Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Muhakemat
Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ABDULLAH4" data-source="post: 413367" data-attributes="member: 1004566"><p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #ff0000"><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'">Hadisleri Kur’an’a Arz etmek; Uyuyorsa Almak, Uymuyorsa Atmak!</span></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #ff0000"><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"></span></strong></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #ff0000"><strong><span style="font-family: 'Book Antiqua'"></span></strong></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'Book Antiqua'">Hadis usûlünde böyle bir yöntem yok! Yani Müslüman, bir Hadis’le karşılaştığında onu Kur’an arz edecek; Kur’an’daki bazı ayetleri o Hadis’e aykırı bulursa, Hadis’i atacak; aykırılık göremezse alacak! Böyle bir yöntem olabilir mi? Hadis’in ne maksatla söylendiğini bilmediğin için, sen; Kur’an’a aykırı sanıyorsan ne olacak? Yada Hadis’te müteşâbih açıklamalar varsa; yorumu hiç de senin zannettiğin gibi değilse? Bu konuda bazı çevrelerin dört elle yapıştıkları mevzû bir hadis vardır. Sözde Peygamberimiz demiş ki: “Benden size bir Hadis geldiği zaman onu Kur’an’a arz edin; eğer Kur’an’da onun aslı varsa, onu alınız. Kur’an’da onun aslı yoksa terk ediniz.” Yani bir söz, Kur’an’a uyuyorsa alınız; uymuyorsa atınız demiş sanki! Bu söz tüm muhaddislerin ittifakıyla “Lâ asla lehu” yani “aslı olmayan” bir sözdür. Muhaddisler: “Bu sözü söyleyen Peygamberimize iftirâ etmiştir”, “Bu sözü söyleyen yalancıdır” vb çok sayıda açıklamalar yapmışlardır. Bir Hadis’in Kur’an’a uygunluğunu yani metin tenkidini sadece alimler yapar. </span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'Book Antiqua'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'Book Antiqua'">Düşünsenize, arkadaşımızın sorduğu soruda Hz. İbrahim’in seksen yaşında kendini sünnet etmesi sizce, Kur’an’a uyuyor mu? Bana göre uyuyor… Bazılarınıza göre belki uymuyor! Ama neden? Neresi uymuyor? Baltayla kesmesi mi acaip geldi? Peki, o <strong>balta </strong>kelimesinin asıl ifadesini okuyup araştırdıktan sonra mı bu kanaate vardınız, yoksa; rastgele mi fikir yürütüyorsunuz? Bir de her sözü kendi şartları içinde değerlendirmek gerekmez mi? Ayetlerin ve Hadislerin söylendiği şartları incelemeden fikirler üretmek zulüm değil midir? Hele hele Arapça’yı bilmeden ve birebir –tashih ede ede- araştırma yapmadan mealler üzerinde konuşmak haksızlık değil midir sizce de? </span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'Book Antiqua'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'Book Antiqua'">Metinleriyle sayısız Hadisleri ezbere bilmeme rağmen; arkadaşımızın sorusunda geçen diğer iki Hadis’i ben sahih olarak bilmiyorum. Kaldı ki, <strong>müttaki</strong> de geçiyormuş. Soruyu soran arkadaşımız müttaki nedir, biliyor mu acaba? Şunun için soruyorum; soru soran sorduğu soru hakkında araştırma yapmakla mükelleftir. Aksi takdirde, cevap verilmezse şaşırmamalıdır! Ve bu ifadeler de kişisel cevap değildir!</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'Book Antiqua'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'Book Antiqua'">Gelelim, Hadislerin Kur’an’a arz edilmesi meselesinin arzına… </span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'Book Antiqua'">Kur’an’a götürdüğünüz bir Hadis muhkem ayetlere zâhiren aykırı gibi gözükürken; aslında ayet muhkem ama Hadis müteşâbih olabilir. Bu nedenle Hadislerde bağlayıcılık senedin sağlam olmasıdır. Bir Hadis’in senedi onun delilidir. Hadisleri ancak senedleriyle ispat edebilirsiniz. Anlasanız da, anlamasanız da muhaddislerin sahih hükmü verdiği Hadislere uymalısınız. O Hadisleri anlamaya çalışmalısınız. Unutmayınız ki, sened ilmi, sadece Ümmet-i Muhammed’e lütfedilen İlâhî bir nimettir. Önceki ümmetlerde bu ilim olsaydı, Peygamberlerinin sözleri tahrifâta uğramazdı. Sened, bir sözün asırlar sonrasına bile sağlam şekilde nakledilmesini sağlar. Allah Kur’an’ı kendi kudretiyle koruma altına alırken; Hadisleri de kullarının amelleriyle muhafaza etmektedir. Siz bu büyük iltifât-ı Rabbânî’den yüz çevirmemelisiniz!</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'Book Antiqua'"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'Book Antiqua'">Kur’an’a uygun olan Hadislerin kabul edilmesi meselesi de; gayr-i makul ve gayr-i ilmî’dir. Çünkü görünüşte Kur’an’a aykırı gözükmeyen sayısız hikmetli ve güzel sözler bulunmaktadır. Bu sözlerin başına <strong>“Peygamberimiz buyurdu”</strong> ilavesi getirildiğinde; bu sözler -size göre- Kur’an’a da aykırı değilse; bunları Hadis mi kabul edeceksiniz? Hadislerine bu yöntemle saldırılmasına Efendimiz razı olur mu sizce? </span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Book Antiqua'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Book Antiqua'">Bakın, sözün burasında şunu hatırlatalım; Hadis uydurma sebeplerinden birisi de, iyi niyettir… Yani insanlar daha çok ibadet etsinler ve haramlardan uzak dursunlar amacına matuftur. Bazı dönemlerde, insanlar ibadetten gâfil olmuşlarsa, birileri çıkıp onları ibadete sevk etmek için Peygamber adına hadis uydurmuşlardır. Yada haramlara dalmışlarsa o kötülükten sakındırmak için, hadisler uydurulmuştur. </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Book Antiqua'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Book Antiqua'">Sözün burasında iki şey söylemek isteriz: </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><u><span style="font-family: 'Book Antiqua'"></span></u></span></p><p><span style="font-size: 15px"><u><span style="font-family: 'Book Antiqua'">Birincisi</span></u><span style="font-family: 'Book Antiqua'">; İslam toplumları Peygamberimize itaatin önemini kavrayan toplumlardır. Onların cahillerine bile <strong>Peygamber şöyle buyurdu</strong> dendiği anda akar sular duruyor ve hemen o sözün gereğiyle amel ediyordu. Oysa siz Sahih Hadislerle amel etmede bile tereddüt ediyorsunuz! </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Book Antiqua'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Book Antiqua'"><u>İkincisi</u> ise; bu uydurulan sözler görünüşte Kur’an’a aykırı değildir; ve bu sözler Kur’an’ın mefhumuna da uyuyor diye, sahih mi kabul edeceğiz! Oysa muhaddislere göre bu sözler uydurmadır! Onlar, bu sözlerin Peygambere ait olmadığını hem senedinin-sepetinin olmamasından, hem üslubundan ve hem de gramer hatalarından hemen anlarlar. Muhaddis Peygamberi o kadar iyi tanır ki, bu ifade biçimi Rasûlullah’a ait değil diyecek kadar onunla birliktedir. Siz, bir yakınınızın, sevdiğinizin neleri söyleyip neleri söylemeyeceğini ve söylediklerini ne şekilde söyleyip nasıl üslup kullanacağını bilirsiniz değil mi? En sevgilinin, en hayırlı maşuk’un sözlerini anlamaktan biz neden yabancılaştık peki! Hadis alimlerini de kendimiz gibi bilmeyelim; onlar en çok sevdikleri Peygamberimizin sözlerini, uydurmalardan hemen fark edecek bir dirayete ve olgunluğa sahip idiler…</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Book Antiqua'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ABDULLAH4, post: 413367, member: 1004566"] [CENTER][SIZE=4][COLOR=#ff0000][B][FONT=Book Antiqua]Hadisleri Kur’an’a Arz etmek; Uyuyorsa Almak, Uymuyorsa Atmak! [/FONT][/B][/COLOR][/SIZE][/CENTER] [SIZE=4][COLOR=#000000][FONT=Book Antiqua]Hadis usûlünde böyle bir yöntem yok! Yani Müslüman, bir Hadis’le karşılaştığında onu Kur’an arz edecek; Kur’an’daki bazı ayetleri o Hadis’e aykırı bulursa, Hadis’i atacak; aykırılık göremezse alacak! Böyle bir yöntem olabilir mi? Hadis’in ne maksatla söylendiğini bilmediğin için, sen; Kur’an’a aykırı sanıyorsan ne olacak? Yada Hadis’te müteşâbih açıklamalar varsa; yorumu hiç de senin zannettiğin gibi değilse? Bu konuda bazı çevrelerin dört elle yapıştıkları mevzû bir hadis vardır. Sözde Peygamberimiz demiş ki: “Benden size bir Hadis geldiği zaman onu Kur’an’a arz edin; eğer Kur’an’da onun aslı varsa, onu alınız. Kur’an’da onun aslı yoksa terk ediniz.” Yani bir söz, Kur’an’a uyuyorsa alınız; uymuyorsa atınız demiş sanki! Bu söz tüm muhaddislerin ittifakıyla “Lâ asla lehu” yani “aslı olmayan” bir sözdür. Muhaddisler: “Bu sözü söyleyen Peygamberimize iftirâ etmiştir”, “Bu sözü söyleyen yalancıdır” vb çok sayıda açıklamalar yapmışlardır. Bir Hadis’in Kur’an’a uygunluğunu yani metin tenkidini sadece alimler yapar. [/FONT][/COLOR] [COLOR=#000000][FONT=Book Antiqua]Düşünsenize, arkadaşımızın sorduğu soruda Hz. İbrahim’in seksen yaşında kendini sünnet etmesi sizce, Kur’an’a uyuyor mu? Bana göre uyuyor… Bazılarınıza göre belki uymuyor! Ama neden? Neresi uymuyor? Baltayla kesmesi mi acaip geldi? Peki, o [B]balta [/B]kelimesinin asıl ifadesini okuyup araştırdıktan sonra mı bu kanaate vardınız, yoksa; rastgele mi fikir yürütüyorsunuz? Bir de her sözü kendi şartları içinde değerlendirmek gerekmez mi? Ayetlerin ve Hadislerin söylendiği şartları incelemeden fikirler üretmek zulüm değil midir? Hele hele Arapça’yı bilmeden ve birebir –tashih ede ede- araştırma yapmadan mealler üzerinde konuşmak haksızlık değil midir sizce de? [/FONT][/COLOR] [COLOR=#000000][FONT=Book Antiqua]Metinleriyle sayısız Hadisleri ezbere bilmeme rağmen; arkadaşımızın sorusunda geçen diğer iki Hadis’i ben sahih olarak bilmiyorum. Kaldı ki, [B]müttaki[/B] de geçiyormuş. Soruyu soran arkadaşımız müttaki nedir, biliyor mu acaba? Şunun için soruyorum; soru soran sorduğu soru hakkında araştırma yapmakla mükelleftir. Aksi takdirde, cevap verilmezse şaşırmamalıdır! Ve bu ifadeler de kişisel cevap değildir![/FONT][/COLOR] [COLOR=#000000][FONT=Book Antiqua] Gelelim, Hadislerin Kur’an’a arz edilmesi meselesinin arzına… [/FONT][/COLOR] [COLOR=#000000][FONT=Book Antiqua]Kur’an’a götürdüğünüz bir Hadis muhkem ayetlere zâhiren aykırı gibi gözükürken; aslında ayet muhkem ama Hadis müteşâbih olabilir. Bu nedenle Hadislerde bağlayıcılık senedin sağlam olmasıdır. Bir Hadis’in senedi onun delilidir. Hadisleri ancak senedleriyle ispat edebilirsiniz. Anlasanız da, anlamasanız da muhaddislerin sahih hükmü verdiği Hadislere uymalısınız. O Hadisleri anlamaya çalışmalısınız. Unutmayınız ki, sened ilmi, sadece Ümmet-i Muhammed’e lütfedilen İlâhî bir nimettir. Önceki ümmetlerde bu ilim olsaydı, Peygamberlerinin sözleri tahrifâta uğramazdı. Sened, bir sözün asırlar sonrasına bile sağlam şekilde nakledilmesini sağlar. Allah Kur’an’ı kendi kudretiyle koruma altına alırken; Hadisleri de kullarının amelleriyle muhafaza etmektedir. Siz bu büyük iltifât-ı Rabbânî’den yüz çevirmemelisiniz![/FONT][/COLOR] [COLOR=#000000][FONT=Book Antiqua] Kur’an’a uygun olan Hadislerin kabul edilmesi meselesi de; gayr-i makul ve gayr-i ilmî’dir. Çünkü görünüşte Kur’an’a aykırı gözükmeyen sayısız hikmetli ve güzel sözler bulunmaktadır. Bu sözlerin başına [B]“Peygamberimiz buyurdu”[/B] ilavesi getirildiğinde; bu sözler -size göre- Kur’an’a da aykırı değilse; bunları Hadis mi kabul edeceksiniz? Hadislerine bu yöntemle saldırılmasına Efendimiz razı olur mu sizce? [/FONT][/COLOR] [FONT=Book Antiqua] Bakın, sözün burasında şunu hatırlatalım; Hadis uydurma sebeplerinden birisi de, iyi niyettir… Yani insanlar daha çok ibadet etsinler ve haramlardan uzak dursunlar amacına matuftur. Bazı dönemlerde, insanlar ibadetten gâfil olmuşlarsa, birileri çıkıp onları ibadete sevk etmek için Peygamber adına hadis uydurmuşlardır. Yada haramlara dalmışlarsa o kötülükten sakındırmak için, hadisler uydurulmuştur. [/FONT] [FONT=Book Antiqua] Sözün burasında iki şey söylemek isteriz: [/FONT] [U][FONT=Book Antiqua] Birincisi[/FONT][/U][FONT=Book Antiqua]; İslam toplumları Peygamberimize itaatin önemini kavrayan toplumlardır. Onların cahillerine bile [B]Peygamber şöyle buyurdu[/B] dendiği anda akar sular duruyor ve hemen o sözün gereğiyle amel ediyordu. Oysa siz Sahih Hadislerle amel etmede bile tereddüt ediyorsunuz! [U]İkincisi[/U] ise; bu uydurulan sözler görünüşte Kur’an’a aykırı değildir; ve bu sözler Kur’an’ın mefhumuna da uyuyor diye, sahih mi kabul edeceğiz! Oysa muhaddislere göre bu sözler uydurmadır! Onlar, bu sözlerin Peygambere ait olmadığını hem senedinin-sepetinin olmamasından, hem üslubundan ve hem de gramer hatalarından hemen anlarlar. Muhaddis Peygamberi o kadar iyi tanır ki, bu ifade biçimi Rasûlullah’a ait değil diyecek kadar onunla birliktedir. Siz, bir yakınınızın, sevdiğinizin neleri söyleyip neleri söylemeyeceğini ve söylediklerini ne şekilde söyleyip nasıl üslup kullanacağını bilirsiniz değil mi? En sevgilinin, en hayırlı maşuk’un sözlerini anlamaktan biz neden yabancılaştık peki! Hadis alimlerini de kendimiz gibi bilmeyelim; onlar en çok sevdikleri Peygamberimizin sözlerini, uydurmalardan hemen fark edecek bir dirayete ve olgunluğa sahip idiler… [/FONT] [/SIZE][SIZE=4][COLOR=#000000][FONT=Book Antiqua][/FONT][/COLOR][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Muhakemat
Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst