Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
İslam Akaidi ve Fıkıh
İcma ve Kıyas
Kadının erkeğe karşı avreti nasıldır(dört mezhebe göre-öğrenmek isteyene)
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Tevhid_Nur" data-source="post: 136749"><p><strong>Cevap: Kadının erkeğe karşı avreti nasıldır(dört mezhebe göre-öğrenmek iste</strong></p><p></p><p><span style="color: #ff0000"><strong>Aklî delilleri:</strong> </span></p><p><span style="color: #ff0000"></span>Fitneden kaçınmak için yüze bakmamak icabeder. Çünkü yüze bakmaktaki fitne, dizden aşağıya bakmaktaki fitneden daha büyüktür. Kadının saçma ve ayaklarına bakmak ittifakla haramdır. Yüz güzelliğin aslı, fitnenin kaynağıdır. Bu bakımdan haram olması daha evladır.</p><p></p><p>Kaldı ki,<strong> Şafii ve Hanbelilerin</strong> âyeti tevil şekilleri ortaya çıkarıyor ki yüz avrettir. Yüzün avret olmayacağına dair de hiçbir delil yoktur.</p><p></p><p><strong>Maliki ve Hanefiterin</strong> delil aldıkları Esma ile ilgili hadise gelince, bu hadisin senetleri kopuktur. Birçok ravisinde de zayıflık vardır. Bu hadis konusunda muhaddisler değişik görüşler ileri sürmüşlerdir. Hadis yalnız Ebu Davudun süneninde olduğu halde<strong> Ebu Davud,</strong> <strong>«Bu hadis mürseldir. Zira bu hadisi Hz. Ayşeden rivayet eden Halid bin Düreyk <span style="color: #000099">Hz. Ayşeye ulaşmamıştır</span>. Hadisin senetlerinden olan Said bin Beşir Ebu Abdurrah-man el-Basrî, Şama yerleşen <span style="color: #ff0000">İbni Nesrin</span> azadlısıdır. Ki onun hakkında birçok muhaddisin itirazı vardır.»</strong> [114] demektedir.</p><p></p><p><strong>Bu hadis hakkında tek ravisi olan</strong> <span style="color: #000099"><strong>Ebu Davudun</strong></span> <strong>görüş ve düşünceleri böyle olunca, yüz ve ellerin avret olmadığına dair delil olması ne derece uygun olur? </strong>Bir an için hadisin sahih olduğunu farzetsek bile yine de delil olma durumu şüphelidir. Çünkü hadisin hicap âyetlerinden önce varid olması kuvvetle muhtemeldir. Eğer<strong> hicap</strong> âyetlerinden önce varid olmuşsa, âyetlerle neshedilmiş demektir. Veya <strong>hadis ancak zaruret hallerinde el ve yüze bakmanın caiz olduğunu ifade etmektedir</strong>. Mesela; bir dünür, bir şahit veya bir kadı yüze bakabilir.</p><p></p><p><strong>İbni Cevzi</strong> bu hususta şöyle demektedir: <strong>«Bu âyet yabancı kadınlara özürsüz olarak bakmanın haram olduğunu ifade eder. Fakat eğer zaruret varsa, mesela bir erkek kadınla evlenmek İstiyorsa veya onun aleyhinde şehadette bulunacaksa yalnız yüzüne bakabilir. Zaruret hallerinin dışında her ne suretle olursa olsun yabancı kadına bakmak haramdır. Mademki yüz ve eller avrettir, namazın şartlarından biri de setr-i avret olduğuna göre, bunların açılması ile neden namaz bozulmuyor diye sorulabilir. Bunun cevabı şudur: Namazda yüz ve ellerin örtülmesinde meşakkat vardır.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Bu yüzden yalnız namaza mahsus olarak yüz ve ellerin açılmasına müsade edilmiştir.»</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>El ve yüzün avret olmadığını iddia eden alimler</strong>, <strong>yüz ve ellerde hiçbir ziynet eşyasının olmamasını ve bunların açılmasının fitneye sebeb olmamasını <span style="color: #cc0000">şart koşmaktadırlar</span>.</strong> Bu sebeble zamanımızdaki kadınların yüz ve ellerinde kullandıkları süs eşyaları ile erkekler arasında gezmelerinin haram olduğunda hiçbir alimin şüphesi yoktur.</p><p> </p><p>Yüz ve ellerin avret olmadığını iddia eden alimlerin sözleri, yüz ve ellerin açık olmasının farz olduğu, sünnet olduğu veya bunların örtülmesinin bidad olduğu manasına gelmez. Çünkü böyle bir İddiayı müslüman bir alim değil, sade bir müslüman bile öne süremez. Bunların sözlerinin manası, zaruret halterinde ve fitneye sebeb olmadığı takdirde açılmalarında bir vebal olmadığıdır. </p><p></p><p>İçinde yaşadığımız çağda şeytanın yardımcıları alabildiğine çok, fuhuş ve ahlaksızlık alabildiğine yaygındır. Bu yüzden bugün hiçbir alim, hatta akıllı bir insan yüzün açılmasının caiz olduğunu söyleyemez. Çünkü bu veba hastalığına benzeyen ahlaksızlığın ümmet İçinde ve bilhassa yabancı kadınları taklid eden kadınlar arasında hızla yayıldığını gören her alim yüzün açılmasının haram olduğuna hükmeder. Çünkü bu devirde fitne ve fesad muhakkaktır. Kötülüğe davet eden vasıtalar son derece yaygındır. Ben bugünkü manada ilericilik taslayan hiçbir toplum görmedim ki, Aliahu taalanın<strong>. «Mümin erkeklere söyle: Gözlerini sakınsınlar.»</strong> âyeti ile Resulullah (sav)ın, <strong>«Gözünü çevir.»</strong> buyruğunu duyan, dinleyen bulunsun. <strong>Hülasa böylesine bozuk bir zamanda korunmak farzdır.</strong> </p><p></p><p><strong>Allahu taala isteyeni doğru yola iletsin. </strong></p><p><strong></strong></p><p></p><p> </p><p><strong><span style="color: #cc0000">Muhammed Ali Sabuni/Ahkam Tefsiri</span></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tevhid_Nur, post: 136749"] [b]Cevap: Kadının erkeğe karşı avreti nasıldır(dört mezhebe göre-öğrenmek iste[/b] [COLOR=#ff0000][B]Aklî delilleri:[/B] [/COLOR]Fitneden kaçınmak için yüze bakmamak icabeder. Çünkü yüze bakmaktaki fitne, dizden aşağıya bakmaktaki fitneden daha büyüktür. Kadının saçma ve ayaklarına bakmak ittifakla haramdır. Yüz güzelliğin aslı, fitnenin kaynağıdır. Bu bakımdan haram olması daha evladır. Kaldı ki,[B] Şafii ve Hanbelilerin[/B] âyeti tevil şekilleri ortaya çıkarıyor ki yüz avrettir. Yüzün avret olmayacağına dair de hiçbir delil yoktur. [B]Maliki ve Hanefiterin[/B] delil aldıkları Esma ile ilgili hadise gelince, bu hadisin senetleri kopuktur. Birçok ravisinde de zayıflık vardır. Bu hadis konusunda muhaddisler değişik görüşler ileri sürmüşlerdir. Hadis yalnız Ebu Davudun süneninde olduğu halde[B] Ebu Davud,[/B] [B]«Bu hadis mürseldir. Zira bu hadisi Hz. Ayşeden rivayet eden Halid bin Düreyk [COLOR=#000099]Hz. Ayşeye ulaşmamıştır[/COLOR]. Hadisin senetlerinden olan Said bin Beşir Ebu Abdurrah-man el-Basrî, Şama yerleşen [COLOR=#ff0000]İbni Nesrin[/COLOR] azadlısıdır. Ki onun hakkında birçok muhaddisin itirazı vardır.»[/B] [114] demektedir. [B]Bu hadis hakkında tek ravisi olan[/B] [COLOR=#000099][B]Ebu Davudun[/B][/COLOR] [B]görüş ve düşünceleri böyle olunca, yüz ve ellerin avret olmadığına dair delil olması ne derece uygun olur? [/B]Bir an için hadisin sahih olduğunu farzetsek bile yine de delil olma durumu şüphelidir. Çünkü hadisin hicap âyetlerinden önce varid olması kuvvetle muhtemeldir. Eğer[B] hicap[/B] âyetlerinden önce varid olmuşsa, âyetlerle neshedilmiş demektir. Veya [B]hadis ancak zaruret hallerinde el ve yüze bakmanın caiz olduğunu ifade etmektedir[/B]. Mesela; bir dünür, bir şahit veya bir kadı yüze bakabilir. [B]İbni Cevzi[/B] bu hususta şöyle demektedir: [B]«Bu âyet yabancı kadınlara özürsüz olarak bakmanın haram olduğunu ifade eder. Fakat eğer zaruret varsa, mesela bir erkek kadınla evlenmek İstiyorsa veya onun aleyhinde şehadette bulunacaksa yalnız yüzüne bakabilir. Zaruret hallerinin dışında her ne suretle olursa olsun yabancı kadına bakmak haramdır. Mademki yüz ve eller avrettir, namazın şartlarından biri de setr-i avret olduğuna göre, bunların açılması ile neden namaz bozulmuyor diye sorulabilir. Bunun cevabı şudur: Namazda yüz ve ellerin örtülmesinde meşakkat vardır. Bu yüzden yalnız namaza mahsus olarak yüz ve ellerin açılmasına müsade edilmiştir.» [/B] [B]El ve yüzün avret olmadığını iddia eden alimler[/B], [B]yüz ve ellerde hiçbir ziynet eşyasının olmamasını ve bunların açılmasının fitneye sebeb olmamasını [COLOR=#cc0000]şart koşmaktadırlar[/COLOR].[/B] Bu sebeble zamanımızdaki kadınların yüz ve ellerinde kullandıkları süs eşyaları ile erkekler arasında gezmelerinin haram olduğunda hiçbir alimin şüphesi yoktur. Yüz ve ellerin avret olmadığını iddia eden alimlerin sözleri, yüz ve ellerin açık olmasının farz olduğu, sünnet olduğu veya bunların örtülmesinin bidad olduğu manasına gelmez. Çünkü böyle bir İddiayı müslüman bir alim değil, sade bir müslüman bile öne süremez. Bunların sözlerinin manası, zaruret halterinde ve fitneye sebeb olmadığı takdirde açılmalarında bir vebal olmadığıdır. İçinde yaşadığımız çağda şeytanın yardımcıları alabildiğine çok, fuhuş ve ahlaksızlık alabildiğine yaygındır. Bu yüzden bugün hiçbir alim, hatta akıllı bir insan yüzün açılmasının caiz olduğunu söyleyemez. Çünkü bu veba hastalığına benzeyen ahlaksızlığın ümmet İçinde ve bilhassa yabancı kadınları taklid eden kadınlar arasında hızla yayıldığını gören her alim yüzün açılmasının haram olduğuna hükmeder. Çünkü bu devirde fitne ve fesad muhakkaktır. Kötülüğe davet eden vasıtalar son derece yaygındır. Ben bugünkü manada ilericilik taslayan hiçbir toplum görmedim ki, Aliahu taalanın[B]. «Mümin erkeklere söyle: Gözlerini sakınsınlar.»[/B] âyeti ile Resulullah (sav)ın, [B]«Gözünü çevir.»[/B] buyruğunu duyan, dinleyen bulunsun. [B]Hülasa böylesine bozuk bir zamanda korunmak farzdır.[/B] [B]Allahu taala isteyeni doğru yola iletsin. [/B] [B][COLOR=#cc0000]Muhammed Ali Sabuni/Ahkam Tefsiri[/COLOR][/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
İslam Akaidi ve Fıkıh
İcma ve Kıyas
Kadının erkeğe karşı avreti nasıldır(dört mezhebe göre-öğrenmek isteyene)
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst