Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Üstad Bediüzzaman´ın yeme içme kültürü
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ebrar172" data-source="post: 205547" data-attributes="member: 157"><p><strong>Cevap: Üstad Bediüzzaman´ın yeme içme kültürü ..</strong></p><p></p><p><span style="color: DarkRed"><strong><span style="font-family: 'Georgia'">"Yemek bizi taşıyor"</span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'">Mustafa Sungur anlatıyor:</span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'">"<span style="color: Olive">1950 yılı baharı, Ziya ve Zübeyir Ağabeyle birlikte Üstadın hizmetinde kaldık.</span></span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive">O yaz, ekseriyetle Keçili köyü civarında bir bağda kalırdık.O zamanlar, Üstadımızın yanında iken, yediğimiz yemek şöyle hülâsa edilebilir: Biz yemeği taşımıyor, yemek bizi taşıyordu.</span></span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive">"Üstadımız, öğle vakti bazan üzüm, karpuz gibi hediyeleri, mukabilini vererek alır, bize taksim ederdi. O lezzeti ise, şimdi bulamıyoruz." </span>(Son Şahitler-IV/39)</span></p><p> </p><p> <span style="color: DarkRed"><strong><span style="font-family: 'Georgia'">Un kavurması</span></strong></span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'">Yine, 1953 yılına ait bir hatırayı Mehmet Fırıncı şöyle anlatıyor:</span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive">"Hazret-i Üstad, Fatih'teki Reşadiye Oteline geçmişti.O sırada bir gün 'Sen bana yemek yap' dedi.Nasıl bir yemek olacağını sorunca, orada bulunan tereyağı ile un alıp kavurmamı söyledi.ben nasıl olacağını kavrayamamıştım. Lâtife ederek 'Bizim Kürtler yaparlar. Un ile yağı beraber kavuracaksın' dedi.Evden gidip tencere ve yandan pompalı gaz ocağı getirerek, Hazret-i Üstad'ın gözleri önünde un kavurması yaptım.</span></span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive"></span></span></p><p> <span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive">"Çok lezzetli olmuştu. Bir parça da bize de verdi, yedik.O gün âdeta hakiki bir cennette yaşamış gibi oldum. Bayram, bahar, şehr-i âyin gibi bir âlemdi o gün..." </span>(Son Şahitler-IV/348)</span></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><em><strong>21.03.2005 </strong></em></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"><em><strong></strong></em></span></p><p><em><strong><span style="font-family: 'Georgia'"> EuroNur - <a href="http://www.SaidNursi.de" target="_blank">SaidNursi.de - Bedizzaman Said Nursi - Risale-i Nur</a></span></strong></em></p><p><em><strong></strong></em></p><p><em><strong></strong></em></p><p><em><strong></strong></em><span style="font-family: 'Georgia'"><span style="color: Olive">"www.risaleakademisi.org"</span></span><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'Georgia'"></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ebrar172, post: 205547, member: 157"] [b]Cevap: Üstad Bediüzzaman´ın yeme içme kültürü ..[/b] [COLOR=DarkRed][B][FONT=Georgia]"Yemek bizi taşıyor"[/FONT][/B][/COLOR] [FONT=Georgia] [/FONT] [FONT=Georgia]Mustafa Sungur anlatıyor:[/FONT] [FONT=Georgia] [/FONT] [FONT=Georgia]"[COLOR=Olive]1950 yılı baharı, Ziya ve Zübeyir Ağabeyle birlikte Üstadın hizmetinde kaldık.[/COLOR][/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive]O yaz, ekseriyetle Keçili köyü civarında bir bağda kalırdık.O zamanlar, Üstadımızın yanında iken, yediğimiz yemek şöyle hülâsa edilebilir: Biz yemeği taşımıyor, yemek bizi taşıyordu.[/COLOR][/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive] [/COLOR][/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive]"Üstadımız, öğle vakti bazan üzüm, karpuz gibi hediyeleri, mukabilini vererek alır, bize taksim ederdi. O lezzeti ise, şimdi bulamıyoruz." [/COLOR](Son Şahitler-IV/39)[/FONT] [FONT=Georgia] [/FONT] [COLOR=DarkRed][B][FONT=Georgia]Un kavurması[/FONT][/B][/COLOR] [FONT=Georgia] [/FONT] [FONT=Georgia]Yine, 1953 yılına ait bir hatırayı Mehmet Fırıncı şöyle anlatıyor:[/FONT] [FONT=Georgia] [/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive]"Hazret-i Üstad, Fatih'teki Reşadiye Oteline geçmişti.O sırada bir gün 'Sen bana yemek yap' dedi.Nasıl bir yemek olacağını sorunca, orada bulunan tereyağı ile un alıp kavurmamı söyledi.ben nasıl olacağını kavrayamamıştım. Lâtife ederek 'Bizim Kürtler yaparlar. Un ile yağı beraber kavuracaksın' dedi.Evden gidip tencere ve yandan pompalı gaz ocağı getirerek, Hazret-i Üstad'ın gözleri önünde un kavurması yaptım.[/COLOR][/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive] [/COLOR][/FONT] [FONT=Georgia][COLOR=Olive]"Çok lezzetli olmuştu. Bir parça da bize de verdi, yedik.O gün âdeta hakiki bir cennette yaşamış gibi oldum. Bayram, bahar, şehr-i âyin gibi bir âlemdi o gün..." [/COLOR](Son Şahitler-IV/348)[/FONT] [FONT=Georgia][I][B]21.03.2005 [/B][/I][/FONT] [I][B][FONT=Georgia] EuroNur - [url=http://www.SaidNursi.de]SaidNursi.de - Bedizzaman Said Nursi - Risale-i Nur[/url][/FONT] [/B][/I][FONT=Georgia][COLOR=Olive]"www.risaleakademisi.org"[/COLOR][/FONT][FONT=Georgia] [/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Üstad Bediüzzaman´ın yeme içme kültürü
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst