Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Vecize Analizi
Vecize Analizi 7 : Aile Hayatı
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="faris" data-source="post: 440088" data-attributes="member: 1006387"><p>Tarihe baktığımızda köle ve cariyelik hususu İslamiyet ile vuku bulmuş veya islamiyetin müsaadesi ile gelişmiş bir hadise olmadığını görüyoruz. Bilakis Roma hukuku ve Yunan felsefesi ile doğan ve her milletin savaş üstünlüğü sağlamak için uyguladığı bu aşırı baskılı ve vahşi uygulamayı her alanda olduğu bu alanda da İslamiyet gerekli düzenlemeleri yapmıştır. Münazaratta bahsi geçen islamiyette çok evlilik, esir ve köle hakkında dinsizlerin bunun islamiyetten olduğunu ifade etmeleri üzerine aşağıda aktarmış olduğumuz gibi cevap vermiştir. </p><p></p><p>Kısaca ifade eder isek Bediüzzaman r.a. islamiyetin hüküm ve kanunlarını ifade ederken Kurucu ve Düzenleyici olarak iki ana unsurda ele almıştır. </p><p></p><p>Köle, esir, cariye ve çok evlilik gibi meseleler islamiyetine kurucu hükümlerinden değil bilakis tadil eden düzenleyen kanunlarındandır. Nitekim İslamiyet öncesine baktığımızda kölelerin hiçbir hak ve hukukları yok iken kadınların ise kölelerden farkı yoktur. Birçok ayeti kerime ve hadisi şerif ile sabit olarak kölelere ve kadınlara herşeyden önce hürriyetlerinin verilmesinin çok büyük mükafatlar olacağını ifade etmekle beraber onlara hiçbir tarihde görülmeyen imtiyaz, ayrıcalık ve haklar tanımasıyla da bugün islam aleminde bu meselenin bitmesine yani köle ve cariyeliğin kalkmasını tesis etmiştir. Nitekim hala günümüzde başka dinlerde ve milletlerde bu mesele hala devam ederken islam aleminde kölelik ve cariyelik kalkmış olmakla birlikde hususan ülkemizde artık çok evlilikde kalkmıştır.</p><p></p><p>Daha kısa ifade edersek bu gibi meseleler İslamiyet ile ortaya çıkmış ve islamiyetin hükümleri ile cevaz verilmiş değil bilakis islamiyetin hükümleri ile gerekli düzenlemeler ile zamana göre ortadan kalkmıştır. </p><p></p><p>Özetle islamiyette her insan kadın ve erkek hür olarak doğar, insani kanunlara göre ya köle olur ya cariye yine semavi kanunlar ile bu hususlar düzenlenerek aslına dönmesi sağlanır. </p><p></p><p></p><p>[BILGI]</p><p>S- </p><p>{1: Bir Arnavut tarafından vuku' bulan sualdir.} Taaddüd-ü zevcat ve esir ve köle gibi bazı mesaili, bazı ecnebiler serrişte ederek, medeniyet nokta-i nazarında şeriata bazı evham ve şübehatı irad ediyorlar.</p><p> C- Şimdilik mücmelen bir kaide söyleyeceğim. Tafsilini müstakil bir risale ile beyan etmek fikrindeyim.</p><p> İşte İslâmiyet'in ahkâmı iki kısımdır:</p><p></p><p> Birisi: Şeriat ona müessistir, bu ise hüsn-ü hakikî ve hayr-ı mahzdır.</p><p> </p><p>İkincisi: Şeriat, muaddildir. Yani gayet vahşi ve gaddar bir suretten çıkarıp, ehven-üş şer ve muaddel ve tabiat-ı beşere tatbiki mümkün ve tamamen hüsn-ü hakikîye geçebilmek için zaman ve zeminden alınmış bir surete ifrağ etmiştir. Çünki birden tabiat-ı beşerde umumen hükümferma olan bir emri birden ref' etmek, bir tabiat-ı beşeri birden kalbetmek iktiza eder. Binaenaleyh şeriat vâzı-ı esaret değildir, belki en vahşi suretten böyle tamamen hürriyete yol açacak ve geçebilecek surete indirmiştir, ta'dil etmiştir.</p><p> </p><p> </p><p>Hem de dörde kadar taaddüd-ü zevcat tabiata, akla, hikmete muvafık olmakla beraber şeriat bir taneden dörde çıkarmamış, belki sekiz-dokuzdan dörde indirmiştir. Bahusus taaddüdde öyle şerait koymuştur ki; ona müraat etmekle hiçbir mazarrata müeddi olmaz. Bazı noktada şer olsa da ehven-üş şerdir. Ehven-üş şer ise bir adalet-i izafiyedir. Heyhat!.. Âlemin her halinde hayr-ı mahz olamaz.</p><p></p><p> </p><p> </p><p>Münazarat ( 82 )</p><p>[/BILGI]<span style="font-size: 15px"><span style="color: #00008b"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #00008b"></span></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #00008b"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #00008b"></span></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #00008b"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #00008b"></span></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #00008b"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #00008b"></span></span></span></span><strong><a href="http://www.sorularlaislamiyet.com/qna/472/islam-da-cariyelerin-konumu-nedir-birden-fazla-cariye-edinmek-caiz-midir.html" target="_blank">Ayrıntılı bilgi için tıklayınız 1</a></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><a href="http://www.sorularlaislamiyet.com/article/13937/osmanli-padisahlarinin-cok-cariyelerle-beraber-olduklarini-soyluyorlar-osmanli-padisahlari-ve-cariyelik-sistemi-hakkinda-bilgi-verir-misiniz.html" target="_blank"><strong>Ayrıntılı bilgi için tıklayınız 2</strong></a></strong><span style="font-size: 9px"><span style="color: #800000"><span style="font-size: 9px"><span style="color: #800000"> </span></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="color: #800000"><span style="font-size: 9px"><span style="color: #800000"></span></span></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="faris, post: 440088, member: 1006387"] Tarihe baktığımızda köle ve cariyelik hususu İslamiyet ile vuku bulmuş veya islamiyetin müsaadesi ile gelişmiş bir hadise olmadığını görüyoruz. Bilakis Roma hukuku ve Yunan felsefesi ile doğan ve her milletin savaş üstünlüğü sağlamak için uyguladığı bu aşırı baskılı ve vahşi uygulamayı her alanda olduğu bu alanda da İslamiyet gerekli düzenlemeleri yapmıştır. Münazaratta bahsi geçen islamiyette çok evlilik, esir ve köle hakkında dinsizlerin bunun islamiyetten olduğunu ifade etmeleri üzerine aşağıda aktarmış olduğumuz gibi cevap vermiştir. Kısaca ifade eder isek Bediüzzaman r.a. islamiyetin hüküm ve kanunlarını ifade ederken Kurucu ve Düzenleyici olarak iki ana unsurda ele almıştır. Köle, esir, cariye ve çok evlilik gibi meseleler islamiyetine kurucu hükümlerinden değil bilakis tadil eden düzenleyen kanunlarındandır. Nitekim İslamiyet öncesine baktığımızda kölelerin hiçbir hak ve hukukları yok iken kadınların ise kölelerden farkı yoktur. Birçok ayeti kerime ve hadisi şerif ile sabit olarak kölelere ve kadınlara herşeyden önce hürriyetlerinin verilmesinin çok büyük mükafatlar olacağını ifade etmekle beraber onlara hiçbir tarihde görülmeyen imtiyaz, ayrıcalık ve haklar tanımasıyla da bugün islam aleminde bu meselenin bitmesine yani köle ve cariyeliğin kalkmasını tesis etmiştir. Nitekim hala günümüzde başka dinlerde ve milletlerde bu mesele hala devam ederken islam aleminde kölelik ve cariyelik kalkmış olmakla birlikde hususan ülkemizde artık çok evlilikde kalkmıştır. Daha kısa ifade edersek bu gibi meseleler İslamiyet ile ortaya çıkmış ve islamiyetin hükümleri ile cevaz verilmiş değil bilakis islamiyetin hükümleri ile gerekli düzenlemeler ile zamana göre ortadan kalkmıştır. Özetle islamiyette her insan kadın ve erkek hür olarak doğar, insani kanunlara göre ya köle olur ya cariye yine semavi kanunlar ile bu hususlar düzenlenerek aslına dönmesi sağlanır. [BILGI] S- {1: Bir Arnavut tarafından vuku' bulan sualdir.} Taaddüd-ü zevcat ve esir ve köle gibi bazı mesaili, bazı ecnebiler serrişte ederek, medeniyet nokta-i nazarında şeriata bazı evham ve şübehatı irad ediyorlar. C- Şimdilik mücmelen bir kaide söyleyeceğim. Tafsilini müstakil bir risale ile beyan etmek fikrindeyim. İşte İslâmiyet'in ahkâmı iki kısımdır: Birisi: Şeriat ona müessistir, bu ise hüsn-ü hakikî ve hayr-ı mahzdır. İkincisi: Şeriat, muaddildir. Yani gayet vahşi ve gaddar bir suretten çıkarıp, ehven-üş şer ve muaddel ve tabiat-ı beşere tatbiki mümkün ve tamamen hüsn-ü hakikîye geçebilmek için zaman ve zeminden alınmış bir surete ifrağ etmiştir. Çünki birden tabiat-ı beşerde umumen hükümferma olan bir emri birden ref' etmek, bir tabiat-ı beşeri birden kalbetmek iktiza eder. Binaenaleyh şeriat vâzı-ı esaret değildir, belki en vahşi suretten böyle tamamen hürriyete yol açacak ve geçebilecek surete indirmiştir, ta'dil etmiştir. Hem de dörde kadar taaddüd-ü zevcat tabiata, akla, hikmete muvafık olmakla beraber şeriat bir taneden dörde çıkarmamış, belki sekiz-dokuzdan dörde indirmiştir. Bahusus taaddüdde öyle şerait koymuştur ki; ona müraat etmekle hiçbir mazarrata müeddi olmaz. Bazı noktada şer olsa da ehven-üş şerdir. Ehven-üş şer ise bir adalet-i izafiyedir. Heyhat!.. Âlemin her halinde hayr-ı mahz olamaz. Münazarat ( 82 ) [/BILGI][SIZE=4][COLOR=#00008b][SIZE=4][COLOR=#00008b] [/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE][B][URL="http://www.sorularlaislamiyet.com/qna/472/islam-da-cariyelerin-konumu-nedir-birden-fazla-cariye-edinmek-caiz-midir.html"]Ayrıntılı bilgi için tıklayınız 1[/URL] [URL="http://www.sorularlaislamiyet.com/article/13937/osmanli-padisahlarinin-cok-cariyelerle-beraber-olduklarini-soyluyorlar-osmanli-padisahlari-ve-cariyelik-sistemi-hakkinda-bilgi-verir-misiniz.html"][B]Ayrıntılı bilgi için tıklayınız 2[/B][/URL][/B][SIZE=1][COLOR=#800000][SIZE=1][COLOR=#800000] [/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Vecize Analizi
Vecize Analizi 7 : Aile Hayatı
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst