İlim-irfan
Well-known member
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Hak Ehlinden, İbni Teymiye ve Muhammed bin Abdulvahhab'a tâbi olan Vahhabiler’e karşı söylenen sözler tablosu:
M. bin Abdilvahhab ve İbni Teymiye’ye bağlı Vahhabiler
1-Allâh’ı (oturmaktan) tenzih etmek.
Allâh ne Arşa ne de Kürsüye oturmaz. Çünkü oturmak insanların sıfatlarındandır.
Yüce Allah Şöyle dedi:
لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَىءٌ
(O’nun eşi benzeri yoktur)
Eş-Şurâ / 11
Vahhabiler, Allâh’ı insana ve hayvana benzetiyor ve diyorlar ki: “Allâh Kürsüye oturmuştur.”
“Fethul-Mecid “Adlı kitabı, Yazarı Abdurrahmân bin Muhammed bin Abdulvahhâb. S: 256. Darusselam Yayınevi Riyad.
2-Allâhı, Cisim ve azalardan tenzih etmek
Allâh cisim değil, Allah’ın azaları yoktur.
Yüce Allâh Şöyle dedi:
لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَىءٌ
(O’nun eşi benzeri yoktur) Eş-Şurâ / 11
İbni Baz dedi ki:
“Allâh hakkında aza, organ ve cismi nefyetme sözü, kötü sözlerdendir.”
KitapTenbihat firraddi ala men te’evveles Sifat) İbni Baz S: 19 Müftülük Genel Başkanlığı. Riyad
3-Allâh’ı Mekandan tenzih etmek
Yüce Allâh mekansız mevcuttur. Çünkü mekân ile sınırlanan, fiziki ve hacımı olur. Allâh’da bundan münezzehtir.
Peygamber Efendimiz : “Allâh ezelde var iken O’ndan başka hiç bir şey yoktu.” İmam Buhari
İbn Baz Şöyle dedi: “Allâh zatiyle Arşın üstündedir.”
Hac Dergisi Yıl 49 11. bölüm 1425 H. Mekke. S: 73-74
4-Ebu Cehil ve Ebu Leheb
Ebu Cehil ve Ebu Leheb muvahhit ve mümin değillerdir.
Yüce Allâh, Ebu Leheb hakkında şöyle dedi : “
سَيَصْلىَ نَارًا ذاتَ لَهَبٍ
“O alevli ateşe sonulacaktır.”
El-Mesed /3
Vahhabiler diyorlar ki:
“Ebu Leheb ve Ebu Cehil, la ilâha illallâh Muhammed Resulullâh deyip de evliya ve Salihlerle tevessül eden Müslümanlardan daha çok muvahhit ve imanları daha ihlaslıdır.
Kitapları: (Tevhidi nasıl anlarız) Yazarı Muhammed Başemil S: 16, Riyad- Suudi Arabistan.
5-Eş’ariler ve Maturidiler
Eş’ariler ve Maturidiler Ehli Sünnet ve cemaattir.
İmam Murtada Zebeydi şöyle dedi:
“Ehli Sünnet ve Cemaat denildiği zaman bunlardan maksat Eş’ariler ve Maturidiler.”
Salih bin Fewzan şöyle dedi:
“Eş'ariler ve Maturidiler Ehli Sünnet ve Cemaat olarak adlandırılmayı hak etmemektedir. ”
Kitabı İslam’da Meşhur Müceddidler. (Yenileyiciler) İbni Teymiye ve Muhammed bin Abdulwahhâb). S: 23 Müftülük Genel Başkanlığı (Riyad)
6-Eş’ariler
Eş’ariler, Müslim ve Mümindirler
Dünyadaki Ehli Sünnet ve Cemaat olan Müslümanlar: Eş’ariler ve Maturidilerdir.
Vahhabiler iftiraen diyorlar ki: “Eş’arileri, Ehlisünnet’in birçok tekfir etmiştir.”
Kitapları Fathul-Mecid, Abdurrahmân Hasan bin Muhammed bin Abdulvahhâb). S: 353 Darusselam - Riyad
7-Âdem Efendimiz
Âlimlerin icma ile Âdem Peygamberdir.
İbni Hibban’nin Ebu Umame’den rivayet ettiğine göre bir adam; “YaResulallâh! Âdem Peygamber mi idi?”
“Evet, konuşulandı” diye cevap verdi.
Vehhabiler ise derler ki : “Âdem ne Nebiy ne de Resuldür.”
(Peygamberlere Cümleten İman etmek). Adlı kitapları, Yazarı: Abdullâh bin Yezid El-Mekteb El-İslami - Beyrut
8-Peygambere Salâvat getirmek.
“ Allahumme Salli ala Muhammed Tıbbilkulubi ve davaiha ve afiyetil ebdani ve şifaiha ve nurilabsari ve
diyaiha.” Bu tur Salâtı şerifeyi çekmek caizdir.
Bu lafız caizdir, Kur’an ve hadise muhalif değildir.
İbn Baz dedi ki: “Bu söz şirktir.”
(Tevhide Nasıl Hidayet oldum). Muahmmed Cemil Zeno, S: 83, 89 Darul-Feth Al-Şarika
9 -Cehennem
Cehennem fani olmaz ve orada kâfirlerin azabı sona ermez.
“Küfredenlere gelince, onları Cehennem ateşi beklemektedir, (orada) ne hayatlarına son verilip ölürler ne
de içine atıldıkları o ateşin azabı birazcık bile onlara hafifletilir.” Fâtır / 36
Allâh ve Resulünün düşmanı Vahhabiler diyorlar ki: ”Cehennem fani olacak ve kafirlerin azapları sona erecek. “
Kitapları, (Alkavlul-Muhtar Lifenai Al-Nar) (Ateşin faniliği için Seçkin Söz) Abdulkarim Alhamid. S: 7 Suudi Arabistan, Riyad, Şerh Al-Akida Al tahhaviyya, Abu İzz S: 427 Almekteb Al -İslami - Beyrut
10-Allâh-u Teâlâ’nın yaratıklara muhalefeti.
Allâh insanlara benzemez. Çünkü onların yaratıcısıdır. Yaratan, yaratılana benzemez.
Allah’ın,Sureti,hacmi,şekli,kemiyeti, yoktur.
Yüce Allâh Şöyle dedi:
لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَىءٌ
(O’nun eşi benzeri yoktur) Eş-Şurâ / 11
Vahhabiler diyorlar ki: “Allâh,O’nun suretine benzeyen insan yarattı.” (onların iddialarına göre Allâh Kendisine benzer suretinde insan yarattı).
Kitapları: (İman ehlinin Âdemi Rahmân suretinde yaratılması ilgili akidesi). Mahmud Al Tuwayciri (İbn Baz bu kitabı övmüştür). S: 76 Dar Al- Liwa- Riyad.
11-La ilâha illallâh Sözü
Allâh’ı çok zikretmek caizdir. La ilâha İllallâh sözünü bin kere söylemek gibi.
Yüce Allâh Şöyle dedi: َواذْكُرُوا الله َ كَثِيرًا
“Allâh-ı çok zikredin.”
El-Ahzâb / 41
Vahhabiler diyorlar: “Bu cahillerin bid’atidir.Şer’i olan zikirden çıkmış olup Allâh’a şirk eden zikre girmiş
olur.”
Kitapları: (Yasak Halkalar) Husam Al Akkad. S: 25 Dar Al Sahaba. Tanta
12-Tasavvuf Tarikatları
Hak yolunda olan tasavvuf tarikatları, Kuran-ı Kerim ve sünnete bağlı oldukları için hidayet ve nur üzerindedirler. Ancak hak yolundan sapanlar hariçtir.
Resulullâh Sallallâh-u aleyhi ve Sellem dedi: “Her kim İslam’da iyi bir amel icad ederse, kendisine ve onu yapana da sevabı vardır.” İmam Müslim.
Vahhabiler diyor: “Yahudilerden önce sofilikle savaşın, çünkü onda Yahudi ve Mecusların ruhu vardır.
Kitapları: (Almecmu Al Mufid min akidat al tawhid) s: 102 Mektab Darulfikr - Riyad.
DEVAMI VAR
Hak Ehlinden, İbni Teymiye ve Muhammed bin Abdulvahhab'a tâbi olan Vahhabiler’e karşı söylenen sözler tablosu:
M. bin Abdilvahhab ve İbni Teymiye’ye bağlı Vahhabiler
1-Allâh’ı (oturmaktan) tenzih etmek.
Allâh ne Arşa ne de Kürsüye oturmaz. Çünkü oturmak insanların sıfatlarındandır.
Yüce Allah Şöyle dedi:
لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَىءٌ
(O’nun eşi benzeri yoktur)
Eş-Şurâ / 11
Vahhabiler, Allâh’ı insana ve hayvana benzetiyor ve diyorlar ki: “Allâh Kürsüye oturmuştur.”
“Fethul-Mecid “Adlı kitabı, Yazarı Abdurrahmân bin Muhammed bin Abdulvahhâb. S: 256. Darusselam Yayınevi Riyad.
2-Allâhı, Cisim ve azalardan tenzih etmek
Allâh cisim değil, Allah’ın azaları yoktur.
Yüce Allâh Şöyle dedi:
لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَىءٌ
(O’nun eşi benzeri yoktur) Eş-Şurâ / 11
İbni Baz dedi ki:
“Allâh hakkında aza, organ ve cismi nefyetme sözü, kötü sözlerdendir.”
KitapTenbihat firraddi ala men te’evveles Sifat) İbni Baz S: 19 Müftülük Genel Başkanlığı. Riyad
3-Allâh’ı Mekandan tenzih etmek
Yüce Allâh mekansız mevcuttur. Çünkü mekân ile sınırlanan, fiziki ve hacımı olur. Allâh’da bundan münezzehtir.
Peygamber Efendimiz : “Allâh ezelde var iken O’ndan başka hiç bir şey yoktu.” İmam Buhari
İbn Baz Şöyle dedi: “Allâh zatiyle Arşın üstündedir.”
Hac Dergisi Yıl 49 11. bölüm 1425 H. Mekke. S: 73-74
4-Ebu Cehil ve Ebu Leheb
Ebu Cehil ve Ebu Leheb muvahhit ve mümin değillerdir.
Yüce Allâh, Ebu Leheb hakkında şöyle dedi : “
سَيَصْلىَ نَارًا ذاتَ لَهَبٍ
“O alevli ateşe sonulacaktır.”
El-Mesed /3
Vahhabiler diyorlar ki:
“Ebu Leheb ve Ebu Cehil, la ilâha illallâh Muhammed Resulullâh deyip de evliya ve Salihlerle tevessül eden Müslümanlardan daha çok muvahhit ve imanları daha ihlaslıdır.
Kitapları: (Tevhidi nasıl anlarız) Yazarı Muhammed Başemil S: 16, Riyad- Suudi Arabistan.
5-Eş’ariler ve Maturidiler
Eş’ariler ve Maturidiler Ehli Sünnet ve cemaattir.
İmam Murtada Zebeydi şöyle dedi:
“Ehli Sünnet ve Cemaat denildiği zaman bunlardan maksat Eş’ariler ve Maturidiler.”
Salih bin Fewzan şöyle dedi:
“Eş'ariler ve Maturidiler Ehli Sünnet ve Cemaat olarak adlandırılmayı hak etmemektedir. ”
Kitabı İslam’da Meşhur Müceddidler. (Yenileyiciler) İbni Teymiye ve Muhammed bin Abdulwahhâb). S: 23 Müftülük Genel Başkanlığı (Riyad)
6-Eş’ariler
Eş’ariler, Müslim ve Mümindirler
Dünyadaki Ehli Sünnet ve Cemaat olan Müslümanlar: Eş’ariler ve Maturidilerdir.
Vahhabiler iftiraen diyorlar ki: “Eş’arileri, Ehlisünnet’in birçok tekfir etmiştir.”
Kitapları Fathul-Mecid, Abdurrahmân Hasan bin Muhammed bin Abdulvahhâb). S: 353 Darusselam - Riyad
7-Âdem Efendimiz
Âlimlerin icma ile Âdem Peygamberdir.
İbni Hibban’nin Ebu Umame’den rivayet ettiğine göre bir adam; “YaResulallâh! Âdem Peygamber mi idi?”
“Evet, konuşulandı” diye cevap verdi.
Vehhabiler ise derler ki : “Âdem ne Nebiy ne de Resuldür.”
(Peygamberlere Cümleten İman etmek). Adlı kitapları, Yazarı: Abdullâh bin Yezid El-Mekteb El-İslami - Beyrut
8-Peygambere Salâvat getirmek.
“ Allahumme Salli ala Muhammed Tıbbilkulubi ve davaiha ve afiyetil ebdani ve şifaiha ve nurilabsari ve
diyaiha.” Bu tur Salâtı şerifeyi çekmek caizdir.
Bu lafız caizdir, Kur’an ve hadise muhalif değildir.
İbn Baz dedi ki: “Bu söz şirktir.”
(Tevhide Nasıl Hidayet oldum). Muahmmed Cemil Zeno, S: 83, 89 Darul-Feth Al-Şarika
9 -Cehennem
Cehennem fani olmaz ve orada kâfirlerin azabı sona ermez.
“Küfredenlere gelince, onları Cehennem ateşi beklemektedir, (orada) ne hayatlarına son verilip ölürler ne
de içine atıldıkları o ateşin azabı birazcık bile onlara hafifletilir.” Fâtır / 36
Allâh ve Resulünün düşmanı Vahhabiler diyorlar ki: ”Cehennem fani olacak ve kafirlerin azapları sona erecek. “
Kitapları, (Alkavlul-Muhtar Lifenai Al-Nar) (Ateşin faniliği için Seçkin Söz) Abdulkarim Alhamid. S: 7 Suudi Arabistan, Riyad, Şerh Al-Akida Al tahhaviyya, Abu İzz S: 427 Almekteb Al -İslami - Beyrut
10-Allâh-u Teâlâ’nın yaratıklara muhalefeti.
Allâh insanlara benzemez. Çünkü onların yaratıcısıdır. Yaratan, yaratılana benzemez.
Allah’ın,Sureti,hacmi,şekli,kemiyeti, yoktur.
Yüce Allâh Şöyle dedi:
لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَىءٌ
(O’nun eşi benzeri yoktur) Eş-Şurâ / 11
Vahhabiler diyorlar ki: “Allâh,O’nun suretine benzeyen insan yarattı.” (onların iddialarına göre Allâh Kendisine benzer suretinde insan yarattı).
Kitapları: (İman ehlinin Âdemi Rahmân suretinde yaratılması ilgili akidesi). Mahmud Al Tuwayciri (İbn Baz bu kitabı övmüştür). S: 76 Dar Al- Liwa- Riyad.
11-La ilâha illallâh Sözü
Allâh’ı çok zikretmek caizdir. La ilâha İllallâh sözünü bin kere söylemek gibi.
Yüce Allâh Şöyle dedi: َواذْكُرُوا الله َ كَثِيرًا
“Allâh-ı çok zikredin.”
El-Ahzâb / 41
Vahhabiler diyorlar: “Bu cahillerin bid’atidir.Şer’i olan zikirden çıkmış olup Allâh’a şirk eden zikre girmiş
olur.”
Kitapları: (Yasak Halkalar) Husam Al Akkad. S: 25 Dar Al Sahaba. Tanta
12-Tasavvuf Tarikatları
Hak yolunda olan tasavvuf tarikatları, Kuran-ı Kerim ve sünnete bağlı oldukları için hidayet ve nur üzerindedirler. Ancak hak yolundan sapanlar hariçtir.
Resulullâh Sallallâh-u aleyhi ve Sellem dedi: “Her kim İslam’da iyi bir amel icad ederse, kendisine ve onu yapana da sevabı vardır.” İmam Müslim.
Vahhabiler diyor: “Yahudilerden önce sofilikle savaşın, çünkü onda Yahudi ve Mecusların ruhu vardır.
Kitapları: (Almecmu Al Mufid min akidat al tawhid) s: 102 Mektab Darulfikr - Riyad.
DEVAMI VAR