Normal
Cevap: RİSÂLE-İ NUR’u Anlamada Manevi Cihet - 1 - Intisabİslam tarihinde hiçbir kitaba biat edilmemiştir. Hiçbir kitaba da biat (intisab) istenmemiştir. Zira kitaba biat olmaz. İntisab Sünnet-i Seniyyedendir, şekli ve şartı vardır; Peygamberimizin huzurunda Ashab O'na intisab ederek, Peygamberimizin elinden tutarak mübarek huzurunda söz vermişlerdir. İntisabın şekli budur. Allah Teala da buyuruyor; Ashabın sana intisab (biat) ederken sen onların elinden tutmuştun ya; o sıra Allah'ın kudreti sizin eliniz üzerindeydi; yani Ashabın senin elinle Allah'a intisab ediyordu demektir.Alimlere, Meşayıha intisab olur. Eserlere değil. Yazılı esere biat olsaydı Ashab bizzat Resulullah efendimize değil; Kur'an-ı Kerime intisab eder, o mübarek Mushafın huzurunda söz verirlerdi. Öyle olmadığı açıktır. Temel Kaynaklarımızı okuyanlar bu konuyu bileceklerdir. Ya da biat ve intisab konusu özel olarak kaynaklarımızdan bakılırsa anlaşılacaktır.
Cevap: RİSÂLE-İ NUR’u Anlamada Manevi Cihet - 1 - Intisab
İslam tarihinde hiçbir kitaba biat edilmemiştir. Hiçbir kitaba da biat (intisab) istenmemiştir. Zira kitaba biat olmaz. İntisab Sünnet-i Seniyyedendir, şekli ve şartı vardır; Peygamberimizin huzurunda Ashab O'na intisab ederek, Peygamberimizin elinden tutarak mübarek huzurunda söz vermişlerdir. İntisabın şekli budur. Allah Teala da buyuruyor; Ashabın sana intisab (biat) ederken sen onların elinden tutmuştun ya; o sıra Allah'ın kudreti sizin eliniz üzerindeydi; yani Ashabın senin elinle Allah'a intisab ediyordu demektir.
Alimlere, Meşayıha intisab olur. Eserlere değil. Yazılı esere biat olsaydı Ashab bizzat Resulullah efendimize değil; Kur'an-ı Kerime intisab eder, o mübarek Mushafın huzurunda söz verirlerdi. Öyle olmadığı açıktır. Temel Kaynaklarımızı okuyanlar bu konuyu bileceklerdir. Ya da biat ve intisab konusu özel olarak kaynaklarımızdan bakılırsa anlaşılacaktır.