Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bilgisayar ve Teknoloji ve İnternet
Webmaster Dünyası
İnternet , Ağ ve Bilgisayar Güvenliği
XP Format ve Kurulum Resimli Anlatım!
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="NuruAhsen" data-source="post: 23507" data-attributes="member: 857"><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px">Öncelikle format işlemi için aşağıdaki uygulamaları harfiyen yerine getirin..Unutmayın format atmak-kurmak çok basittir. Bu işlemi yaparken korkmayın ancak bilmedğiniz yerleri de kurcalamamanızda fayda var. Sorunla karşılaştığınızda lütfen bize danışın!</span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #408080">Resimli anlattım çook uzun gibi gözüksede sadece bi kaç efa eliniz klaveye gidip işlem yapıyosunuz! onun dışında Mausunuza dahi dokunmuyosunuz! </span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #8040bf">Öncelikle BOOT işleminden başlıyoruz. (Dikkat makinanız önceden boot edilmiş olabilir bu işlemi yanlızca kontrol amaçlı kullanabilirsiniz!)</span></span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000080"><strong>VMARE-PHOENIX BIOS</strong></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040"><strong>Makinayı restart edin. Açılış ekranına dikkat edin, genellikle sol-altta BIOS ayarlarına nasıl girebileceğiniz yazmaktadır.</strong></span></span></span></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040"><img src="http://aycu24.webshots.com/image/45063/2005125038705135700_rs.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Bir çok bilgisayarda bu tuş DEL tuşudur, ama bu makinada F2 tuşuymuş, bizde F2'ye basıyoruz.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040"><img src="http://aycu37.webshots.com/image/42796/2005114008156471269_rs.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Gördüğünüz gibi bir çok menü var. Biz şu anda en soldaki MAIN penceresindeyiz. Burada sadece klavye çalışıyor, o zaman sağ ok tuşuna basarak BOOT menüsüne kadar geliyoruz.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040"><img src="http://aycu18.webshots.com/image/44697/2005130538636492287_rs.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Burada bilgisayarın BOOT ederken sürücülere hangi sırada bakacağını görüyoruz. Şu anda önce Removable Devices'e bakacakmış. Bu disket sürücü demek oluyor.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040"><img src="http://aycu04.webshots.com/image/43003/2005680217131417104_rs.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Sonra Hard Drive'a bakacak, orada da açılış dosyalarını bulamazsa, CD-ROM sürücüye bakacak.</span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Bu sıra bizim işimizi görmüyor çünkü, disket takılı değilse, harddiske bakacak. Harddisk üzerinde işletim sistemi yüklü olmasa bile, eğer fdisk yapılmış ve formatlanmış bir disk ise, yani C: sürücüsünü görüyorsak, BIOS açılış dosyalarını burada arayacak ve bulamazsa hata verip duracaktır. CD-ROM'a bakmayacaktır.</span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Biz eğer CD-ROM'u listenin başına alırsak, ilk başta CD-ROM sürücüye bakacak ve bizde önceden Windows kurulum CD'sini taktığımız için oradan BOOT edecektir.</span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Ok tuşları ile ATAPI CD-ROM Drive yazısı üstüne geliyoruz. Peki bunu nasıl listenin başına alıcaz? Sağ tarafa dikkat ederseniz bunu nasıl yapacağımız yazıyor. + ve - tuşları ile. Biz CD-ROM üzerindeyken iki defa + tuşuna basarsak, CD-ROM'u listenin başına alacaktır.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040"><img src="http://aycu18.webshots.com/image/44697/2005130538636492287_rs.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Şimdi F10 tuşuna basalım, sorulan soruya Yes diyerek yaptığımız değişiklikleri kaydedip, çıkalım.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">AWARD BIOS</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Sizin elinizdeki makinanın BIOS'u da çok büyük ihtimalle Award BIOS olacaktır. Şimdi bunun ayarlarına bakalım.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040"><img src="http://aycu21.webshots.com/image/43820/2005199305899372217_rs.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Açılış ekranı Sol alta bakarsak BIOS'a girmek için DEL tuşuna basmamızı söylüyor.</span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Del tuşuna basınca BIOS ekranı karşımıza geliyor.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040"><img src="http://aycu07.webshots.com/image/43486/2005123331031428852_rs.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Ekranın altında kullanma talimatı var zaten. Klavyedeki yön tuşları ile menüler arasında gezebilir, enter tuşu ile de istediğimiz menüye girebiliriz.</span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Boot seçenekleri Advanced BIOS Features menüsü altında bulunuyor.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040"><img src="http://aycu02.webshots.com/image/44001/2005143501993643724_rs.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Bunun üzerine gelip enter tuşuna basalım.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040"><img src="http://aycu02.webshots.com/image/45161/2005191586996033204_rs.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Şu anda First Boot Device>Floppy, Second Boot Device>CDROM, Third Boot Device>HDD-1 şeklinde.</span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Aslında bu bizim işimizi görüyor, disket sürücü boş iken, Windows CD'si de takılı iken makinayı açınca, CD-ROM'dan boot edecektir.</span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Sizin ekranınızda sıra farklı ise, bu menüde istediğiniz seçeneğe gelip Page-up, Page-Down tuşları ile istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.</span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Bu arada HDD-1 Primary Master, HDD-2 Primary Slave, HDD-3 Secondary Master ve HDD-4 Secondary Slave anlamına geliyor.</span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Çıkmak için F10 tuşuna basalım.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040"><img src="http://aycu14.webshots.com/image/43013/2005109037431611370_rs.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Bu ekran gelince entere basın. Makina restart edecektir ve yaptığınız değişiklikler geçerli olacaktır.</span></span></span></strong></p><p></p><p></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Dikkat!!</span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">BIOS ayarlarında yapacağınız yanlış bir ayar bilgisayarın açılmamasına veya arızalanmasına neden olabilir.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0040">Ne olduğunu bilmediğiniz ayarları karıştırıp, bakalım ne oluyor diye denemeye kalkışmayın!</span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #ff0000">XP KURULUMU</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Bir bekleme süresinin ardindan, Microsoft'un klasik mavi yükleme ekrani geliyor.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img358.imageshack.us/img358/7625/17an.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Daha sonra Setup is starting Windows mesaji ve Windows XP Professional Setup yada Windows XP Home Setup ekrani:</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img358.imageshack.us/img358/5615/23hb.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">ENTER tusuna basarak devam edersek:</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img358.imageshack.us/img358/4850/38kh.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Windows XP Licensing Agreement yani yazilim anlasmasi geldi. F8 tusuna basarak geçelim.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img451.imageshack.us/img451/4430/47tr.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Simdi önemli bir adima geldik. Diskin bölümlenmesi ve formatlama islemi.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img358.imageshack.us/img358/4492/57fn.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Eger disk daha önceden kullanilmissa veya zaten içinde baska bir isletim sistemi yüklü ise, bu ekranda varolan disk bölümü görünecektir. Ya da yukarida oldugu gibi Unpartitioned space adi altinda bölümleme yapilmamis disk alani görünecektir. Siz duruma göre varolan bölümü(partititon) seçip Enter ile devam edebilir veya Unpartitioned space'i seçip C tusuna basarak bu alani bölümleyebilirsiniz. Su anda yukarida gözükmüyor ama bu ekranda varolan bir bölümü silme imkani da var(bu durumda o bölümün içindeki hersey gider ona göre..).</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img465.imageshack.us/img465/9662/68tw.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Ben önce C tusu ile bölümledim ve Enter tusu ile devam ettim.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Bu ekranda ise hangi dosya sisteminin kullanilacagini soruyor.</span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Eger varolan bir disk bölümünü seçip bu ekrana gelmisseniz tekrar formatlamadan o bölümü kullanma seçeneginizde olacaktir. Böylece o bölümdeki bilgiler de korunmus olur.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Bizim ise simdi iki seçenegimiz var: FAT veya NTFS.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">FAT Bu dosya sistemi DOS ve W9x'in kullandigi dosya sistemidir. Bu sekilde formatlarsaniz, bir DOS disketiyle açtinizda diskinize erisebilirsiniz. Ayni sekilde eger birden fazla isletim sistemi kullaniyorsaniz, mesela bir de W98 yüklü ise, W98 ile açtiginizda bu disk alanini da görüp kullanabileceksiniz.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Iki tane büyük dezavantaji var:</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Kullandigi dosyalama yöntemi diski 64KB'lik hücrelere bölüyor. Ve bir dosya en azindan bir hücreyi kapladigi için, 1KB'lik bir dosya bile olustursaniz diskinizde 64KB yer kaplayacaktir.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">NTFS sisteminin sundugu disk ve dizinlere hatta dosyalara erisimin kullanici bazinda kisitlanabilmesi özelliginden mahrum kalacaksiniz.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">NTFS DOS disketiyle açinca ve W9x isletim sistemlerinden erisilememesi disinda güvenilir ve XP'nin özelliklerini tam olarak kullanmaniza imkan veren bir dosya sistemi. Bu arada kafaniza belki takilir diye söylüyorum, W9x tarafindan erisilemez derken bu ag üzerinden erisemez demek degil. Ayni makinada birden fazla isletim sistemi varsa bu durum söz konusu olabilir.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">NTFS kullanmanizi öneriyorum ve bende NTFS üzerindeyken Enter ile devam ediyorum.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Disk formatlaniyor:</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img465.imageshack.us/img465/9662/68tw.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Ve dosyalar CD-ROM'dan diske koplayalaniyor:</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img364.imageshack.us/img364/6063/79nc.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Ve sistem yeniden açilacak...:</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img360.imageshack.us/img360/2077/81gb.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Bilgisayar açildiginda Windows XP ilk defa Graphical User Interface(GUI) - Grafik kullanici arabirimi ile açiliyor:</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img360.imageshack.us/img360/2445/93rj.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img366.imageshack.us/img366/379/108bf.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Bu adimlarda biz hiçbirseye elimizi sürmüyoruz, çay, kahve, kakao, sahlep iste ne varsa....:</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img360.imageshack.us/img360/6726/111dp.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Simdi karsimiza önemli bir adim geldi. Eger Türkçe disinda bir versiyonu yüklüyorsaniz(muhtemelen English olani..) bu ekranda hem Customize dügmesine tikla***** Türkiye'yi seçmemiz lazim, hem de Details ile Türkçe klavyeyi seçmemiz gerekiyor.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img360.imageshack.us/img360/5264/121ov.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Isminizi ve eger bir kurumda yükleme yapiyorsaniz kurum ismini yazin:</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img360.imageshack.us/img360/3749/136pl.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">25 haneli Product key'i girin (Windows XP CD-ROM üzerinde-kutusunda yaziyor) (tabi varsa<img src="data:image/gif;base64,R0lGODlhAQABAIAAAAAAAP///yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7" class="smilie smilie--sprite smilie--sprite1" alt=":)" title="Smile :)" loading="lazy" data-shortname=":)" /></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img360.imageshack.us/img360/4641/141cu.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Agda da görünecek ve ag üzerinde her bilgisayarda farkli olmasi gereken Computer name degerini girin.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Administrator kullanicisinin sifresini girin, Confirm password karsisina ayni sifreyi tekrar girin:</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img360.imageshack.us/img360/803/159vk.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Administrator sifresini bos birakabilirsiniz ama eger bir sifre girerseniz bu sifreyi kesinlikle unutmayin, yoksa makinayi açamazsiniz.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Date and Time Settings</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Tarih ve saati kontrol edin, gerekiyorsa düzeltin. Time Zone alaninda Türkiyenin GMT +2 olan saat dilimini seçin (Athens, Istanbul...gibi bir ismi var).</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img360.imageshack.us/img360/7200/169ah.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Eger bilgisayarda takili bir ag karti varsa, kurulum islemi sirasinda tespit edilecektir. Bu durumda size altta oldugu gibi Typical settings ile, yani varsayilan ayarlarla birsey sormadan kurulmasini veya Custom settings ile bazi ayarlar yaptirmasini(mesela IP adresini girmek gibi) seçtirecektir. Biz Typical settings'i seçiyoruz, zaten kurulduktan sonra istedigimiz gibi gidip bu ayarlari degistirebiliriz.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img360.imageshack.us/img360/6464/175fe.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Finalizing installation adimi ile kurulum islemi devam ediyor</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img360.imageshack.us/img360/5014/182mp.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Restart.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img465.imageshack.us/img465/9784/195aw.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Ekran çözünürlügümüzü ayarlayacak. OK</span></span></span></strong></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Internet üzerinden Microsoft'un web sitesine baglanmayi deneyecektir. Bu adimi Skip ile geçmenizde hiçbir sakinca yok.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Administrator özelligine sahip olacak ilk kullanicilari olusturmaniz istenecek. Ve XP'nin login ekrani karsiniza gelecektir.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff"><img src="http://img465.imageshack.us/img465/7076/208uz.gif" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #bf40ff">Eger kurulum yapilirken sadece bir kullanici olusturulmus ve onunda sifresi yoksa, bu login ekrani çikmaz, direkt masaüstü gelir.</span></span></span></strong></p><p></p><p></p><p><strong><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: red">alıntı ve eklemelerle oluşturulmuştur...</span></span></span></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NuruAhsen, post: 23507, member: 857"] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3]Öncelikle format işlemi için aşağıdaki uygulamaları harfiyen yerine getirin..Unutmayın format atmak-kurmak çok basittir. Bu işlemi yaparken korkmayın ancak bilmedğiniz yerleri de kurcalamamanızda fayda var. Sorunla karşılaştığınızda lütfen bize danışın![/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#408080]Resimli anlattım çook uzun gibi gözüksede sadece bi kaç efa eliniz klaveye gidip işlem yapıyosunuz! onun dışında Mausunuza dahi dokunmuyosunuz! [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#8040bf]Öncelikle BOOT işleminden başlıyoruz. (Dikkat makinanız önceden boot edilmiş olabilir bu işlemi yanlızca kontrol amaçlı kullanabilirsiniz!)[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#000080][B]VMARE-PHOENIX BIOS[/B][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040][B]Makinayı restart edin. Açılış ekranına dikkat edin, genellikle sol-altta BIOS ayarlarına nasıl girebileceğiniz yazmaktadır.[/B][/COLOR][/SIZE][/FONT] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040][IMG]http://aycu24.webshots.com/image/45063/2005125038705135700_rs.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Bir çok bilgisayarda bu tuş DEL tuşudur, ama bu makinada F2 tuşuymuş, bizde F2'ye basıyoruz.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040][IMG]http://aycu37.webshots.com/image/42796/2005114008156471269_rs.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Gördüğünüz gibi bir çok menü var. Biz şu anda en soldaki MAIN penceresindeyiz. Burada sadece klavye çalışıyor, o zaman sağ ok tuşuna basarak BOOT menüsüne kadar geliyoruz.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040][IMG]http://aycu18.webshots.com/image/44697/2005130538636492287_rs.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Burada bilgisayarın BOOT ederken sürücülere hangi sırada bakacağını görüyoruz. Şu anda önce Removable Devices'e bakacakmış. Bu disket sürücü demek oluyor.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040][IMG]http://aycu04.webshots.com/image/43003/2005680217131417104_rs.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Sonra Hard Drive'a bakacak, orada da açılış dosyalarını bulamazsa, CD-ROM sürücüye bakacak.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Bu sıra bizim işimizi görmüyor çünkü, disket takılı değilse, harddiske bakacak. Harddisk üzerinde işletim sistemi yüklü olmasa bile, eğer fdisk yapılmış ve formatlanmış bir disk ise, yani C: sürücüsünü görüyorsak, BIOS açılış dosyalarını burada arayacak ve bulamazsa hata verip duracaktır. CD-ROM'a bakmayacaktır.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Biz eğer CD-ROM'u listenin başına alırsak, ilk başta CD-ROM sürücüye bakacak ve bizde önceden Windows kurulum CD'sini taktığımız için oradan BOOT edecektir.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Ok tuşları ile ATAPI CD-ROM Drive yazısı üstüne geliyoruz. Peki bunu nasıl listenin başına alıcaz? Sağ tarafa dikkat ederseniz bunu nasıl yapacağımız yazıyor. + ve - tuşları ile. Biz CD-ROM üzerindeyken iki defa + tuşuna basarsak, CD-ROM'u listenin başına alacaktır.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040][IMG]http://aycu18.webshots.com/image/44697/2005130538636492287_rs.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Şimdi F10 tuşuna basalım, sorulan soruya Yes diyerek yaptığımız değişiklikleri kaydedip, çıkalım.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]AWARD BIOS[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Sizin elinizdeki makinanın BIOS'u da çok büyük ihtimalle Award BIOS olacaktır. Şimdi bunun ayarlarına bakalım.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040][IMG]http://aycu21.webshots.com/image/43820/2005199305899372217_rs.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Açılış ekranı Sol alta bakarsak BIOS'a girmek için DEL tuşuna basmamızı söylüyor.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Del tuşuna basınca BIOS ekranı karşımıza geliyor.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040][IMG]http://aycu07.webshots.com/image/43486/2005123331031428852_rs.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Ekranın altında kullanma talimatı var zaten. Klavyedeki yön tuşları ile menüler arasında gezebilir, enter tuşu ile de istediğimiz menüye girebiliriz.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Boot seçenekleri Advanced BIOS Features menüsü altında bulunuyor.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040][IMG]http://aycu02.webshots.com/image/44001/2005143501993643724_rs.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Bunun üzerine gelip enter tuşuna basalım.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040][IMG]http://aycu02.webshots.com/image/45161/2005191586996033204_rs.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Şu anda First Boot Device>Floppy, Second Boot Device>CDROM, Third Boot Device>HDD-1 şeklinde.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Aslında bu bizim işimizi görüyor, disket sürücü boş iken, Windows CD'si de takılı iken makinayı açınca, CD-ROM'dan boot edecektir.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Sizin ekranınızda sıra farklı ise, bu menüde istediğiniz seçeneğe gelip Page-up, Page-Down tuşları ile istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Bu arada HDD-1 Primary Master, HDD-2 Primary Slave, HDD-3 Secondary Master ve HDD-4 Secondary Slave anlamına geliyor.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Çıkmak için F10 tuşuna basalım.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040][IMG]http://aycu14.webshots.com/image/43013/2005109037431611370_rs.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Bu ekran gelince entere basın. Makina restart edecektir ve yaptığınız değişiklikler geçerli olacaktır.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Dikkat!![/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]BIOS ayarlarında yapacağınız yanlış bir ayar bilgisayarın açılmamasına veya arızalanmasına neden olabilir.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0040]Ne olduğunu bilmediğiniz ayarları karıştırıp, bakalım ne oluyor diye denemeye kalkışmayın![/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#ff0000]XP KURULUMU[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Bir bekleme süresinin ardindan, Microsoft'un klasik mavi yükleme ekrani geliyor.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img358.imageshack.us/img358/7625/17an.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Daha sonra Setup is starting Windows mesaji ve Windows XP Professional Setup yada Windows XP Home Setup ekrani:[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img358.imageshack.us/img358/5615/23hb.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]ENTER tusuna basarak devam edersek:[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img358.imageshack.us/img358/4850/38kh.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Windows XP Licensing Agreement yani yazilim anlasmasi geldi. F8 tusuna basarak geçelim.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img451.imageshack.us/img451/4430/47tr.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Simdi önemli bir adima geldik. Diskin bölümlenmesi ve formatlama islemi.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img358.imageshack.us/img358/4492/57fn.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Eger disk daha önceden kullanilmissa veya zaten içinde baska bir isletim sistemi yüklü ise, bu ekranda varolan disk bölümü görünecektir. Ya da yukarida oldugu gibi Unpartitioned space adi altinda bölümleme yapilmamis disk alani görünecektir. Siz duruma göre varolan bölümü(partititon) seçip Enter ile devam edebilir veya Unpartitioned space'i seçip C tusuna basarak bu alani bölümleyebilirsiniz. Su anda yukarida gözükmüyor ama bu ekranda varolan bir bölümü silme imkani da var(bu durumda o bölümün içindeki hersey gider ona göre..).[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img465.imageshack.us/img465/9662/68tw.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Ben önce C tusu ile bölümledim ve Enter tusu ile devam ettim.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Bu ekranda ise hangi dosya sisteminin kullanilacagini soruyor.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Eger varolan bir disk bölümünü seçip bu ekrana gelmisseniz tekrar formatlamadan o bölümü kullanma seçeneginizde olacaktir. Böylece o bölümdeki bilgiler de korunmus olur.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Bizim ise simdi iki seçenegimiz var: FAT veya NTFS.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]FAT Bu dosya sistemi DOS ve W9x'in kullandigi dosya sistemidir. Bu sekilde formatlarsaniz, bir DOS disketiyle açtinizda diskinize erisebilirsiniz. Ayni sekilde eger birden fazla isletim sistemi kullaniyorsaniz, mesela bir de W98 yüklü ise, W98 ile açtiginizda bu disk alanini da görüp kullanabileceksiniz.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Iki tane büyük dezavantaji var:[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Kullandigi dosyalama yöntemi diski 64KB'lik hücrelere bölüyor. Ve bir dosya en azindan bir hücreyi kapladigi için, 1KB'lik bir dosya bile olustursaniz diskinizde 64KB yer kaplayacaktir.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]NTFS sisteminin sundugu disk ve dizinlere hatta dosyalara erisimin kullanici bazinda kisitlanabilmesi özelliginden mahrum kalacaksiniz.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]NTFS DOS disketiyle açinca ve W9x isletim sistemlerinden erisilememesi disinda güvenilir ve XP'nin özelliklerini tam olarak kullanmaniza imkan veren bir dosya sistemi. Bu arada kafaniza belki takilir diye söylüyorum, W9x tarafindan erisilemez derken bu ag üzerinden erisemez demek degil. Ayni makinada birden fazla isletim sistemi varsa bu durum söz konusu olabilir.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]NTFS kullanmanizi öneriyorum ve bende NTFS üzerindeyken Enter ile devam ediyorum.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Disk formatlaniyor:[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img465.imageshack.us/img465/9662/68tw.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Ve dosyalar CD-ROM'dan diske koplayalaniyor:[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img364.imageshack.us/img364/6063/79nc.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Ve sistem yeniden açilacak...:[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img360.imageshack.us/img360/2077/81gb.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Bilgisayar açildiginda Windows XP ilk defa Graphical User Interface(GUI) - Grafik kullanici arabirimi ile açiliyor:[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img360.imageshack.us/img360/2445/93rj.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img366.imageshack.us/img366/379/108bf.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Bu adimlarda biz hiçbirseye elimizi sürmüyoruz, çay, kahve, kakao, sahlep iste ne varsa....:[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img360.imageshack.us/img360/6726/111dp.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Simdi karsimiza önemli bir adim geldi. Eger Türkçe disinda bir versiyonu yüklüyorsaniz(muhtemelen English olani..) bu ekranda hem Customize dügmesine tikla***** Türkiye'yi seçmemiz lazim, hem de Details ile Türkçe klavyeyi seçmemiz gerekiyor.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img360.imageshack.us/img360/5264/121ov.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Isminizi ve eger bir kurumda yükleme yapiyorsaniz kurum ismini yazin:[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img360.imageshack.us/img360/3749/136pl.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]25 haneli Product key'i girin (Windows XP CD-ROM üzerinde-kutusunda yaziyor) (tabi varsa:)[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img360.imageshack.us/img360/4641/141cu.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Agda da görünecek ve ag üzerinde her bilgisayarda farkli olmasi gereken Computer name degerini girin.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Administrator kullanicisinin sifresini girin, Confirm password karsisina ayni sifreyi tekrar girin:[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img360.imageshack.us/img360/803/159vk.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Administrator sifresini bos birakabilirsiniz ama eger bir sifre girerseniz bu sifreyi kesinlikle unutmayin, yoksa makinayi açamazsiniz.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Date and Time Settings[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Tarih ve saati kontrol edin, gerekiyorsa düzeltin. Time Zone alaninda Türkiyenin GMT +2 olan saat dilimini seçin (Athens, Istanbul...gibi bir ismi var).[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img360.imageshack.us/img360/7200/169ah.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Eger bilgisayarda takili bir ag karti varsa, kurulum islemi sirasinda tespit edilecektir. Bu durumda size altta oldugu gibi Typical settings ile, yani varsayilan ayarlarla birsey sormadan kurulmasini veya Custom settings ile bazi ayarlar yaptirmasini(mesela IP adresini girmek gibi) seçtirecektir. Biz Typical settings'i seçiyoruz, zaten kurulduktan sonra istedigimiz gibi gidip bu ayarlari degistirebiliriz.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img360.imageshack.us/img360/6464/175fe.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Finalizing installation adimi ile kurulum islemi devam ediyor[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img360.imageshack.us/img360/5014/182mp.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Restart.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img465.imageshack.us/img465/9784/195aw.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Ekran çözünürlügümüzü ayarlayacak. OK[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Internet üzerinden Microsoft'un web sitesine baglanmayi deneyecektir. Bu adimi Skip ile geçmenizde hiçbir sakinca yok.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Administrator özelligine sahip olacak ilk kullanicilari olusturmaniz istenecek. Ve XP'nin login ekrani karsiniza gelecektir.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff][IMG]http://img465.imageshack.us/img465/7076/208uz.gif[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=#bf40ff]Eger kurulum yapilirken sadece bir kullanici olusturulmus ve onunda sifresi yoksa, bu login ekrani çikmaz, direkt masaüstü gelir.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=red]alıntı ve eklemelerle oluşturulmuştur...[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bilgisayar ve Teknoloji ve İnternet
Webmaster Dünyası
İnternet , Ağ ve Bilgisayar Güvenliği
XP Format ve Kurulum Resimli Anlatım!
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst