Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Üstad Bediüzzaman´ın yeme içme kültürü
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ebrar172" data-source="post: 205544" data-attributes="member: 157"><p><strong>Cevap: Üstad Bediüzzaman´ın yeme içme kültürü ..</strong></p><p></p><p><span style="color: DarkRed"><strong><span style="font-family: 'Georgia'">Soğuk su</span></strong></span><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'">Bunca izah ve iktibastan sonra, şimdi yeniden hatıra notlarına dönüyoruz.</span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'">Üstad'ın sürekli hizmetkârlarından Bayram Yüksel, onun soğuk su içme âdeti hakında şunları naklediyor:</span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive">"Üstadımız, suyu çok soğuk içerdi. Termosa koymak için çoğu kez buz bulamıyorduk. Eskiden mâlum buzdolapları yoktu. Meselâ, o zaman (1953...) Isparta'da iki adet eczane bulunuyordu. Sadece birinde buzdolabı vardı. Rica eder, parası ile ondan buz alırdık. onu bol su ile yıkar, sonra termosa doldururduk.</span></span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive">Buzu termosa koyarken, Üstadımız başımızda durur, 'Ben de size yardım edeyim. Ben de iştirak edeyim. Bu iştirakten beni mahrum etmeyin' derdi.</span></span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive">Ekseri, Üstadın çok sevdiği, yazın çok soğuk ve lezzetli, kışın da normal olan Sidre Dağından su getirirdik. Bazı gün sabah akşam iki sefer getirirdik. İki sene böyle devam etti."</span></span></p><p> </p><p> <span style="color: DarkRed"><strong><span style="font-family: 'Georgia'">"Zehrin tesirinden"</span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive">"Üstadımız, bir gün soğuk su içmesinin, vücudundaki zehrin tesirinden olduğunu söyledi. Kendisine 1923'te zehir enjekte edilen iğnenin yeri, göğsünde hâlâ belli idi. Uzun zaman akmış. Bizim zamanımızda kurumuş gördük."</span></span></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive">"www.risaleakademisi.org"</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ebrar172, post: 205544, member: 157"] [b]Cevap: Üstad Bediüzzaman´ın yeme içme kültürü ..[/b] [COLOR=DarkRed][B][FONT=Georgia]Soğuk su[/FONT][/B][/COLOR][FONT=Georgia] [/FONT] [FONT=Georgia]Bunca izah ve iktibastan sonra, şimdi yeniden hatıra notlarına dönüyoruz.[/FONT] [FONT=Georgia]Üstad'ın sürekli hizmetkârlarından Bayram Yüksel, onun soğuk su içme âdeti hakında şunları naklediyor:[/FONT] [FONT=Georgia] [/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive]"Üstadımız, suyu çok soğuk içerdi. Termosa koymak için çoğu kez buz bulamıyorduk. Eskiden mâlum buzdolapları yoktu. Meselâ, o zaman (1953...) Isparta'da iki adet eczane bulunuyordu. Sadece birinde buzdolabı vardı. Rica eder, parası ile ondan buz alırdık. onu bol su ile yıkar, sonra termosa doldururduk.[/COLOR][/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive]Buzu termosa koyarken, Üstadımız başımızda durur, 'Ben de size yardım edeyim. Ben de iştirak edeyim. Bu iştirakten beni mahrum etmeyin' derdi.[/COLOR][/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive] [/COLOR][/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive]Ekseri, Üstadın çok sevdiği, yazın çok soğuk ve lezzetli, kışın da normal olan Sidre Dağından su getirirdik. Bazı gün sabah akşam iki sefer getirirdik. İki sene böyle devam etti."[/COLOR][/FONT] [COLOR=DarkRed][B][FONT=Georgia]"Zehrin tesirinden"[/FONT][/B][/COLOR] [FONT=Georgia] [/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive]"Üstadımız, bir gün soğuk su içmesinin, vücudundaki zehrin tesirinden olduğunu söyledi. Kendisine 1923'te zehir enjekte edilen iğnenin yeri, göğsünde hâlâ belli idi. Uzun zaman akmış. Bizim zamanımızda kurumuş gördük."[/COLOR][/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive]"www.risaleakademisi.org"[/COLOR][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Üstad Bediüzzaman´ın yeme içme kültürü
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst