Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Aile ve Yaşam
Kişisel Gelişim
Öfkenin ardına gizlenenler
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="müdavim" data-source="post: 166057" data-attributes="member: 5987"><p><span style="font-size: 18px">Öfkenin ardına gizlenenler</span></p><p><span style="font-size: 18px">Öfke de tıpkı üzüntü ve mutluluk gibi bir duygu. Bu yüzden inkâr edilmeyi yada kabul </span></p><p><span style="font-size: 18px">edilmemeyi hak etmiyor. Olumlu yada olumsuz her duygu gibi öfkenin de bir ömrü var; </span></p><p><span style="font-size: 18px">Bu ömür tamamlandığında kayboluyor. Ancak öfkenin, bu tatsız süreyi kısaltmak ve </span></p><p><span style="font-size: 18px">onu daha iyi anlamak açısından "tüketilmesi" gerekiyor. </span></p><p><span style="font-size: 18px"></span></p><p><span style="font-size: 18px">Duygular doğaldır ve varlıkları, davranışların gözlenmesiyle yada sözel ifadelerin verdiği </span></p><p><span style="font-size: 18px">mesajlarla anlaşılabilir. Duygular hakkındaki yanlış yorumlar onların sorgulanmasına yol </span></p><p><span style="font-size: 18px">açabilir. Oysa, duyguların sorgulanması, insanın doğal olan diğer özelliklerinin </span></p><p><span style="font-size: 18px">sorgulanmasıyla eşdeğerdir. "Neden karnın acıkıyor?", "Neden üzülüyorsun?", "Neden </span></p><p><span style="font-size: 18px">boyun uzun?", "Neden bu kadar kızıyorsun?", "Neden seviniyorsun?", "Neden </span></p><p><span style="font-size: 18px">düşünüyorsun?". </span></p><p><span style="font-size: 18px"></span></p><p><span style="font-size: 18px">Temel gereksinimler önceliklidir </span></p><p><span style="font-size: 18px">Duygular, insanın kendisini iyi yada kötü hissetmesine yol açarlar, ancak bir insanı iyi </span></p><p><span style="font-size: 18px">yada kötü diye değerlendirmeye yetmezler. Olumlu duyguların hissedilebilmesi için </span></p><p><span style="font-size: 18px">insanın öncelikle yemek, barınmak ve korunmak gibi temel gereksinimlerinin karşılanmış </span></p><p><span style="font-size: 18px">olması gerekir. Temel gereksinimleri karşılanamayan insanlarda olumsuz duygular hızla </span></p><p><span style="font-size: 18px">harekete geçer.</span></p><p> <span style="font-size: 18px">Bu yüzden aile ve toplum içinde olumsuz duygulara kulak vermek </span></p><p><span style="font-size: 18px">gerekir. Öfke de olumsuz duygulardan biridir. Öfkenin duygusal yönünün yanında, </span></p><p><span style="font-size: 18px">fizyolojik ve bilişsel bileşenleri de vardır. </span></p><p><span style="font-size: 18px">Öfkenin fiziksel açıklaması </span></p><p><span style="font-size: 18px">Bir başka deyişle öfke, düşünce ve davranışlarla da ilgilidir. Böyle bir duygu vücudun </span></p><p><span style="font-size: 18px">kendini olumsuz durumlardan korumaya yönelik bir tepkisi olabilir. Vücut stres altında </span></p><p><span style="font-size: 18px">kaldığında, böbreküstü bezlerinden adrenalin adı verilen bir hormon salgılayarak alarm </span></p><p><span style="font-size: 18px">durumuna geçer. Kandaki miktarı böylece artan adrenalin kan basıncının yükselmesi, </span></p><p><span style="font-size: 18px">kalp atışlarının hızlanması gibi fizyolojik değişikliklere yol açar. Sonuç olarak da vücut </span></p><p><span style="font-size: 18px">kendini tehdit eden uyarana karşı koruma gücünü bulur. Kaçar, kovalar, saklanır, </span></p><p><span style="font-size: 18px">bağırır, dövüşür. Öfkelendiğimizde yüzümüz kızarır, bağırırız, sert davranışlarda </span></p><p><span style="font-size: 18px">bulunabiliriz. Tüm bunlar aslında fizyolojik kökenleri olan davranışlardır ve bu </span></p><p><span style="font-size: 18px">davranışları kendimizi olumsuz duyguların yükünden kurtarmak için gerçekleştiririz.</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="müdavim, post: 166057, member: 5987"] [SIZE=5]Öfkenin ardına gizlenenler Öfke de tıpkı üzüntü ve mutluluk gibi bir duygu. Bu yüzden inkâr edilmeyi yada kabul edilmemeyi hak etmiyor. Olumlu yada olumsuz her duygu gibi öfkenin de bir ömrü var; Bu ömür tamamlandığında kayboluyor. Ancak öfkenin, bu tatsız süreyi kısaltmak ve onu daha iyi anlamak açısından "tüketilmesi" gerekiyor. [/SIZE] [SIZE=5] Duygular doğaldır ve varlıkları, davranışların gözlenmesiyle yada sözel ifadelerin verdiği mesajlarla anlaşılabilir. Duygular hakkındaki yanlış yorumlar onların sorgulanmasına yol açabilir. Oysa, duyguların sorgulanması, insanın doğal olan diğer özelliklerinin sorgulanmasıyla eşdeğerdir. "Neden karnın acıkıyor?", "Neden üzülüyorsun?", "Neden boyun uzun?", "Neden bu kadar kızıyorsun?", "Neden seviniyorsun?", "Neden düşünüyorsun?". Temel gereksinimler önceliklidir Duygular, insanın kendisini iyi yada kötü hissetmesine yol açarlar, ancak bir insanı iyi yada kötü diye değerlendirmeye yetmezler. Olumlu duyguların hissedilebilmesi için insanın öncelikle yemek, barınmak ve korunmak gibi temel gereksinimlerinin karşılanmış olması gerekir. Temel gereksinimleri karşılanamayan insanlarda olumsuz duygular hızla harekete geçer. Bu yüzden aile ve toplum içinde olumsuz duygulara kulak vermek gerekir. Öfke de olumsuz duygulardan biridir. Öfkenin duygusal yönünün yanında, fizyolojik ve bilişsel bileşenleri de vardır. Öfkenin fiziksel açıklaması Bir başka deyişle öfke, düşünce ve davranışlarla da ilgilidir. Böyle bir duygu vücudun kendini olumsuz durumlardan korumaya yönelik bir tepkisi olabilir. Vücut stres altında kaldığında, böbreküstü bezlerinden adrenalin adı verilen bir hormon salgılayarak alarm durumuna geçer. Kandaki miktarı böylece artan adrenalin kan basıncının yükselmesi, kalp atışlarının hızlanması gibi fizyolojik değişikliklere yol açar. Sonuç olarak da vücut kendini tehdit eden uyarana karşı koruma gücünü bulur. Kaçar, kovalar, saklanır, bağırır, dövüşür. Öfkelendiğimizde yüzümüz kızarır, bağırırız, sert davranışlarda bulunabiliriz. Tüm bunlar aslında fizyolojik kökenleri olan davranışlardır ve bu davranışları kendimizi olumsuz duyguların yükünden kurtarmak için gerçekleştiririz.[/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Aile ve Yaşam
Kişisel Gelişim
Öfkenin ardına gizlenenler
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst