Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Eğitim Öğretim ve Sınavlar
Öğretim Teknikleri..
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ebrar172" data-source="post: 265379" data-attributes="member: 157"><p><span style="font-family: 'georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Yöntem ve teknik kavramları birbirleriyle çok karıştırılmaktadır. </span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><strong></strong></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><strong>Yöntem</strong>, genelde hedefe ulaşmak için izlenen en kısa yol olarak tanımlanmaktadır. </span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><strong></strong></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><strong>Teknik</strong> ise, bir öğretme yöntemini uygulamaya koyma biçimi, ya da sınıf içinde yapılan işlemlerin bütünü olarak tanımlanmaktadır. Daha geniş bir açıdan yöntemi, hedefe ulaştırmak için öğretme ve öğrenme sürecini düzenleme, plânlama; tekniği de bu düzenlenen ve plânlanan düşüncelerin uygulamaya aktarılmasında izlenen yol olarak görebiliriz. Yaygın olarak kullanılan teknikler:</span></p><p></p><p><strong><span style="color: #b22222"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'georgia'">A- Grupla Öğretim Teknikleri</span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="color: #b22222"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'georgia'"><strong>Beyin Fırtınası : </strong></span></span></span></strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> Bir konuya çözüm getirmek, karar vermek ve hayal yoluyla düşünce ve fikir üretmek için kullanılan yaratıcı teknik. Buna buluş fırtınası da denilmektedir.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Temel ilkesi, bir problemi çözmede görevlendirilen grubun üyeleri mümkün olduğu kadar çok fikir üretirler. Burada fikirlerin savunulması istenmez.</span></p><p><strong><span style="font-family: 'georgia'"></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'georgia'"><span style="color: #b22222">Özelliği:</span></span></strong></p><p><span style="font-family: 'georgia'">1. Toplantının amacı ya da sorunun ne olduğunun belirtilmesi.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">2. Zaman sınırı belirlenmeli, bu süre içinde herkesin katkı sağlaması istenmeli.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">3. Tartışma bitince analiz edilmeli, değerlendirilmesi ve yeniden örgütlenmesi yapılmalı.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">4. Toplantı sonunda tartışmalara devam edilip edilmeyeceğine karar verilmeli.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Beyin fırtınası ile problem çözmede istenilen düşünce yöntemleri farklılıklar göstermekle birlikte en çok yararlanılan çözüm yolları, benzerinden yararlanma, fikir bağlantıları kurma ve zarardan yarar çıkarmadır.</span></p><p><strong><span style="color: #b22222"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'georgia'"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="color: #b22222"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'georgia'">Gösteri : </span></span></span></strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> İzleyici grubun önünde bir işin nasıl yapılacağını göstermek ya da genel ilkeleri açıklamak için başvurulan tekniktir. Sınıf içerisinde genellikle öğretmen ya da varsa kaynak kişilerce yapılır. Bu tekniği uygulamak için sınıf içinde etkin ve yoğun hazırlık gerekir.</span></p><p></p><p><span style="color: #b22222"><strong><span style="font-family: 'georgia'"></span></strong></span></p><p><span style="color: #b22222"><strong><span style="font-family: 'georgia'">Özelliği:</span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">1. Tüm öğrencilerin problemsiz, iyi duyuyor ve görüyor olması gerekir.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">2. Bilinmeyen terimlerin kullanılmasından kaçınılmalı.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">3. Öğrencilerde merak uyandıracak soruların sorulmasına dikkat edilmeli.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">4. Öğrenciler etkinliğe katılmak için cesaretlenmeli.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Tüm gösterilerin öğretmen tarafından gerçekleştirilmesine gerek yoktur. Gerektiğinde öğrenciler bunu kendi aralarında yapabilmelidir.</span></p><p><strong><span style="color: #b22222"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'georgia'"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="color: #b22222"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'georgia'">Soru-cevap: </span></span></span></strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> Öğrencilere düşünme ve konuşma alışkanlıkları kazandırma bakımından önemli bir tekniktir.</span></p><p><strong><span style="font-family: 'georgia'"></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'georgia'"><span style="color: #b22222">Özelliği:</span></span></strong></p><p><strong></strong><span style="font-family: 'georgia'">Bütün sınıfı ilgilendiren sorular , tüm sınıfa sorulmalı ve aynı anda herkes cevabı bulmak için düşündürülmeli ve daha sonra cevap verecek kişi belirlenmeli.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Doğru cevaplar anında pekiştirilmeli. </span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> Öğrenciye soru yöneltiliyorsa bunun belli bir sıraya göre değil de seçkisiz (random) yolla sorulmasında yarar vardır.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Konuşma zorluğu çeken ve yanlış cevap veren öğrenciler sabırla dinlenmeli. Onları küçük düşürücü </span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> davranışlardan kaçınılmalı.</span></p><p><strong><span style="color: #b22222"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'georgia'"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="color: #b22222"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'georgia'">Rol Yapma : </span></span></span></strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> Öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe girerek ifade etmesini sağlayan tekniktir. Öğrencinin iyi rol yapabilmesi için yaratıcı düşünce önemlidir. Rol yapma, sosyodrama olarak da adlandırılır. Diğer bir deyişle sosyodrama, öğrencilere, insan ilişkileri konusunda daha çok bilgi, beceri ve anlayış kazandırmayı öngören ve oyun (drama) tekniklerinden yararlanma temeline dayalı deneysel bir eğitim tekniğidir.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Belirtilen aşamalar sınıf içi etkinliklerini yönlendirmede etkili olabilir. Bunlar, ortam yaratmak, rol yapmak için sahneyi hazırlamak, roller için öğrencilerin seçilmesi, rollerin oynanması, olayın tartışılması vb.</span></p><p><strong><span style="color: #b22222"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'georgia'"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="color: #b22222"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'georgia'">Drama : </span></span></span></strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> Öğrencilere hangi durumlarda nasıl davranılması gerektiğini yaşayarak öğreten bir tekniktir. problem çözme ve iletişim kurma yeteneğini geliştirir. Bu teknik, bilinen en eski öğretme tekniklerinden birisidir. Çok kullanışlı ve yararlı olduğu için günümüzde okullarda yaygın olarak kullanılmaktadır.</span></p><p><span style="color: #b22222"><strong><span style="font-family: 'georgia'"></span></strong></span></p><p><span style="color: #b22222"><strong><span style="font-family: 'georgia'">Özelliği: </span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">1. Etkili ve dikkatli dinleme yeteneğini geliştirir. </span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> 2. Kişinin kendine olan güvenini artırır.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> 3. Anlama yeteneğini ve yaratıcılığı artırır. </span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> 4. Akıcı konuşmayı geliştirir.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> 5. Dile hakimiyeti ve iyi ifade yeteneğini pekiştirir.</span></p><p></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Drama tekniğinin iki türü vardır, bunlar biçimsel ve doğal drama tekniğidir.</span></p><p><strong><span style="color: #b22222"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'georgia'"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="color: #b22222"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'georgia'">Benzetim : </span></span></span></strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> Sınıf içinde öğrencilerin bir olayı gerçekmiş gibi ele alıp üzerinde eğitici çalışma yapmalarına olanak sağlayan tekniktir. Diğer bir tanımla, öğrenciyi desteklemek üzere gerçeğe uygun olarak geliştirilen bir model üzerinde yapılan bir öğretim yaklaşımıdır. Benzetim tekniği bir düşünce değil, bir hareket bir olaydır. Benzetim tekniğinin uygulanmasında öğrencilerin iş görüleri gerçektir ancak öğretmen tarafından ortaya konan durum ya da olay yapaydır gerçek değildir.</span></p><p><span style="color: #b22222"><strong><span style="font-family: 'georgia'"></span></strong></span></p><p><span style="color: #b22222"><strong><span style="font-family: 'georgia'">Özelliği: </span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">1. İleride alabilecekleri rollere daha iyi hazırlanabilirler.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> 2. Bildikleri ilkeleri hayata geçirebilme yetilerini geliştirirler.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> 3. Öğrenmeye daha çok güdülenirler.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> 4. Analiz ve sentez yapabilme yetilerini geliştirir.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> 5. Diğer bireylerle daha iyi iletişim kurabilirler.</span></p><p></p><p><strong><span style="color: #b22222"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'georgia'">İkili ve Grup Çalışmaları : </span></span></span></strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> Öğrenci sayısına göre bir konu üzerinde sınıfın gruplandırılması ve sınıf içi etkinliğinin soru cevap tekniği ile sağlanması.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><span style="color: #b22222"><strong></strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><span style="color: #b22222"><strong>Özelliği:</strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">1. Öğretmen yapılacak etkinlikler hakkında öğrencilere bilgi vermeli.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> 2. Etkinliğin uzunluğu 5-2O dakika arasında olmalı.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> 3. Tüm etkinliklere herkesin eşit süreyle ve katılımları sağlanmalı. Etkinlik sırasında mümkünse öğretmen dışında bir gözlemci sınıfta bulunmalı.</span></p><p></p><p><strong><span style="color: #b22222"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'georgia'">Mikro Öğretim : </span></span></span></strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> Yüz yüze eğitimin gerçekleştirilmesi için sınıf içinde uygulanan tekniktir. Başarısızlık tehlikesinin düşük, öğretme yeteneği olanaklarının yüksek olduğu yapay ortamlarda öğretmen adaylarına hizmet öncesi deneyim kazandırır. Bu teknikte dersler kısa tutulur ve öğrenci sayısının az olmasına dikkat edilir. mikro öğretim çoğunlukla öğret-yeniden öğret çevrimi adı verilen bir sınama yanılma durumu olarak saptanır. Bu çevrim altı basamaktan oluşur :</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><span style="color: #b22222"><strong>Özelliği:</strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">1. Verilen görevin gereklerine uygun bir mikro ders hazırlanır.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> 2. Belirlenen mikro ders öğretilir.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> 3. Öğretmen işlemin ne derece başarıyla yerine getirildiğine dair dönüt alır.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> 4. Alınan dönüt ışığında mikro ders yeniden düzenlenir </span></p><p></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Mikro ders yeniden öğretilir. </span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> Bu defa öğretme işleminde gerçekleştirilen ya da gerçekleştirilemeyen iyileştirmelerle ilgili sözlü, yazılı ya da teyple dönüt alınır. </span></p><p></p><p><strong><span style="color: #b22222"><span style="font-family: 'georgia'"> <span style="font-size: 15px">Eğitsel Oyunlar : </span></span></span></strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> Öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesini ve daha rahat bir ortamda tekrar edilmesini sağlayan tekniktir. Özellikle öğrenmeye yönelik olması ve bir amaç için sınıf içinde uygulanması gerekir. Eğitsel oyunlar derste konular, ilgi çekici duruma getirebilir, en pasif öğrencilerin bile bu etkinliğe katılmaları sağlanabilir. Burada öğretmenin diğer önemli bir rolü, oyunu sürekli kontrol etmesi ve ilgi göstermesidir. Diğer önemli husus ise, oyun oynarken zayıf öğrenciler hata yaptığı zaman üzerinde durulma ması ve herkesin etkin olarak oyuna katılımının sağlanmasıdır.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><strong></strong></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><strong></strong></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><strong></strong></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><strong>kaynak: turkceciler.com<a href="http://www.turkceciler.com" target="_blank">http://www.turkceciler.com</a></strong></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ebrar172, post: 265379, member: 157"] [FONT=georgia] Yöntem ve teknik kavramları birbirleriyle çok karıştırılmaktadır. [/FONT] [FONT=georgia][B] Yöntem[/B], genelde hedefe ulaşmak için izlenen en kısa yol olarak tanımlanmaktadır. [/FONT] [FONT=georgia][B] Teknik[/B] ise, bir öğretme yöntemini uygulamaya koyma biçimi, ya da sınıf içinde yapılan işlemlerin bütünü olarak tanımlanmaktadır. Daha geniş bir açıdan yöntemi, hedefe ulaştırmak için öğretme ve öğrenme sürecini düzenleme, plânlama; tekniği de bu düzenlenen ve plânlanan düşüncelerin uygulamaya aktarılmasında izlenen yol olarak görebiliriz. Yaygın olarak kullanılan teknikler:[/FONT] [B][COLOR=#b22222][SIZE=4][FONT=georgia]A- Grupla Öğretim Teknikleri[/FONT][/SIZE][/COLOR][/B] [B][COLOR=#b22222][SIZE=4][FONT=georgia][B]Beyin Fırtınası : [/B][/FONT][/SIZE][/COLOR][/B] [FONT=georgia] Bir konuya çözüm getirmek, karar vermek ve hayal yoluyla düşünce ve fikir üretmek için kullanılan yaratıcı teknik. Buna buluş fırtınası da denilmektedir.[/FONT] [FONT=georgia]Temel ilkesi, bir problemi çözmede görevlendirilen grubun üyeleri mümkün olduğu kadar çok fikir üretirler. Burada fikirlerin savunulması istenmez.[/FONT] [B][FONT=georgia] [COLOR=#b22222]Özelliği:[/COLOR][/FONT][/B] [FONT=georgia]1. Toplantının amacı ya da sorunun ne olduğunun belirtilmesi.[/FONT] [FONT=georgia]2. Zaman sınırı belirlenmeli, bu süre içinde herkesin katkı sağlaması istenmeli.[/FONT] [FONT=georgia]3. Tartışma bitince analiz edilmeli, değerlendirilmesi ve yeniden örgütlenmesi yapılmalı.[/FONT] [FONT=georgia]4. Toplantı sonunda tartışmalara devam edilip edilmeyeceğine karar verilmeli.[/FONT] [FONT=georgia]Beyin fırtınası ile problem çözmede istenilen düşünce yöntemleri farklılıklar göstermekle birlikte en çok yararlanılan çözüm yolları, benzerinden yararlanma, fikir bağlantıları kurma ve zarardan yarar çıkarmadır.[/FONT] [B][COLOR=#b22222][SIZE=4][FONT=georgia] Gösteri : [/FONT][/SIZE][/COLOR][/B] [FONT=georgia] İzleyici grubun önünde bir işin nasıl yapılacağını göstermek ya da genel ilkeleri açıklamak için başvurulan tekniktir. Sınıf içerisinde genellikle öğretmen ya da varsa kaynak kişilerce yapılır. Bu tekniği uygulamak için sınıf içinde etkin ve yoğun hazırlık gerekir.[/FONT] [COLOR=#b22222][B][FONT=georgia] Özelliği:[/FONT][/B][/COLOR] [FONT=georgia]1. Tüm öğrencilerin problemsiz, iyi duyuyor ve görüyor olması gerekir.[/FONT] [FONT=georgia]2. Bilinmeyen terimlerin kullanılmasından kaçınılmalı.[/FONT] [FONT=georgia]3. Öğrencilerde merak uyandıracak soruların sorulmasına dikkat edilmeli.[/FONT] [FONT=georgia]4. Öğrenciler etkinliğe katılmak için cesaretlenmeli.[/FONT] [FONT=georgia]Tüm gösterilerin öğretmen tarafından gerçekleştirilmesine gerek yoktur. Gerektiğinde öğrenciler bunu kendi aralarında yapabilmelidir.[/FONT] [B][COLOR=#b22222][SIZE=4][FONT=georgia] Soru-cevap: [/FONT][/SIZE][/COLOR][/B] [FONT=georgia] Öğrencilere düşünme ve konuşma alışkanlıkları kazandırma bakımından önemli bir tekniktir.[/FONT] [B][FONT=georgia] [COLOR=#b22222]Özelliği:[/COLOR][/FONT] [/B][FONT=georgia]Bütün sınıfı ilgilendiren sorular , tüm sınıfa sorulmalı ve aynı anda herkes cevabı bulmak için düşündürülmeli ve daha sonra cevap verecek kişi belirlenmeli.[/FONT] [FONT=georgia]Doğru cevaplar anında pekiştirilmeli. Öğrenciye soru yöneltiliyorsa bunun belli bir sıraya göre değil de seçkisiz (random) yolla sorulmasında yarar vardır.[/FONT] [FONT=georgia]Konuşma zorluğu çeken ve yanlış cevap veren öğrenciler sabırla dinlenmeli. Onları küçük düşürücü davranışlardan kaçınılmalı.[/FONT] [B][COLOR=#b22222][SIZE=4][FONT=georgia] Rol Yapma : [/FONT][/SIZE][/COLOR][/B] [FONT=georgia] Öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe girerek ifade etmesini sağlayan tekniktir. Öğrencinin iyi rol yapabilmesi için yaratıcı düşünce önemlidir. Rol yapma, sosyodrama olarak da adlandırılır. Diğer bir deyişle sosyodrama, öğrencilere, insan ilişkileri konusunda daha çok bilgi, beceri ve anlayış kazandırmayı öngören ve oyun (drama) tekniklerinden yararlanma temeline dayalı deneysel bir eğitim tekniğidir.[/FONT] [FONT=georgia]Belirtilen aşamalar sınıf içi etkinliklerini yönlendirmede etkili olabilir. Bunlar, ortam yaratmak, rol yapmak için sahneyi hazırlamak, roller için öğrencilerin seçilmesi, rollerin oynanması, olayın tartışılması vb.[/FONT] [B][COLOR=#b22222][SIZE=4][FONT=georgia] Drama : [/FONT][/SIZE][/COLOR][/B] [FONT=georgia] Öğrencilere hangi durumlarda nasıl davranılması gerektiğini yaşayarak öğreten bir tekniktir. problem çözme ve iletişim kurma yeteneğini geliştirir. Bu teknik, bilinen en eski öğretme tekniklerinden birisidir. Çok kullanışlı ve yararlı olduğu için günümüzde okullarda yaygın olarak kullanılmaktadır.[/FONT] [COLOR=#b22222][B][FONT=georgia] Özelliği: [/FONT][/B][/COLOR] [FONT=georgia]1. Etkili ve dikkatli dinleme yeteneğini geliştirir. 2. Kişinin kendine olan güvenini artırır. 3. Anlama yeteneğini ve yaratıcılığı artırır. 4. Akıcı konuşmayı geliştirir. 5. Dile hakimiyeti ve iyi ifade yeteneğini pekiştirir.[/FONT] [FONT=georgia]Drama tekniğinin iki türü vardır, bunlar biçimsel ve doğal drama tekniğidir.[/FONT] [B][COLOR=#b22222][SIZE=4][FONT=georgia] Benzetim : [/FONT][/SIZE][/COLOR][/B] [FONT=georgia] Sınıf içinde öğrencilerin bir olayı gerçekmiş gibi ele alıp üzerinde eğitici çalışma yapmalarına olanak sağlayan tekniktir. Diğer bir tanımla, öğrenciyi desteklemek üzere gerçeğe uygun olarak geliştirilen bir model üzerinde yapılan bir öğretim yaklaşımıdır. Benzetim tekniği bir düşünce değil, bir hareket bir olaydır. Benzetim tekniğinin uygulanmasında öğrencilerin iş görüleri gerçektir ancak öğretmen tarafından ortaya konan durum ya da olay yapaydır gerçek değildir.[/FONT] [COLOR=#b22222][B][FONT=georgia] Özelliği: [/FONT][/B][/COLOR] [FONT=georgia]1. İleride alabilecekleri rollere daha iyi hazırlanabilirler. 2. Bildikleri ilkeleri hayata geçirebilme yetilerini geliştirirler. 3. Öğrenmeye daha çok güdülenirler. 4. Analiz ve sentez yapabilme yetilerini geliştirir. 5. Diğer bireylerle daha iyi iletişim kurabilirler.[/FONT] [B][COLOR=#b22222][SIZE=4][FONT=georgia]İkili ve Grup Çalışmaları : [/FONT][/SIZE][/COLOR][/B] [FONT=georgia] Öğrenci sayısına göre bir konu üzerinde sınıfın gruplandırılması ve sınıf içi etkinliğinin soru cevap tekniği ile sağlanması.[/FONT] [FONT=georgia] [COLOR=#b22222][B] Özelliği:[/B][/COLOR][/FONT] [FONT=georgia]1. Öğretmen yapılacak etkinlikler hakkında öğrencilere bilgi vermeli. 2. Etkinliğin uzunluğu 5-2O dakika arasında olmalı. 3. Tüm etkinliklere herkesin eşit süreyle ve katılımları sağlanmalı. Etkinlik sırasında mümkünse öğretmen dışında bir gözlemci sınıfta bulunmalı.[/FONT] [B][COLOR=#b22222][SIZE=4][FONT=georgia]Mikro Öğretim : [/FONT][/SIZE][/COLOR][/B] [FONT=georgia] Yüz yüze eğitimin gerçekleştirilmesi için sınıf içinde uygulanan tekniktir. Başarısızlık tehlikesinin düşük, öğretme yeteneği olanaklarının yüksek olduğu yapay ortamlarda öğretmen adaylarına hizmet öncesi deneyim kazandırır. Bu teknikte dersler kısa tutulur ve öğrenci sayısının az olmasına dikkat edilir. mikro öğretim çoğunlukla öğret-yeniden öğret çevrimi adı verilen bir sınama yanılma durumu olarak saptanır. Bu çevrim altı basamaktan oluşur :[/FONT] [FONT=georgia] [COLOR=#b22222][B]Özelliği:[/B][/COLOR] 1. Verilen görevin gereklerine uygun bir mikro ders hazırlanır. 2. Belirlenen mikro ders öğretilir. 3. Öğretmen işlemin ne derece başarıyla yerine getirildiğine dair dönüt alır. 4. Alınan dönüt ışığında mikro ders yeniden düzenlenir [/FONT] [FONT=georgia]Mikro ders yeniden öğretilir. Bu defa öğretme işleminde gerçekleştirilen ya da gerçekleştirilemeyen iyileştirmelerle ilgili sözlü, yazılı ya da teyple dönüt alınır. [/FONT] [B][COLOR=#b22222][FONT=georgia] [SIZE=4]Eğitsel Oyunlar : [/SIZE][/FONT][/COLOR][/B] [FONT=georgia] Öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesini ve daha rahat bir ortamda tekrar edilmesini sağlayan tekniktir. Özellikle öğrenmeye yönelik olması ve bir amaç için sınıf içinde uygulanması gerekir. Eğitsel oyunlar derste konular, ilgi çekici duruma getirebilir, en pasif öğrencilerin bile bu etkinliğe katılmaları sağlanabilir. Burada öğretmenin diğer önemli bir rolü, oyunu sürekli kontrol etmesi ve ilgi göstermesidir. Diğer önemli husus ise, oyun oynarken zayıf öğrenciler hata yaptığı zaman üzerinde durulma ması ve herkesin etkin olarak oyuna katılımının sağlanmasıdır. [B] kaynak: turkceciler.com[URL="http://www.turkceciler.com"][/URL][/B] [/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Eğitim Öğretim ve Sınavlar
Öğretim Teknikleri..
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst