İlim-irfan
Well-known member
Soru
Cafer Bin Muhammed den naklediliyor:'Rasulullah (sav) pazartesi günü vefat etti.O günün gecesinde defnedildi.'şeklinde kitaplarda rivayetler var.İslamda kişiler gece defnedilebilir mi,defnedilirse bunun ne gibi şartları vardır.Ayrıca o dönemlerde gece vakti niçin böyle bir şey yapmaya ihtiyaç duyulmuştur.?
Cevab
Gece defin caizdir. Peygamberimiz (sav)'in gece cenaze defnettiğine dair rivayetler vardır.(bkz. İbn Mace, Sunen, Canaiz, 30, c. I, s. 487; Ebu Davud, Sunen, Cenaiz, 41, c. Ill, s. 273.) Hatta Rasulullah (sav) in kendisi, Hz. Fatıma, Hz. Aişe ve Hz. Osman hep gece defnedilmişlerdir.(Ebu Davud, Sünen, Cenaiz, 41) Hz. Ebu Bekir de gece drefnedilmiştir.(Buhari, Sahih, Cenaiz, 68, c. II, s. 93.) Gece defnin caiz olduğuna dair pek çok haber vardır. Ancak Rasulullah (sav), bir gün kendisini tam örtmeyen bir kefene sarılarak gece bir adamın defnedildigini hatırlayıp, o sahabinin gece defnedilişine kızdı(Muslim, Sahih, Cenaiz, 15) ve: "Zaruret olmadikca ölülerinizi gece defnetmeyin."(İbn Mace, Sünen, Cenaiz, 30) buyurdu. Bu ve benzeri rivayetlere binaen fukahadan bazıları, özürsüz olarak ölüyü gece defnetmenin mekruh olduğunu söylemişlerdir. Buna göre, ölünün hukukundan -gece defnedilmekle- hiç bir şey eksilmedigi zaman ve zaruret halinde gece defin caiz, aksi halde mekruhtur.
Selam ve dua ile
.
Sorularla İslamiyet Editör
Cafer Bin Muhammed den naklediliyor:'Rasulullah (sav) pazartesi günü vefat etti.O günün gecesinde defnedildi.'şeklinde kitaplarda rivayetler var.İslamda kişiler gece defnedilebilir mi,defnedilirse bunun ne gibi şartları vardır.Ayrıca o dönemlerde gece vakti niçin böyle bir şey yapmaya ihtiyaç duyulmuştur.?
Cevab
Gece defin caizdir. Peygamberimiz (sav)'in gece cenaze defnettiğine dair rivayetler vardır.(bkz. İbn Mace, Sunen, Canaiz, 30, c. I, s. 487; Ebu Davud, Sunen, Cenaiz, 41, c. Ill, s. 273.) Hatta Rasulullah (sav) in kendisi, Hz. Fatıma, Hz. Aişe ve Hz. Osman hep gece defnedilmişlerdir.(Ebu Davud, Sünen, Cenaiz, 41) Hz. Ebu Bekir de gece drefnedilmiştir.(Buhari, Sahih, Cenaiz, 68, c. II, s. 93.) Gece defnin caiz olduğuna dair pek çok haber vardır. Ancak Rasulullah (sav), bir gün kendisini tam örtmeyen bir kefene sarılarak gece bir adamın defnedildigini hatırlayıp, o sahabinin gece defnedilişine kızdı(Muslim, Sahih, Cenaiz, 15) ve: "Zaruret olmadikca ölülerinizi gece defnetmeyin."(İbn Mace, Sünen, Cenaiz, 30) buyurdu. Bu ve benzeri rivayetlere binaen fukahadan bazıları, özürsüz olarak ölüyü gece defnetmenin mekruh olduğunu söylemişlerdir. Buna göre, ölünün hukukundan -gece defnedilmekle- hiç bir şey eksilmedigi zaman ve zaruret halinde gece defin caiz, aksi halde mekruhtur.
Selam ve dua ile
Sorularla İslamiyet Editör