Konuya cevap cer

Bazı hadisleri ve onunla alakalı ayeti kerimeyi bizler kendi başımıza okuduğumuzda hadisi şerifin ayete muhalif olduğunu görsek ve hadisi şerifin sahih olduğundan emin isek bizler hadisi şerif ile amel etmeliyiz. Çünkü Resulu Zişan a.s.v. efendimiz o ayeti tefsir etmiş bizim tabakamıza indirmiştir. Bizim fehmimiz aklımız onu zıd görse de hakikatte birbirini teyid edecek mahiyettedir. Çünkü bizim kabımız o ayeti alacak kadar geniş değildir. Yine buna benzer bir mukayese ile bugün mesela hanefi mezhebini ele alacak olursak. İmamı Azam hazretlerinin bir fetvasının ilgili sahih olduğuna emin olduğumuz hadisi şerife muhalif olduğunu görsek bize düşen İmamı Azamın fetvası ile amel etmek olacaktır. Eğer bizler hadisi şerif ve ayetlerden kendimiz doğruları ve yanlışları çıkarmaya çalışırsak kolay düz yolu bırakıp tepelere tırmanmak gibi zorlu bir yolu seçmiş olacağız ki düz yolda tökezlesek en fazla maddi olan bedenimizi incitiriz ama tepeye tırmanırken tökezler isek bu baki hayata mal olabilir..


İslamiyetin belirli kaynakları vardır temelde Kur'an, Sünnet, İcma ve Kıyas bu temellere dayanan kaynaklar bizim için kaynakdır. Bu kaynaklardan herhangibi birini ihmal eden veya muhalif olan kaynaklardan eğer aklımızı sentezleyebiliyorsa güzel olanı alıp çirkin olanı bırakmak olmalıdır. Ve akıl mihengini elden bırakmadan araştırmalı ve almalıyız.


Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Üst