Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
Resûlüllah (Aleyhisselatü Vesselam)
Risale-i Nurda Resülüllah
Risale-i Nur'da Hz. Muhammed (s.a.v.) Bahisleri
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 461597" data-attributes="member: 27"><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong>İKİNCİ ESAS</strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">Hakikat-i Mirac nedir?</span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong>Elcevap:</strong> <strong> Zât-ı Ahmediyenin (a.s.m.) </strong>merâtib-i kemâlâtta seyr ü sülûkünden ibarettir. Yani, Cenâb-ı Hakkın tertib-i mahlûkatta tecellî ettirdiği ayrı ayrı isim ve ünvanlarla ve saltanat-ı rububiyetinde teşkil ettiği devâir-i tedbir ve icadda ve o dairelerde birer arş-ı rububiyet ve birer merkez-i tasarrufa medar olan bir semâ tabakasında gösterdiği âsâr-ı rububiyeti birer birer o abd-i mahsusa göstermekle, </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong>o abdi, </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">hem bütün kemâlât-ı insaniyeyi câmi’, </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">hem bütün tecelliyât-ı İlâhiyeye mazhar, </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">hem bütün tabakat-ı kâinata nazır </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">ve saltanat-ı Rububiyetin dellâlı </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">ve marziyât-ı İlâhiyenin mübelliği </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">ve tılsım-ı kâinatın keşşafı yapmak için, </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">burâka bindirip, </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">berk gibi semâvâtı seyrettirip, </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">kat’-ı merâtip ettirerek, </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong>kamervâri menzilden menzile,</strong> </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">daireden daireye rububiyet-i İlâhiyeyi temâşâ ettirip, </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">o dairelerin semâvâtında makamları bulunan ve ihvânı olan enbiyayı birer birer göstererek, </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">tâ Kab-ı Kavseyn makamına çıkarmış, ehadiyet ile kelâmına ve rüyetine mazhar kılmıştır. </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">Şu yüksek hakikate iki temsil dürbünüyle bakılabilir.</span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong>Birincisi:</strong> Yirmi Dördüncü Sözde izah edildiği gibi, nasıl ki bir padişahın kendi hükûmetinin dairelerinde ayrı ayrı ünvanları ve raiyetinin tabakalarında başka başka nam ve vasıfları ve saltanatının mertebelerinde çeşit çeşit isim ve alâmetleri vardır. Meselâ, adliye dairesinde hâkim-i âdil ve mülkiyede sultan ve askeriyede kumandan-ı âzam ve ilmiyede halife, ve hâkezâ, sair isim ve ünvanları bulunur. Herbir dairede birer mânevî tahtı hükmünde olan makam ve iskemlesi bulunur. O tek padişah, o saltanatın dairelerinde ve tabakat-ı hükûmetin mertebelerinde bin isim ve ünvana sahip olabilir. Birbiri içinde bin taht-ı saltanatı olabilir. Güya o hâkim, herbir dairede şahsiyet-i mâneviye haysiyetiyle ve telefonuyla mevcut ve hazır bulunur, bilir. Ve her tabakada kanunuyla, nizamıyla, mümessiliyle görünür, görür. Ve her mertebede, perde arkasında hükmüyle, ilmiyle, kuvvetiyle idare eder, bakar. Ve herbir dairenin başka bir merkezi, bir menzili vardır. Ahkâmları birbirinden ayrıdır. Tabakatları birbirinden başkadır.</span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong>İşte, böyle bir sultan, istediği bir zâtı </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">bütün o dairelerinde gezdirip, her daireye mahsus saltanat-ı şahanesini ve evâmir-i hâkimânesini gösterip, daireden daireye, tabakadan tabakaya gezdirip, tâ huzuruna getirir. Sonra bütün o dairelere taallûk eden bazı evâmir-i umumiye-i külliyeyi ona tevdi eder, gönderir.</span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong>İşte, bu misal gibi, Ezel ve Ebed Sultanı olan Rabbü’l-Âlemîn için,</strong> </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">rububiyetinin mertebelerinde ayrı ayrı, fakat birbirine bakar şe’n ve namları vardır. </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">Ve ulûhiyetinin dairelerinde başka başka, fakat birbiri içinde görünür isim ve alâmetleri vardır. </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">Ve haşmetli icraatında ayrı ayrı, fakat birbirine benzer tecellî ve cilveleri vardır. </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">Ve kudretinin tasarrufâtında başka başka, fakat birbirini ihsas eder ünvanları vardır.</span></span></p><p> <span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">Ve sıfatlarının tecelliyâtında başka başka, fakat birbirini gösterir mukaddes zuhuratı vardır. </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">Ve ef’âlinin cilvelerinde çeşit çeşit, fakat birbirini ikmâl eder tasarrufâtı vardır. </span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">Ve rengârenk san’atında ve masnûatında çeşit çeşit, fakat birbirini temâşâ eder haşmetli rububiyeti vardır.</span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">İşte şu sırr-ı azîme binaen, kâinatı hayretfezâ acip bir tertiple tanzim etmiş. En küçük tabakat-ı mahlûkattan olan zerrâttan, tâ semâvâta ve semâvâtın birinci tabakasından, tâ Arş-ı Âzama kadar birbiri üstünde teşkilât var. Herbir semâ, bir ayrı âlemin damı ve rububiyet için bir arş ve tasarrufât-ı İlâhiye için bir merkez hükmündedir. O dairelerde ve o tabakatta, çendan, ehadiyet itibarıyla bütün esmâ bulunabilir, bütün ünvanlarla tecellî eder. Fakat, nasıl ki adliyede hâkim-i âdil ünvanı asıldır, hâkimdir; sair ünvanlar orada onun emrine bakar, ona tâbidir. Öyle de, herbir tabakat-ı mahlûkatta, herbir semâda bir isim, bir ünvan-ı İlâhî hâkimdir; sair ünvanlar da onun zımnındadır.</span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">Meselâ, ism-i Kadîre mazhar Hazret-i İsâ Aleyhisselâm hangi semâda <strong>Peygamber Aleyhissalâtü Vesselâm</strong> ile görüştüyse, işte o semâ dairesinde Cenâb-ı Hak Kadîr ünvanıyla bizzat orada mütecellîdir. Meselâ, Hazret-i Mûsâ Aleyhisselâmın makamı olan semâ dairesinde en ziyade hükümfermâ, Hazret-i Mûsâ Aleyhisselâmın mazhar olduğu Mütekellim ünvanıdır, ve hâkezâ...</span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">İşte, <strong>zât-ı Ahmediye Aleyhissalâtü Vesselâm,</strong> çünkü İsm-i Âzama mazhardır ve nübüvveti umumîdir[SUP] [/SUP] ve bütün esmâya mazhardır. Elbette, bütün devâir-i rububiyetle alâkadardır. Elbette o dairelerde makam sahibi olan enbiyalarla görüşmek ve umum tabakattan geçmek, hakikat-i Miracı iktiza ediyor.</span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-size: 15px"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><strong><strong>|Sözler-s.765-767|</strong></strong></span></span></strong></span></span></span></span></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 461597, member: 27"] [FONT=verdana][SIZE=2][B]İKİNCİ ESAS[/B] Hakikat-i Mirac nedir? [B]Elcevap:[/B] [B] Zât-ı Ahmediyenin (a.s.m.) [/B]merâtib-i kemâlâtta seyr ü sülûkünden ibarettir. Yani, Cenâb-ı Hakkın tertib-i mahlûkatta tecellî ettirdiği ayrı ayrı isim ve ünvanlarla ve saltanat-ı rububiyetinde teşkil ettiği devâir-i tedbir ve icadda ve o dairelerde birer arş-ı rububiyet ve birer merkez-i tasarrufa medar olan bir semâ tabakasında gösterdiği âsâr-ı rububiyeti birer birer o abd-i mahsusa göstermekle, [B]o abdi, [/B] hem bütün kemâlât-ı insaniyeyi câmi’, hem bütün tecelliyât-ı İlâhiyeye mazhar, hem bütün tabakat-ı kâinata nazır ve saltanat-ı Rububiyetin dellâlı ve marziyât-ı İlâhiyenin mübelliği ve tılsım-ı kâinatın keşşafı yapmak için, burâka bindirip, berk gibi semâvâtı seyrettirip, kat’-ı merâtip ettirerek, [B]kamervâri menzilden menzile,[/B] daireden daireye rububiyet-i İlâhiyeyi temâşâ ettirip, o dairelerin semâvâtında makamları bulunan ve ihvânı olan enbiyayı birer birer göstererek, tâ Kab-ı Kavseyn makamına çıkarmış, ehadiyet ile kelâmına ve rüyetine mazhar kılmıştır. Şu yüksek hakikate iki temsil dürbünüyle bakılabilir. [B]Birincisi:[/B] Yirmi Dördüncü Sözde izah edildiği gibi, nasıl ki bir padişahın kendi hükûmetinin dairelerinde ayrı ayrı ünvanları ve raiyetinin tabakalarında başka başka nam ve vasıfları ve saltanatının mertebelerinde çeşit çeşit isim ve alâmetleri vardır. Meselâ, adliye dairesinde hâkim-i âdil ve mülkiyede sultan ve askeriyede kumandan-ı âzam ve ilmiyede halife, ve hâkezâ, sair isim ve ünvanları bulunur. Herbir dairede birer mânevî tahtı hükmünde olan makam ve iskemlesi bulunur. O tek padişah, o saltanatın dairelerinde ve tabakat-ı hükûmetin mertebelerinde bin isim ve ünvana sahip olabilir. Birbiri içinde bin taht-ı saltanatı olabilir. Güya o hâkim, herbir dairede şahsiyet-i mâneviye haysiyetiyle ve telefonuyla mevcut ve hazır bulunur, bilir. Ve her tabakada kanunuyla, nizamıyla, mümessiliyle görünür, görür. Ve her mertebede, perde arkasında hükmüyle, ilmiyle, kuvvetiyle idare eder, bakar. Ve herbir dairenin başka bir merkezi, bir menzili vardır. Ahkâmları birbirinden ayrıdır. Tabakatları birbirinden başkadır. [B]İşte, böyle bir sultan, istediği bir zâtı [/B] bütün o dairelerinde gezdirip, her daireye mahsus saltanat-ı şahanesini ve evâmir-i hâkimânesini gösterip, daireden daireye, tabakadan tabakaya gezdirip, tâ huzuruna getirir. Sonra bütün o dairelere taallûk eden bazı evâmir-i umumiye-i külliyeyi ona tevdi eder, gönderir. [B]İşte, bu misal gibi, Ezel ve Ebed Sultanı olan Rabbü’l-Âlemîn için,[/B] rububiyetinin mertebelerinde ayrı ayrı, fakat birbirine bakar şe’n ve namları vardır. Ve ulûhiyetinin dairelerinde başka başka, fakat birbiri içinde görünür isim ve alâmetleri vardır. Ve haşmetli icraatında ayrı ayrı, fakat birbirine benzer tecellî ve cilveleri vardır. Ve kudretinin tasarrufâtında başka başka, fakat birbirini ihsas eder ünvanları vardır. Ve sıfatlarının tecelliyâtında başka başka, fakat birbirini gösterir mukaddes zuhuratı vardır. Ve ef’âlinin cilvelerinde çeşit çeşit, fakat birbirini ikmâl eder tasarrufâtı vardır. Ve rengârenk san’atında ve masnûatında çeşit çeşit, fakat birbirini temâşâ eder haşmetli rububiyeti vardır. İşte şu sırr-ı azîme binaen, kâinatı hayretfezâ acip bir tertiple tanzim etmiş. En küçük tabakat-ı mahlûkattan olan zerrâttan, tâ semâvâta ve semâvâtın birinci tabakasından, tâ Arş-ı Âzama kadar birbiri üstünde teşkilât var. Herbir semâ, bir ayrı âlemin damı ve rububiyet için bir arş ve tasarrufât-ı İlâhiye için bir merkez hükmündedir. O dairelerde ve o tabakatta, çendan, ehadiyet itibarıyla bütün esmâ bulunabilir, bütün ünvanlarla tecellî eder. Fakat, nasıl ki adliyede hâkim-i âdil ünvanı asıldır, hâkimdir; sair ünvanlar orada onun emrine bakar, ona tâbidir. Öyle de, herbir tabakat-ı mahlûkatta, herbir semâda bir isim, bir ünvan-ı İlâhî hâkimdir; sair ünvanlar da onun zımnındadır. Meselâ, ism-i Kadîre mazhar Hazret-i İsâ Aleyhisselâm hangi semâda [B]Peygamber Aleyhissalâtü Vesselâm[/B] ile görüştüyse, işte o semâ dairesinde Cenâb-ı Hak Kadîr ünvanıyla bizzat orada mütecellîdir. Meselâ, Hazret-i Mûsâ Aleyhisselâmın makamı olan semâ dairesinde en ziyade hükümfermâ, Hazret-i Mûsâ Aleyhisselâmın mazhar olduğu Mütekellim ünvanıdır, ve hâkezâ... İşte, [B]zât-ı Ahmediye Aleyhissalâtü Vesselâm,[/B] çünkü İsm-i Âzama mazhardır ve nübüvveti umumîdir[SUP][B] [/B][/SUP] ve bütün esmâya mazhardır. Elbette, bütün devâir-i rububiyetle alâkadardır. Elbette o dairelerde makam sahibi olan enbiyalarla görüşmek ve umum tabakattan geçmek, hakikat-i Miracı iktiza ediyor. [SIZE=4][SIZE=2][FONT=verdana][SIZE=2][B][SIZE=2][FONT=verdana][B][B]|Sözler-s.765-767|[/B][/B][/FONT][/SIZE][/B][/SIZE][/FONT][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
Resûlüllah (Aleyhisselatü Vesselam)
Risale-i Nurda Resülüllah
Risale-i Nur'da Hz. Muhammed (s.a.v.) Bahisleri
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst