Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
İslam Akaidi ve Fıkıh
İslam Ansiklopedisi
yatsı namazının kerâhet vakti
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Elif_Gibi" data-source="post: 125511" data-attributes="member: 6253"><p style="text-align: center"><em><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #0000ff"><span style="color: purple"><span style="font-size: 15px">Yatsı namazının kerâhet vakti</span> </span></span></span></span></em></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #0000ff"></span></span></p><p> <span style="font-size: 12px"><span style="color: #0000ff"></span></span></p><p> <span style="font-size: 12px"><span style="color: #0000ff"></span></span></p><p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #0000ff"></p><p></span><p style="text-align: center"><em><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Dilerseniz sözü hiç uzatmadan, mevzu ile ilgili ikinci bin yılın müceddidi İmâm-ı Rabbânî Ahmed el-Fârukî es-Serhendî (ks) hazretlerinin ikaz ve hatırlatmalarına kulak verelim </span></em></p><p></span></p><p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><em><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">“Gece namazına kalkmaya vesile olması için, yatsı namazını gecenin son yarısına bırakmak, cidden kabul edilmeyecek bir husustur (1)</span></em></p><p></span></p><p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><em><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">“Hanefî âlimlerince, yatsı namazını bu vakitte edâ etmek mekruhtur Onlar bu kerâhati, tahrîmî mekruh olarak kabul etmişler; yatsı namazının, gecenin ilk yarısına kadar kılınmasını mubah, ondan sonraya (yani imsak vaktine kadar) bırakılmasının mekruh olduğunu söylemişlerdir Mubahın karşılığı olan mekruh da, harama yakın olan mekruhtur Şâfiîlere göre ise, yatsı namazını o vakitte edâ etmek (kerâhetle dahi) câiz değildir </span></em></p><p></span></p><p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><em><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">“Bu işi (yatsı namazını geciktirmeyi); gece ibadetine kalkmaya sebep, mânevî zevklerin husûlüne ve o vakitte cem‘iyyete(2) vesîle olması için yapmak, cidden kerih (çirkin bir davranış olarak) görülmüştür Zira bu maksat için sadece vitir namazını tehir etmek kâfidir, hatta bu tehir müstehaptır Böylece, müstehap olan bir vakitte vitir kılınmış, uyanıklık ve gece kıyâmından maksat da elde edilmiş olur </span></em></p><p></span></p><p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><em><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">“O halde münasip olan; bu ameli, yani yatsı namazını gece yarısından sonraya erteleme işini terk etmek ve (o vakitte kılınan) geçmiş yatsı namazlarını kaza etmektir İmâm-ı A‘zam-ı Kûfi (rh), abdestin âdâbından bir edebi terk ettiğinden dolayı, kırk yıllık namazı kaza etmiştir” (3) </span></em></p><p></span></p><p> <span style="font-size: 12px"></span></p><p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><em><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: darkblue"><u>DİPNOTLAR</u></span></span></em></p><p></span></p><p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><em><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">(1) Gece yarısı, içinde bulunduğumuz günün öğle namazı vaktinin giriş saatidir Yani gecenin yarısı ile gündüzün ortası birbirine mütenazır/simetridir Mesela öğle namazı vakti saat 12:0'de giriyorsa, geceliyin saat tam 12:00 (24:00)'yi gösterdiğinde o vakit gecenin ortasıdır Ancak ibadet vakitlerindeki temkin de gözönüne alınarak en az bu saatten 10 dakika öncesine kadar yatsı namazı kılınmış olmalıdır Aksi takdirde yani belirtmeye çalıştığımız bu vakitten sonra kılınan yatsı namazı mekruh olur</span></em></p><p></span></p><p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><em><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">(2) Cem‘iyyet, derli toplu, düzenli ve huzurlu olma demektir Tasavvufta ise, mâsivâdan yani Hak’tan gayri her şeyden yüz çevirme ve dikkati sadece Allah Teâlâ’ya teveccüh noktasında toplamadır Kalbin huzursuz ve dağınık halde olmaması, insanın zihnen ve kalben kendisini tamamen Hakk’a vermesidir (Abbâdî, Kutbuddîn Ebu’l-Muzaffer, Sûfînâme, Tahran, 1347, s 173)</span></em></p><p></span></p><p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><em><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">(3) el-Mektûbat, İmâm-ı Rabbânî, 1, 29 Tabii buradaki "kaza etmek" hükmü işin takva yönüyle alakalıdır Meseleyi fetva yönüyle düşündüğümüz zaman, gece yarısından sonra kılınan yatsı namazı kerâhetle birlikte caizdir, eda edilmiş sayılır Ancak takva sahibi mü'minler, İmâm-ı Rabbânî hazretlerinin buyurduğu, İmâm-ı A'zam hazretlerinin uyguladığı gibi, bu şekilde yani kerâhet vaktinde veya âdâba riayet etmeden kıldıkları namazları, onların bu ihtiyatlı görüşlerine uyarak kaza ederler Yoksa fıkıh ve fetva açısından o vakitte kılınan yatsı namazı, mekruh olmakla birlikte kişiyi o namazın borcundan kurtarır Fakat sevap adına bir şey elde edemez Çünkü bu davranış, aynen ikindiyi güneşin kızıllaşma anına kadar bırakmaya benzer ki, harama yakın bir iş yapmış olur Bununla birlikte tabii ki kazaya bırakılmamalı, mutlaka kılınmalıdır</span></em></p><p></span><p style="text-align: center"></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Elif_Gibi, post: 125511, member: 6253"] [CENTER][I][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=#0000ff][COLOR=purple][SIZE=4]Yatsı namazının kerâhet vakti[/SIZE] [/COLOR][/COLOR][/SIZE][/FONT][/I][SIZE=3][COLOR=#0000ff][/COLOR][/SIZE][/CENTER][SIZE=3][COLOR=#0000ff] [CENTER][/CENTER][/COLOR][CENTER][I][FONT=Comic Sans MS]Dilerseniz sözü hiç uzatmadan, mevzu ile ilgili ikinci bin yılın müceddidi İmâm-ı Rabbânî Ahmed el-Fârukî es-Serhendî (ks) hazretlerinin ikaz ve hatırlatmalarına kulak verelim [/FONT][/I][/CENTER] [CENTER][I][FONT=Comic Sans MS]“Gece namazına kalkmaya vesile olması için, yatsı namazını gecenin son yarısına bırakmak, cidden kabul edilmeyecek bir husustur (1)[/FONT][/I][/CENTER] [CENTER][I][FONT=Comic Sans MS]“Hanefî âlimlerince, yatsı namazını bu vakitte edâ etmek mekruhtur Onlar bu kerâhati, tahrîmî mekruh olarak kabul etmişler; yatsı namazının, gecenin ilk yarısına kadar kılınmasını mubah, ondan sonraya (yani imsak vaktine kadar) bırakılmasının mekruh olduğunu söylemişlerdir Mubahın karşılığı olan mekruh da, harama yakın olan mekruhtur Şâfiîlere göre ise, yatsı namazını o vakitte edâ etmek (kerâhetle dahi) câiz değildir [/FONT][/I][/CENTER] [CENTER][I][FONT=Comic Sans MS]“Bu işi (yatsı namazını geciktirmeyi); gece ibadetine kalkmaya sebep, mânevî zevklerin husûlüne ve o vakitte cem‘iyyete(2) vesîle olması için yapmak, cidden kerih (çirkin bir davranış olarak) görülmüştür Zira bu maksat için sadece vitir namazını tehir etmek kâfidir, hatta bu tehir müstehaptır Böylece, müstehap olan bir vakitte vitir kılınmış, uyanıklık ve gece kıyâmından maksat da elde edilmiş olur [/FONT][/I][/CENTER] [CENTER][I][FONT=Comic Sans MS]“O halde münasip olan; bu ameli, yani yatsı namazını gece yarısından sonraya erteleme işini terk etmek ve (o vakitte kılınan) geçmiş yatsı namazlarını kaza etmektir İmâm-ı A‘zam-ı Kûfi (rh), abdestin âdâbından bir edebi terk ettiğinden dolayı, kırk yıllık namazı kaza etmiştir” (3) [/FONT][/I][/CENTER] [CENTER][I][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkblue][U]DİPNOTLAR[/U][/COLOR][/FONT][/I][/CENTER] [CENTER][I][FONT=Comic Sans MS](1) Gece yarısı, içinde bulunduğumuz günün öğle namazı vaktinin giriş saatidir Yani gecenin yarısı ile gündüzün ortası birbirine mütenazır/simetridir Mesela öğle namazı vakti saat 12:0'de giriyorsa, geceliyin saat tam 12:00 (24:00)'yi gösterdiğinde o vakit gecenin ortasıdır Ancak ibadet vakitlerindeki temkin de gözönüne alınarak en az bu saatten 10 dakika öncesine kadar yatsı namazı kılınmış olmalıdır Aksi takdirde yani belirtmeye çalıştığımız bu vakitten sonra kılınan yatsı namazı mekruh olur[/FONT][/I][/CENTER] [CENTER][I][FONT=Comic Sans MS](2) Cem‘iyyet, derli toplu, düzenli ve huzurlu olma demektir Tasavvufta ise, mâsivâdan yani Hak’tan gayri her şeyden yüz çevirme ve dikkati sadece Allah Teâlâ’ya teveccüh noktasında toplamadır Kalbin huzursuz ve dağınık halde olmaması, insanın zihnen ve kalben kendisini tamamen Hakk’a vermesidir (Abbâdî, Kutbuddîn Ebu’l-Muzaffer, Sûfînâme, Tahran, 1347, s 173)[/FONT][/I][/CENTER] [CENTER][I][FONT=Comic Sans MS](3) el-Mektûbat, İmâm-ı Rabbânî, 1, 29 Tabii buradaki "kaza etmek" hükmü işin takva yönüyle alakalıdır Meseleyi fetva yönüyle düşündüğümüz zaman, gece yarısından sonra kılınan yatsı namazı kerâhetle birlikte caizdir, eda edilmiş sayılır Ancak takva sahibi mü'minler, İmâm-ı Rabbânî hazretlerinin buyurduğu, İmâm-ı A'zam hazretlerinin uyguladığı gibi, bu şekilde yani kerâhet vaktinde veya âdâba riayet etmeden kıldıkları namazları, onların bu ihtiyatlı görüşlerine uyarak kaza ederler Yoksa fıkıh ve fetva açısından o vakitte kılınan yatsı namazı, mekruh olmakla birlikte kişiyi o namazın borcundan kurtarır Fakat sevap adına bir şey elde edemez Çünkü bu davranış, aynen ikindiyi güneşin kızıllaşma anına kadar bırakmaya benzer ki, harama yakın bir iş yapmış olur Bununla birlikte tabii ki kazaya bırakılmamalı, mutlaka kılınmalıdır[/FONT][/I][/CENTER][/SIZE][CENTER][/CENTER] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
İslam Akaidi ve Fıkıh
İslam Ansiklopedisi
yatsı namazının kerâhet vakti
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst