Normal
Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 15 - Tevhid Nazarıyla BakmakHüseyin abi sizinde dediğiniz gibi diğer derslerde de Tevhidin farklı pencerelerini öğrenmiştik. Bu ders ile de kainattaki her cismi ve hissi güzelliğin ve olgunluğun Tevhiddeki tezahürünü öğreniyoruz.Tevhid ve vahdetin ayrılmaz bir bütün olduğunu ve ikisi beraber bakıldığında ancak bu güzellikleri keşfedebileceğimizi cemal-i ilahi ve kemal-i rabbani tezahür eder sözüyle anlyabiliyoruz. Nasıl ki suyun olabilmesi için hidrojen ve oksijenin olması gerekir işte öyle de tevhid ve vahdet ile beraber Allahın cemali ve kemali ortaya çıkacaktır. Ustad r.a. bu meseleyi daha iyi anlayabilmemiz için kan ve irin arasından hiç olmaması gereken ve canlılardaki bütün besin ihtiyaçlarını karşılayabilecek sütün verilmesi, hatta öyle ki yeni doğan bir canlı belirli bir süreye kadar sadece bu süt gıdası ile beslenmekte ve bunun dışında ek bir gıdaya ihtiyaç duymadan hayata tam uyum sağlamasını sağlamakta. Böyle bir gıda kessen kan akacak olan hazine-i rahmet çeşmesinden rahmet ile inanan inanmayan herkese gönderilmekte. Nasıl ki ben annemden emdiğim süt ile hayata tutunmuş isem ahmette öyle mehmet öyle danada öyle kuzuda öyle hakeza.. Ama buradaki bu güzelliği görebilmek ve bu olgunluğu kavrayabilmek ancak tevhid ve vahdet gözlüklerini takmak ile olabilmekte. Yoksa bu manada bakılmaz ise emdiğimiz süt annemizin sütü aldığımız süt inek sütü olacaktır. Bu hakikat bilinmeyecek belki nankörlük edilecek ve daha vahim sonuçlar ortaya çıkabilecek. Hem La ilahe illallah diyeceğiz hemde O'nun rahmeti ile gönderdiklerini vesilelere, sebeplere ihtiyari ve gücü ve kabiliyeti olmayana vereceğiz..
Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 15 - Tevhid Nazarıyla Bakmak
Hüseyin abi sizinde dediğiniz gibi diğer derslerde de Tevhidin farklı pencerelerini öğrenmiştik. Bu ders ile de kainattaki her cismi ve hissi güzelliğin ve olgunluğun Tevhiddeki tezahürünü öğreniyoruz.
Tevhid ve vahdetin ayrılmaz bir bütün olduğunu ve ikisi beraber bakıldığında ancak bu güzellikleri keşfedebileceğimizi cemal-i ilahi ve kemal-i rabbani tezahür eder sözüyle anlyabiliyoruz. Nasıl ki suyun olabilmesi için hidrojen ve oksijenin olması gerekir işte öyle de tevhid ve vahdet ile beraber Allahın cemali ve kemali ortaya çıkacaktır. Ustad r.a. bu meseleyi daha iyi anlayabilmemiz için kan ve irin arasından hiç olmaması gereken ve canlılardaki bütün besin ihtiyaçlarını karşılayabilecek sütün verilmesi, hatta öyle ki yeni doğan bir canlı belirli bir süreye kadar sadece bu süt gıdası ile beslenmekte ve bunun dışında ek bir gıdaya ihtiyaç duymadan hayata tam uyum sağlamasını sağlamakta. Böyle bir gıda kessen kan akacak olan hazine-i rahmet çeşmesinden rahmet ile inanan inanmayan herkese gönderilmekte. Nasıl ki ben annemden emdiğim süt ile hayata tutunmuş isem ahmette öyle mehmet öyle danada öyle kuzuda öyle hakeza.. Ama buradaki bu güzelliği görebilmek ve bu olgunluğu kavrayabilmek ancak tevhid ve vahdet gözlüklerini takmak ile olabilmekte. Yoksa bu manada bakılmaz ise emdiğimiz süt annemizin sütü aldığımız süt inek sütü olacaktır. Bu hakikat bilinmeyecek belki nankörlük edilecek ve daha vahim sonuçlar ortaya çıkabilecek. Hem La ilahe illallah diyeceğiz hemde O'nun rahmeti ile gönderdiklerini vesilelere, sebeplere ihtiyari ve gücü ve kabiliyeti olmayana vereceğiz..