Ellah razı olsun bende mesele namaz olunca bir şeyler yazmak istedim acizane.
Din İslamdır. İslam dinin direğidir namazdır. Hiçbir peygamber beş vakit namaz kılmamıştır. Kimisi 2 rekat kılar idi kimisi sabahı, kimisi öğleni, kimisi akşamı, kimisi yatsıyı kılmıştır. Bir çok melaike ise halan kıyamda, rukuda, kıraatta, secdede, tahiyyatta, ibadet etmektedir. Evvelki peygamberlerin yaptığı ibadetler ile melaikelerin yaptıkları ibadetler bizde toplanmış olup mükafat katlanmıştır. Rasulü Ekrem sabah namazı ile öğle namazının sünnetini hiç tehir etmemiştir. Sabah namazını cemaatle kılmanın derecesini de bizlere şu şekilde öğretmiştir. Kimdir ki sabah namazına cemaatte olursa gecenin yarısını ibadetle geçirmiş kadar sevap kazanır. Ey iman edenler namaz sizin üzerinize vakitli farz kılınmıştır ayeti kerimesini hatırlar isek namaz günün belli vakitlerinde bize farz kılınmıştır. Sabah namazı güneş doğmadan evvel, öğle namazı güneş bir mızrak yükselirken, ikindi namazı güneşin iki mızrak boyu yükseldiği, akşam namazı havanın kararmasıyla yatsı namazı ise havadaki kızıllıkların kaybolmasıyla eda ediniliyor. Bir Müslüman’ın bilmesi gereken üç imam vardır. Bunlar da farzdır. Evveli Ellâhu Teala hazretleridir. Sonra Kur’an-ı Kerim’dir. Ve sonuncusu Peygamber salla’llâhu aleyhi ve sellem’dir. Rasulü Ekrem’e Cebrail namaz kılmayı öğretmiştir. O’da sahabeye öğretmiştir. Sahabeden tabiine tabiinden de günümüze kadar süre gelmiştir. Ve bizlerde namazı bu şekilde öğrenmiş bulunmaktayız. Namaz kişiyi kötü amellerden hayasızlıktan uzak ediyor. Namaz kılan kişi Ellâh’ı biliyor. Ellâh c.c. ise genç yaşta namaz kılmaya başlayanları ziyade çok seviyor ve onlardan razı oluyor. Genç yaşta namaza başlayan kişi ileriki zamanda zorluk çekmiyor ve namazı bırakmıyor. Bir hadisi şerifte yedi yerde namaz yasak edilmiştir. Bunlar mezbele dediğimiz gübreliktir. Yol kenarlarında, Kabe’nin üstündedir. Edebe uygun değildir orda namaz kılınmaz. İçinde kılınabilir ama üstünde edepsizlik oluyor. Mezarlıkta, devenin yattığı yerde, hayvan kesilen yerde ve Babil toprağında kılınmak yasak olunmuştur. Babil toprağında kavimleri yok ettiği içindir. Babil Irak’tadır. Müzdelife ile Mina arasındaki yer Ashab-ı fili helak ettiği için namaz kılma, oradan acele çıkıp gitmelidir. Kimdir ki, öğlenin son sünnetini dört rekat kılar Ellâh c.c. onu cehennemden uzak ediyor. Kimdir ki akşamın son sünnetini kılar ve peşine de evvabin namazı kılar Ellâh c.c. onun geçmiş on iki senelik günahını af eder. Kimdir ki yatsının son sünnetini dört kılar, Ellâh c.c. kadir gecesinde kılınan dört rekat namaza eş tutar. İnşaEllâhuteala ne mutlu o kişiye. Akşam namazını kıldı kişi, camiden çıkmayıp orada kalır ise ona cennetten bir köşk veriliyor. Ve mükafat oluyor.
Kim cemaatle namaz kılarsa bir camiye giderse, giderken ve dönerken attığı bir adımı bir günahını siler diğer adımına da bir sevab verilir buyurulmuş ve kadınlar için namaz kılacakları yerlerin en iyisi evlerinin en tenha yeridir denilmiştir. Kıyamet gününde ilk hesaba namazdan çekileceğiz. Namaza bakılır kılınmış ise kurtuluyor değilse perişan oluyor.
Peygambere soruldu hangi amel daha faziletlidir. O da dedi ki; ilk vakitte kılınan namazdır dedi. Ve namazın ilk vaktinin üstünlüğü son vaktine olan üstünlüğü gibidir. Buyurdu. Cemaatle namaz kılmanın derecesini bize bildirdi. Buharide bir hadiste 25 diğer hadiste ise 27 kat daha mükafatlıdır diye bize nakledilmiştir.
Bir hadisi şerifte; onlar birince safta olmanın sevabını bilselerdi kura atarlardı buyurulmuş ve erkekler için en ön safın mükafatı bildirmiştir. Müçtehit imamlar dediler ki; evvel imamın arkası, sonra sağından soluna sonrada diğer arka saflara diye mükafatın derecesi bildirilmiştir. Erkekler için en fziletli birinci saf, sevabı en az olan ise en arka saftır buyurulmuştur. Namazda safları düzgün tutun buyuruldu. Aradaki boşlukları doldurun ki, şeytan sizle kardeşleriniz arasına girmesin denilmiştir. Safların sağındakilere ﷲ rahmet eder, melaikelerde istiğfar eder diye nakil gelmiştir. Safları düzgün tutmak ve aradaki boşluğuda doldurmayada mükafat vardır. Bir hadiste kim saflardaki boşluğu doldurursa ﷲ c.c. onu bir derece yükseltir ve onun için cennette bir köşk bina eder ve kim mescitin sol tarafında az cemaat var diye orayı doldurusa ona da iki sevap vardır.
İmam “amin” deyince sizde amin deyin. Zira kimin amin demesi melaikelerinkine rastlarsa mescittekilerin günahları bağışlanır. Bir cemaat bir araya gelir dua eder öbürleri de amin derse mutlaka ﷲ c.c. dualarını kabul eder.
İmam “semiﷲulimen hamideh” deyince “ﷲümme Rabbena velekel hamd” deyin. Zira bu sözü melaikelerin söylemesine rastlayan kimsenin geçmiş günahları bağışlanır.
Rasulü Ekrem salla’llâhu aleyhi ve selem; karga yem topladığı gibi acele secde yapmayı, secdede yırtıcı hayvanların yaptığı gibi kolları yere sermeyi ve devenin ahırda yer edindiği gibi mescitte belli yer edinmesini yasakladı.
Vallahi sizden birinizin durup yüz sene beklemesi namaz kılan kardeşinin önünden geçmesinden daha hayırlıdır.
buradaki yazıdığım hadislere kaynaklarım tac, buhari müslim ve ders almış olduğum hoca efendiden nakil olunan bilgilerdir.