ve bihi nesteinu
ONUNCU NÜKTE: قُلْ اِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِى يُحْبِبْكُمُ اللّهُ âyetinde i'cazlı bir îcaz vardır. Çünki çok cümleler, bu üç cümlenin içinde dercedilmiştir. Şöyle ki: Şu âyet diyor ki: Allah'a (celle celalühü) imanınız varsa, elbette Allah'ı seveceksiniz. Madem Allah'ı seversiniz, Allah'ın sevdiği tarzı yapacaksınız. Ve o sevdiği tarz ise, Allah'ın sevdiği zâta benzemelisiniz. Ona benzemek ise, ona ittiba etmektir. Ne vakit ona ittiba etseniz, Allah da sizi sevecek. Zâten siz Allah'ı seversiniz, tâ ki Allah da sizi sevsin."
İşte bütün bu cümleler, şu âyetin yalnız mücmel ve kısa bir mealidir. Demek oluyor ki; insan için en mühim âlî maksad, Cenab-ı Hakk'ın muhabbetine mazhar olmasıdır. Bu âyetin nassıyla gösteriyor ki; o matlab-ı a'lânın yolu, Habibullah'a ittibadır ve Sünnet-i Seniyesine iktidadır. Bu makamda "Üç Nokta" isbat edilse, mezkûr hakikat tamamıyla tezahür eder.(lem'alar)
..Eğer denilse: Âl-i Beyt'e muhabbeti, Kur'an emrediyor. Hazret-i Peygamber Aleyhissalâtü Vesselâm çok teşvik etmiş..
..Muhabbet iki kısımdır. Biri: Mana-yı harfiyle, yani: Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm hesabına, Cenab-ı Hak namına, Hazret-i Ali ile Hasan ve Hüseyin ve Âl-i Beyt'i sevmektir. Şu muhabbet Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm'ın muhabbetini ziyadeleştirir. Cenab-ı Hakk'ın muhabbetine vesile olur. Şu muhabbet meşrudur, ifratı zarar vermez, tecavüz etmez, başkalarının zemmini ve adavetini iktiza etmez.(mektubat)
Mesleğimiz olan sahabe r.a hın mesleğinin nasıl anlaşılıp tatbik edilmesi gerektiğini,asrı saadetteki tatbiklerine ve ölçülerine bakarak en sağlıklı ve doğru numuneleri ile anlayabiliriz ve Risale-i nur esaslarına uygun olarakta tatbik edebiliriz..
Tabiki üstad r.a ile erkan ve varis talebelerinin tatbiklerine bakarakta numunelerini görüp onlara uygun olarak tatbik edebiliriz..
kısaca: Muhabbet Allah'a olacak, sonra a.s.m efendimize ve mana-i harfi ile onlar hesabına şer-i ve mesleki emir ve yasak ve ölçülere uygun olacak muhabbet fedaisi olduğunda ve buna uygun tatbik ettiğinde ise ALLAH'TA SENİ SEVECEK..Yani Allah'a ve onun Resulune ve mana-i harfi ile olan muhabbetinin fedaisi olacaksın..
Gayr-i müslimler ile ,ehl-i iman arasındaki alışveriş insaniyyet noktasında olur,bununda hududları şer-i ve mesleki emir ve yasaklarla ölçülerle ifade edilmiştir,tatbik numuneleri dahi asr-ı saadette ve islam tarihinde ve risale-i nurlarda mevcuddur..