Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Uhuvvet...!!
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Muvahhid1" data-source="post: 202946" data-attributes="member: 1003203"><p><strong><span style="color: #000080">Eskişehir hapishanesinde iki talebe münakaşa ediyor.. </span></strong></p><p><strong><span style="color: #000080"></span></strong></p><p><strong><span style="color: #000080">Üstad Hazretleri bu olayı ruhen hissediyor ve çok sıkılıyor.. </span></strong></p><p><strong><span style="color: #000080"></span></strong></p><p><strong><span style="color: #000080">Aniden, Refet ağabeylerin kaldığı koğuşa geliyor ve Refet ağabeyin yatağına oturuyor.. </span></strong></p><p><strong><span style="color: #000080"></span></strong></p><p><strong><span style="color: #000080">Aralarında münakaşa yapan zatları çağırıyor ve soruyor; </span></strong></p><p><strong><span style="color: #000080"></span></strong></p><p><strong><span style="color: #000080"></span><span style="color: green">“Neden uhuvveti rencide edecek münakaşa yaptınız?”</span> </strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: navy">biri diyor;</span> <span style="color: blue">“Efendim, bana bir hayvanın ismiyle hitap etti.."</span> </strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: navy">Üstad; </span><span style="color: red">“Ben o sözü kendime alıyorum” </span><span style="color: navy">deyip, ikisini barıştırıyor.. </span></strong></p><p> </p><p> </p><p>Bu hadiseden sonra Bediuzzaman Said Nursi Hazretleri Risale-i Nur eserlerinde ki Uhuvvet risalesinin sonuna ilave olarak kisa bir mektup yazdirdi. </p><p></p><p><strong>"<span style="color: green">Kardeşlerimden rica ederim ki:</span> </strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: blue">Sıkıntı veya ruh darlığından veya titizlikten veya nefis ve şeytanın desiselerine kapılmaktan </span></strong></p><p><strong><span style="color: blue"></span></strong></p><p><strong><span style="color: blue">veya şuursuzluktan, arkadaşlardan sudûr eden fena ve çirkin sözleriyle birbirine küsmesinler </span></strong></p><p><strong><span style="color: blue"></span></strong></p><p><strong><span style="color: blue">ve “Haysiyetime dokundu” demesinler. Ben o fena sözleri kendime alıyorum. Damarınıza dokunmasın. </span></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: red">Bin haysiyetim olsa, kardeşlerimin mabeynindeki muhabbete ve samimiyete feda ederim.</span> "</strong></p><p> </p><p> </p><p>*****</p><p></p><p><strong>RABBİM, DERS ALIP, ONA MUVAFIK HAREKET İLE UHUVVETİN ESASLARINI HAYATA UYGULAMAYI İHSAN EYLESİN; </strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>BİZİ BİZE BIRAKMASIN İNŞAALLAH.. </strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>AMİN.. </strong></p><p> </p><p><strong>Alıntı.. </strong></p><p></p><p></p><p> </p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Muvahhid1, post: 202946, member: 1003203"] [B][COLOR=#000080]Eskişehir hapishanesinde iki talebe münakaşa ediyor.. Üstad Hazretleri bu olayı ruhen hissediyor ve çok sıkılıyor.. Aniden, Refet ağabeylerin kaldığı koğuşa geliyor ve Refet ağabeyin yatağına oturuyor.. Aralarında münakaşa yapan zatları çağırıyor ve soruyor; [/COLOR][COLOR=green]“Neden uhuvveti rencide edecek münakaşa yaptınız?”[/COLOR] [COLOR=navy]biri diyor;[/COLOR] [COLOR=blue]“Efendim, bana bir hayvanın ismiyle hitap etti.."[/COLOR] [COLOR=navy]Üstad; [/COLOR][COLOR=red]“Ben o sözü kendime alıyorum” [/COLOR][COLOR=navy]deyip, ikisini barıştırıyor.. [/COLOR][/B] [B][COLOR=#000080][/COLOR][/B] Bu hadiseden sonra Bediuzzaman Said Nursi Hazretleri Risale-i Nur eserlerinde ki Uhuvvet risalesinin sonuna ilave olarak kisa bir mektup yazdirdi. [B]"[COLOR=green]Kardeşlerimden rica ederim ki:[/COLOR] [COLOR=blue]Sıkıntı veya ruh darlığından veya titizlikten veya nefis ve şeytanın desiselerine kapılmaktan veya şuursuzluktan, arkadaşlardan sudûr eden fena ve çirkin sözleriyle birbirine küsmesinler ve “Haysiyetime dokundu” demesinler. Ben o fena sözleri kendime alıyorum. Damarınıza dokunmasın. [/COLOR] [COLOR=red]Bin haysiyetim olsa, kardeşlerimin mabeynindeki muhabbete ve samimiyete feda ederim.[/COLOR] "[/B] ***** [B]RABBİM, DERS ALIP, ONA MUVAFIK HAREKET İLE UHUVVETİN ESASLARINI HAYATA UYGULAMAYI İHSAN EYLESİN; BİZİ BİZE BIRAKMASIN İNŞAALLAH.. AMİN.. [/B] [B]Alıntı.. [/B] [B][COLOR=#000080][/COLOR][/B] [B][COLOR=#000080][/COLOR][/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Uhuvvet...!!
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst