Konuya cevap cer

Salatın ayet içinde geçen manası  meallerdede olduğu gibi rahmet olarak düşünülürse o zaman hiç sorun  kalmıyor. Allah cc. ve melekleri insana rahmet eder yani şefkat eder  demektir. Ayetin sonundaki rahiyme, salat kelimesine atıf olabilir. Ki  bu mana düşünüldüğünde hem meal yazan kıymetli alimlerimize muhalif bir  görüş ortaya çıkmamış olur, hem de ayetin manasına zıt bir anlam  çıkmamış olur. 


Daha önemli bir konu ise şudur ki;


Bizler ayetleri kendi kabiliyetlerimiz kadar düşünebilir, hatta  kendimizce yorum yapabiliriz. Tefekkürde sınır yoktur. Ancak tam  anlamıyla meali yapılmamış Kur'an ayetlerini sırf kendi mantık ve  mizanlarımızla kıyas edip, "bunun manası kesin olarak şudur" demek doğru  olmaz. Çünkü ayetlerin tefsirini yapabilmek için ayetlerin tamamına  aşina ve vakıf olmak gerektir. Çünkü Üstad her bir ayetin diğer bütün  ayetlere müteveccih bir yüzü ve bakar gözü olduğunu söylüyor. Yani bir  ayeti Kur'anın içinden alıp "manası şudur" diyebilmek için o ayetin  ilişkili olduğu (yani Kur'anın tamamı) bütün ayetleri de bilmek ve  onlara vakıf olmak gerekir. Hatta bütün ayetlere vakıf olsak bile,  öncelik başta Peygamber efendimiz aleyhissalatü vesselamın hadislerine  aittir. Sonra bu yolda itibar görmüş ulemanın görüşlerine bakılır. Bütün  bunlara rağmen kendi ilmimize kalırsa, o zaman "ben böyle anladım"  diyebiliriz. Yoksa "kesin budur" demek sadeleştirme meraklılarının  yaptığı gibi, Kur'an ayetlerinin manalarını daraltmak, bir kalıba sokmak  olur.


Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Üst