Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Üstadımızın ramazan ayındaki programı
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="FaKiR" data-source="post: 22999" data-attributes="member: 10"><p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: red"><strong>Üstadımızın ramazan ayındaki programıyla ilgili bayram yüksel abiden dinlediğimiz hatıralar</strong></span></span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: yellowgreen"><em><strong>Üstadımız ramazan ayında her gün kur’andan bir cüz okurdu</strong></em></span></span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: yellowgreen"><em><strong> üstadımız ramazan ayının son on günü, kendisi yatmaz, bizi de yatırmazdı. </strong></em></span></span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: yellowgreen"><em><strong>Geceyi ihya ederdik. Rivayetlerde ramazan ayının son on günü bilhassa tek gecelerde kadir gecesinin aranması tavsiye edildiğini söylüyordu.</strong></em></span></span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: yellowgreen"><em><strong> Zaten Üstadımız sair zamanda her gaece saat 02.00 civarında teheccüt namazını kılar. Sonra evradlarını (hizbul hakaik-i Nuriyeden) okurdu.</strong></em></span></span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: yellowgreen"><em><strong> Sabah namazına bir saat kala namaza kadar dua ederdi.</strong></em></span></span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: yellowgreen"><em><strong> Bu dua esnasında peygamberimiz (sas) den başlayıp selef-i salihinden ta günümüze kadar gelen büyük zatlar ve nur talebelerine dua eder ve okuduklarını onlara bağışlardı.</strong></em></span></span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: yellowgreen"><em><strong> 4-5 metre uzunluğunda şecere vardı ki, bu şecerede peygamberimizden(sas) bu güne ali beyt’den zatlar yer alıyordu.</strong></em></span></span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: yellowgreen"><em><strong> Bu zatların tek tek isimlerini zikrederek bağışta bulunuyordu. Üstadımız isimle dua etmeye ehemmiyet veriyordu. Ve bunu tavsiye ediyordu. </strong></em></span></span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: yellowgreen"><em><strong>Bu dua vaktinde kimseyi odasına kabul etmezdi. </strong></em></span></span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: yellowgreen"><em><strong>Ramazan gecelerinde de bilhassa son on gün yine geceyi böyle ihya ederdi. </strong></em></span></span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: yellowgreen"><em><strong>Sabah namazını imsaktan biraz sonra kılardık. Namazdan hemen sonra yatmamıza müsaade ederdi. Geceyi ihya edince sabah namazından sonra kerahet vakti çıkmadan yatmaya izin veriyordu.</strong></em></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: yellowgreen"><em><strong></strong></em></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 15px"><span style="color: yellowgreen"><em><strong>Ramazan ayında teravih namazını, Tahir ağabey kıldırırdı. Üstadımız gündüz de ya nurları okuyarak veya tashih için gelen kitapları tashih ederek veya gelen ziyaretçileri kabul ederek geçirirdi.</strong></em></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FaKiR, post: 22999, member: 10"] [CENTER][SIZE=4][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=red][B]Üstadımızın ramazan ayındaki programıyla ilgili bayram yüksel abiden dinlediğimiz hatıralar[/B][/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=yellowgreen][I][B]Üstadımız ramazan ayında her gün kur’andan bir cüz okurdu[/B][/I][/COLOR][/SIZE] [B][I][SIZE=4][/SIZE][/I][/B] [SIZE=4][COLOR=yellowgreen][I][B] üstadımız ramazan ayının son on günü, kendisi yatmaz, bizi de yatırmazdı. [/B][/I][/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=yellowgreen][I][B]Geceyi ihya ederdik. Rivayetlerde ramazan ayının son on günü bilhassa tek gecelerde kadir gecesinin aranması tavsiye edildiğini söylüyordu.[/B][/I][/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=yellowgreen][I][B] Zaten Üstadımız sair zamanda her gaece saat 02.00 civarında teheccüt namazını kılar. Sonra evradlarını (hizbul hakaik-i Nuriyeden) okurdu.[/B][/I][/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=yellowgreen][I][B] Sabah namazına bir saat kala namaza kadar dua ederdi.[/B][/I][/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=yellowgreen][I][B] Bu dua esnasında peygamberimiz (sas) den başlayıp selef-i salihinden ta günümüze kadar gelen büyük zatlar ve nur talebelerine dua eder ve okuduklarını onlara bağışlardı.[/B][/I][/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=yellowgreen][I][B] 4-5 metre uzunluğunda şecere vardı ki, bu şecerede peygamberimizden(sas) bu güne ali beyt’den zatlar yer alıyordu.[/B][/I][/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=yellowgreen][I][B] Bu zatların tek tek isimlerini zikrederek bağışta bulunuyordu. Üstadımız isimle dua etmeye ehemmiyet veriyordu. Ve bunu tavsiye ediyordu. [/B][/I][/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=yellowgreen][I][B]Bu dua vaktinde kimseyi odasına kabul etmezdi. [/B][/I][/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=yellowgreen][I][B]Ramazan gecelerinde de bilhassa son on gün yine geceyi böyle ihya ederdi. [/B][/I][/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=yellowgreen][I][B]Sabah namazını imsaktan biraz sonra kılardık. Namazdan hemen sonra yatmamıza müsaade ederdi. Geceyi ihya edince sabah namazından sonra kerahet vakti çıkmadan yatmaya izin veriyordu. Ramazan ayında teravih namazını, Tahir ağabey kıldırırdı. Üstadımız gündüz de ya nurları okuyarak veya tashih için gelen kitapları tashih ederek veya gelen ziyaretçileri kabul ederek geçirirdi.[/B][/I][/COLOR][/SIZE][/CENTER] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Üstadımızın ramazan ayındaki programı
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst