Kaş Almak
Allah Teâlâ’nın yarattığı her uzuv, olduğu hal üzere güzeldir. İnsan, sahip olduğu organları üzerinde değişiklik yapma hakkına sahip değildir. İnsan için asıl olan, vücutta bulunan mevcut durumu muhafaza etmektir. Bir rahatsızlığı tedavi ettirmek bahsimizin dışındadır. Bizim üzerinde durduğumuz ve dinin de yasak ettiği husus, güzel görünme mülahazasına bağlı olarak yapılan müdahalelerdir. Çünkü bunlarda insanın Allah’ın yarattığı uzuvları beğenmeyip, onlara kendi isteğine göre bir şekil vermeye çalışması söz konusudur. İşte kaş almak da İslam’da caiz olmayan uygulamalardan birisidir.
İbni Abbas kaşlarını incelten veya incelttiren kimsenin lanetlendiğini ifade etmiştir. (Ebû Dâvud, Tereccül 5). Başka bir hadiste de kaş almak Allah Resûlü’nün yasakladığı on davranış arasında sayılmıştır. (Ebû Dâvud, Libâs 11; Nesâî, Zînet 20). Bu ve benzeri hadislerden yola çıkan ulema kaşları almanın, inceltmenin, yukarı kaldırmanın vs. caiz olmadığını söylemiştir. (Karadavi, el-Halal ve’l-Haram, el-Mektebetü’l-İslamiyye, Beyrut, 1994, s. 87).
Ancak fakihler kadınlarda çıkan bıyık, sakal gibi anormal tüylerin onların aslî fıtratından olmadığını ve bunların alınmasının caiz olduğunu söylemişlerdir. Burada kadın için güzel görünmesi gereken kimsenin kocası olduğunu ve ancak ona karşı süslenip güzel görünmeye çalışmasının meşru hatta müstehab olduğunu ifade edelim.
Günümüzde yaygınlaşmaya başlayan kadınların sunî müdahalelerle kirpiklerini uzatmaları da fıtratı tağyir olup caiz değildir.
Allah Teâlâ’nın yarattığı her uzuv, olduğu hal üzere güzeldir. İnsan, sahip olduğu organları üzerinde değişiklik yapma hakkına sahip değildir. İnsan için asıl olan, vücutta bulunan mevcut durumu muhafaza etmektir. Bir rahatsızlığı tedavi ettirmek bahsimizin dışındadır. Bizim üzerinde durduğumuz ve dinin de yasak ettiği husus, güzel görünme mülahazasına bağlı olarak yapılan müdahalelerdir. Çünkü bunlarda insanın Allah’ın yarattığı uzuvları beğenmeyip, onlara kendi isteğine göre bir şekil vermeye çalışması söz konusudur. İşte kaş almak da İslam’da caiz olmayan uygulamalardan birisidir.
İbni Abbas kaşlarını incelten veya incelttiren kimsenin lanetlendiğini ifade etmiştir. (Ebû Dâvud, Tereccül 5). Başka bir hadiste de kaş almak Allah Resûlü’nün yasakladığı on davranış arasında sayılmıştır. (Ebû Dâvud, Libâs 11; Nesâî, Zînet 20). Bu ve benzeri hadislerden yola çıkan ulema kaşları almanın, inceltmenin, yukarı kaldırmanın vs. caiz olmadığını söylemiştir. (Karadavi, el-Halal ve’l-Haram, el-Mektebetü’l-İslamiyye, Beyrut, 1994, s. 87).
Ancak fakihler kadınlarda çıkan bıyık, sakal gibi anormal tüylerin onların aslî fıtratından olmadığını ve bunların alınmasının caiz olduğunu söylemişlerdir. Burada kadın için güzel görünmesi gereken kimsenin kocası olduğunu ve ancak ona karşı süslenip güzel görünmeye çalışmasının meşru hatta müstehab olduğunu ifade edelim.
Günümüzde yaygınlaşmaya başlayan kadınların sunî müdahalelerle kirpiklerini uzatmaları da fıtratı tağyir olup caiz değildir.