Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
Resûlüllah (Aleyhisselatü Vesselam)
Hadis-i Şerif ve Hadis-i Kudsi
manevi mütevatir
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="kenz-i mahfi" data-source="post: 457215" data-attributes="member: 1024011"><p>Değerli kardeşim, </p><p>Manevi mütevatir rivayetlerin özelliği zaten bu şekildedir. Bir cemaat-i azimeden bir kaç kişi rivayet eder, diğerleri rivayet edenlere itimad edip sadece susmakla tasdik ederler. Zira rivayet eden sahabe veya sahabeler, vuku bulan mucizenin bütün aşamalarını gördüğü için tam olarak rivayet eder, diğer sahabeler ise sadece eserlerini gördükleri için rivayette bulunmayıp, sadece tasdik emaresi olan sükût ile mukabele ederler. Manevi mütevatir olan hadislerin ravileri genellikle hadim-i nebevi olan sahabelerdir. Ve bu rivayetler görmeyle alakalı olduğu için mucizeyi görenler yani tam olarak görenler sadece Peygamber Efendimiz (ASM)'e en yakın olan sahabelerdir. Bu hususun tek istisnası ise Hanin-ül Ciz' mucizesinin ravileridir. Zira bu mucizede kuru direğin ağlamasını bütün cemaat işittiği için çokça rivayet edilmiştir. Fakat diğer manevi mütevatir olanların ravileri az olup, bir cemaat huzurunda vuku bulduğundan cemaatın itiraz etmeyip sükut etmeleri tasdik hükmüne geçmiştir. Bu durumdan dolayıdır ki kuru direğin ağlaması mucizesini beyan ederken manevi mütevatir değil hakiki mütevatir ifadesi kullanılmıştır. </p><p>Mütevatir hadisi iki kısma ayırdığımızda birinci kısım lafzi mütevatirdir. Bu ise “Yalan üzerine birleşmeleri mümkün olmayan bir cemaatin bir hadis-i şerifin kelime ve cümlelerini olduğu gibi koruyarak naklettikleri mütevatir haber veya hadis”e denilir. Peygamberimizin (ASM) bir parmak işaretiyle Ay’ı ikiye ayırmasını, Mi’raca çıkmasını ve parmaklarından su fışkırmasını anlatan hadisler lafzî mütevatir olarak kabul edilmiştir. Böyle hadisler pek azdır. Ravileri ise yukarıda bahsettiğimiz gibi yine az olup mucize huzurunda vuku bulan kalabalık cemaatin sadece susmakla hadiseyi tasdik etmeleri vardır. </p><p>İnşaallah yardımcı olabilmişimdir. </p><p>Selametle...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kenz-i mahfi, post: 457215, member: 1024011"] Değerli kardeşim, Manevi mütevatir rivayetlerin özelliği zaten bu şekildedir. Bir cemaat-i azimeden bir kaç kişi rivayet eder, diğerleri rivayet edenlere itimad edip sadece susmakla tasdik ederler. Zira rivayet eden sahabe veya sahabeler, vuku bulan mucizenin bütün aşamalarını gördüğü için tam olarak rivayet eder, diğer sahabeler ise sadece eserlerini gördükleri için rivayette bulunmayıp, sadece tasdik emaresi olan sükût ile mukabele ederler. Manevi mütevatir olan hadislerin ravileri genellikle hadim-i nebevi olan sahabelerdir. Ve bu rivayetler görmeyle alakalı olduğu için mucizeyi görenler yani tam olarak görenler sadece Peygamber Efendimiz (ASM)'e en yakın olan sahabelerdir. Bu hususun tek istisnası ise Hanin-ül Ciz' mucizesinin ravileridir. Zira bu mucizede kuru direğin ağlamasını bütün cemaat işittiği için çokça rivayet edilmiştir. Fakat diğer manevi mütevatir olanların ravileri az olup, bir cemaat huzurunda vuku bulduğundan cemaatın itiraz etmeyip sükut etmeleri tasdik hükmüne geçmiştir. Bu durumdan dolayıdır ki kuru direğin ağlaması mucizesini beyan ederken manevi mütevatir değil hakiki mütevatir ifadesi kullanılmıştır. Mütevatir hadisi iki kısma ayırdığımızda birinci kısım lafzi mütevatirdir. Bu ise “Yalan üzerine birleşmeleri mümkün olmayan bir cemaatin bir hadis-i şerifin kelime ve cümlelerini olduğu gibi koruyarak naklettikleri mütevatir haber veya hadis”e denilir. Peygamberimizin (ASM) bir parmak işaretiyle Ay’ı ikiye ayırmasını, Mi’raca çıkmasını ve parmaklarından su fışkırmasını anlatan hadisler lafzî mütevatir olarak kabul edilmiştir. Böyle hadisler pek azdır. Ravileri ise yukarıda bahsettiğimiz gibi yine az olup mucize huzurunda vuku bulan kalabalık cemaatin sadece susmakla hadiseyi tasdik etmeleri vardır. İnşaallah yardımcı olabilmişimdir. Selametle... [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
Resûlüllah (Aleyhisselatü Vesselam)
Hadis-i Şerif ve Hadis-i Kudsi
manevi mütevatir
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst