Sorularla Peygamberimiz (S.A.V) - Güncel -

genc_kalem

Okumak,Yaþamaktýr
Portalımızın Sorularla Peygamber bölümü, Hz. Peygamber ve dönemi hakkında merak ettiğiniz her şeyi cevaplandırmaya devam ediyor. Son günlerde okurlarımızdan gelen bazı sorular ve onlara verilen yanıtlar şu şekildeydi:

Soru: Peygamber Efendimiz’in soyu devam ediyor mu? Günümüzde yaşayan insanlar var mı Efendimiz’in soyundan gelen?

Cevap: (Serkan Demir, Uzman İlahiyatçı): Hz. Peygamber’in soyundan gelen kimseler tarih boyunca Hz. Peygamber’e saygı ve sevginin bir tezâhürü olarak bilinmiş ve toplum içerisinde önemli bir yere sahip olmuşlardır. Ancak zaman zaman Hz. Peygamber’in soyundan gelmediği halde kendini öyleymiş gibi göstererek toplumda çeşitli menfaatler elde etmeye çalışan kimseler de olmuştur. Osmanlılar gerek bu çeşit kötü amaçlı kimselere engel olmak gerekse Hz. Peygamber’in soyundan gelenleri bilmek ve bunlara gereken önemi vermek üzere çeşitli sistemler geliştirmişlerdir. Günümüzde de Hz. Peygamber’in soyu devam etmektedir. Ancak bunların tespiti hususunda dikkatli olmak gerekmektedir. Bu konuda sitemizde birçok önemli yazı bulunmaktadır. Kanaatimizce bunların okunması konu hakkında detaylı bilgi edinmenize yardımcı olacaktır.

Bunların bazılarını şöyle sıralaya biliriz:

Dr. Gülgûn UYAR, İslam Tarih ve Kültüründe Ehl-i Beyt-i Rasûlullah'ın Yeri ve Önemi:

http://www.sonpeygamber.info/tr/haberdetay.asp?Newsid=912

Söyleşi: Prof. Dr. Mehmet İpşirli, Nakib el-Attas ile Peygamber Neslinin Asya Yolculuğu Üzerine:

http://www.sonpeygamber.info/tr/haberdetay.asp?Newsid=780


Abdurrahman Adak, Güneydoğu Anadolu'da Seyyidler

http://www.sonpeygamber.info/tr/haberdetay.asp?Newsid=920


Seyyidlere Duyulan Saygı ve Sahte Seyyidler

http://www.sonpeygamber.info/haberdetay.asp?Newsid=922


Doç. Dr. M. Bahaüddin Varol, Ehl-i Beyt Kavramının Değişim Süreci

http://www.sonpeygamber.info/Ehl-i-Beyt-Kavraminin-Degisim-Sureci-_910.html

sonpeygamber.info
 

genc_kalem

Okumak,Yaþamaktýr
Soru: Meleklerin yağmur damlalarını yeryüzüne indirdiğine dair hadis var mıdır?

Cevap: (Serkan Demir) Birinci el kaynaklarda hadisimiz doğrudan geçmemekle birlikte Ali el-Müttaki’nin Kenzül Ümmal isimli eserinde bir rivayette Nuh tufanı haricince yere inen her bir yağmur damlasının bir melek gözetiminde indiğinden bahsetmektedir.
(لمينزلقطرةم
نماءإلابكيلعلىيديملك،إلايومنوح)
(Kenzü’l- ümmal / Hadis No: 4679)

Ayrıca söz konusu rivayete bazı tefsir eserlerimizde de rastlamak mümkündür aşağıda bunların bir ikisinin metnine yer verilmiştir.

حدثناابنحميد،قال: ثنامهران،قال: ثناأبوسنان،عنغيرواحد،عنعليّبنأبيطالبكرّماللهوجهه،قال: "لمتنزلقطرةمنماءإلابكيلعلىيديمَلك؛فلماكانيومنوحأذنللماءدونالخُزَّان،فطغىالماءعلىالجبالفخرج،فذلكقولالله إِنَّالَمَّاطَغَىالْمَاءُحَمَلْنَاكُمْفِيالْجَارِيَةِ ) ولمينزلمنالريحشيءإلابكيلعلىيديمَلكإلايومعاد،فإنهأذنلهادونالخزّان،فخرجت،وذلكقولالله بِرِيحٍصَرْصَرٍعَاتِيَةٍ ): عتتعلىالخزّان.
(Taberi Tefsiri, 23/572 - Hakka Suresi 7. Ayet)

وقوله: { وَمَايَنزلُمِنَالسَّمَاءِ } أي: منالأمطار،والثلوجوالبرَد،والأقداروالأحكاممعالملائكةالكرام،وقدتقدمفيسورة "البقرة" أنهماينزلمنقطرةمنالسماءإلاومعهاملكيُقرّرهافيالمكانالذييأمراللهبهحيثيشاءتعالى.
(İbn Kesir Tefsiri, 8/9 - Hadid Suresi 4. Ayet)
 

genc_kalem

Okumak,Yaþamaktýr
Soru: Hz. Peygamber'in (as) Hz. Aişe (ra) ile neden evlenmiştir?

Cevap ( Nimet Yılmaz - İlahiyatçı): Peygamber Efendimiz'in Hz. Aişe ile evliliği yaşadıkları dönemde, sosyal kabuller, örf ve âdetlere göre gayet normal ve kabul edilmiş bir evliliktir. Farklı yorum, soru ve anlatımlarda göz ardı edilen husus o güne ait olan bir olayın bu günkü anlayış ve sosyal yaşantılara göre değerlendirilmesidir. Sosyolojinin temel kurallarından biri her olayı yerine ve zamanına göre değerlendirilir. Bu evliliğe bu ilke ile yaklaştığımızda hiçbir sıkıntı olmadığı görülecektir. Şu husus asla göz ardı edilmemelidir, Mekke Müşrikleri Hz. Peygamber'i küçük düşürmek ve dil uzatmak için her fırsatı kullanmışlardır. O'na "mecnun, sihirbaz, soyu kesik vs." demişlerdir. Fakat tarih kitapları bu evlilikle ilgili Hz. Peygamber'e herhangi bir Müşrikin olumsuz bir şey söylediğini kaydetmez. Bu hal, O'nun Hz. Aişe ile evliliğinin gayet normal karşılandığına ve uygun bir evlilik olarak kabul görüldüğüne delilidir.
 
Üst