Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
İslam Akaidi ve Fıkıh
İmanın Şartları
Allah'a İman
Yalnız Allah Yaratır
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="NuruAhsen" data-source="post: 21979" data-attributes="member: 857"><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkred"><img src="http://haber.nur.tc/resimler/haberler/17672.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " style="" /></span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: darkred"><strong><span style="color: red">Yalnız Allah Yaratır</span></strong></span></span></span><span style="color: darkred"></span></p><p> <span style="color: darkred"></span></p><p> <span style="color: darkred"></span></p><p> <span style="color: darkred"></span></p><p><span style="color: darkred"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">İNSAN, dünyadan malzemeler alır, yeni bir eser yapar. Her ne kadar, ona “benim eserim” derse de, bu sahiplenme bir mecazdan öteye gidemez. Dünya galerisindeki güzel eserlere bir yenisi eklenmiştir... Onun da gerçek yaratıcısı Allah’tır... </span></span></span></p><p> <span style="color: darkred"></span></p><p><span style="color: darkred"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">Toprağın bitkiyi, ağacın meyveyi, arının da balı yaratamayacağını anlamak zor olmasa gerek. Akılları, bilgileri, bilinçleri yok da ondan... İnsan ise, üstün yetenekleri olan bir canlı. Onun şuurlu eliyle ortaya çıkıveren eserlere bakarak Allah’ı hatırlamak daha zor olabiliyor kimilerine. Ondaki meziyetler, akıl gözünü perdeliyor... </span></span></span></p><p> <span style="color: darkred"></span></p><p><span style="color: darkred"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">Haklısın, insan da bir araç... Sıkı düşününce anlıyoruz bunu... Eserini bir düzene göre kurarken hiçbir malzemeyi yoktan var etmiyor... İşi, yaratılmış, var edilmiş olanları bir araya getirmek... Bunu yaparken de kendisine verilen donanımları, yetileri, duyguları kullanıyor... Akıl, kalp, hafıza, göz, kulak, el gibi... Tümü o merhametli yaratıcının verdikleri... Onun evreninde, onun verdikleriyle eserler üreten adam asla bir yaratıcı olamaz... </span></span></span></p><p> <span style="color: darkred"></span></p><p><span style="color: darkred"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">Elbet, o eserlerden dolayı yapılan övgüler de gerçek ustaya gidiyor, onun hakkı çünkü... Sanatçının rolü seçimindedir, önemli olan iradesini iyi yönde mi, yoksa kötü yönde mi kullandığı... Ağacı kullanarak meyveyi yaratan Allah, insan eliyle de sanat eserlerini yaratıyor. Fark, iradenin söz konusu olup olmamasında... </span></span></span></p><p><span style="color: darkred"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">İnsan, “Eserimi ben yarattım” diyemez, “Bu eser benim elimle yaratıldı” diye düşünebilir. Gerçek sanatkârı tanımakla birlikte “Bu eser benimdir” demesinde bir sakınca yok. Ardından şükür de etmeli elbet... </span></span></span></p><p> <span style="color: darkred"></span></p><p><span style="color: darkred"><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">Sanat eserleri için geçerli olan bu gerçek, teknik ürünler için de söz konusu. Bir şiir, bir tablo, bir heykel, bir bestenin gerçek sanatkârı Allah olduğu gibi, bir masa, bir halı, bir </span></span></span><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkred">bilgisayar</span></span><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkred">, bir makinenin ustası da yine o... Bütün teknik ürünler, insan eliyle, ama onun yaratmasıyla var olurlar... </span></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: darkred">Sanatçı gibi, teknikçi de dünyadaki malzemeyi kullanır. Bilimlerin bütün yasaları evrende var. Bilim adamının yaptığı iş, bu yasaları bulup uygulamak... Bütün bilimler, evren kitabının incelenmesi, içindeki yasaların bulunmasıyla oluşur. Bilimciler de sanatçılar gibi, varlıkları kavrarken, çeşitli ürünler üretirken Allah’ın kendilerine verdiği yetenekleri kullanırlar. </span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: darkred">“Bu yasayı ben buldum, şu makineyi ben yaptım” demeleri, onların bir yasa koyucu, bir yaratıcı olmalarını gerektirmez. “yaptım, ettim, buldum” fiillerinin gerçek öznesi Allah’tır. </span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: darkred">Bunları söylerken insan iradesini reddetmiyorum elbet. Evet, insana özgür bir irade verilmiş... Onu, nasıl isterse öyle kullanır. Ama ona iradeyi veren de Allah... </span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: darkred">Nasıl düşünmüyoruz ki, sürekli olarak “benim” diye sahip çıktığımız bedenimizin bile gerçek sahibi değiliz. Kalbimiz çalışır, kanımız temizlenir, hücrelerimiz yenilenir, vücudumuzda milyarlarca olay meydana gelir, fakat bunların çoğundan bizim haberimiz bile olmaz. Organlarının nerede olduğunu, ne iş yaptığını, nasıl çalıştığını bilenimiz pek az... </span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: darkred">Saçlarımız dökülür, yüzümüz kırışır, belimiz bükülür, dişlerimiz dökülür, nihayet üstüne titrediğimiz hayatımız elimizden alınırken, olup bitenlere seyirci kalmaktan başka bir şey yapamayız. “ben, ben” deyip duruyoruz, ama o benliğe takılan donanımların gerçek sahibi değiliz. Hiçbirini biz yapmadık, başkasından satın almadık, yollarda da bulmadık... </span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: darkred">Yaratan yaratmış, “ben”imizin eline vermiş, “İstediğin gibi kullanmakta özgürsün... Ama unutma, her yaptığından hesaba çekileceksin” demiş. “Ben”inin ve duygularının bile gerçek sahibi olmayan insan, nasıl kendi eliyle yaratılan eserleri sahiplenir de ben yarattım der... Nasıl olur da, kendisine verilen nimetlerle gurura kapılıp, “Her şeyi ben yaptım, ben kazandım, ben buldum” diyerek rabbini unutur... Şu noktaya varmak istiyorum: Cansızlar, bitkiler ve hayvanlar aracılığıyla nice eserler yaratan Allah, insanlar eliyle de eserler yaratıyor. Çünkü o, her türlü yaratmayı bilendir...</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="color: red"><strong>Ömer Sevinçgül</strong></span></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NuruAhsen, post: 21979, member: 857"] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=darkred][IMG]http://haber.nur.tc/resimler/haberler/17672.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT] [SIZE=3][FONT=Palatino Linotype][COLOR=darkred][B][COLOR=red]Yalnız Allah Yaratır[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT][/SIZE][COLOR=darkred] [SIZE=3][FONT=Palatino Linotype]İNSAN, dünyadan malzemeler alır, yeni bir eser yapar. Her ne kadar, ona “benim eserim” derse de, bu sahiplenme bir mecazdan öteye gidemez. Dünya galerisindeki güzel eserlere bir yenisi eklenmiştir... Onun da gerçek yaratıcısı Allah’tır... [/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Palatino Linotype]Toprağın bitkiyi, ağacın meyveyi, arının da balı yaratamayacağını anlamak zor olmasa gerek. Akılları, bilgileri, bilinçleri yok da ondan... İnsan ise, üstün yetenekleri olan bir canlı. Onun şuurlu eliyle ortaya çıkıveren eserlere bakarak Allah’ı hatırlamak daha zor olabiliyor kimilerine. Ondaki meziyetler, akıl gözünü perdeliyor... [/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Palatino Linotype]Haklısın, insan da bir araç... Sıkı düşününce anlıyoruz bunu... Eserini bir düzene göre kurarken hiçbir malzemeyi yoktan var etmiyor... İşi, yaratılmış, var edilmiş olanları bir araya getirmek... Bunu yaparken de kendisine verilen donanımları, yetileri, duyguları kullanıyor... Akıl, kalp, hafıza, göz, kulak, el gibi... Tümü o merhametli yaratıcının verdikleri... Onun evreninde, onun verdikleriyle eserler üreten adam asla bir yaratıcı olamaz... [/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Palatino Linotype]Elbet, o eserlerden dolayı yapılan övgüler de gerçek ustaya gidiyor, onun hakkı çünkü... Sanatçının rolü seçimindedir, önemli olan iradesini iyi yönde mi, yoksa kötü yönde mi kullandığı... Ağacı kullanarak meyveyi yaratan Allah, insan eliyle de sanat eserlerini yaratıyor. Fark, iradenin söz konusu olup olmamasında... [/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Palatino Linotype]İnsan, “Eserimi ben yarattım” diyemez, “Bu eser benim elimle yaratıldı” diye düşünebilir. Gerçek sanatkârı tanımakla birlikte “Bu eser benimdir” demesinde bir sakınca yok. Ardından şükür de etmeli elbet... [/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Palatino Linotype]Sanat eserleri için geçerli olan bu gerçek, teknik ürünler için de söz konusu. Bir şiir, bir tablo, bir heykel, bir bestenin gerçek sanatkârı Allah olduğu gibi, bir masa, bir halı, bir [/FONT][/SIZE][/COLOR][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][COLOR=darkred]bilgisayar[/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=darkred], bir makinenin ustası da yine o... Bütün teknik ürünler, insan eliyle, ama onun yaratmasıyla var olurlar... [/COLOR][/SIZE][/FONT] [SIZE=3][FONT=Palatino Linotype][COLOR=darkred]Sanatçı gibi, teknikçi de dünyadaki malzemeyi kullanır. Bilimlerin bütün yasaları evrende var. Bilim adamının yaptığı iş, bu yasaları bulup uygulamak... Bütün bilimler, evren kitabının incelenmesi, içindeki yasaların bulunmasıyla oluşur. Bilimciler de sanatçılar gibi, varlıkları kavrarken, çeşitli ürünler üretirken Allah’ın kendilerine verdiği yetenekleri kullanırlar. [/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Palatino Linotype][COLOR=darkred]“Bu yasayı ben buldum, şu makineyi ben yaptım” demeleri, onların bir yasa koyucu, bir yaratıcı olmalarını gerektirmez. “yaptım, ettim, buldum” fiillerinin gerçek öznesi Allah’tır. [/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Palatino Linotype][COLOR=darkred]Bunları söylerken insan iradesini reddetmiyorum elbet. Evet, insana özgür bir irade verilmiş... Onu, nasıl isterse öyle kullanır. Ama ona iradeyi veren de Allah... [/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Palatino Linotype][COLOR=darkred]Nasıl düşünmüyoruz ki, sürekli olarak “benim” diye sahip çıktığımız bedenimizin bile gerçek sahibi değiliz. Kalbimiz çalışır, kanımız temizlenir, hücrelerimiz yenilenir, vücudumuzda milyarlarca olay meydana gelir, fakat bunların çoğundan bizim haberimiz bile olmaz. Organlarının nerede olduğunu, ne iş yaptığını, nasıl çalıştığını bilenimiz pek az... [/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Palatino Linotype][COLOR=darkred]Saçlarımız dökülür, yüzümüz kırışır, belimiz bükülür, dişlerimiz dökülür, nihayet üstüne titrediğimiz hayatımız elimizden alınırken, olup bitenlere seyirci kalmaktan başka bir şey yapamayız. “ben, ben” deyip duruyoruz, ama o benliğe takılan donanımların gerçek sahibi değiliz. Hiçbirini biz yapmadık, başkasından satın almadık, yollarda da bulmadık... [/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Palatino Linotype][COLOR=darkred]Yaratan yaratmış, “ben”imizin eline vermiş, “İstediğin gibi kullanmakta özgürsün... Ama unutma, her yaptığından hesaba çekileceksin” demiş. “Ben”inin ve duygularının bile gerçek sahibi olmayan insan, nasıl kendi eliyle yaratılan eserleri sahiplenir de ben yarattım der... Nasıl olur da, kendisine verilen nimetlerle gurura kapılıp, “Her şeyi ben yaptım, ben kazandım, ben buldum” diyerek rabbini unutur... Şu noktaya varmak istiyorum: Cansızlar, bitkiler ve hayvanlar aracılığıyla nice eserler yaratan Allah, insanlar eliyle de eserler yaratıyor. Çünkü o, her türlü yaratmayı bilendir...[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=3][FONT=Palatino Linotype][COLOR=red][B]Ömer Sevinçgül[/B][/COLOR][/FONT][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
İslam Akaidi ve Fıkıh
İmanın Şartları
Allah'a İman
Yalnız Allah Yaratır
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst