Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Üstad'a Fesübhanallah Dedirten Levha
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Style &amp;#304;slam" data-source="post: 225414" data-attributes="member: 1010033"><p><em><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong><img src="http://www.risalehaber.com/images/news/70987.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></strong></span></em></p><p> </p><p> </p><p><em><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>Son Şahitler'den <span style="color: red">Emrullah Demirkaya</span> anlatıyor:</strong></span></em></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>Kastamonu'ya sürgün olarak gönderilen Üstad Bediüzzaman'ı, hattat Emrullah Demirkaya ziyaret etmişti.</strong></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>Sohbet sırasında hattat olduğunu söyleyince, Bediüzzaman bu güzel mesleği nerede ve ne zaman öğrendiğini sorduğu zaman, anlatmış. Üstad: "Maşâallah" diyerek iltifatlar edip, kendisine de bir levha yazmasını söylemiş.</strong></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>Emrullah Demirkaya, "Nasıl bir levha olsun?" deyince, Üstad, "Nasıl olursa olsun" demiş.</strong></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>Daha sonraki günlerde Hattat Emrullah Demirkaya şu mısraları bir levha yapıp, Üstad Bediüzzaman'a armağan olarak götürmüş:</strong></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: red"><strong>"Ağlatırsa gam yeme, bendesini Cebbar-ı Hakîm, </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: red"><strong>"Lûtfuna mazhar düşüp nâgâh bir gün güldürür,</strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: red"><strong>"Bu meseldir 'Tu'ref'ü-l Eşyâü min Ezdâdihâ'</strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="color: red"><strong>"Pes anun içün, kahrın evvel, lûtfun sonra bildirir."</strong></span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>Bu levhayı ellerine alarak okuyan Üstad Bediüzzaman tebessüm ederek:</strong></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>"Fesübhanallah kardaşım, sen benim aynen tercüme-i halimi yazmışsın, sen benim tarihçe-i hayatımı bir rübâi ile ifâde etmişsin. Ben artık, senin bu yâdigârını koynumda taşıyacağım" diyerek hattat Emrullah Efendiye iltifatlar ve dualar etmişti.</strong></span></p><p><em><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>(Son Şahitler, Necmeddin Şahiner)</strong></span></em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Style İslam, post: 225414, member: 1010033"] [I][FONT=Trebuchet MS][B][IMG]http://www.risalehaber.com/images/news/70987.jpg[/IMG][/B][/FONT][/I] [I][FONT=Trebuchet MS][/FONT][/I] [I][FONT=Trebuchet MS][/FONT][/I] [I][FONT=Trebuchet MS][B]Son Şahitler'den [COLOR=red]Emrullah Demirkaya[/COLOR] anlatıyor:[/B][/FONT][/I] [I][FONT=Trebuchet MS][/FONT][/I] [FONT=Trebuchet MS][B]Kastamonu'ya sürgün olarak gönderilen Üstad Bediüzzaman'ı, hattat Emrullah Demirkaya ziyaret etmişti.[/B][/FONT] [FONT=Trebuchet MS][/FONT] [FONT=Trebuchet MS][B]Sohbet sırasında hattat olduğunu söyleyince, Bediüzzaman bu güzel mesleği nerede ve ne zaman öğrendiğini sorduğu zaman, anlatmış. Üstad: "Maşâallah" diyerek iltifatlar edip, kendisine de bir levha yazmasını söylemiş.[/B][/FONT] [FONT=Trebuchet MS][B]Emrullah Demirkaya, "Nasıl bir levha olsun?" deyince, Üstad, "Nasıl olursa olsun" demiş.[/B][/FONT] [FONT=Trebuchet MS][B]Daha sonraki günlerde Hattat Emrullah Demirkaya şu mısraları bir levha yapıp, Üstad Bediüzzaman'a armağan olarak götürmüş:[/B][/FONT] [FONT=Trebuchet MS][COLOR=red][B]"Ağlatırsa gam yeme, bendesini Cebbar-ı Hakîm, "Lûtfuna mazhar düşüp nâgâh bir gün güldürür, "Bu meseldir 'Tu'ref'ü-l Eşyâü min Ezdâdihâ' "Pes anun içün, kahrın evvel, lûtfun sonra bildirir."[/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Trebuchet MS][/FONT] [FONT=Trebuchet MS][B]Bu levhayı ellerine alarak okuyan Üstad Bediüzzaman tebessüm ederek: "Fesübhanallah kardaşım, sen benim aynen tercüme-i halimi yazmışsın, sen benim tarihçe-i hayatımı bir rübâi ile ifâde etmişsin. Ben artık, senin bu yâdigârını koynumda taşıyacağım" diyerek hattat Emrullah Efendiye iltifatlar ve dualar etmişti.[/B][/FONT] [I][FONT=Trebuchet MS][B](Son Şahitler, Necmeddin Şahiner)[/B][/FONT][/I] [FONT=Trebuchet MS][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Üstad'a Fesübhanallah Dedirten Levha
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst