TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
[FONT=&quot]ÜÇLÜ TEST[/FONT]


Bir gün meşhur filozof Aristo’ya bir tanıdığı geldi ve bir yakın arkadaşı hakkında ona bir şeyler söyleyeceğini fısıldadı.
Aristo kulağına fısıldayan adama döndü, dikkatle baktı ve şöyle dedi:
“Biraz sabret, önce seni üç basamaklı bir testten geçirmek istiyorum.”
Adam şaşkındı:
“Üç basamaklı test mi?”
“Evet” dedi Aristo “birinci test gerçeklik testidir. Söyle bakalım, söyleyeceklerin gerçek midir, araştırdın mı? Gerçek olduğundan emin misin?”
Adam durakladı ve itiraf etti:
“ Aslında, sadece duyduklarımı söyleyecektim…”
“Anlaşıldı” dedi Aristo “söyleyeceklerinin gerçek olmadığından emin değilsin.”
“Evet, değilim.”
Sonra ekledi:
“Şimdi testin ikinci basamağına geçelim: Bu da iyilik testidir. De bakalım, bana arkadaşım hakkında söyleyeceklerin iyi şeyler mi?”
“Hayır.”
“Şu halde bana, onun hakkında kötü bir şey söyleyecektin.” Dedi Aristo. “Üstelik bunların doğru olduğundan da emin değilsin. Şimdi sıra üçüncü basamağında ve belki bunun geçebilirsin. o da; yararlılık testidir. Simdi söyle bakalım anlatacağın şeyler yararlı şeyler midir?”
Adam içtenlikle itiraf etti:
“Hayır, değil.”
Bunun üzerine Aristo şöyle sordu::
“Söyleyeceğin şeyler gerçek değil, iyi değil ve yararlı da değilse, bana niye söyleyesin?”

Hikâye neler söyler:
·Başkaları hakkında konuşacaksak, biz de kendimizi üçlü testten geçirelim.
·Kötü, yararsız ve gerçekliğinden emin olmadığımız sözleri taşımayalım ve başkalarına söylemeyelim.
·Arkadan konuştuklarımız; bir kişinin hoşlanmayacağı şeylerse bunun adı “gıybet”tir. Konuştuklarımız gerçek bile olsa bu böyledir.
·Dinimiz gıybeti haram kılmıştır.
·Hz. Peygamber şöyle buyurur: “Ya hayır söyle, ya sus.”
·Başkalarını gıybet ve dedikodu; dostluğu, sevgi ve samimiyeti öldürür ve yok eder.
·Bir ayet dedikoduyu şöyle değerlendirir: “Sizden biriniz, ölü kardeşinin etini yemeyi sever mi ?”
·“Kişiye her duyduğunu söylemek günah olarak yeter.”

Prof. Dr. Murat Sarıcık
 

nurhadimi

üye Sorumlusu
ya hakikati söyle ya da sus hiç konuşma



peki doğru konuştuklarımızın hepsi hakikat midir

yahut her konuştuğumuz hakikati konuşmalı mıyız?
 

Livza

Well-known member
·Başkaları hakkında konuşacaksak, biz de kendimizi üçlü testten geçirelim.
·Kötü, yararsız ve gerçekliğinden emin olmadığımız sözleri taşımayalım ve başkalarına söylemeyelim.
·Arkadan konuştuklarımız; bir kişinin hoşlanmayacağı şeylerse bunun adı “gıybet”tir. Konuştuklarımız gerçek bile olsa bu böyledir.:045:
 

Tarihci

Marmara Tarih
keşke herkes ben de dahil susmayı becerebilsek..

bir cahil vardır bilmediğini bilir susar oturur en azından efendi derler..

bir de zır cahil vardır bilmediğini bildiği halde konuşur kendini rezil eder..

bir de kör cahil vardır ki bu cehaletin en kötü mertebesidir bilmediğini de bilmez öyle konuşur ve bilmediğini de kabullenmez..
 

SaYa

Well-known member
keşke herkes ben de dahil susmayı becerebilsek..

bir cahil vardır bilmediğini bilir susar oturur en azından efendi derler..

bir de zır cahil vardır bilmediğini bildiği halde konuşur kendini rezil eder..

bir de kör cahil vardır ki bu cehaletin en kötü mertebesidir bilmediğini de bilmez öyle konuşur ve bilmediğini de kabullenmez..

susmak ah......... dediğiniz gibi başarabilsek ...
 

VUSLAT

Well-known member
·Başkaları hakkında konuşacaksak, biz de kendimizi üçlü testten geçirelim.
·Kötü, yararsız ve gerçekliğinden emin olmadığımız sözleri taşımayalım ve başkalarına söylemeyelim.
·Arkadan konuştuklarımız; bir kişinin hoşlanmayacağı şeylerse bunun adı “gıybet”tir. Konuştuklarımız gerçek bile olsa bu böyledir.
·Dinimiz gıybeti haram kılmıştır.
·Hz. Peygamber şöyle buyurur: “Ya hayır söyle, ya sus.”
·Başkalarını gıybet ve dedikodu; dostluğu, sevgi ve samimiyeti öldürür ve yok eder.
·Bir ayet dedikoduyu şöyle değerlendirir: “Sizden biriniz, ölü kardeşinin etini yemeyi sever mi ?”
·“Kişiye her duyduğunu söylemek günah olarak yeter.”


Ya Rabbi afff...
 
Üst