Öğretmenler..

Tarihci

Marmara Tarih
Öğrencilerinin merak hislerine dokunabilen öğretmen, kendini dinlettirir de sevdirir de.. Bilgiyi hoca zorla vermeye çalışmayacak, hoca yalnızca öğrencilerin merak etmesini ve öğrenmeyi arzulamalarını sağlayacak.. zaten bunu yaptığında karşısında öğrenmeye aç meraklı ve çok soru soran öğrenciler bulacak, bu da hem hocanın işini kolaylaştıracak hem de çocukların öğrendiklerinin kalıcı olmasını sağlayacak..

Öğrencilerindeki merakı depreştirip sonra da o meraklarını giderecek bilgiyi, yorumu veren öğretmen başarılı olmuştur. Çünkü merak ettiği zaman insan, öğrenmeye aç demektir, öğrenmeye aç olduğunda zihni alıcıları sonuna kadar açık ve yüksek hassasiyetle çalışır.. Yani kendi kendine merak ettiği ve öğrenmeyi istediği için sizin verdiğinizi daha havada kapacaktır.. Bu da öğrendiklerinin kalıcı olmasını sağlayacaktır..

Öğrencilerinize 15. yy divan edebiyatından bir beyit ezberletmek isteseniz ve şimdi 15. yy divan edebiyatından şu şairimizin bir beyitini okuyacağız ve bunu ezberleyeceğiz deseniz, onlara 10 kez okusanız ezberleyemeyeceklerdir.. Ancak siz deseniz ki öyle bir beyit biliyorum ki bunu yazan kişi kendisine varmayan sevdiğine sırf bu beyiti yazdığı için kavuşmuş.. Siz bunu dediğiniz anda öğrencilerinizde bir merak peyda olacak.. Acaba nasıl bir beyit ki böyle bir şeye sebep olmuş diye akıllarından sorular geçecek.. ve size sormaya başlayacaklar hangi beyit hocam söyler misiniz... diye.. işte bunu dedirtebilen hoca iyi hocadır.. çünkü bu aşamada karşınızda alıcıları sonuna kadar açılmış sizin söyleyeceklerinizi sabırla bekleyen ve ağzınızdan çıkacak her kelimeyi hafızasına kazıyacak bilgiye aç öğrenciler bekliyor. tam burada hoca öğrencilere vermek istediği şeyleri verecek ve emin olun seneler sonra bile bahsi geçtiğinde bizim bir hoca vardı şu beyiti öğretmişti diye anlatılabilecek kadar kalıcı olacak.

yani bunu formülize edersek, su dolu bardağa siz zorla su alsın diye su doldurmaya çalışırsanız su etrafa dökülecek, ne sizin eklediğiniz su tam olacak bardakta ne de önceden var olan su.. Bardağa eklemek istediğiniz suyun kaybolmamasını istiyorsanız kalıcı olmasını istiyorsanız, dolu bardağı boşaltmanız gerekir.. Bunun en etkili yoluda merak uyandırmaktır.. merak uyandırmak dolu bardağın içindeki suyu eksiltmez, bardağı büyütür, önceden içinde var olan su yine içindedir ve size yeni su ekleyebileceğiniz yer de açılmıştır..
 

gaye-i himmet

Active member
Ögretmenlık kucuklugumden berı ıstedıgım meslek ama nasıp degılmıs..bızde saglıkcı olduk bunada sukur...kardesım bıyolojı mezunu :( bılıyorum iş imkanı cok kısıtlı formasyonda aldı bunun dısında hangı alanlarda calısabılır bır fıkrı olan varmı acaba?
 

Vefa

Well-known member
Ögretmenlık kucuklugumden berı ıstedıgım meslek ama nasıp degılmıs..bızde saglıkcı olduk bunada sukur...kardesım bıyolojı mezunu :( bılıyorum iş imkanı cok kısıtlı formasyonda aldı bunun dısında hangı alanlarda calısabılır bır fıkrı olan varmı acaba?
hastanelerde biyolog olarak çalışabiliyorlar biyokimya bölümlerinde de çalışma imkanları var.
 

Tarihci

Marmara Tarih
sevgili arkadaşlar, öğretmenlik okudunuz diye ille öğretmen olacaksınız diye bir şey yok.. lütfen iş alanlarınızı kendi kendinize kısıtlamayın.. her ne okuduysanız okumuş olun o işle ilgili bir şeyin ticaretini yapmayı düşünün..
 

kimse

Member
güllügönül kardeşim hakkınızı helal edin daha önce yazamadım forumu daha bilmediğim için şu an için tek uygun bulduğum sayfa buydu buraya yazıyorum..

öncelikle eğer bahsettiğiniz gibiyse o öğrencinin kesinlikle Ram'a gönderilmesi gerekir ailesini ikna etmek durumundasınız çünkü bu diğer öğrencilerin hakkına girmek olur sizin de veriminizi düşürüyor anladığım kadarıyla...şunu da unutmayın öyle bir ortamda o öğrenciye verebileceğiniz birşey yok o kadar kalabalık bir sınıfta ilgilenmek güç olur..

aile ile özel görüşme yapabiliyorsanız eğer gidin özel görüşün onlara bunun gerekliliğinden ve asıl destek özel eğitim alırsa yada kaynaştırmaya tabi tutulursa ileride okuma ve evlenme noktasında sıkıntı yaşamayacağından bahsedin..ki eğer engeli fazla ise bunun maddi karşılığıda var muhakkak biliyorsunzdur..aile bu tür maddi durumla da ikna edilebilir..en olmadı aileye şunu ifade edin..'çocuğunuz ile ilgilenmek benim görevim ama onun dışında sınıfta birçok sorumlu olduğum öğrencide var eğer siz ilgilenmiyorsanız özel eğitim alması noktasında ben başvuru yapacağım bu konuda kızınızın\oğlunuzun iyiliğini düşünüyorsanız benimle birlikte hareket edersiniz...'

iş dediğiniz kadar ciddi ise bir sınıf öğretmenine hiçbir aklı selim insan ilgilen ne olacak diğerlerinin arasında kaynar gider tavrını sergilemez...bu konuda idareciler ile de görüşün çünkü onların veli üzerindeki etkisi daha çok olacaktır..hakkınızı helal edin anladığım kadarıyla bunları yazdım..yanlışa anladığım yada eksik bir nokta olursa bana ulaşırsanız sevinirim :dft012:
 

Tarihci

Marmara Tarih
Valla ben de tarih okudum ama şu anda yaptığım işin uzaktan yakından alakası yok, normalde yaptığım işin de pek alakası yoktur.. ama sanal alemde Tarihci diye maruf olmuşuz..
 
Üst