Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Üstad Bediüzzaman´ın yeme içme kültürü
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="müdavim" data-source="post: 187524" data-attributes="member: 5987"><p><strong>Cevap: Bediüzzaman'ın Yemek Kültürü</strong></p><p></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="color: DarkGreen"><strong>Bayram Yüksel ağabey şöyle anlatıyor; "Üstad yemek yerken çoğu kez yalnız yerdi. Yanında olursak, bize de muhakkak ikram ederdi. Biz ise, almak istemezdik. O da, 'Keçeli, vermezsem, ikram etmezsem bana dokunur' derdi. Üstadımız yemeğini rahat yesin diye, yemek esnasında dışarı çıkardık. Bazan 'Herhalde yemeğini yedi' zannı ile sofrayı kaldırmak üzere gelip habersiz girdiğimizde, bizi görüp 'Keçeli, keçeli, midenin kerâmeti var' diyerek, o yemeğinden bize yine de yedirirdi."</strong></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="color: DarkGreen"><strong></strong></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="color: DarkGreen"><strong>Barlalı Hüseyin Bülbül anlatıyor; Birlikte kahvaltı yaptıkları bir gün, eline bir parça ekmek alan Üstad, ona şunları söyler: "Hüseyin, bak kardaşım. Birisi seninle bir dilim ekmek paylaşırsa, yahut bir elmayı bölüşürse, eğer yarıdan fazlasını kendine alırsa, o kişiyle sakın arkadaşlık yapma." Üstad talebelerine böyle nasihatlar vererek dikkatli olmaya sevk ederdi.</strong></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="color: DarkGreen"><strong></strong></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="color: DarkGreen"><strong>Burdur'lu Şeyh Mehmed'in oğlu Hilmi Balkır anlatıyor: " Bediüzzaman büyük bir zattı. Babamgil kendisini rehber kabul etmişlerdi. "Bediüzzaman, çok az yemek yerdi. Bir gün kendisini evimize dâvet etmiştik. Bizimle önceden pazarlık yaptı. 'İki dilim ekmek ve bir tek çeşit yemek' diye, şart koşarak geldi ve yemekte ayrı oturdu."</strong></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="color: DarkGreen"><strong></strong></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="color: DarkGreen"><strong>Üstad Bediüzzaman limonu çok severdi. Bilhassa içtiği çaylara limon suyu kattığını pekçok kimse biliyor. Öyle ki, limon bulunmadığı zamanlarda, yanında taşıdığı limon tuzundan içtiği çaylara minik birer parça atarak, bu âdetini devam ettirirmiş.</strong></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="müdavim, post: 187524, member: 5987"] [b]Cevap: Bediüzzaman'ın Yemek Kültürü[/b] [SIZE="2"][COLOR="DarkGreen"][B]Bayram Yüksel ağabey şöyle anlatıyor; "Üstad yemek yerken çoğu kez yalnız yerdi. Yanında olursak, bize de muhakkak ikram ederdi. Biz ise, almak istemezdik. O da, 'Keçeli, vermezsem, ikram etmezsem bana dokunur' derdi. Üstadımız yemeğini rahat yesin diye, yemek esnasında dışarı çıkardık. Bazan 'Herhalde yemeğini yedi' zannı ile sofrayı kaldırmak üzere gelip habersiz girdiğimizde, bizi görüp 'Keçeli, keçeli, midenin kerâmeti var' diyerek, o yemeğinden bize yine de yedirirdi." Barlalı Hüseyin Bülbül anlatıyor; Birlikte kahvaltı yaptıkları bir gün, eline bir parça ekmek alan Üstad, ona şunları söyler: "Hüseyin, bak kardaşım. Birisi seninle bir dilim ekmek paylaşırsa, yahut bir elmayı bölüşürse, eğer yarıdan fazlasını kendine alırsa, o kişiyle sakın arkadaşlık yapma." Üstad talebelerine böyle nasihatlar vererek dikkatli olmaya sevk ederdi. Burdur'lu Şeyh Mehmed'in oğlu Hilmi Balkır anlatıyor: " Bediüzzaman büyük bir zattı. Babamgil kendisini rehber kabul etmişlerdi. "Bediüzzaman, çok az yemek yerdi. Bir gün kendisini evimize dâvet etmiştik. Bizimle önceden pazarlık yaptı. 'İki dilim ekmek ve bir tek çeşit yemek' diye, şart koşarak geldi ve yemekte ayrı oturdu." Üstad Bediüzzaman limonu çok severdi. Bilhassa içtiği çaylara limon suyu kattığını pekçok kimse biliyor. Öyle ki, limon bulunmadığı zamanlarda, yanında taşıdığı limon tuzundan içtiği çaylara minik birer parça atarak, bu âdetini devam ettirirmiş.[/B][/COLOR][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Üstad Bediüzzaman´ın yeme içme kültürü
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst