Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Üstad Bediüzzaman´ın yeme içme kültürü
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ebrar172" data-source="post: 205504" data-attributes="member: 157"><p><strong>Cevap: Üstad Bediüzzaman´ın yeme içme kültürü ..</strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><strong><span style="color: DarkRed">Paylaşma âdeti</span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'">Üstad'ın kendisi ve bilhassa talebeleri, dışarıdan alacakları yiyecek ve içecekleri kimsenin göremeyeceği şekilde ve âzami derecede bir dikkat ve itina ile taşıyıp eve getirirlerdi. Tâ ki, o nimetin üzerine kimsenin nazarı düşmesin, onda kimsenin gözü kalmış olmasın...</span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'">Hatta, fırından bir ekmek aldıracak olursa, onu da kimsenin gözüne görünmeden torbanın içine konularak getirilmesini tembihlerdi. Aksi halde, yiyeceği herşey Üstad'a dokunurdu.</span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'">Öte yandan, Üstad'ın kendisi fakr û zaruret içinde yaşadığı halde, kendi yiyeceklerinden de talebelerine ve misafirlerine ayrıca ikram ederek, onların nefsini kendi nefsine tercih eder.Bir başka ifade ile, elinde avucunda ne varsa, çevresindekilerle paylaşır.Onun bu hususiyetini, talebesi ve hizmetkârı olan (merhum) Bayram Yüksel, hatıralarında bize şu şekilde naklediyordu: </span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive"><em>"Üstad yemek yerken çoğu kez yalnız yerdi. Yanında olursak, bize de muhakkak ikram ederdi. Biz ise, almak istemezdik. O da, 'Keçeli, vermezsem, ikram etmezsem bana dokunur' derdi. Üstadımız yemeğini rahat yesin diye, yemek esnasında dışarı çıkardık. Bazan 'Herhalde yemeğini yedi' zannı ile sofrayı kaldırmak üzere gelip habersiz girdiğimizde, bizi görüp 'Keçeli, keçeli, midenin kerâmeti var' diyerek, o yemeğinden bize yine de yedirirdi." </em></span></span></p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: DarkRed"><strong>"Yarıdan fazlasını kendine alan"</strong></span></span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'">Gençliğinde çok zaman Üstad Bediüzzaman'ın yanında ve hizmetinde bulunan Sıddık Süleyman'ın yeğeni Barlalı Hüseyin Bülbül'den bizzat dinlediğimiz bir diğer hatıra da şudur:</span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'">Birlikte kahvaltı yaptıkları bir gün, eline bir parça ekmek alan Üstad, ona şunları söyler:</span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="color: Olive"><em><span style="font-family: 'Georgia'">"Hüseyin, bak kardaşım. Birisi seninle bir dilim ekmek paylaşırsa, yahut bir elmayı bölüşürse, eğer yarıdan fazlasını kendine alırsa, o kişiyle sakın arkadaşlık yapma."</span></em></span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'">Buradaki inceliği hiç de basite almamak lâzım. Zira, bu bir ibre, bir gösterge mahiyetindedir. Böyle basit bir paylaşımda arkadaşını değil de kendi nefsini önceleyen bir kimse, başka zaman daha büyük ve daha mühim meselelerde de arkadaşını dışlayıp, kendi nefsini tercih edecek demektir.</span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'">Bu ise, Risâle-i Nur'daki ihlâs sırrına, uhuvvet esasına ve tefâni düstûruna uygun düşmüyor.</span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive">"www.risaleakademisi.org"</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ebrar172, post: 205504, member: 157"] [b]Cevap: Üstad Bediüzzaman´ın yeme içme kültürü ..[/b] [FONT=Georgia][B][COLOR=DarkRed]Paylaşma âdeti[/COLOR][/B][/FONT] [FONT=Georgia] [/FONT] [FONT=Georgia]Üstad'ın kendisi ve bilhassa talebeleri, dışarıdan alacakları yiyecek ve içecekleri kimsenin göremeyeceği şekilde ve âzami derecede bir dikkat ve itina ile taşıyıp eve getirirlerdi. Tâ ki, o nimetin üzerine kimsenin nazarı düşmesin, onda kimsenin gözü kalmış olmasın...[/FONT] [FONT=Georgia] [/FONT] [FONT=Georgia]Hatta, fırından bir ekmek aldıracak olursa, onu da kimsenin gözüne görünmeden torbanın içine konularak getirilmesini tembihlerdi. Aksi halde, yiyeceği herşey Üstad'a dokunurdu.[/FONT] [FONT=Georgia] [/FONT] [FONT=Georgia]Öte yandan, Üstad'ın kendisi fakr û zaruret içinde yaşadığı halde, kendi yiyeceklerinden de talebelerine ve misafirlerine ayrıca ikram ederek, onların nefsini kendi nefsine tercih eder.Bir başka ifade ile, elinde avucunda ne varsa, çevresindekilerle paylaşır.Onun bu hususiyetini, talebesi ve hizmetkârı olan (merhum) Bayram Yüksel, hatıralarında bize şu şekilde naklediyordu: [/FONT] [FONT=Georgia] [/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive][I]"Üstad yemek yerken çoğu kez yalnız yerdi. Yanında olursak, bize de muhakkak ikram ederdi. Biz ise, almak istemezdik. O da, 'Keçeli, vermezsem, ikram etmezsem bana dokunur' derdi. Üstadımız yemeğini rahat yesin diye, yemek esnasında dışarı çıkardık. Bazan 'Herhalde yemeğini yedi' zannı ile sofrayı kaldırmak üzere gelip habersiz girdiğimizde, bizi görüp 'Keçeli, keçeli, midenin kerâmeti var' diyerek, o yemeğinden bize yine de yedirirdi." [/I][/COLOR][/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=DarkRed][B]"Yarıdan fazlasını kendine alan"[/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Georgia] [/FONT] [FONT=Georgia]Gençliğinde çok zaman Üstad Bediüzzaman'ın yanında ve hizmetinde bulunan Sıddık Süleyman'ın yeğeni Barlalı Hüseyin Bülbül'den bizzat dinlediğimiz bir diğer hatıra da şudur:[/FONT] [FONT=Georgia]Birlikte kahvaltı yaptıkları bir gün, eline bir parça ekmek alan Üstad, ona şunları söyler:[/FONT] [FONT=Georgia] [/FONT] [COLOR=Olive][I][FONT=Georgia]"Hüseyin, bak kardaşım. Birisi seninle bir dilim ekmek paylaşırsa, yahut bir elmayı bölüşürse, eğer yarıdan fazlasını kendine alırsa, o kişiyle sakın arkadaşlık yapma."[/FONT][/I][/COLOR] [FONT=Georgia] [/FONT] [FONT=Georgia]Buradaki inceliği hiç de basite almamak lâzım. Zira, bu bir ibre, bir gösterge mahiyetindedir. Böyle basit bir paylaşımda arkadaşını değil de kendi nefsini önceleyen bir kimse, başka zaman daha büyük ve daha mühim meselelerde de arkadaşını dışlayıp, kendi nefsini tercih edecek demektir.[/FONT] [FONT=Georgia]Bu ise, Risâle-i Nur'daki ihlâs sırrına, uhuvvet esasına ve tefâni düstûruna uygun düşmüyor.[/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive] "www.risaleakademisi.org"[/COLOR][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Üstad Bediüzzaman´ın yeme içme kültürü
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst