı devam eder, </p><p>yani insan da şeytanın tuzaklarından kaçındığı nisbette imanı artar, </p><p>ahirette baki ve saadetli bir hayatı olur..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 406179, member: 27"] Karanlık olmasa aydınlığın derecesini anlayamayız. Sabit bir aydınlık olur. Soğuk olmasa sıcak dediğimiz şey sadece sıcak olur. Daha sıcak, daha da sıcak diyemeyiz. Çünkü soğuğun müdahelesi olmadığından sıcaklık sabit kalır. Açlık diye birşey olmasa, tokum diyemezdik. İşte bunlar gibi şer olarak gördüğümüz çok şeyler vardır ki hayırların mertebelerini gösterir. Mesela yeryüzünde birbirinden güzel manzaralar vardır. O manzaraların içinde dikenler, kesif maddeler, kışırlar, solmuş yapraklar vs. vardır ki, bunların güzelliğin mertebesinin anlaşılmasında önemli yeri vardır. Bütün yeryüzü tek manzara olsa, bütün insanların simaları birebir aynı olsa, hangisi güzel, hangisi çirkin olduğunu söyleyebilir miydik ? Mesela şeytan şer olduğu halde, insanlar ondan Allah'a sığınmaları derecesinde imanları terakki ediyor. Ne kadar da şeytana tabi olurlarsa, o derecede sükut ediyorlar. Bu hal imanda sonsuz mertebelerin ortaya çıkmasına sebeb oluyor. Aksi takdirde iman sadece meleklerin imanından ibaret kalır, mertebeleri olmazdı. Çünkü onların şeytanı yok, kayıtsız şartsız iman ve itaat ederler.. İnsanara ise şeytan musallat edilmiş, serçeye atmacanın musallat edilmesi gibi, ne kadar ondan kaçarsa, o kadar hayatı devam eder, yani insan da şeytanın tuzaklarından kaçındığı nisbette imanı artar, ahirette baki ve saadetli bir hayatı olur.. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
İşaratü'l İcâz
İşaratü'l-İcâz 7. Ders - Kötülükler ve Çirkinlikler Neden Yaratıldı ?
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst