Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Mehmet Emin Birinci Agabeyden Hatıralar
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="müdavim" data-source="post: 96247" data-attributes="member: 5987"><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Sekeratta namaz kılan kahraman</strong> <span style="font-family: 'Arial'"><em><strong>04/04/2007 - </strong></em></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><strong>DR. VELİ SIRIM - MORALHABER </strong></span><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">“Sabah saat 09.00 sularında sekerat dediğimiz ölüm moduna girdi. Şuurunu kaybetmişti. Ama dudakları, duâ eder gibi sürekli kıpırdıyor, 'Allah' diyordu. Öğle ezanı okunmadan önce, yattığı yerde abdest alır gibi yaptı. Sonra ezan okununca namaza durur gibi hareketlerde bulundu. Böylece ruhunu teslim etti.”</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">Bu ifadeler Üsküdar Hospital Türk başhekimi Dr. Said Çeleğen’e ait. Böylesine kutlu ve ibretlerle dolu vefatın kahramanı ise Bediüzzaman Said Nursi'nin yakın talebelerinden Mehmet Emin Birinci. Herkesin diline ve gönlüne “Birinci” olarak yerleşen “Birinci Ağabey.”</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">Tıpkı 80 yıla yaklaşan ömrünü iman ve Kur'an hizmetinde geçiren Üstad Bediüzzaman gibi, o da “İman”dan sonra en büyük hakikatin “Namaz” olduğunu vücudunun bütün zerreleriyle, ruhunun bütün hisleri ve latifeleriyle hazmetmişti. Namazı meleke haline getiren bir kahramandı. Şuurunun tamamen kapalı olduğu bir anda dahi öğle ezanı okunmasından hemen önce abdest hareketleri yapacak; ezan okunur okunmaz da yine hareketleriyle namaz kıldığını dışa yansıtacak kadar bir “Namaz Kahramanı”ydı.</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">Kim bilir, belki fani ve elemli beden elbisesini çıkarıp ebedî ve bakî Cennet hullelerine bürünmeye hazırlandığı o anlarında, son saniyelerinde dahi, Cenab-ı Mevlâ böylesi büyük görevi ihmal etmemesini sağlamıştı.</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">Birinci ağabey, 3 Nisan 2007 Salı günü, tedavi gördüğü hastanede işte böyle bir tabloyla Hakk’ın rahmetine kavuştu. Ebedî âlemlere, sonsuz Rahmetlerin tecellî ettiği Cennet bahçelerine… İnsanlığa Mi’racdan namaz hediyesiyle dönem Fahr-i Âlem Muhammed aleyhissalâtü vesselama.</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">Mehmed Emin Birinci ağabeyi az da olsa tanıma imkânı bulan herkesin zihninde yer eden en önemli özelliği hiç şüphesiz Namaza gösterdiği azami hassasiyet ve itinaydı. Namaza, özellikle de vaktinde kılınmasına öylesine titizlik gösteriyordu ki… Onu görünce veya onun adı anılınca akıllara hemen Namaz geliyordu. Namazı zamanında kılmak geliyordu. Namazı tadil-i erkanla kılmak geliyordu. Hattâ namazı namaz takkesiyle kılmak geliyordu.</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">Vefatından bir süre önce kendisini ziyaretimizde söylediği şu sözleri işte bu titizliğin numunesi ve yansıması olarak zihinlerimizde yer etti:</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">“Namazlarınızı vaktinde kılın. İkindi ezanı okununca, ‘akşama iki saat var’ demeyeceksiniz. İlk vaktinde kılacaksınız.”</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">Bu nasihatleri sadece bize değil, hastalıkların sıkıntıları içinde olmasına rağmen kendini ziyarete gelen hemen herkese bıkmadan, usanmadan, çekinmeden söylüyor, dile getiriyordu.</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">“Sağlığınız nasıl?” sorusuna, “Elhamdülillah iyiyim” cevabını verdikten sonra, “Çok şükür abdestimi alıyorum, namazımı kılıyorum” diyerek, bu en önemli görevi, yine istediği şekilde yerine getirebilmenin sevincini dile getiriyordu.</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">Ağır hastalıkları sebebiyle kendinden geçiyor, şuuru açıldığında doktoruna sorduğu ilk soru namaz vakti oluyordu. Bizim belki parmaklarımızı bile kımıldatmaktan aciz kalacağımız rahatsızlıklara aldırmıyor, abdestini ayakta, kendi başına alıyor; namazlarını yine ayakta kılmaya çabalıyordu.</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">Birinci ağabeyin tariflere sığmayan namaz aşkı, yoğun tedavi uygulamalarına başlamadan önce de kendisini gösteriyordu. Eğer kendindeyse, tedavi öncesi doktor beyle bir tür zaman pazarlığı yapıyordu. Tabii yine namaz vakitleri bu pazarlığın en önemli unsuru oluyordu. Örneğin, öğle vaktinin girmesi öncesi veya sonrasına göre sıkı sıkıya tembihlerde bulunuyordu.</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">Hastahane çalışanlarının “Mehmed amcasıydı.” Onlara her fırsatta namazdan bahsediyordu. Namazlarını aksatmamalarını, vakit girer girmez namazlarını kılmalarını tavsiye ediyordu. Buna dair Risale-i Nur’dan nasihatlerde bulunuyordu.</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">Bir cümleyle ifade etmek gerekirse, Birinci ağabey son nefesine kadar “Nasıl yaşarsanız öyle ölürsünüz; nasıl ölürseniz öyle haşrolunursunuz!” hadis-i şerifinin çok canlı bir örneği oldu.</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">Birinci ağabey, sekeratında dahi namaz kılacak kadar bir iman ve İslâm kahramanıydı.</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">Hayatı Namazdı. Namazı hayat oldu. Namazı yaşadı. Namazı dâvâ edindi. </span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">Yaşayan bir namaz timsali oldu.</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">Geriye birbirinden ibretli namaz hatıralarını miras bırakıp, namazın ve kulluğun ebedî âlemlerdeki yansımalarını müşahede etmek üzere aramızdan ayrıldı.</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">Soyadı gibi, “Birinci” ağabeydi.</span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">En büyük duamız ise, “Sonuncu” da olsak saadet-i ebediyenin yaşanacağı âlemlerde onun yanında yer alabilmek.</span></span></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="müdavim, post: 96247, member: 5987"] [FONT=Arial][B]Sekeratta namaz kılan kahraman[/B] [FONT=Arial][I][B]04/04/2007 - [/B][/I][/FONT] [FONT=Arial][B]DR. VELİ SIRIM - MORALHABER [/B][/FONT][FONT=Arial][FONT=Arial][SIZE=2]“Sabah saat 09.00 sularında sekerat dediğimiz ölüm moduna girdi. Şuurunu kaybetmişti. Ama dudakları, duâ eder gibi sürekli kıpırdıyor, 'Allah' diyordu. Öğle ezanı okunmadan önce, yattığı yerde abdest alır gibi yaptı. Sonra ezan okununca namaza durur gibi hareketlerde bulundu. Böylece ruhunu teslim etti.”[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]Bu ifadeler Üsküdar Hospital Türk başhekimi Dr. Said Çeleğen’e ait. Böylesine kutlu ve ibretlerle dolu vefatın kahramanı ise Bediüzzaman Said Nursi'nin yakın talebelerinden Mehmet Emin Birinci. Herkesin diline ve gönlüne “Birinci” olarak yerleşen “Birinci Ağabey.”[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]Tıpkı 80 yıla yaklaşan ömrünü iman ve Kur'an hizmetinde geçiren Üstad Bediüzzaman gibi, o da “İman”dan sonra en büyük hakikatin “Namaz” olduğunu vücudunun bütün zerreleriyle, ruhunun bütün hisleri ve latifeleriyle hazmetmişti. Namazı meleke haline getiren bir kahramandı. Şuurunun tamamen kapalı olduğu bir anda dahi öğle ezanı okunmasından hemen önce abdest hareketleri yapacak; ezan okunur okunmaz da yine hareketleriyle namaz kıldığını dışa yansıtacak kadar bir “Namaz Kahramanı”ydı.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]Kim bilir, belki fani ve elemli beden elbisesini çıkarıp ebedî ve bakî Cennet hullelerine bürünmeye hazırlandığı o anlarında, son saniyelerinde dahi, Cenab-ı Mevlâ böylesi büyük görevi ihmal etmemesini sağlamıştı.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]Birinci ağabey, 3 Nisan 2007 Salı günü, tedavi gördüğü hastanede işte böyle bir tabloyla Hakk’ın rahmetine kavuştu. Ebedî âlemlere, sonsuz Rahmetlerin tecellî ettiği Cennet bahçelerine… İnsanlığa Mi’racdan namaz hediyesiyle dönem Fahr-i Âlem Muhammed aleyhissalâtü vesselama.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]Mehmed Emin Birinci ağabeyi az da olsa tanıma imkânı bulan herkesin zihninde yer eden en önemli özelliği hiç şüphesiz Namaza gösterdiği azami hassasiyet ve itinaydı. Namaza, özellikle de vaktinde kılınmasına öylesine titizlik gösteriyordu ki… Onu görünce veya onun adı anılınca akıllara hemen Namaz geliyordu. Namazı zamanında kılmak geliyordu. Namazı tadil-i erkanla kılmak geliyordu. Hattâ namazı namaz takkesiyle kılmak geliyordu.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]Vefatından bir süre önce kendisini ziyaretimizde söylediği şu sözleri işte bu titizliğin numunesi ve yansıması olarak zihinlerimizde yer etti:[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]“Namazlarınızı vaktinde kılın. İkindi ezanı okununca, ‘akşama iki saat var’ demeyeceksiniz. İlk vaktinde kılacaksınız.”[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]Bu nasihatleri sadece bize değil, hastalıkların sıkıntıları içinde olmasına rağmen kendini ziyarete gelen hemen herkese bıkmadan, usanmadan, çekinmeden söylüyor, dile getiriyordu.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]“Sağlığınız nasıl?” sorusuna, “Elhamdülillah iyiyim” cevabını verdikten sonra, “Çok şükür abdestimi alıyorum, namazımı kılıyorum” diyerek, bu en önemli görevi, yine istediği şekilde yerine getirebilmenin sevincini dile getiriyordu.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]Ağır hastalıkları sebebiyle kendinden geçiyor, şuuru açıldığında doktoruna sorduğu ilk soru namaz vakti oluyordu. Bizim belki parmaklarımızı bile kımıldatmaktan aciz kalacağımız rahatsızlıklara aldırmıyor, abdestini ayakta, kendi başına alıyor; namazlarını yine ayakta kılmaya çabalıyordu.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]Birinci ağabeyin tariflere sığmayan namaz aşkı, yoğun tedavi uygulamalarına başlamadan önce de kendisini gösteriyordu. Eğer kendindeyse, tedavi öncesi doktor beyle bir tür zaman pazarlığı yapıyordu. Tabii yine namaz vakitleri bu pazarlığın en önemli unsuru oluyordu. Örneğin, öğle vaktinin girmesi öncesi veya sonrasına göre sıkı sıkıya tembihlerde bulunuyordu.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]Hastahane çalışanlarının “Mehmed amcasıydı.” Onlara her fırsatta namazdan bahsediyordu. Namazlarını aksatmamalarını, vakit girer girmez namazlarını kılmalarını tavsiye ediyordu. Buna dair Risale-i Nur’dan nasihatlerde bulunuyordu.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]Bir cümleyle ifade etmek gerekirse, Birinci ağabey son nefesine kadar “Nasıl yaşarsanız öyle ölürsünüz; nasıl ölürseniz öyle haşrolunursunuz!” hadis-i şerifinin çok canlı bir örneği oldu.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]Birinci ağabey, sekeratında dahi namaz kılacak kadar bir iman ve İslâm kahramanıydı.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]Hayatı Namazdı. Namazı hayat oldu. Namazı yaşadı. Namazı dâvâ edindi. [/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]Yaşayan bir namaz timsali oldu.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]Geriye birbirinden ibretli namaz hatıralarını miras bırakıp, namazın ve kulluğun ebedî âlemlerdeki yansımalarını müşahede etmek üzere aramızdan ayrıldı.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]Soyadı gibi, “Birinci” ağabeydi.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]En büyük duamız ise, “Sonuncu” da olsak saadet-i ebediyenin yaşanacağı âlemlerde onun yanında yer alabilmek.[/SIZE][/FONT][/FONT][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Mehmet Emin Birinci Agabeyden Hatıralar
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst