Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Kütüphane
Makale - Menkıbe ve Denemeler
tersten okuyoruz
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Eyvàh!" data-source="post: 5833" data-attributes="member: 12"><p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><img src="http://www.sayhadergi.com/topicpicture/10005warlong.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: blue"><strong>Tersten Okumak</strong></span></span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue"><strong>Her malın, hizmetin, düşüncenin, fikrin, haberin ya da bilgilendirmenin pazarlama stratejisi vardır. Dünya ülkesi olduklarını iddia edenler, birden fazla planla hedeflediklerini gerçekleştirmeyi tesadüflere bırakmaz, istediklerini elde etmek için olur olmaz yollara başvurur, akla gelmeyecek insanları da kullanırlar. Toplumu öyle bir hale getirirler ki siz en iyisine karar verdiğinizi zannederken o istediğini çoktan elde etmiş, başka hedeflerin peşinde koşmaya başlamıştır bile… </strong></span></span></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Ülkemiz, stratejik konumu, enerji kaynaklarının merkezinde oluşu, değerli madenleri, çevresindeki birçok ülke ile ortak kültür ve kan bağı ile üzerinde oyunların çok fazla oynandığı ülkelerin her zaman en önlerinde olmuştur. Bu nedenle de yanıltıcı bilgilendirmenin ve olayın çok sık yaşandığı bir dolu gündem, gözler önüne serilmekte manşetlere çıkarılmaktadır. </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Millet olarak kendimize sormamız gereken konulardan birisi de bu olayları doğru yorumlayıp yorumlayamadığımızdır. Buna izin veriliyor mu? Orası meçhul. </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Bir yorumda : “Psikolojik savaş, bir tür ***************laştırma operasyonudur. Savaşı yürütenler zihinleri alır ve kendi hesabına kullanırlar. Onların istediği gibi düşünmeye, inanmaya, konuşmaya ve sonuçta onların durmanızı istediği yerde durmaya başladığınızda psikolojik savaş hedefine ulaşmış demektir. </span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Medya, psikolojik savaşın en etkili aracıdır. Savaşı yürütenler önce medyayı ***************laştırır, onun kanalıyla da insanları... </span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Psikolojik savaşta yalan dolan her şey meşrudur. ***************laştığınızı yıllar sonra anlarsınız. "Aaa, demek böyleymiş!" dersiniz. İnsanlar, şimdilerde Irak olayında nasıl ***************laştırıldıklarına tanık oluyorlar.” Diyor. </span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Gerçekleri öğrenmek çok zaman alacak. Ama gerçekleri öğrendiğimizde ise çok geç kalmış olacağız. Oyun içinden oyun beğenin. Hem de binlercesinin içinden. Manşetlerden yansıyanları yorumlamak okuyana duyuna ait ama gerçekler her zaman göründüğünden farklı. </span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Bugünlerde ise her zamankinden daha fazla bilgi bombardımanına tutuluyoruz. Gelenin gidenin hesabını yapamıyoruz! Neden geliyorlar? Asıl amaçları nedir? Bu noktada sağlıklı değerlendirme yapmak tabii ki zor. Bir de buna köşe (yi tutmuş) yazarlarının yorumları da eklenince işimiz daha da zorlaşıyor. Kendi düşüncelerini mi yazıyorlar? Yoksa köşelerini mi kiralıyorlar? –ABD bu yıl için tüm dünyadaki yazarlara köşelerini yazılarını ayırmak için 400 milyon dolar ayırdığını açıkladı. Bize ne kadar düştü acaba ? </span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">* * * </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Biz sıradan vatandaşların kafasında ise cevapsız kalan bir çok soru var. Cevapları belki de hiçbir zaman öğrenemeyeceğiz. Belki de gerçekleri görmek işimize gelmiyor… </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">ABD’e İran’a saldırıcak mı? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">İran halkı gerçekten cumhurbaşkanını kendisi mi seçti ? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">AB neyin peşinde? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Doğalgazı kaç paraya alıyoruz? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Doğalgaza neden bu kadar bağımlı olduk? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Bir ülkeyi ele geçirmek için bankalarını ve enerji kaynaklarını ele geçirmek sözü doğru mudur? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Hükümetin dediği mi olacak? Yoksa YÖK’ün mü? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Açık öğretim lisesi yönetmeliğinde mahkeme sonucu ne olacak? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Dini magazinleştirmede amaç dinin kutsiyetini ortadan kaldırmak mı? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Kuş gribi mi? Kış gribi mi? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Hem kuş, hem kış garibi mi? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Ülkemizin birçok yerinde kuş gribi görülmesinin hikmeti ne? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Ağca neden serbest bırakıldı? Zamanlaması gerçekten tesadüf müydü ? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Kim doğruyu söylüyor? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Kim neden doğruyu söylemiyor? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Sırada acaba ne var? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Su sorunu mu? Madenler mi? Uzat uzatabildiğin kadar… </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">* * * </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Kola pazarlama temsilcilerinden biri Ortadoğu'daki görevinden büyük bir hayal kırıklığıyla dönmüştü... </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Arkadaşı sordu: </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">- Araplara niçin kola satmada başarılı olamadınız?" </span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">-"Beni Ortadoğu'ya ilk gönderdiklerinde kendime çok güveniyordum, bir tek sorun vardı o da Arapça bilmemem.. O yüzden onlara vermek istediğim mesajı yan yana 3 poster halinde düzenledim.. </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">1. posterde kızgın bir çölde kumların üstünde sürünen, susuzluktan kavrulmuş bir adam vardı... </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">2. posterde adam yerde bulduğu kolayı alıp içiyordu.. </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">3. posterde ise adam birden canlanıyor, ayağa kalkıyordu ve dipdiri duruyordu" </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">-"Eee? Bu harika bir reklâm, işe yaramadı mı yani?" </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">-"Arapların sağdan sola doğru okuduklarını bilmiyordum ki !" </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Acaba biz nasıl okuyoruz? Bize nasıl okutmak istiyorlar? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Doğruyu yanlış, yanlışı doğru mu görüyoruz? </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">* * * </span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Hoca Nasreddin'e sormuşlar; "Hocam, neden eşşeğe ters biniyorsun?" Hoca cevabını yapıştırmış, "Olaya eşşeğin tarafından bakarsanız ben ters binmişim, benim tarafımdan bakınca ben eşşeğe düz bindim, eşşek altımda ters duruyor" demiş. </span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">“İşe yarayan adam kimdir?” diye sorulduğunda Goethe, “İtaat eden ve itaat ettiren adamdır” diyor. </span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Hâlâ eşşek yönünden bakanlar işe yarayan adam yapmakta kararlı görünüyorlar. </span></span></strong></p><p></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue">Nereden baktığınıza iyi karar verin? Bir de haberleri, olayları tersten okumayı deneyin! </span></span></strong><p style="text-align: right"><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: blue"><strong>H. Fikri Ulusoy</strong></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Eyvàh!, post: 5833, member: 12"] [CENTER][SIZE=4][IMG]http://www.sayhadergi.com/topicpicture/10005warlong.jpg[/IMG][/SIZE] [FONT=Trebuchet MS][SIZE=4][COLOR=blue][B]Tersten Okumak[/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][/CENTER] [FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue][B]Her malın, hizmetin, düşüncenin, fikrin, haberin ya da bilgilendirmenin pazarlama stratejisi vardır. Dünya ülkesi olduklarını iddia edenler, birden fazla planla hedeflediklerini gerçekleştirmeyi tesadüflere bırakmaz, istediklerini elde etmek için olur olmaz yollara başvurur, akla gelmeyecek insanları da kullanırlar. Toplumu öyle bir hale getirirler ki siz en iyisine karar verdiğinizi zannederken o istediğini çoktan elde etmiş, başka hedeflerin peşinde koşmaya başlamıştır bile… [/B][/COLOR][/FONT] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Ülkemiz, stratejik konumu, enerji kaynaklarının merkezinde oluşu, değerli madenleri, çevresindeki birçok ülke ile ortak kültür ve kan bağı ile üzerinde oyunların çok fazla oynandığı ülkelerin her zaman en önlerinde olmuştur. Bu nedenle de yanıltıcı bilgilendirmenin ve olayın çok sık yaşandığı bir dolu gündem, gözler önüne serilmekte manşetlere çıkarılmaktadır. [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Millet olarak kendimize sormamız gereken konulardan birisi de bu olayları doğru yorumlayıp yorumlayamadığımızdır. Buna izin veriliyor mu? Orası meçhul. [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Bir yorumda : “Psikolojik savaş, bir tür ***************laştırma operasyonudur. Savaşı yürütenler zihinleri alır ve kendi hesabına kullanırlar. Onların istediği gibi düşünmeye, inanmaya, konuşmaya ve sonuçta onların durmanızı istediği yerde durmaya başladığınızda psikolojik savaş hedefine ulaşmış demektir. [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Medya, psikolojik savaşın en etkili aracıdır. Savaşı yürütenler önce medyayı ***************laştırır, onun kanalıyla da insanları... [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Psikolojik savaşta yalan dolan her şey meşrudur. ***************laştığınızı yıllar sonra anlarsınız. "Aaa, demek böyleymiş!" dersiniz. İnsanlar, şimdilerde Irak olayında nasıl ***************laştırıldıklarına tanık oluyorlar.” Diyor. [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Gerçekleri öğrenmek çok zaman alacak. Ama gerçekleri öğrendiğimizde ise çok geç kalmış olacağız. Oyun içinden oyun beğenin. Hem de binlercesinin içinden. Manşetlerden yansıyanları yorumlamak okuyana duyuna ait ama gerçekler her zaman göründüğünden farklı. [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Bugünlerde ise her zamankinden daha fazla bilgi bombardımanına tutuluyoruz. Gelenin gidenin hesabını yapamıyoruz! Neden geliyorlar? Asıl amaçları nedir? Bu noktada sağlıklı değerlendirme yapmak tabii ki zor. Bir de buna köşe (yi tutmuş) yazarlarının yorumları da eklenince işimiz daha da zorlaşıyor. Kendi düşüncelerini mi yazıyorlar? Yoksa köşelerini mi kiralıyorlar? –ABD bu yıl için tüm dünyadaki yazarlara köşelerini yazılarını ayırmak için 400 milyon dolar ayırdığını açıkladı. Bize ne kadar düştü acaba ? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]* * * [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Biz sıradan vatandaşların kafasında ise cevapsız kalan bir çok soru var. Cevapları belki de hiçbir zaman öğrenemeyeceğiz. Belki de gerçekleri görmek işimize gelmiyor… [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]ABD’e İran’a saldırıcak mı? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]İran halkı gerçekten cumhurbaşkanını kendisi mi seçti ? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]AB neyin peşinde? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Doğalgazı kaç paraya alıyoruz? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Doğalgaza neden bu kadar bağımlı olduk? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Bir ülkeyi ele geçirmek için bankalarını ve enerji kaynaklarını ele geçirmek sözü doğru mudur? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Hükümetin dediği mi olacak? Yoksa YÖK’ün mü? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Açık öğretim lisesi yönetmeliğinde mahkeme sonucu ne olacak? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Dini magazinleştirmede amaç dinin kutsiyetini ortadan kaldırmak mı? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Kuş gribi mi? Kış gribi mi? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Hem kuş, hem kış garibi mi? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Ülkemizin birçok yerinde kuş gribi görülmesinin hikmeti ne? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Ağca neden serbest bırakıldı? Zamanlaması gerçekten tesadüf müydü ? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Kim doğruyu söylüyor? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Kim neden doğruyu söylemiyor? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Sırada acaba ne var? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Su sorunu mu? Madenler mi? Uzat uzatabildiğin kadar… [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]* * * [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Kola pazarlama temsilcilerinden biri Ortadoğu'daki görevinden büyük bir hayal kırıklığıyla dönmüştü... [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Arkadaşı sordu: [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]- Araplara niçin kola satmada başarılı olamadınız?" [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]-"Beni Ortadoğu'ya ilk gönderdiklerinde kendime çok güveniyordum, bir tek sorun vardı o da Arapça bilmemem.. O yüzden onlara vermek istediğim mesajı yan yana 3 poster halinde düzenledim.. [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]1. posterde kızgın bir çölde kumların üstünde sürünen, susuzluktan kavrulmuş bir adam vardı... [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]2. posterde adam yerde bulduğu kolayı alıp içiyordu.. [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]3. posterde ise adam birden canlanıyor, ayağa kalkıyordu ve dipdiri duruyordu" [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]-"Eee? Bu harika bir reklâm, işe yaramadı mı yani?" [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]-"Arapların sağdan sola doğru okuduklarını bilmiyordum ki !" [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Acaba biz nasıl okuyoruz? Bize nasıl okutmak istiyorlar? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Doğruyu yanlış, yanlışı doğru mu görüyoruz? [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]* * * [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Hoca Nasreddin'e sormuşlar; "Hocam, neden eşşeğe ters biniyorsun?" Hoca cevabını yapıştırmış, "Olaya eşşeğin tarafından bakarsanız ben ters binmişim, benim tarafımdan bakınca ben eşşeğe düz bindim, eşşek altımda ters duruyor" demiş. [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]“İşe yarayan adam kimdir?” diye sorulduğunda Goethe, “İtaat eden ve itaat ettiren adamdır” diyor. [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Hâlâ eşşek yönünden bakanlar işe yarayan adam yapmakta kararlı görünüyorlar. [/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue]Nereden baktığınıza iyi karar verin? Bir de haberleri, olayları tersten okumayı deneyin! [/COLOR][/FONT][/B][RIGHT][FONT=Trebuchet MS][COLOR=blue][B]H. Fikri Ulusoy[/B][/COLOR][/FONT][/RIGHT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Kütüphane
Makale - Menkıbe ve Denemeler
tersten okuyoruz
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst