Konuya cevap cer

O ilme ve istidada sahibsen mümkündür. Mezhepler farz değildir sadece gereklilik ve ihtiyactan doğmuştur. İslam dini kolaylık dini olduğundan fıkhi meseleler kolaylaştırılmıştır. Tabi kolaylaştırma her önüne gelenin yaptığı gibi mezhepler kurmak değildir. Sapık mezheplerde vucu bulmuştur. Ancak Ehli sünnet vel cemaat mezhepler hak kabul edilmiştir. Çünkü fıkhi meseleler beşeri düşünceye göre değil Kuran, sünnet, icma ve kıyas ile tespit olunmuştur. Eğer bir müslüman Kuran, sünnet, icma ve kıyasa muktedir bir ilme sahipse bir mezhebe tabi olmak zorunda değildir. Ama burada şu husus peyda edecektir ki o da kolaylaştırma olan mezhepleri terk ederek zorlaştırma yoluna girmiş olmasıdır. Hatta şu da unutulmasın ki zamanın mühim alimleri dahi islam akaidlerini bilmelerine rağmen o hak mezheplere tabi olmuşlardır. Bunun nedeni ise eğer bu alim kırsal kesimde yaşıyorsa zati şafii mezhebine göre hareket edecektir. Çünkü islamın kaynakalarında böyle fıkıh ediliyor. Hem unutulmasın ki bir nevi o mezheplere tabi olmayı Allah işaret ediyor. Nisa süresinde :

 

83. Onlara güvenlik veya korkuya dair bir haber geldiğinde doğru olup olmadığını araştırmadan ve yaymakta mahzur bulunup bulunmadığını danışmadan hemen onu yayarlar.Halbuki onlar bu haberi peygambere ve aralarındaki yetkili zatlara arzetselerdi elbette işin içyüzünü araştırıp ortaya çıkaranlar, onun mahiyetini, haberin neye delâlet ettiğini bilirlerdi.Eğer Allah'ın lütuf ve rahmeti üzerinizde olmasaydı, pek azınız hariç hepiniz şeytana uymuş gitmiştiniz.


Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Üst