İşte dünyanın en değerli markaları

HaberRss

Haber Robotu
markalar2.jpg
Dünyanın en önemli 'marka danışmanlığı' oluşumu olarak gösterilen Interbrand, bu yılın en iyilerini açıkladı. 25 ülkede toplam 40 ofisi bulunan şirketin değerlendirmesinde herhangi bir Türk şirketi listeye giremedi.Dünyanın en değerli markası, geçtiğimiz yıla göre marka değerini yüzde 28 oranında arttıran Apple oldu. Kuruluşundan bu yana toplamda 600 milyon ürün satmayı başaran teknoloji devinin marka değeri, 98.3 milyar dolar oldu.Interbrand'ın yayımladığı listede ikinci sıra Google'a ait. Marka değerini yüzde 34 oranında arttırmayı başaran şirket, 93.2 milyar dolarlık marka değerine sahip durumda.Yıllardır zirveyi kaptırmayan Coca Cola ise 13 yıl aradan sonra ilk kez iki sıra birden geriledi. Marka değerini yalnızca yüzde 2 oranında arttırabilen Coca Cola, Apple ve Google'ın gerisinde kaldı. Şirketin marka değeri 79.2 milyar dolar olarak ölçüldü.Bu üçlüyü sırasıyla IBM, Microsoft, Diversified, McDonalds, Samsung, Intel ve Toyota izledi.Listede en büyük sıçramayı Facebook, yüzde 43 ile yaptı. Google yüzde 34, Prada yüzde 30, Apple yüzde 28 ve Amazon da yüzde 27'lik büyüme ile bu alanda zirvedeki şirketler oldu.En büyük düşüş ise akıllı telefon piyasasına uyum sağlayamayan Nokia'dan geldi. Toplam marka değeri yüzde 65 oranında düşen şirket, 7.4 milyar dolarlık marka değeri ile 57. sırada yer aldı. Nokia'nın yanı sıra Canon, Sony, Nintendo, Dell, Morgan Stanley, MTV ve Avon da marka değeri bir hayli düştü.Listede ilk defa yer alan üç marka ise Discovery Channel, Duracell ve Chevrolet oldu.

Devami...
 
Üst