Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Muhakemat
Muhakemat 5. Ders: Kur'an'ın Takip Ettiği Dört Maksad
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 391596" data-attributes="member: 27"><p>Üstad Hazretleri, Kur'an'ın temel olarak aldığı, bu dört maksadın, Kur'an'ın tamamında bulunduğu gibi, cüzlerinde, surelerinde, ayetlerinde ve kelimelerinde dahi bulunduğunu, bir misal vererek izah ediyor. </p><p></p><p>Bilinmeyen kelimelerin üzerine çift tıklandığında kelimenin anlamını verecektir. Ya da <a href="http://www.sorularlarisale.com/index.php?s=modules/kulliyat&risale=242&sayfa=32" target="_blank">Sorularla Risale | Risale-i Nur Külliyatı | Fatiha Sûresi</a> bu linkten lugatı ile birlikte okunabilir. </p><p></p><p> [TAVSIYE]S - Şu makasıd-ı erbaa, Kur’ân’ın hangi âyetlerinde bulunuyor?</p><p></p><p>C - O anâsır-ı erbaa, Kur’ân’ın hey’et-i mecmuasında bulunduğu gibi, Kur’ân’ın sûrelerinde, âyetlerinde, kelâmlarında, hattâ kelimelerinde bile sarahaten veya işareten veya remzen bulunmaktadır. Çünkü, Kur’ân’ın küllü, cüzlerinde göründüğü gibi, cüzleri de, Kur’ân’ın küllüne âyinedir. Bunun içindir ki Kur’ân, “müşahhas olduğu halde, efrad sahibi olan küllî” gibi tarif edilir.</p><p></p><p>S - [SUP]<strong>1</strong>[/SUP] <span style="font-family: 'trebuchet ms'"><span style="font-size: 22px">بِسْمِ اللهِ</span></span> ve [SUP]<strong>2</strong>[/SUP] <span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'trebuchet ms'"><span style="font-size: 22px">اَلْحَمْدُ ِللهِ</span></span></span> gibi âyetlerde makasıd-ı erbaaya işaretler var mıdır?</p><p></p><p>C - Evet, <span style="font-family: 'trebuchet ms'"><span style="font-size: 22px">قُلْ</span></span> kelimesi, Kur’ân’ın çok yerlerinde mezkûr veya mukadderdir. Bu mezkûr ve mukadder olan <span style="font-family: 'trebuchet ms'"><span style="font-size: 22px">قُلْ</span></span> kelimelerine esas olmak üzere <span style="font-family: 'trebuchet ms'"><span style="font-size: 22px">بِسْمِ اللهِ</span></span> tan evvel <span style="font-family: 'trebuchet ms'"><span style="font-size: 22px">قُلْ</span></span> kelimesi mukadderdir. Yani, “Ya Muhammed! Bu cümleyi insanlara söyle ve tâlim et.” Demek besmelede İlâhî ve zımnî bir emir var. Binaenaleyh, şu mukadder olan <span style="font-family: 'trebuchet ms'"><span style="font-size: 22px">قُلْ</span></span> emri, risalet ve nübüvvete işarettir. Çünkü resul olmasaydı, tebliğ ve tâlime memur olmazdı. Kezalik, hasrı ifade eden câr ve mecrûrun takdimi, tevhide îmadır.</p><p></p><p>Ve keza, [SUP]<strong>3</strong>[/SUP] <span style="font-family: 'trebuchet ms'"><span style="font-size: 22px">اَلرَّحْمٰنِ</span></span> nizam ve adâlete, [SUP]<strong>4</strong>[/SUP] <span style="font-family: 'trebuchet ms'"><span style="font-size: 22px">اَلرَّحِيمِ</span></span> de haşre delâlet eder.</p><p></p><p>Ve keza <span style="font-family: 'trebuchet ms'"><span style="font-size: 22px">اَلْحَمْدُ ِللهِ</span></span> ’taki <span style="font-family: 'trebuchet ms'"><span style="font-size: 22px">ل</span></span> ihtisası ifade ettiğinden tevhide işarettir.</p><p></p><p>[SUP]<strong>5</strong>[/SUP]<span style="font-family: 'trebuchet ms'"><span style="font-size: 22px">رَبِّ الْعَالَمِينَ</span></span> adaletle nübüvvete remizdir. Çünkü terbiye, resuller vasıtasıyla olur. [SUP]<strong>6</strong>[/SUP] <span style="font-family: 'trebuchet ms'"><span style="font-size: 22px">مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ</span></span> zaten sarahaten haşir ve kıyamete delâlet eder.</p><p></p><p></p><p><strong>[SUP]<strong>1</strong>[/SUP] : Allah’ın adıyla. </strong></p><p><strong> <strong>[SUP]<strong>2</strong>[/SUP] : “Ezelden ebede her türlü hamd ve övgü Allah’a mahsustur.” Fatiha Sûresi, 1:2. </strong></strong></p><p><strong><strong> <strong>[SUP]<strong>3</strong>[/SUP] : “Kullarına karşı çok merhametli olan ve şefkat eserleri bütün varlık âlemini kuşatan Allah.” Fatiha Sûresi, 1:3. </strong></strong></strong></p><p><strong><strong><strong> <strong>[SUP]<strong>4</strong>[/SUP] : “Rahmeti herşeyi kuşatmakla birlikte, dilediği varlıklara çok özel ihsanı ve hususî rahmet tecelîsi olan Allah.” Fatiha Sûresi, 1:3. </strong></strong></strong></strong></p><p><strong><strong><strong><strong> <strong>[SUP]<strong>5</strong>[/SUP] : “Bütün âlemlerin Rabbi; Her bir varlığa yaratılış gayelerine ulaşmaları için muhtaç olduğu şeyleri veren, onları terbiye eden; tedbir, tasarruf ve egemenliği altında bulunduran Allah.” Fatiha Sûresi, 1:2. </strong></strong></strong></strong></strong></p><p><strong><strong><strong><strong><strong> <strong>[SUP]<strong>6</strong>[/SUP] : “Hesap gününün yegane sahibi, yöneticisi ve hakimi olan Allah.” Fatiha Sûresi, 1:4.</strong></strong></strong></strong></strong></strong></p><p></p><p></p><p>İşaratü'l-İ'caz[/TAVSIYE]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 391596, member: 27"] Üstad Hazretleri, Kur'an'ın temel olarak aldığı, bu dört maksadın, Kur'an'ın tamamında bulunduğu gibi, cüzlerinde, surelerinde, ayetlerinde ve kelimelerinde dahi bulunduğunu, bir misal vererek izah ediyor. Bilinmeyen kelimelerin üzerine çift tıklandığında kelimenin anlamını verecektir. Ya da [url=http://www.sorularlarisale.com/index.php?s=modules/kulliyat&risale=242&sayfa=32]Sorularla Risale | Risale-i Nur Külliyatı | Fatiha Sûresi[/url] bu linkten lugatı ile birlikte okunabilir. [TAVSIYE]S - Şu makasıd-ı erbaa, Kur’ân’ın hangi âyetlerinde bulunuyor? C - O anâsır-ı erbaa, Kur’ân’ın hey’et-i mecmuasında bulunduğu gibi, Kur’ân’ın sûrelerinde, âyetlerinde, kelâmlarında, hattâ kelimelerinde bile sarahaten veya işareten veya remzen bulunmaktadır. Çünkü, Kur’ân’ın küllü, cüzlerinde göründüğü gibi, cüzleri de, Kur’ân’ın küllüne âyinedir. Bunun içindir ki Kur’ân, “müşahhas olduğu halde, efrad sahibi olan küllî” gibi tarif edilir. S - [SUP][B]1[/B][/SUP] [FONT=trebuchet ms][SIZE=6]بِسْمِ اللهِ[/SIZE][/FONT] ve [SUP][B]2[/B][/SUP] [SIZE=4][FONT=trebuchet ms][SIZE=6]اَلْحَمْدُ ِللهِ[/SIZE][/FONT][/SIZE] gibi âyetlerde makasıd-ı erbaaya işaretler var mıdır? C - Evet, [FONT=trebuchet ms][SIZE=6]قُلْ[/SIZE][/FONT] kelimesi, Kur’ân’ın çok yerlerinde mezkûr veya mukadderdir. Bu mezkûr ve mukadder olan [FONT=trebuchet ms][SIZE=6]قُلْ[/SIZE][/FONT] kelimelerine esas olmak üzere [FONT=trebuchet ms][SIZE=6]بِسْمِ اللهِ[/SIZE][/FONT] tan evvel [FONT=trebuchet ms][SIZE=6]قُلْ[/SIZE][/FONT] kelimesi mukadderdir. Yani, “Ya Muhammed! Bu cümleyi insanlara söyle ve tâlim et.” Demek besmelede İlâhî ve zımnî bir emir var. Binaenaleyh, şu mukadder olan [FONT=trebuchet ms][SIZE=6]قُلْ[/SIZE][/FONT] emri, risalet ve nübüvvete işarettir. Çünkü resul olmasaydı, tebliğ ve tâlime memur olmazdı. Kezalik, hasrı ifade eden câr ve mecrûrun takdimi, tevhide îmadır. Ve keza, [SUP][B]3[/B][/SUP] [FONT=trebuchet ms][SIZE=6]اَلرَّحْمٰنِ[/SIZE][/FONT] nizam ve adâlete, [SUP][B]4[/B][/SUP] [FONT=trebuchet ms][SIZE=6]اَلرَّحِيمِ[/SIZE][/FONT] de haşre delâlet eder. Ve keza [FONT=trebuchet ms][SIZE=6]اَلْحَمْدُ ِللهِ[/SIZE][/FONT] ’taki [FONT=trebuchet ms][SIZE=6]ل[/SIZE][/FONT] ihtisası ifade ettiğinden tevhide işarettir. [SUP][B]5[/B][/SUP][FONT=trebuchet ms][SIZE=6]رَبِّ الْعَالَمِينَ[/SIZE][/FONT] adaletle nübüvvete remizdir. Çünkü terbiye, resuller vasıtasıyla olur. [SUP][B]6[/B][/SUP] [FONT=trebuchet ms][SIZE=6]مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ[/SIZE][/FONT] zaten sarahaten haşir ve kıyamete delâlet eder. [B][SUP][B]1[/B][/SUP] : Allah’ın adıyla. [B][SUP][B]2[/B][/SUP] : “Ezelden ebede her türlü hamd ve övgü Allah’a mahsustur.” Fatiha Sûresi, 1:2. [B][SUP][B]3[/B][/SUP] : “Kullarına karşı çok merhametli olan ve şefkat eserleri bütün varlık âlemini kuşatan Allah.” Fatiha Sûresi, 1:3. [B][SUP][B]4[/B][/SUP] : “Rahmeti herşeyi kuşatmakla birlikte, dilediği varlıklara çok özel ihsanı ve hususî rahmet tecelîsi olan Allah.” Fatiha Sûresi, 1:3. [B][SUP][B]5[/B][/SUP] : “Bütün âlemlerin Rabbi; Her bir varlığa yaratılış gayelerine ulaşmaları için muhtaç olduğu şeyleri veren, onları terbiye eden; tedbir, tasarruf ve egemenliği altında bulunduran Allah.” Fatiha Sûresi, 1:2. [B][SUP][B]6[/B][/SUP] : “Hesap gününün yegane sahibi, yöneticisi ve hakimi olan Allah.” Fatiha Sûresi, 1:4.[/B][/B][/B][/B][/B][/B] İşaratü'l-İ'caz[/TAVSIYE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Muhakemat
Muhakemat 5. Ders: Kur'an'ın Takip Ettiği Dört Maksad
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst