Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Said Nursi, hadi sinemaya gidelim dedi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="harp" data-source="post: 231439" data-attributes="member: 1008315"><p>Said Nursi, hadi sinemaya gidelim dedi</p><p></p><p>Süleyman: "Olur" dedi, ama şaşırmıştı! 'Sinema mı?' diye geçirdi</p><p>içinden. Üstad bunu nasıl söylerdi?</p><p></p><p></p><p>1921 yılının bahardan kalma bir günüydü. Bediüzzaman, talebelerinden</p><p>Molla Süleyman'la birlikte Ayasofya'da cemaatle namaz kılmış, yakında</p><p>bir çayhanede oturmuşlardı..</p><p></p><p>Zamanın meşhur birkaç alimi de orada ilmi bir konu üzerinde</p><p>tartışıyorlardı. Bediüzzaman'ın gelmesiyle hepsinin yüzü aydınlandı.</p><p>Onun ilmine ve muhakeme gücüne güveniyorlardı. Soruyu Said Nursi'ye de</p><p>sordular.</p><p></p><p>Cevaplamak onun için zor olmadı, kısa bir izahla meseleleri bir anda</p><p>çözüverdi. Herkes memnun ve müteşekkir olmuştu. Bir çay da ona</p><p>ısmarlamak istediler. Kabul etti.</p><p></p><p>Çayını içtikten sonra müsaade isteyip kalktı. Süleyman'a, 'Gidelim'</p><p>anlamında bir işaret yaptı. Dışarı çıktılar.</p><p></p><p>Zaman zaman sinemaya gitmek adetiydi. Süleyman'a;</p><p></p><p>"Süleyman, haydi sinemaya gidelim" dedi.</p><p></p><p>Süleyman: "Olur" dedi, ama şaşırmıştı! 'Sinema mı?' diye geçirdi</p><p>içinden. Üstad bunu nasıl söylerdi?</p><p></p><p>Bediüzzaman, Süleyman'ın içinden geçenleri okudu sanki; "Ben sinemaya</p><p>başkalarının gittiği gibi gitmem. Ben ibret için, ders çıkarmak için</p><p>sinemaya giderim" dedi.</p><p></p><p>O zamanki filmler sessizdi ve hareketli filmler değildi. Yerli filmler</p><p>de henüz yoktu..</p><p></p><p>Beraberce Eminönü-Sirkeci'deki Alemdar Sineması'na gittiler. (Bu</p><p>sinema Ayasofya'dan Gülhane Parkına inerken Zepnep Sultan Camii'nin</p><p>karşısında idi. Şimdi yerinde bir oto galerisi bulunuyor.)</p><p></p><p>Birinci mevkiden iki bilet aldı.</p><p></p><p>Her zaman iyi ve güzel yeri tercih ederdi.</p><p></p><p>Bir süre filmi seyrettikten sonra arkasında oturan Molla Süleyman'a dönerek;</p><p></p><p>"Süleyman, ne anladın bu filmden" dedi.</p><p></p><p>Süleyman'ın cevabı kısa oldu:</p><p></p><p>"Hiiiçç!"</p><p></p><p>Bediüzzaman:</p><p></p><p>"İşte dünya da böyledir. Kendisi sabit olmadığı gibi içindekiler de</p><p>öyledir. Fanidir, durmuyor, gidiyor. Onun için dünyaya güvenme, bu</p><p>film kadar kısadır. Sinema perdeleri gibi akıp gidiyor, göz açıp</p><p>kapayıncaya kadar geçip gidiyor."</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="harp, post: 231439, member: 1008315"] Said Nursi, hadi sinemaya gidelim dedi Süleyman: "Olur" dedi, ama şaşırmıştı! 'Sinema mı?' diye geçirdi içinden. Üstad bunu nasıl söylerdi? 1921 yılının bahardan kalma bir günüydü. Bediüzzaman, talebelerinden Molla Süleyman'la birlikte Ayasofya'da cemaatle namaz kılmış, yakında bir çayhanede oturmuşlardı.. Zamanın meşhur birkaç alimi de orada ilmi bir konu üzerinde tartışıyorlardı. Bediüzzaman'ın gelmesiyle hepsinin yüzü aydınlandı. Onun ilmine ve muhakeme gücüne güveniyorlardı. Soruyu Said Nursi'ye de sordular. Cevaplamak onun için zor olmadı, kısa bir izahla meseleleri bir anda çözüverdi. Herkes memnun ve müteşekkir olmuştu. Bir çay da ona ısmarlamak istediler. Kabul etti. Çayını içtikten sonra müsaade isteyip kalktı. Süleyman'a, 'Gidelim' anlamında bir işaret yaptı. Dışarı çıktılar. Zaman zaman sinemaya gitmek adetiydi. Süleyman'a; "Süleyman, haydi sinemaya gidelim" dedi. Süleyman: "Olur" dedi, ama şaşırmıştı! 'Sinema mı?' diye geçirdi içinden. Üstad bunu nasıl söylerdi? Bediüzzaman, Süleyman'ın içinden geçenleri okudu sanki; "Ben sinemaya başkalarının gittiği gibi gitmem. Ben ibret için, ders çıkarmak için sinemaya giderim" dedi. O zamanki filmler sessizdi ve hareketli filmler değildi. Yerli filmler de henüz yoktu.. Beraberce Eminönü-Sirkeci'deki Alemdar Sineması'na gittiler. (Bu sinema Ayasofya'dan Gülhane Parkına inerken Zepnep Sultan Camii'nin karşısında idi. Şimdi yerinde bir oto galerisi bulunuyor.) Birinci mevkiden iki bilet aldı. Her zaman iyi ve güzel yeri tercih ederdi. Bir süre filmi seyrettikten sonra arkasında oturan Molla Süleyman'a dönerek; "Süleyman, ne anladın bu filmden" dedi. Süleyman'ın cevabı kısa oldu: "Hiiiçç!" Bediüzzaman: "İşte dünya da böyledir. Kendisi sabit olmadığı gibi içindekiler de öyledir. Fanidir, durmuyor, gidiyor. Onun için dünyaya güvenme, bu film kadar kısadır. Sinema perdeleri gibi akıp gidiyor, göz açıp kapayıncaya kadar geçip gidiyor." [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Said Nursi, hadi sinemaya gidelim dedi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst