Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Üstad Bediüzzaman´ın yeme içme kültürü
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ebrar172" data-source="post: 205526" data-attributes="member: 157"><p><strong>Cevap: Üstad Bediüzzaman´ın yeme içme kültürü ..</strong></p><p></p><p><span style="color: DarkRed"><strong><span style="font-family: 'Georgia'">Kanaat, iktisat, bereket...</span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'">Âzami iktisat ile yaşayan, tam bir kanaat ve bereket ile hayatını idame ettiren Üstad Bediüzzaman'a, evham ve kuruntu içinde debelenen ehl-i dünyadan kimseler, şu tarz soruları mütemadiyen sorup dururlar:</span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'">"<strong>Neyle yaşıyorsun? Çalışmadan nasıl geçiniyorsun? Memleketimizde tembelce oturanları ve başkasının sa'yiyle (emeğiyle) geçinenleri istemiyoruz."</strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'">Bediüzzaman ise, "Elcevap" diyerek, onlara şu mânâ ve hikmet dolu izahatı yapar:</span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive">"Ben, iktisat ve bereketle yaşıyorum. Rezzâkımdan başka kimsenin minnetini almıyorum ve almamaya da karar vermişim. Evet, günde yüz para, belki kırk para ile yaşayan bir adam, başkasının minnetini almaz.</span></span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive">Şu meselenin izahını hiç arzu etmiyordum. Belki bir gururu ve bir enaniyeti ihsas eder fikriyle, beyan etmek bana pek nâhoştur. Fakat, madem ehl-i dünya evhamlı bir surette soruyorlar. Ben de derim ki:</span></span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive">"Küçüklüğümden beri halkların malını kabul etmemek (velev zekât dahi olsa), hem maaşı kabul etmemek (yalnız bir iki sene Dârü'l-Hikmeti'l-İslâmiyede dostlarımın icbarıyla kabul etmeye mecbur oldum), o parayı da mânen millete iade ettik. Hem maişet-i dünyeviye için minnet altına girmemek, bütün ömrümde bir düstur-u hayatımdır. Ehl-i memleketim</span></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive">"'Öyleyse nasıl idare edersin?' denilse, derim: Bereket ve ikram-ı İlâhî ile yaşıyorum..." </span>(16. Mektup'tan)</span></p><p></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive">"www.risaleakademisi.org"</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ebrar172, post: 205526, member: 157"] [b]Cevap: Üstad Bediüzzaman´ın yeme içme kültürü ..[/b] [COLOR=DarkRed][B][FONT=Georgia]Kanaat, iktisat, bereket...[/FONT][/B][/COLOR] [FONT=Georgia] [/FONT] [FONT=Georgia]Âzami iktisat ile yaşayan, tam bir kanaat ve bereket ile hayatını idame ettiren Üstad Bediüzzaman'a, evham ve kuruntu içinde debelenen ehl-i dünyadan kimseler, şu tarz soruları mütemadiyen sorup dururlar:[/FONT] [FONT=Georgia] [/FONT] [FONT=Georgia]"[B]Neyle yaşıyorsun? Çalışmadan nasıl geçiniyorsun? Memleketimizde tembelce oturanları ve başkasının sa'yiyle (emeğiyle) geçinenleri istemiyoruz."[/B][/FONT] [FONT=Georgia] [/FONT] [FONT=Georgia]Bediüzzaman ise, "Elcevap" diyerek, onlara şu mânâ ve hikmet dolu izahatı yapar:[/FONT] [FONT=Georgia] [/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive]"Ben, iktisat ve bereketle yaşıyorum. Rezzâkımdan başka kimsenin minnetini almıyorum ve almamaya da karar vermişim. Evet, günde yüz para, belki kırk para ile yaşayan bir adam, başkasının minnetini almaz.[/COLOR][/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive]Şu meselenin izahını hiç arzu etmiyordum. Belki bir gururu ve bir enaniyeti ihsas eder fikriyle, beyan etmek bana pek nâhoştur. Fakat, madem ehl-i dünya evhamlı bir surette soruyorlar. Ben de derim ki:[/COLOR][/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive] [/COLOR][/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive]"Küçüklüğümden beri halkların malını kabul etmemek (velev zekât dahi olsa), hem maaşı kabul etmemek (yalnız bir iki sene Dârü'l-Hikmeti'l-İslâmiyede dostlarımın icbarıyla kabul etmeye mecbur oldum), o parayı da mânen millete iade ettik. Hem maişet-i dünyeviye için minnet altına girmemek, bütün ömrümde bir düstur-u hayatımdır. Ehl-i memleketim[/COLOR][/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive] "'Öyleyse nasıl idare edersin?' denilse, derim: Bereket ve ikram-ı İlâhî ile yaşıyorum..." [/COLOR](16. Mektup'tan)[/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive]"www.risaleakademisi.org"[/COLOR][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Üstad Bediüzzaman´ın yeme içme kültürü
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst