Allah (c.c.) Kuran ın birçok yerinde imandan sonra Salih amel üzerinde durmuştur.
Salih amel Kur an da, Allahın indirdiği dine (şeriat a)uygun her türlü tutum,
yararlı ve düzeltici davranıştır.
Allah (c.c.) katında razı olunan ameller iki özellik taşır.
Birincisi İslam şeriat ına uygun olması ve ikincisi niyetin Allah rızası için olmasıdır.
Bir amel, bu iki özelliği veya bunlardan birisini taşımazsa, Allah katında razı
olunan ameller den, yani Amel-i Salih ten olmaz.
Böyle bir amelin ecri ve sevabı da yoktur.
Misal:
Bir mümin namazı gösteriş için kılarsa, namazı geçersizdir.
Allah için kılar fakat Peygamberimizin öğrettiği şekilde değil de farklı
şekilde kılarsa, namaz yine geçersiz olur.
Bir mümin, İslamın hakimiyeti için çalışırsa (ki bununla sorumludur),
Peygamberimizin göstermiş olduğu yoldan değil de, Tağutların çizmiş olduğu
çerçeve içerisinde hareket eder ve imanına şirk bulaştırırsa, her ne kadar da niyeti halis ise, yapmış olduğu amel salih değildir ve geçersizdir.
Allah Subhanehu ve Teala bütün noksan sıfatlardan münezzehtir ve insanlara muhtaç değildir. Biz Allah a muhtaç olduğumuz için, Onun belirlemiş olduğu sınırlar içerisinde hareket etmek zorundayız.
Yüce Rabbimiz şöyle buyuruyor:
"Kim Rabbine kavuşmayı ümit ederse, Salih amel işlesin, Rabbine
İbadette hiçbir kimseyi ortak koşmasın…. " (Kehf;110)
"Salih ameller işleyin" (Mu’minum; 51/ Sebe; 11)
"İnsanları Allaha davet eden, Salih amel işleyen ve ben şüphesiz Müslümanlardanım diyen kimseden daha güzel sözlü kim olabilir?"
"Asra ant olsun ki insanlar hüsrandadır, ancak iman edip Salih ameller işleyenler ve birde birbirine Hakkı ve Sabrı tavsiye edenler müstesna"
(Asr)
"İman edip Salih amel işleyenler için, içinden ırmaklar akan cennetler
olduğunu müjdele! O cennetlerdeki bir meyveden kendilerine rızık olarak
yedirildiği vakit, bu bundan önce dünyada bize verilenlerdendir derler ve bu rızık onlara bazı yönlerden dünyadakine benzer olarak verilmiştir. Onlar için cennette tertemiz eşler vardır ve orada ebedi kalacaklardır."
(Bakara; 25)
Müslüman bir ağaca benzer. Ağaç iman, yaprakları Salih ameller ve meyveleri ise güzel ahlaktır.
İman ile amel bir bütünün ayrılmaz parçalarıdır. İman olmadan güzel davranışların hiçbir önemi olmadığı gibi, Salih amel olmadan da kuru bir imanın tadı yoktur.
Allah (c.c.) cümlemizi heva ve heveslerine uymayan, şer i hudutlara riayet eden ameli Salih kullarından eylesin.
Salih amel Kur an da, Allahın indirdiği dine (şeriat a)uygun her türlü tutum,
yararlı ve düzeltici davranıştır.
Allah (c.c.) katında razı olunan ameller iki özellik taşır.
Birincisi İslam şeriat ına uygun olması ve ikincisi niyetin Allah rızası için olmasıdır.
Bir amel, bu iki özelliği veya bunlardan birisini taşımazsa, Allah katında razı
olunan ameller den, yani Amel-i Salih ten olmaz.
Böyle bir amelin ecri ve sevabı da yoktur.
Misal:
Bir mümin namazı gösteriş için kılarsa, namazı geçersizdir.
Allah için kılar fakat Peygamberimizin öğrettiği şekilde değil de farklı
şekilde kılarsa, namaz yine geçersiz olur.
Bir mümin, İslamın hakimiyeti için çalışırsa (ki bununla sorumludur),
Peygamberimizin göstermiş olduğu yoldan değil de, Tağutların çizmiş olduğu
çerçeve içerisinde hareket eder ve imanına şirk bulaştırırsa, her ne kadar da niyeti halis ise, yapmış olduğu amel salih değildir ve geçersizdir.
Allah Subhanehu ve Teala bütün noksan sıfatlardan münezzehtir ve insanlara muhtaç değildir. Biz Allah a muhtaç olduğumuz için, Onun belirlemiş olduğu sınırlar içerisinde hareket etmek zorundayız.
Yüce Rabbimiz şöyle buyuruyor:
"Kim Rabbine kavuşmayı ümit ederse, Salih amel işlesin, Rabbine
İbadette hiçbir kimseyi ortak koşmasın…. " (Kehf;110)
"Salih ameller işleyin" (Mu’minum; 51/ Sebe; 11)
"İnsanları Allaha davet eden, Salih amel işleyen ve ben şüphesiz Müslümanlardanım diyen kimseden daha güzel sözlü kim olabilir?"
"Asra ant olsun ki insanlar hüsrandadır, ancak iman edip Salih ameller işleyenler ve birde birbirine Hakkı ve Sabrı tavsiye edenler müstesna"
(Asr)
"İman edip Salih amel işleyenler için, içinden ırmaklar akan cennetler
olduğunu müjdele! O cennetlerdeki bir meyveden kendilerine rızık olarak
yedirildiği vakit, bu bundan önce dünyada bize verilenlerdendir derler ve bu rızık onlara bazı yönlerden dünyadakine benzer olarak verilmiştir. Onlar için cennette tertemiz eşler vardır ve orada ebedi kalacaklardır."
(Bakara; 25)
Müslüman bir ağaca benzer. Ağaç iman, yaprakları Salih ameller ve meyveleri ise güzel ahlaktır.
İman ile amel bir bütünün ayrılmaz parçalarıdır. İman olmadan güzel davranışların hiçbir önemi olmadığı gibi, Salih amel olmadan da kuru bir imanın tadı yoktur.
Allah (c.c.) cümlemizi heva ve heveslerine uymayan, şer i hudutlara riayet eden ameli Salih kullarından eylesin.