Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Eğitim Öğretim ve Sınavlar
Öğretim Teknikleri..
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ebrar172" data-source="post: 266320" data-attributes="member: 157"><p><strong><span style="font-size: 15px"><span style="color: #b22222"><span style="font-family: 'georgia'">B. Bireysel Öğretim Teknikleri</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-size: 15px"></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="color: #b22222"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'georgia'">Bireyselleştirilmiş Öğretim : </span></span></span></strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> Öğrenme hızlarındaki farklılık ve öğrenciler arasındaki bireysel farklılığın giderilmesi, her öğrencinin öğrenme hızına uygun düşecek bir öğretim yapılması, öğretimin bireyselleştirilmesi ile mümkün görülmektedir. </span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Bireysel öğretim tekniği kullanılırken öğretmen ve öğrencilere yeni roller düşmektedir. Öğretim öğrenci merkezli olmaktadır, öğrencilerin öğretim etkinliğine aktif olarak katılma, nasıl öğreneceklerini kararlaştırma vb. sorumlulukları yüklenmelerini gerektirmektedir. Bireysel gereksinimlere dönük grup çalışmalarında değişik etkinliklere yer verilerek öğrencilerin değişik çalışmalar yapmaları sağlana bilinir. Bunun için :</span></p><p><span style="color: #2f4f4f"><span style="font-family: 'georgia'"></span></span></p><p><span style="color: #2f4f4f"><span style="font-family: 'georgia'"><strong>Dönüşümlü günlük çalışma.</strong></span></span></p><p> <span style="color: #2f4f4f"><span style="font-family: 'georgia'"><strong>Beceri geliştirme çalışmaları, </strong></span></span></p><p><span style="color: #2f4f4f"><span style="font-family: 'georgia'"><strong> Plânlı grup çalışmaları.</strong></span></span></p><p><span style="color: #2f4f4f"><span style="font-family: 'georgia'"><strong>Düzey geliştirme çalışmaları yapılabilir. </strong></span></span></p><p></p><p><strong><span style="color: #b22222"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'georgia'"> Programlı Öğretim : </span></span></span></strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> Ünlü psikolog Skinner'in pekiştirme ilkeleri esas alınarak ortaya atılmış bir öğretim tekniğidir. Burada temel felsefe , öğretimin bireyselleştirilmesi ve hatanın en aza indirilmesi gibi iki önemli yeniliği gerektirmesidir.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Programlı öğretim tekniğinde öğrenci belirlenen hedef ve davranışlara kendi algı hızıyla bireysel bir çalışma sonucunda ulaşmaktadır. Programlı öğretim araç ve yöntemleri Programlı öğretime göre hazırlanmış kitap ve programlı öğretim makinelerini ve bilgisayar destekli eğitim araç ve yöntemlerini kapsamaktadır.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Programlı öğretimin temelini oluşturan Skinner 'in pekiştirme ilkesi; </span></p><p></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><span style="color: #2f4f4f"><strong>Küçük adımlar ilkesi </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><span style="color: #2f4f4f"><strong> Etkin katılım ilkesi </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><span style="color: #2f4f4f"><strong> Başarı ilkesi </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><span style="color: #2f4f4f"><strong> Anında düzeltme ilkesi </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><span style="color: #2f4f4f"><strong> Dereceli ilerleme ilkesi </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><span style="color: #2f4f4f"><strong> Bireysel hız ilkesi </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Şeklinde altı ana başlıkta geliştirilmektedir ve bu ilkelerden bugün dünyada doğrusal, dallara ayrılan ve atlamalı dallara ayrılan program modelleri şeklinde uygulanmaktadır.</span></p><p></p><p><strong><span style="color: #b22222"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'georgia'">Bilgisayar Destekli Öğretim: </span></span></span></strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'georgia'"> Bilgisayarın öğretme sürecinde öğretmenin yerine geçecek bir seçenek değil, sistemi tamamlayacak güçlendirici bir araç olarak girmesi esastır.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Uygun öğretim programları sayesinde öğrenci kendi hızına göre çalışır ve istediği kadar tekrar yapma imkanına kavuşur.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Bilgisayar destekli Öğretim Programlarının uygulanışı;</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><span style="color: #2f4f4f"><strong>Alıştırma ve tekrar programı </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><span style="color: #2f4f4f"><strong> Birebir öğretim programları </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><span style="color: #2f4f4f"><strong> Problem çözmeye yönelik programlar </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><span style="color: #2f4f4f"><strong> Benzetim programları şeklinde olmaktadır. </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><span style="color: #2f4f4f"><strong> </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Bilgisayarlı öğretimin iki temel niteliği etkililik ve yararlılıktır.</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Etkililik niteliği eğitim görevlerini daha iyi başarma yönünde umut vaat ederken , yararlılık niteliği geleneksel uygulamaları değiştirmeyi ifade eder.</span></p><p></p><p></p><p><strong>Kaynak: turkceciler.com</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ebrar172, post: 266320, member: 157"] [B][SIZE=4][COLOR=#b22222][FONT=georgia]B. Bireysel Öğretim Teknikleri[/FONT][/COLOR] [/SIZE][/B] [B][COLOR=#b22222][SIZE=4][FONT=georgia]Bireyselleştirilmiş Öğretim : [/FONT][/SIZE][/COLOR][/B] [FONT=georgia] Öğrenme hızlarındaki farklılık ve öğrenciler arasındaki bireysel farklılığın giderilmesi, her öğrencinin öğrenme hızına uygun düşecek bir öğretim yapılması, öğretimin bireyselleştirilmesi ile mümkün görülmektedir. [/FONT] [FONT=georgia]Bireysel öğretim tekniği kullanılırken öğretmen ve öğrencilere yeni roller düşmektedir. Öğretim öğrenci merkezli olmaktadır, öğrencilerin öğretim etkinliğine aktif olarak katılma, nasıl öğreneceklerini kararlaştırma vb. sorumlulukları yüklenmelerini gerektirmektedir. Bireysel gereksinimlere dönük grup çalışmalarında değişik etkinliklere yer verilerek öğrencilerin değişik çalışmalar yapmaları sağlana bilinir. Bunun için :[/FONT] [COLOR=#2f4f4f][FONT=georgia] [B]Dönüşümlü günlük çalışma. Beceri geliştirme çalışmaları, Plânlı grup çalışmaları. Düzey geliştirme çalışmaları yapılabilir. [/B][/FONT][/COLOR] [B][COLOR=#b22222][SIZE=4][FONT=georgia] Programlı Öğretim : [/FONT][/SIZE][/COLOR][/B] [FONT=georgia] Ünlü psikolog Skinner'in pekiştirme ilkeleri esas alınarak ortaya atılmış bir öğretim tekniğidir. Burada temel felsefe , öğretimin bireyselleştirilmesi ve hatanın en aza indirilmesi gibi iki önemli yeniliği gerektirmesidir.[/FONT] [FONT=georgia]Programlı öğretim tekniğinde öğrenci belirlenen hedef ve davranışlara kendi algı hızıyla bireysel bir çalışma sonucunda ulaşmaktadır. Programlı öğretim araç ve yöntemleri Programlı öğretime göre hazırlanmış kitap ve programlı öğretim makinelerini ve bilgisayar destekli eğitim araç ve yöntemlerini kapsamaktadır.[/FONT] [FONT=georgia]Programlı öğretimin temelini oluşturan Skinner 'in pekiştirme ilkesi; [/FONT] [FONT=georgia][COLOR=#2f4f4f][B]Küçük adımlar ilkesi Etkin katılım ilkesi Başarı ilkesi Anında düzeltme ilkesi Dereceli ilerleme ilkesi Bireysel hız ilkesi [/B][/COLOR] Şeklinde altı ana başlıkta geliştirilmektedir ve bu ilkelerden bugün dünyada doğrusal, dallara ayrılan ve atlamalı dallara ayrılan program modelleri şeklinde uygulanmaktadır.[/FONT] [B][COLOR=#b22222][SIZE=4][FONT=georgia]Bilgisayar Destekli Öğretim: [/FONT][/SIZE][/COLOR][/B] [FONT=georgia] Bilgisayarın öğretme sürecinde öğretmenin yerine geçecek bir seçenek değil, sistemi tamamlayacak güçlendirici bir araç olarak girmesi esastır.[/FONT] [FONT=georgia]Uygun öğretim programları sayesinde öğrenci kendi hızına göre çalışır ve istediği kadar tekrar yapma imkanına kavuşur. [/FONT] [FONT=georgia]Bilgisayar destekli Öğretim Programlarının uygulanışı;[/FONT] [FONT=georgia] [COLOR=#2f4f4f][B]Alıştırma ve tekrar programı Birebir öğretim programları Problem çözmeye yönelik programlar Benzetim programları şeklinde olmaktadır. [/B][/COLOR] Bilgisayarlı öğretimin iki temel niteliği etkililik ve yararlılıktır.[/FONT] [FONT=georgia]Etkililik niteliği eğitim görevlerini daha iyi başarma yönünde umut vaat ederken , yararlılık niteliği geleneksel uygulamaları değiştirmeyi ifade eder.[/FONT] [B]Kaynak: turkceciler.com[/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Eğitim Öğretim ve Sınavlar
Öğretim Teknikleri..
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst