Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Aile ve Yaşam
Küçük kızı mutlu etmek
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Tarihci" data-source="post: 18928" data-attributes="member: 8"><p><strong><em><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">Bülent, avucunu açmış kendisine doğru elini uzatan adama ters ters baktı. Elli yaşlarında gösteren adam, görmeye alıştığı hırpani kıyafetli dilencilere benzemiyordu. Üzerindeki giysiler eski fakat temizdi. Eli yüzü temiz ve sağlıklı görünüyordu.</span></span></em></strong></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">"Sapa sağlam adam gidip çalışacağına dileniyor, belki benden daha zengindir" diye düşündü. Zaten canı çok sıkkındı, birde sinirlenmişti.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">Alaycı bir ses tonuyla:</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Ekmek parası mı istiyorsun ? diye sordu</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Hayır çikolata parası lazım!</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">Bülent'in kızgınlığı şaşkınlığa döndü. "Espri yeteneği olan dilencinin hali de başka oluyor" diye düşündü</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">- Niye siz ekmek bulamayınca çikolata mı yiyorsunuz?</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">- Hayır. Ekmek bulamadığımız günler genellikle bulgur pilavı yeriz, onu da bulamadıysak aç yatarız.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">Bülent adamın ciddi mi konuştuğunu yoksa dalga mı geçtiğini anlayamamıştı.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Bu gün karnınız doydu üstüne tatlı mı istedi canınız?</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Fakirin canı mı olur ki, tatlı istesin beyim.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Bu bir kamera şakası mı yoksa sen iş bulamamış stendapçı mısın?</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">- Hiçbiri değil. Sadece fakirim. Bugün karımın doğum günü, ona çikolata götürmek istiyorum.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Doğum gününde yaş pasta alınır bildiğim kadarıyla.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-O bizim için değil zenginler için. Otuz yıllık evliliğimiz boyunca ona bir kez bile yaş pasta alamadım. Ama her doğum gününde mutlaka çikolata götürdüm. Çikolatayı çok sever</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">Adamın söyledikleri Bülent'in dikkatini çekmişti. O akşam karısıyla kavga etmiş, kapıyı çarpıp kendini sokağa atmıştı. Arabasına da binmemiş sahile kadar yürümüştü. Denizi seyretmek de onu rahatlatmamıştı. Oysa eskiden denizi seyrederken çok rahatlardı.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">Dalgalar sıkıntısını alıp götürürdü.Fakat karısının evde ağlıyor olduğunu bildiği için olsa gerek, hiçbir şey onu rahatlatmıyordu. Dilenciyle konuşurken biraz kafası dağılmıştı.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">"Acabasöyledikleri gerçek mi, yoksa uyduruyor mu" diye düşündü</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Cebinde bir çikolata alacak para yok mu şimdi?</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">Bülent'in sorusu üzerine adam ceplerini boşalttı, bir nüfus cüzdanından başka bir şey çıkmadı.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">- Ben dilenci değilim. Işim yok. Günlük çalışırım, ne iş bulursam yaparım.Fakat bu gün bütün gün iş aradım, aksilik bu ya, hiçbir iş bulamadım.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">Bülent oturduğu bankı işaret ederek yer gösterdi.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Oturun biraz dertleşelim bari, dedi. Adam çekingen çekingen oturdu yanına.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><strong><em><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Yokmu eşin dostun, borç alacak akraban?</span></span></em></strong></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Fakirin akrabaları da fakir olur beyim. Bulurlarsa kendi karınlarını doyururlar.</span></span></strong></em></p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Dilenecek kadar çok mu seviyorsun karını ?</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Hem de çok seviyorum. Otuz yılımı aydınlattı o benim.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Hımmmm. Aşk hemde otuz yıl süren aşk. Hayret doğrusu! Aşkın ömrü en fazla üç yıl diyorlar oysa. Sen otuz yıldan bahsediyorsun.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Evet. Geçen yıllar sevgimi azaltmadığı gibi artırdı.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Söyle o zaman nedir evlilikte mutluluğun sırrı? Söylediklerine bakılırsa sen mutluluğun formülünü bulmuş gibisin</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Ben ilkokulu bile bitirmedim. Öyle formül falan bilmem.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">- Formül dediysem kimya formülü sormuyorum canım. Bende altı yıllık evliyim. Sevdiğim kadınla evlendim, fakat mutlu değilim. Sürekli kavga ediyoruz.Daha iki saat önce kapıyı çarptım çıktım. Evimiz, arabamız, işimiz, gücümüz, her şeyimiz var, ama mutlu değiliz. Senin hiçbir şeyin yok, ama mutlusun.Para mı acaba bizi mutsuz eden?</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Hiçbir şeyim yok mu? Hayır benim her şeyim var. Benim karım her şeyim.Sevgilim, eşim, arkadaşım, hayat yoldaşım. Hayatımı paylaştığım insandan daha değerli ve daha önemli ne olabilir ki dünyada? Sizin ev, araba, iş diye her şey dediğiniz şeylerdir aslında hiçbir şey olan.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Öyle deme, şu kadar varlığın içinde bile karım her şeyden şikayet ediyor.Bir de fakir olsam kim bilir ne olur?</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Altın tasın, kan kusana faydası yoktur beyim. Sen kadın ruhunu hiç anlamamışsın. Hiçbir kadın iyi bir evde oturduğu, hergün çeşit çeşit yiyecekler yediği için mutlu olmaz. Bir kadın, kocasının her şeyi olduğunu bildiğinde ancak mutlu olur.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Sizin mutluluğunuzun sırrı bu mu ?</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Olabilir. Ben karıma değerli şeyler alamıyorum ama ona benim için ne kadar değerli olduğunu hissettiriyorum. O da çok mutlu oluyor.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Bir kadına değerli olduğunu nasıl hissettirilir?</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Küçük kızı severek.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Küçük kız mı ? Hangi küçük kız ?</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Yaşı kaç olursa olsun her kadının içinde hiç büyümeyen bir küçük kız vardır. O kızı ne kadar çok sever, ne kadar çok mutu edersen, o kadını da o kadar mutlu edersin.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Nasıl yani ?</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Küçük kız neleri sever, nelerden hoşlanır bir düşünün. Küçük kızlar hep beğenilmek, ilgi görmek isterler. Güzel olduklarını duymaya bayılırlar.Kendilerine prensesmiş gibi davranılmasını beklerler. Küçük kızlar hep prenses olmayı hayal ederler. Sürprizlerden hoşlanırlar. Biraz şımartılmak isterler. Sevilmek ve sevildiklerini hep duymak isterler. Iltifata doymaz küçük kızlar. Öyle değil mi?</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Haklısın. Benim dört yaşımda bir kızım var. Adı Aylin. Her akşam boynuma sarılır "babacığım beni ne kadar seviyorsun?" diye sorar.Giysisini değiştirdiği zaman etrafımda "Baba güzel olmuş muyum?" diye sorar durur.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Güzelsin demem de yetmez ona. " Harikasın prenses gibi olmuşsun"demeliyim. Dünyanın en güzel kızı demeliyim.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Işte kadınlar bir ömür boyu bunu duymak isterler. Ben elli yaşındaki karıma böyle davranıyorum. Ömrümüz olurda seksen, doksan yıl da yaşarsak ben ona böyle davranmaya devam edeceğim. Ona "bebeğim" diye hitap ediyorum çok hoşuna gidiyor. "Bebeğim bana bir çay yapar mısın?" dediğimde çay yapmak için nasıl koşturduğunu görmelisiniz.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Hiç kavga etmezmisiniz siz?</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Kavga evliliğin tadı tuzu. Arada biz de tartışırız. Küsüp barışmanın tadı ayrıdır. Benim karım bir keçi kadar inatçıdır. Onunla barışmak için uğraşmak ayrı bir keyif verir bana.</span></span></strong></em></p><p></p><p><strong><em><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">Benim eşim çok ciddi kadındır. Hiç küçük kız havası yok onda.</span></span></em></strong></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Küçük kızlar büyüdükleri zaman artık sevgi, ilgi istemeye utanırlar. En ciddi yada en yaşlı kadının bile o küçük kız mutlaka vardır. Yeter ki sen o tatlı kızı sevindirmeyi, mutlu etmeyi bil. Ve o küçük kızı asla aldatma.Yoksa bir daha sana güvenmez ve ne yaparsan yap hep kuşkuyla bakar.Küçük kızlar hem çabuk mutlu olurlar hem de çabuk kırılırlar.Çok narindir onlar.Hoyrat elleri sevmezler. Yumuşak dokunuşları severler.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Bu tavsiyeni deneyeceğim. Fakat her zaman yapabilir miyim bilmiyorum.Bazen işlerim çok yoğun oluyor o zaman eve çok yorgun gidiyorum</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Bu sadece bir bahane. O küçük kızı mutlu etmek dünyanın en kolay işi.Çoğu zaman birkaç tatlı söz yeterli olur. Sen o küçük kızı mutlu ettiğinde karşılığını fazlasıyla alırsın. Artık o seni rahat ettirmek için elinden gelen gayreti gösterir. Karısı mutlu olmayan erkek mutlu olamaz. Mutlu olmak isteyen erkek önce hayat arkadaşını mutlu etmelidir. Düşünsene somurtkan, mutsuz, sürekli söylenen biriyle yolculuğa çıksan ne kadar mutlu olabilirsin.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Haklısın da bende bütün gün ailem için çalışıp yoruluyorum.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Yine para, yine dış sebepler. Evet para önemli ve gerekli ama kadınlar para için erkekleri sevmezler. Para geçici mutluluklar verir. Kadınlar hediye almayı severler. Paran varsa hediye al tabi.Ama hediyeyle mutlu olmasını bekleme. Hediyenin yanına sevgini katmazsan hediyenin bir anlamı yoktur. Benim hiçbir zaman çok param olmadı. Günlük kazandım günlük yedik.Bazen aç kaldığımız günler oldu. Hiçbir zaman karımın kulaklarına altın küpe takamadım ama her zaman aşk sözleri fısıldadım. Hiçbir zaman boynuna pırlanta gerdanlık alamadım ama hep vs vs vs vs Tarihciden sansür yemiş bulunmakta.........</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">Adam ayağa kalktı.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Bana müsaade, artık gitmeliyim, karım merak eder. Sende git evine küçük kızın gönlünü al, belki o küçük kız şimdi evde ağlayıp duruyordur.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">Bülent de ayağa kalktı. Kuvvetlice elini sıktı. </span></span></strong></em></p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Sizi tanıdığıma çok memnun oldum. </span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">Elini bıraktı koluna girdi. Yolun karşısındaki pastaneyi gösterdi.</span></span></strong></em></p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Hadi gel eşin için şuradan çikolatalı pasta alalım, dedi.</span></span></strong></em></p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">Pastayı aldılar. Adam hayatında ilk defa karısına yaş pasta götürmenin mutluluğuyla, bin bir teşekkür ederek evinin yolunu tuttu. </span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">Bülent de pastanenin yanındaki manavdan karısının en sevdiği meyvelerden aldı.Evine geldiğinde karısı şişmiş gözlerle mutfak masasında oturmuş su içiyordu. Bülent hiç konuşmadan meyveleri büyükçe bir tabağa döküpyıkadı., sonra eşinin önüne koydu.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Bunlar dünyanın en şanslı meyveleri, dedi.Inci hiç konuşmadı.</span></span></strong></em></p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Sorsana "niye" diye..</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Inci kızgın kızgın:</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Niye? Diye sordu.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Çünkü dünyanın en güzel ve en tatlı kadının midesine gidecek, dedi gayet ciddi bir ses tonuyla. Inci şaşırmıştı. Bir anda yüzünün ifadesi yumuşamıştı.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Bunlar senin sevdiğin meyveler, senin için aldım.</span></span></strong></em></p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Hayret bir şey! Her zaman kendi sevdiğin meyveleri alırdın. Benim hangi meyveleri sevdiğimi iyi hatırlamışsın. Aslında bu her zaman beklediğim istediğim bir şeydi. "bak senin sevdiğin meyveleri aldım"</span></span></strong></em></p><p> </p><p><strong><em><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">Ama şimdi kıymeti yok. Çünkü sana çok kırgınım, meyve alarak gönlümü alamazsın. </span></span></em></strong></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Özür dilerim seni kırdığım için.</span></span></strong></em></p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">Sonra Bülent yere diz çöktü. </span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Cezam neyse razıyım. Ama bir tek şey istiyorum senden. Seni delice seven bu adamı senden mahrum etme.Bülent yere çömelmiş, boynu bükük bir vaziyette çok komik görünüyordu.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">Inci kıkır kıkır gülmeye başladı</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">-Affetmek o kadar kolay değil. Bakalım hangi cezalara katlanabileceksin, dedi.</span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">Bülent işte o zaman ona muzip muzip bakan eşinin içinde sakladığı küçük kızı gördü.Bundan sonra her şey daha farklı olacak diye düşündü.</span></span></strong></em></p><p></p><p><strong><em><span style="font-family: 'Century Gothic'"><span style="color: #800080">ALINTI</span></span></em></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tarihci, post: 18928, member: 8"] [B][I][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]Bülent, avucunu açmış kendisine doğru elini uzatan adama ters ters baktı. Elli yaşlarında gösteren adam, görmeye alıştığı hırpani kıyafetli dilencilere benzemiyordu. Üzerindeki giysiler eski fakat temizdi. Eli yüzü temiz ve sağlıklı görünüyordu.[/COLOR][/FONT][/I][/B] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]"Sapa sağlam adam gidip çalışacağına dileniyor, belki benden daha zengindir" diye düşündü. Zaten canı çok sıkkındı, birde sinirlenmişti.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]Alaycı bir ses tonuyla:[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Ekmek parası mı istiyorsun ? diye sordu[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Hayır çikolata parası lazım![/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]Bülent'in kızgınlığı şaşkınlığa döndü. "Espri yeteneği olan dilencinin hali de başka oluyor" diye düşündü[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]- Niye siz ekmek bulamayınca çikolata mı yiyorsunuz?[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]- Hayır. Ekmek bulamadığımız günler genellikle bulgur pilavı yeriz, onu da bulamadıysak aç yatarız.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]Bülent adamın ciddi mi konuştuğunu yoksa dalga mı geçtiğini anlayamamıştı.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Bu gün karnınız doydu üstüne tatlı mı istedi canınız?[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Fakirin canı mı olur ki, tatlı istesin beyim.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Bu bir kamera şakası mı yoksa sen iş bulamamış stendapçı mısın?[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]- Hiçbiri değil. Sadece fakirim. Bugün karımın doğum günü, ona çikolata götürmek istiyorum.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Doğum gününde yaş pasta alınır bildiğim kadarıyla.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-O bizim için değil zenginler için. Otuz yıllık evliliğimiz boyunca ona bir kez bile yaş pasta alamadım. Ama her doğum gününde mutlaka çikolata götürdüm. Çikolatayı çok sever[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]Adamın söyledikleri Bülent'in dikkatini çekmişti. O akşam karısıyla kavga etmiş, kapıyı çarpıp kendini sokağa atmıştı. Arabasına da binmemiş sahile kadar yürümüştü. Denizi seyretmek de onu rahatlatmamıştı. Oysa eskiden denizi seyrederken çok rahatlardı.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]Dalgalar sıkıntısını alıp götürürdü.Fakat karısının evde ağlıyor olduğunu bildiği için olsa gerek, hiçbir şey onu rahatlatmıyordu. Dilenciyle konuşurken biraz kafası dağılmıştı.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]"Acabasöyledikleri gerçek mi, yoksa uyduruyor mu" diye düşündü[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Cebinde bir çikolata alacak para yok mu şimdi?[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]Bülent'in sorusu üzerine adam ceplerini boşalttı, bir nüfus cüzdanından başka bir şey çıkmadı.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]- Ben dilenci değilim. Işim yok. Günlük çalışırım, ne iş bulursam yaparım.Fakat bu gün bütün gün iş aradım, aksilik bu ya, hiçbir iş bulamadım.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]Bülent oturduğu bankı işaret ederek yer gösterdi.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Oturun biraz dertleşelim bari, dedi. Adam çekingen çekingen oturdu yanına.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [B][I][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Yokmu eşin dostun, borç alacak akraban?[/COLOR][/FONT][/I][/B] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Fakirin akrabaları da fakir olur beyim. Bulurlarsa kendi karınlarını doyururlar.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Dilenecek kadar çok mu seviyorsun karını ?[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Hem de çok seviyorum. Otuz yılımı aydınlattı o benim.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Hımmmm. Aşk hemde otuz yıl süren aşk. Hayret doğrusu! Aşkın ömrü en fazla üç yıl diyorlar oysa. Sen otuz yıldan bahsediyorsun.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Evet. Geçen yıllar sevgimi azaltmadığı gibi artırdı.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Söyle o zaman nedir evlilikte mutluluğun sırrı? Söylediklerine bakılırsa sen mutluluğun formülünü bulmuş gibisin[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Ben ilkokulu bile bitirmedim. Öyle formül falan bilmem.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]- Formül dediysem kimya formülü sormuyorum canım. Bende altı yıllık evliyim. Sevdiğim kadınla evlendim, fakat mutlu değilim. Sürekli kavga ediyoruz.Daha iki saat önce kapıyı çarptım çıktım. Evimiz, arabamız, işimiz, gücümüz, her şeyimiz var, ama mutlu değiliz. Senin hiçbir şeyin yok, ama mutlusun.Para mı acaba bizi mutsuz eden?[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Hiçbir şeyim yok mu? Hayır benim her şeyim var. Benim karım her şeyim.Sevgilim, eşim, arkadaşım, hayat yoldaşım. Hayatımı paylaştığım insandan daha değerli ve daha önemli ne olabilir ki dünyada? Sizin ev, araba, iş diye her şey dediğiniz şeylerdir aslında hiçbir şey olan.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Öyle deme, şu kadar varlığın içinde bile karım her şeyden şikayet ediyor.Bir de fakir olsam kim bilir ne olur?[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Altın tasın, kan kusana faydası yoktur beyim. Sen kadın ruhunu hiç anlamamışsın. Hiçbir kadın iyi bir evde oturduğu, hergün çeşit çeşit yiyecekler yediği için mutlu olmaz. Bir kadın, kocasının her şeyi olduğunu bildiğinde ancak mutlu olur.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Sizin mutluluğunuzun sırrı bu mu ?[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Olabilir. Ben karıma değerli şeyler alamıyorum ama ona benim için ne kadar değerli olduğunu hissettiriyorum. O da çok mutlu oluyor.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Bir kadına değerli olduğunu nasıl hissettirilir?[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Küçük kızı severek.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Küçük kız mı ? Hangi küçük kız ?[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Yaşı kaç olursa olsun her kadının içinde hiç büyümeyen bir küçük kız vardır. O kızı ne kadar çok sever, ne kadar çok mutu edersen, o kadını da o kadar mutlu edersin.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Nasıl yani ?[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Küçük kız neleri sever, nelerden hoşlanır bir düşünün. Küçük kızlar hep beğenilmek, ilgi görmek isterler. Güzel olduklarını duymaya bayılırlar.Kendilerine prensesmiş gibi davranılmasını beklerler. Küçük kızlar hep prenses olmayı hayal ederler. Sürprizlerden hoşlanırlar. Biraz şımartılmak isterler. Sevilmek ve sevildiklerini hep duymak isterler. Iltifata doymaz küçük kızlar. Öyle değil mi?[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Haklısın. Benim dört yaşımda bir kızım var. Adı Aylin. Her akşam boynuma sarılır "babacığım beni ne kadar seviyorsun?" diye sorar.Giysisini değiştirdiği zaman etrafımda "Baba güzel olmuş muyum?" diye sorar durur.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Güzelsin demem de yetmez ona. " Harikasın prenses gibi olmuşsun"demeliyim. Dünyanın en güzel kızı demeliyim.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Işte kadınlar bir ömür boyu bunu duymak isterler. Ben elli yaşındaki karıma böyle davranıyorum. Ömrümüz olurda seksen, doksan yıl da yaşarsak ben ona böyle davranmaya devam edeceğim. Ona "bebeğim" diye hitap ediyorum çok hoşuna gidiyor. "Bebeğim bana bir çay yapar mısın?" dediğimde çay yapmak için nasıl koşturduğunu görmelisiniz.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Hiç kavga etmezmisiniz siz?[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Kavga evliliğin tadı tuzu. Arada biz de tartışırız. Küsüp barışmanın tadı ayrıdır. Benim karım bir keçi kadar inatçıdır. Onunla barışmak için uğraşmak ayrı bir keyif verir bana.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [B][I][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]Benim eşim çok ciddi kadındır. Hiç küçük kız havası yok onda.[/COLOR][/FONT][/I][/B] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Küçük kızlar büyüdükleri zaman artık sevgi, ilgi istemeye utanırlar. En ciddi yada en yaşlı kadının bile o küçük kız mutlaka vardır. Yeter ki sen o tatlı kızı sevindirmeyi, mutlu etmeyi bil. Ve o küçük kızı asla aldatma.Yoksa bir daha sana güvenmez ve ne yaparsan yap hep kuşkuyla bakar.Küçük kızlar hem çabuk mutlu olurlar hem de çabuk kırılırlar.Çok narindir onlar.Hoyrat elleri sevmezler. Yumuşak dokunuşları severler.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Bu tavsiyeni deneyeceğim. Fakat her zaman yapabilir miyim bilmiyorum.Bazen işlerim çok yoğun oluyor o zaman eve çok yorgun gidiyorum[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Bu sadece bir bahane. O küçük kızı mutlu etmek dünyanın en kolay işi.Çoğu zaman birkaç tatlı söz yeterli olur. Sen o küçük kızı mutlu ettiğinde karşılığını fazlasıyla alırsın. Artık o seni rahat ettirmek için elinden gelen gayreti gösterir. Karısı mutlu olmayan erkek mutlu olamaz. Mutlu olmak isteyen erkek önce hayat arkadaşını mutlu etmelidir. Düşünsene somurtkan, mutsuz, sürekli söylenen biriyle yolculuğa çıksan ne kadar mutlu olabilirsin.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Haklısın da bende bütün gün ailem için çalışıp yoruluyorum.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Yine para, yine dış sebepler. Evet para önemli ve gerekli ama kadınlar para için erkekleri sevmezler. Para geçici mutluluklar verir. Kadınlar hediye almayı severler. Paran varsa hediye al tabi.Ama hediyeyle mutlu olmasını bekleme. Hediyenin yanına sevgini katmazsan hediyenin bir anlamı yoktur. Benim hiçbir zaman çok param olmadı. Günlük kazandım günlük yedik.Bazen aç kaldığımız günler oldu. Hiçbir zaman karımın kulaklarına altın küpe takamadım ama her zaman aşk sözleri fısıldadım. Hiçbir zaman boynuna pırlanta gerdanlık alamadım ama hep vs vs vs vs Tarihciden sansür yemiş bulunmakta.........[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]Adam ayağa kalktı.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Bana müsaade, artık gitmeliyim, karım merak eder. Sende git evine küçük kızın gönlünü al, belki o küçük kız şimdi evde ağlayıp duruyordur.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]Bülent de ayağa kalktı. Kuvvetlice elini sıktı. [/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Sizi tanıdığıma çok memnun oldum. [/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]Elini bıraktı koluna girdi. Yolun karşısındaki pastaneyi gösterdi.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Hadi gel eşin için şuradan çikolatalı pasta alalım, dedi.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]Pastayı aldılar. Adam hayatında ilk defa karısına yaş pasta götürmenin mutluluğuyla, bin bir teşekkür ederek evinin yolunu tuttu. [/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]Bülent de pastanenin yanındaki manavdan karısının en sevdiği meyvelerden aldı.Evine geldiğinde karısı şişmiş gözlerle mutfak masasında oturmuş su içiyordu. Bülent hiç konuşmadan meyveleri büyükçe bir tabağa döküpyıkadı., sonra eşinin önüne koydu.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Bunlar dünyanın en şanslı meyveleri, dedi.Inci hiç konuşmadı.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Sorsana "niye" diye..[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Inci kızgın kızgın:[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Niye? Diye sordu.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Çünkü dünyanın en güzel ve en tatlı kadının midesine gidecek, dedi gayet ciddi bir ses tonuyla. Inci şaşırmıştı. Bir anda yüzünün ifadesi yumuşamıştı.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Bunlar senin sevdiğin meyveler, senin için aldım.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Hayret bir şey! Her zaman kendi sevdiğin meyveleri alırdın. Benim hangi meyveleri sevdiğimi iyi hatırlamışsın. Aslında bu her zaman beklediğim istediğim bir şeydi. "bak senin sevdiğin meyveleri aldım"[/COLOR][/FONT][/B][/I] [B][I][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]Ama şimdi kıymeti yok. Çünkü sana çok kırgınım, meyve alarak gönlümü alamazsın. [/COLOR][/FONT][/I][/B] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Özür dilerim seni kırdığım için.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]Sonra Bülent yere diz çöktü. [/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Cezam neyse razıyım. Ama bir tek şey istiyorum senden. Seni delice seven bu adamı senden mahrum etme.Bülent yere çömelmiş, boynu bükük bir vaziyette çok komik görünüyordu.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]Inci kıkır kıkır gülmeye başladı[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]-Affetmek o kadar kolay değil. Bakalım hangi cezalara katlanabileceksin, dedi.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [I][B][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]Bülent işte o zaman ona muzip muzip bakan eşinin içinde sakladığı küçük kızı gördü.Bundan sonra her şey daha farklı olacak diye düşündü.[/COLOR][/FONT][/B][/I] [B][I][FONT=Century Gothic][COLOR=#800080]ALINTI[/COLOR][/FONT][/I][/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Aile ve Yaşam
Küçük kızı mutlu etmek
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst