Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Üstadsız 48 Yıl...
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="huve" data-source="post: 5196" data-attributes="member: 41"><p>Yeni Asya Gazetesinde yazıyor diye biliyorum Gülşerbeti,</p><p>aynı zamanda mütercim,</p><p>güzel yazıları var, bir tane daha ekleyeyim,</p><p>bugün okudum;</p><p> </p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><img src="http://www.yeniasya.de/gencyaklasim/resimler/551.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">"Herşey “ben kimim?” sorusuyla başladı.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Ben kimim sahi!</span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Nasıl tanımlıyorum kendimi?</span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Adım ve soyadımla mı? Babamın adıyla mı, doğduğum yerle mi? Doğum günümle mi?</span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Hangisi gerçek benliğimden bir parça taşıyor?</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">-Ben Umut Yavuz. 1984 Antakya doğumluyum…</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Oldu mu şimdi? Bu ben miyim?</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Bu beni tanımlamaya yeter mi hiç!? O halde nasıl tanımlamalıydım kendimi? </span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Daha kendimi tanımlayamazken başkalarının beni tanımasını, anlamasını bekliyorum. Ben ne ismimle ne de doğduğum şehirle tanımlamamam. Bunların ötesindeyim çünkü. Kompleksim.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><em>“Ben yaptığım iş değilim</em></span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><em>Bankadaki param değilim</em></span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><em>Cüzdanımın içindekiler değilim</em></span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><em>Giydiğim marka değilim</em></span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><em>Bindiğim araba değilim”…</em></span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Biliyorum bunların hiçbiri olmadığımı… Ancak vazgeçmemem gerektiğini de biliyorum.</span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Kendime defalarca sorsam da cevabını alamadığım bir soru bu. Çünkü nasıl bir cevap vermem gerektiğini bilemiyorum. Kim olduğumu anlatırken olduğum kişiyi mi anlatmalıyım yoksa hep olmak istediğim kişiyi mi?</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Ben yaptıklarım mıyım, ideallerim mi?</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Söylediklerim miyim, düşündüklerim mi?</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Ben olduğum gibi miyim, yoksa göründüğüm gibi mi?</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Olduğum kişiyi anlatmaya kalksam, bunu nasıl başarabilirdim ki?</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Milyonlarca ihtimalden biriyim. İradeli bir seçimin sonucu dahi olsam, neticede milyonlarca başka ihtimallerin içinde doğmuşum. Yeryüzünün başka her santimetrekaresinde dünyaya gelmiş olma ihtimalim vardı. Başka herhangi bir halde olma olasılığım vardı. Bunu yadsıyamam. </span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Evet bulunduğum durumu kendim seçmedim. Kimliğimi ben şekillendirmedim. İsmimi bile ben koymadım.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Hep başkaları karar vermedi mi benim adıma şimdiye kadar? Şimdi de çoğu zaman tanıyamadığım benliğim karar vermiyor mu benim yerime.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Kendime güveniyorum derken takındığım ikinci kişilik kim?</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Hep yedekte beklettiğim farklılığım kim?</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Aynaya bakarken bile görmekten kaçtığım kusurlarıma ne demeli. İçten içe beni yese de, idealleştirilmiş ve imajiner bir benlik taşımıyor muyum çoğu zaman? </span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Yoksa sorularımı beni ben yapana mı sormalıyım? Dünyaya getirene ve yanına gideceğime. Beni benden iyi tanıyana. Şah damarımdan yakın olana, arşa sığmayıp onu seven şu kalbime sığabilene mi sormalıydım?</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Evet evet. Başka türlü içinden çıkamam...</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Ben kimim?</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Ne gereksiz bir soru bu. Ve ne kadar da gerekli. Ve ne kadar da zor. Ve ne kadar da basit.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Herkes sormalı kendine bu soruyu. Sorgulamalı aynanın karşısına geçip. Bütün öznelerden ve nesnelerden sıyrılıp şöyle demeli:</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">-Sahi ben kimim?</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="huve, post: 5196, member: 41"] Yeni Asya Gazetesinde yazıyor diye biliyorum Gülşerbeti, aynı zamanda mütercim, güzel yazıları var, bir tane daha ekleyeyim, bugün okudum; [FONT=Verdana][SIZE=2][IMG]http://www.yeniasya.de/gencyaklasim/resimler/551.jpg[/IMG][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]"Herşey “ben kimim?” sorusuyla başladı.[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Ben kimim sahi![/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Nasıl tanımlıyorum kendimi?[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Adım ve soyadımla mı? Babamın adıyla mı, doğduğum yerle mi? Doğum günümle mi?[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Hangisi gerçek benliğimden bir parça taşıyor?[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]-Ben Umut Yavuz. 1984 Antakya doğumluyum…[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Oldu mu şimdi? Bu ben miyim?[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Bu beni tanımlamaya yeter mi hiç!? O halde nasıl tanımlamalıydım kendimi? [/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Daha kendimi tanımlayamazken başkalarının beni tanımasını, anlamasını bekliyorum. Ben ne ismimle ne de doğduğum şehirle tanımlamamam. Bunların ötesindeyim çünkü. Kompleksim.[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2][I]“Ben yaptığım iş değilim[/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2][I]Bankadaki param değilim[/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2][I]Cüzdanımın içindekiler değilim[/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2][I]Giydiğim marka değilim[/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2][I]Bindiğim araba değilim”…[/I][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Biliyorum bunların hiçbiri olmadığımı… Ancak vazgeçmemem gerektiğini de biliyorum.[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Kendime defalarca sorsam da cevabını alamadığım bir soru bu. Çünkü nasıl bir cevap vermem gerektiğini bilemiyorum. Kim olduğumu anlatırken olduğum kişiyi mi anlatmalıyım yoksa hep olmak istediğim kişiyi mi?[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Ben yaptıklarım mıyım, ideallerim mi?[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Söylediklerim miyim, düşündüklerim mi?[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Ben olduğum gibi miyim, yoksa göründüğüm gibi mi?[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Olduğum kişiyi anlatmaya kalksam, bunu nasıl başarabilirdim ki?[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Milyonlarca ihtimalden biriyim. İradeli bir seçimin sonucu dahi olsam, neticede milyonlarca başka ihtimallerin içinde doğmuşum. Yeryüzünün başka her santimetrekaresinde dünyaya gelmiş olma ihtimalim vardı. Başka herhangi bir halde olma olasılığım vardı. Bunu yadsıyamam. [/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Evet bulunduğum durumu kendim seçmedim. Kimliğimi ben şekillendirmedim. İsmimi bile ben koymadım.[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Hep başkaları karar vermedi mi benim adıma şimdiye kadar? Şimdi de çoğu zaman tanıyamadığım benliğim karar vermiyor mu benim yerime.[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Kendime güveniyorum derken takındığım ikinci kişilik kim?[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Hep yedekte beklettiğim farklılığım kim?[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Aynaya bakarken bile görmekten kaçtığım kusurlarıma ne demeli. İçten içe beni yese de, idealleştirilmiş ve imajiner bir benlik taşımıyor muyum çoğu zaman? [/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Yoksa sorularımı beni ben yapana mı sormalıyım? Dünyaya getirene ve yanına gideceğime. Beni benden iyi tanıyana. Şah damarımdan yakın olana, arşa sığmayıp onu seven şu kalbime sığabilene mi sormalıydım?[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Evet evet. Başka türlü içinden çıkamam...[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Ben kimim?[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Ne gereksiz bir soru bu. Ve ne kadar da gerekli. Ve ne kadar da zor. Ve ne kadar da basit.[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]Herkes sormalı kendine bu soruyu. Sorgulamalı aynanın karşısına geçip. Bütün öznelerden ve nesnelerden sıyrılıp şöyle demeli:[/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2]-Sahi ben kimim?[/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Hatıralar
Üstadsız 48 Yıl...
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst