Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
Kuran-i Kerim
Kuran Öğreniyorum
Hafızlık Eğitimi
Kolay hafızlık için uygulanacak metotlar
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="kasif1" data-source="post: 227557" data-attributes="member: 1008778"><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">KOLAY HAFIZLIK İÇİN UYGULANACAK METOTLAR</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Bu çalışma bünyesinde birkaç unsur dikkate alınmalıdır. Bunları; Hafızlık yapacak olan öğrenci hafızlığı yaptıran hoca hafızlığın yapıldığı mekan hafızlığı yapma ve yaptırma metotları ve hafızlık sonrası hıfzın korunması başlıkları altında ele almak mümkündür. </span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">HAFIZLIK YAPAN ÖĞRENCİ</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Öğrencinin hafızlık yapmayı isteyip istememesi konusunda kanaatini belirtmesi.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Yüzüne okuması çok işlek hale gelmesi</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hafızlık öncesinde tecvit kurallarının iyice kavranarak uygulanması</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Çok hızlı ve çok yavaş olmayıp normal anlaşılır bir akıcılıkla tekrarların yapılması</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Ezberlenen yeri dinletme ve kontrol ettirme </span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hafızlık yapan kişinin problemsiz olması (maddi ve manevi)</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hafızlık yapan kişiye dinlenme imkanı sağlanması</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hafızlık yapan kişinin kendisini belli bir zamana dersi yetiştirmeye odaklaması.(Aksi taktirde günün çok uzun ve zamanın bol olacağı kanaati tembelliğe sevk eder ve zamanında dersini yetiştiremeyebilir.)</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hafızlık yapan kişiye kapasitesine ve gücüne göre ezber verilmeli.(Bir sayfa daha çok veya az)</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hafız ezber yapmağa azimli ve kararlı olmalı usanmamalı.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hafızlık yapanlar buldukları kolay ezberleme yöntemlerini kendi aralarında paylaşmalıdırlar.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">METOD</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Ezber yapılacak yerin (sayfa veya sure) öncelikle hoca tarafından okunması</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Sayfada dikkat edilecek özellikli kelimelerin belirtilerek öğrenciye kavratılması</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Sayfada yer alan ve başka yerlerde de geçen benzer (müşabih) kelime ve ayetlerin dikkate alınarak oluşturulacak metotlarla (not alma liste tutma … gibi) mukayeseli olarak ezberletilmesi</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Ezber yapılacak yere bir gün öncesinden başlayarak hazırlanılması</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Bilgisayardan veya diğer dinleme cihazlarından dinleyerek kelimelerin doğru algılanmasının sağlanması</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Ezberin akşamdan tamamen halledilmesi</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Sayfa baştan sona değil her ayet birkaç tekrar edildikten sonra dile yatkınlığı sağlanıp önceki ve sonraki ayetlerle bağlantısının oluşturulması</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Yazısı kolay okunan bir Mushaf tan takip edilmesi </span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Öğrenciler arasında yardımlaşma ( daha çok ezber yapmış olanların sonrakilere rehber ve örnek olmaları bu vesile ile öncekilerin ezberleri de sağlamlaştırılır.)</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Ezber yapılan yerde geçen ayetlerin meallerinin ilgili olduğu hususlar dile getirilmelidir.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hafızlık yaparken ayetleri veya kelimeleri zihinden sıraya dizecek şekilde ezberlemek şeklinde değil sayfaya başlayınca düşünmeden okuyabilecek bir akış kazandırmak gerekir.( Bunun zıddı erken unutmaya karıştırmaya sebep olur) İyice ezberledikten sonra yavaş okuma zamanla oluşacaktır.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Ezberlenen sayfaya veya sureye başlanınca sona kadar gidecek kuvvette olmalıdır.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Ezber yapılan her bir bölümün (ayet sayfa sureCüz ) sonrası ile bağlantısı kurulmalıdır.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Ezber yapmanın şekli hocaya ders verecek tarzda olmalıdır.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Ezberlenecek sayfa mutlaka yukarıdan aşağıya doğru ezberlenmelidir.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Ezberlenen yerler bir sonraki dönüşte mutlaka yine okunmalı ve dinletilmelidir.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Sesli okuma ezberi kolaylaştıracağı için öğrenciye bu imkan sağlanmalıdır.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hafızlığı sağlam yapmaya teşvik için her bir beş sayfalık dilimlerde ödüllü yarışmalar tertip etmek faydalı olacaktır.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Öğrencilerin dersi yapmalarına bağlı olarak özel isteklerinde (istirahat oyun eğlence vb.) kendilerine töleranslı davranılacağını bilmeleri çok katı sınırlamaların konmaması.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">ÖĞRETİCİ Hafızlık yaptıran hocaların mutlaka hafız olmaları tercih edilmelidir</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hocalar aldığı dersle ilgili kanaatini (iyi zayıf doğru hatalı… gibi) belirten bir çizelge ile sonraki dönüşe bilgi anlamında hazırlık yapmalıdır.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Öğretici öğrencilerine güven verici tarzda yaklaşmalı onları inandırmalı onlara karşı kırıcı olmayıp sevdirerek derslerin yapılmasını sağlamalıdır.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hocalar öğrencilerine ne şekilde ders çalışmaları gerektiği planını anlatmalıdır.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">MOTİVASYON </span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hafızlığı sağlam yapmaya teşvik için beş sayfalık dilimlerde ödüllü yarışmalar tertip etmek.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hafızlık yapmanın mümkün ve kolay olduğu anlatılarak örneklerin verilmesi (ancak çalışma metotlarına sadık kalınmasının gerekliliği)</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Öğrenciler hafızlık cemiyetlerine götürülerek teşvik edilmelidir.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Her bir dönüşte öğrenci taltif edilmelidir.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hafızlığını tamamlayan öğrenciye son sayfasını ezber yapıp dersini dinletince öğrenci huzurunda kursta ailesiyle bir program yapılmalıdır.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">GENEL HUSUSLAR</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Ezberleme yeteneği olan öğrenciler hafızlığa ayrılmalı (Yeteneği olmayan öğrenciler yanlış örnek oluşturup diğerleri için korkutucu olabilirler)</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hafızlık istekle yapılabilirarzu edilen şey için mutlaka gayret gösterilmesi gerektiği öğrencilere anlatılmalıdır.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Beden sağlığını korumak için gerekli tedbirler alınarak devamlılık sağlanmalıdır.Hatta gıda olarak ceviz bal yumurta gibi zekayı kuvvetlendiren yiyeceklerin tüketilmesi önerilmeli ve yatılı kurslarda da bunlara yer verilmelidir.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Gündüzlü öğrencilerin evde hıfzlarını rahatça devam ettirebilecekleri ortamın sağlanması hususunda aile bilgilendirilmelidir.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hafızlığın yatılı olarak yapılması zorunluluğu yoktur.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hafızlığı yapan öğrenci unutma ile korkutulmamalı</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Mekan ders çalışan kişiyi ve zihnini meşgul etmeyecek bir yer olmalı (çok sıcak veya soğuk gürültülü rahatsızlık veren her hangi bir durum …) gibi </span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">EZBERİ KORUMA </span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Kalıcı olması için ezberleyince hemen bırakmak yerine çokça tekrar yapılmalıdır.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Ham veya çiğ olarak tabir edilen ilk ezberleme tamamlandıktan sonra ilk olarak bir tekrar yapılarak (has) ezber sağlamlaştırılmalı;ardından hatalı ezberlenen yerler olmuşsa onlara ağırlık verilerek bir tekrar da öyle yapılmalı;düzeltilmiş bir şekilde daha da kuvvet kazanması için yine bir cüzle tekrar yapılmalı sonrasında hafızın yapabileceği kadar cüz dinlemeye geçilmelidir.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hafızlık sonrasında ezberin kalıcılığı için bölüm planı cüzler halinde olmalıdır.Çünkü bu şekilde akılda daha kolay kalacaktır.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hafızlık tamamlandıktan sonra unutmamak için tedbir alınmalı </span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">§ Hafızla diyalog sürdürülerek gerektiği zamanlarda ezber mukabele okuması ve görevlendirilmesi takip edilmelidir.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">§ Böyle bir durum olmasa dahi hafız hıfzının büyük bir nimet ve büyük bir çaba sonucu bunu elde ettiğini bilerek koruma bilincine sahip olmalıdır.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">§ Belgesini alan ve din hizmetleri alanında çalışanlar da hıfzlarını koruma zaruretine inanmalıdırlar.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">§ Gün otuz Cüz otuz olmalı</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">§ Mümkünse hatimle teravih kıldırmalı</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">BİLGİSAYAR DESTEKLİ PROGRAMDA </span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">ü Bilgisayarda yer alan konulardan bahsedilmeli </span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">ü Bilgisayarın kullanımı öğretilmeli (en azından okumada istifade edeceği kadar)</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">ü Aynı dersleri yapanların grup halinde çalışmaları </span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">SINAVA HAZIRLAMA </span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Hafızlığını tamamlayan öğrencileri sınav öncesinde karma dinlemek suretiyle farklı yerlerden okumaya alıştırmak ve kendilerini her hangi bir yerden okumağa cesaretlendirmek.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Sınav öncesinde öğrencilerin bir komisyon huzurunda okumaya alıştırılmaları</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0000ff">Kaynak: Evrensel Hafızlar Derneği </span></span></span></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kasif1, post: 227557, member: 1008778"] [B][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=#0000ff]KOLAY HAFIZLIK İÇİN UYGULANACAK METOTLAR Bu çalışma bünyesinde birkaç unsur dikkate alınmalıdır. Bunları; Hafızlık yapacak olan öğrenci hafızlığı yaptıran hoca hafızlığın yapıldığı mekan hafızlığı yapma ve yaptırma metotları ve hafızlık sonrası hıfzın korunması başlıkları altında ele almak mümkündür. HAFIZLIK YAPAN ÖĞRENCİ Öğrencinin hafızlık yapmayı isteyip istememesi konusunda kanaatini belirtmesi. Yüzüne okuması çok işlek hale gelmesi Hafızlık öncesinde tecvit kurallarının iyice kavranarak uygulanması Çok hızlı ve çok yavaş olmayıp normal anlaşılır bir akıcılıkla tekrarların yapılması Ezberlenen yeri dinletme ve kontrol ettirme Hafızlık yapan kişinin problemsiz olması (maddi ve manevi) Hafızlık yapan kişiye dinlenme imkanı sağlanması Hafızlık yapan kişinin kendisini belli bir zamana dersi yetiştirmeye odaklaması.(Aksi taktirde günün çok uzun ve zamanın bol olacağı kanaati tembelliğe sevk eder ve zamanında dersini yetiştiremeyebilir.) Hafızlık yapan kişiye kapasitesine ve gücüne göre ezber verilmeli.(Bir sayfa daha çok veya az) Hafız ezber yapmağa azimli ve kararlı olmalı usanmamalı. Hafızlık yapanlar buldukları kolay ezberleme yöntemlerini kendi aralarında paylaşmalıdırlar. METOD Ezber yapılacak yerin (sayfa veya sure) öncelikle hoca tarafından okunması Sayfada dikkat edilecek özellikli kelimelerin belirtilerek öğrenciye kavratılması Sayfada yer alan ve başka yerlerde de geçen benzer (müşabih) kelime ve ayetlerin dikkate alınarak oluşturulacak metotlarla (not alma liste tutma … gibi) mukayeseli olarak ezberletilmesi Ezber yapılacak yere bir gün öncesinden başlayarak hazırlanılması Bilgisayardan veya diğer dinleme cihazlarından dinleyerek kelimelerin doğru algılanmasının sağlanması Ezberin akşamdan tamamen halledilmesi Sayfa baştan sona değil her ayet birkaç tekrar edildikten sonra dile yatkınlığı sağlanıp önceki ve sonraki ayetlerle bağlantısının oluşturulması Yazısı kolay okunan bir Mushaf tan takip edilmesi Öğrenciler arasında yardımlaşma ( daha çok ezber yapmış olanların sonrakilere rehber ve örnek olmaları bu vesile ile öncekilerin ezberleri de sağlamlaştırılır.) Ezber yapılan yerde geçen ayetlerin meallerinin ilgili olduğu hususlar dile getirilmelidir. Hafızlık yaparken ayetleri veya kelimeleri zihinden sıraya dizecek şekilde ezberlemek şeklinde değil sayfaya başlayınca düşünmeden okuyabilecek bir akış kazandırmak gerekir.( Bunun zıddı erken unutmaya karıştırmaya sebep olur) İyice ezberledikten sonra yavaş okuma zamanla oluşacaktır. Ezberlenen sayfaya veya sureye başlanınca sona kadar gidecek kuvvette olmalıdır. Ezber yapılan her bir bölümün (ayet sayfa sureCüz ) sonrası ile bağlantısı kurulmalıdır. Ezber yapmanın şekli hocaya ders verecek tarzda olmalıdır. Ezberlenecek sayfa mutlaka yukarıdan aşağıya doğru ezberlenmelidir. Ezberlenen yerler bir sonraki dönüşte mutlaka yine okunmalı ve dinletilmelidir. Sesli okuma ezberi kolaylaştıracağı için öğrenciye bu imkan sağlanmalıdır. Hafızlığı sağlam yapmaya teşvik için her bir beş sayfalık dilimlerde ödüllü yarışmalar tertip etmek faydalı olacaktır. Öğrencilerin dersi yapmalarına bağlı olarak özel isteklerinde (istirahat oyun eğlence vb.) kendilerine töleranslı davranılacağını bilmeleri çok katı sınırlamaların konmaması. ÖĞRETİCİ Hafızlık yaptıran hocaların mutlaka hafız olmaları tercih edilmelidir Hocalar aldığı dersle ilgili kanaatini (iyi zayıf doğru hatalı… gibi) belirten bir çizelge ile sonraki dönüşe bilgi anlamında hazırlık yapmalıdır. Öğretici öğrencilerine güven verici tarzda yaklaşmalı onları inandırmalı onlara karşı kırıcı olmayıp sevdirerek derslerin yapılmasını sağlamalıdır. Hocalar öğrencilerine ne şekilde ders çalışmaları gerektiği planını anlatmalıdır. MOTİVASYON Hafızlığı sağlam yapmaya teşvik için beş sayfalık dilimlerde ödüllü yarışmalar tertip etmek. Hafızlık yapmanın mümkün ve kolay olduğu anlatılarak örneklerin verilmesi (ancak çalışma metotlarına sadık kalınmasının gerekliliği) Öğrenciler hafızlık cemiyetlerine götürülerek teşvik edilmelidir. Her bir dönüşte öğrenci taltif edilmelidir. Hafızlığını tamamlayan öğrenciye son sayfasını ezber yapıp dersini dinletince öğrenci huzurunda kursta ailesiyle bir program yapılmalıdır. GENEL HUSUSLAR Ezberleme yeteneği olan öğrenciler hafızlığa ayrılmalı (Yeteneği olmayan öğrenciler yanlış örnek oluşturup diğerleri için korkutucu olabilirler) Hafızlık istekle yapılabilirarzu edilen şey için mutlaka gayret gösterilmesi gerektiği öğrencilere anlatılmalıdır. Beden sağlığını korumak için gerekli tedbirler alınarak devamlılık sağlanmalıdır.Hatta gıda olarak ceviz bal yumurta gibi zekayı kuvvetlendiren yiyeceklerin tüketilmesi önerilmeli ve yatılı kurslarda da bunlara yer verilmelidir. Gündüzlü öğrencilerin evde hıfzlarını rahatça devam ettirebilecekleri ortamın sağlanması hususunda aile bilgilendirilmelidir. Hafızlığın yatılı olarak yapılması zorunluluğu yoktur. Hafızlığı yapan öğrenci unutma ile korkutulmamalı Mekan ders çalışan kişiyi ve zihnini meşgul etmeyecek bir yer olmalı (çok sıcak veya soğuk gürültülü rahatsızlık veren her hangi bir durum …) gibi EZBERİ KORUMA Kalıcı olması için ezberleyince hemen bırakmak yerine çokça tekrar yapılmalıdır. Ham veya çiğ olarak tabir edilen ilk ezberleme tamamlandıktan sonra ilk olarak bir tekrar yapılarak (has) ezber sağlamlaştırılmalı;ardından hatalı ezberlenen yerler olmuşsa onlara ağırlık verilerek bir tekrar da öyle yapılmalı;düzeltilmiş bir şekilde daha da kuvvet kazanması için yine bir cüzle tekrar yapılmalı sonrasında hafızın yapabileceği kadar cüz dinlemeye geçilmelidir. Hafızlık sonrasında ezberin kalıcılığı için bölüm planı cüzler halinde olmalıdır.Çünkü bu şekilde akılda daha kolay kalacaktır. Hafızlık tamamlandıktan sonra unutmamak için tedbir alınmalı § Hafızla diyalog sürdürülerek gerektiği zamanlarda ezber mukabele okuması ve görevlendirilmesi takip edilmelidir. § Böyle bir durum olmasa dahi hafız hıfzının büyük bir nimet ve büyük bir çaba sonucu bunu elde ettiğini bilerek koruma bilincine sahip olmalıdır. § Belgesini alan ve din hizmetleri alanında çalışanlar da hıfzlarını koruma zaruretine inanmalıdırlar. § Gün otuz Cüz otuz olmalı § Mümkünse hatimle teravih kıldırmalı BİLGİSAYAR DESTEKLİ PROGRAMDA ü Bilgisayarda yer alan konulardan bahsedilmeli ü Bilgisayarın kullanımı öğretilmeli (en azından okumada istifade edeceği kadar) ü Aynı dersleri yapanların grup halinde çalışmaları SINAVA HAZIRLAMA Hafızlığını tamamlayan öğrencileri sınav öncesinde karma dinlemek suretiyle farklı yerlerden okumaya alıştırmak ve kendilerini her hangi bir yerden okumağa cesaretlendirmek. Sınav öncesinde öğrencilerin bir komisyon huzurunda okumaya alıştırılmaları Kaynak: Evrensel Hafızlar Derneği [/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
Kuran-i Kerim
Kuran Öğreniyorum
Hafızlık Eğitimi
Kolay hafızlık için uygulanacak metotlar
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst