Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Aile ve Yaşam
Kişisel Gelişim
Yoğun empati
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="vera&#039;" data-source="post: 91030" data-attributes="member: 4370"><p style="text-align: center"><strong><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: purple">YOĞUN EMPATİ</span></span></span></span></strong></p><p></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: purple">Empati, bir insanın, muhatabının yerine kendisini koyarak, onun içinde bulunduğu şartlar ve imkânlar çerçevesinde o kişinin davranış özelliklerini anlayabilme durumudur. Her insanın kazanımları ölçüsünde, kendine göre bir empati seviyesi vardır. Bazı insanlar, hiç empati bilmezler, yapmazlar da. Bazıları bunu, çok sathî şekilde yapar. Bazıları, kendilerini zorlayarak, bunun hakkını vermeye çalışırlar. Çok nadir olarak bazıları da, yoğun bir empati içinde yaşarlar. </span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: purple">Değil sadece benim ve değil sadece ülkemizde, pek çok insan tarafından ve dünyanın çoğu yerinde tanınan ve emsallerinin artmasını ümit ettiğimiz ve arzuladığımız ufuk insanlardan birisinin yaşadığı yoğun empatiden gözleyebildiklerimi ve algılayabildiklerimi sizlere aktarmak istiyorum. </span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: purple">Kendisini tanıdığım günden beri, benim hissedebildiğim, fark edebildiğim, algılayabildiğim kadarıyla, bazı özellikleri zaman içinde ana hatlarıyla hiç değişmemiş, fakat daha da gelişerek zirveleşmiştir. Bu özelliklerinden biri de "yoğun empati" özelliğidir. </span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: purple">Münasebette bulunduğu insanların konumlarını ve durumlarını, hattâ kendilerinden de iyi bilerek ve değerlendirerek, bir şey söyleyeceği veya yapılmasını isteyeceği zaman, önce kendisini o kişinin yerine koyar. Çoğu zaman da kendisini orada bırakarak, tekrar kendi konumuna geçer ve söyleyeceğini, sanki kendine söyler gibi karşıdakine söyler. Pek tabii bu durumda, isabetli karar verme ve isabetli istihdam etme nisbeti yüksek olur. </span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: purple">Bu yapılan işlem, muhatabın tek kişi olduğu durumda ve nadiren olsa, iş kolaydır. Fakat, bu durumun neredeyse devamlı olması yanında, onlarca, yüzlerce, hattâ binlerce iradenin söz konusu olduğu topluluklarda, çok süratli ve en uygun bir şekilde yapılması, her bir iradenin yerine kendini koyabilme, iradeler arası dengeyi muhafaza edebilme ve konjonktüre uygun kararlar alabilme herhalde kolay olmasa gerek. Bunu yapanın muhatapları tarafından kavranabilmesi ve anlaşılabilmesi de ayrı bir zorluk. Zira bu durum, muhatabın da geniş bir bakış açısı ve ufku görebilme donanımını gerektiriyor. </span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: purple">Bu da, sadece fizikî âlemle ilgili, yani, dört boyutta cereyan eden ve müsbet bilimler denilen fizik, kimya gibi lâboratuarlara has bilimleri değil, ülkemizde ve dünyada cereyan eden hadiseleri de, aynı zamanda metafizik dünya dediğimiz dünyayı da tanıyan ve onun gereklerini yapmayı vazife bilen bir dimağı gerektirmektedir. </span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: purple">Muhataplarda da böyle bir dimağ veya buna biraz yakın bir anlayış yoksa -ki çoğu zaman gerçek bu şekilde tecelli etmektedir maalesef- bu durum kişinin çoğu zaman yalnız kalmasına, dediklerinin ve demek istediklerinin anlaşılamamasına, ya da tembellik ve vurdumduymazlıktan kaynaklanan anlamak istememe gibi bir duruma yol açmaktadır. O zaman bu kişi, binlerce irade arasında da olsa, meydanları dolduran kalabalıklar içinde de olsa, özgül ağırlıkları farklı sıvıların birbirine karışmaması gibi, tek başına yalnız bir kişi olarak kalma durumuna düşmektedir. Pek tabii, dört boyutlu âlemde belki tek başına kalmıştır ama, onun metafizik âlemdeki durumunu bilemiyoruz, o da zaten bunu söylemiyor. </span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: purple">Bütün bunların yanında, değil boyutlardan, konjonktürden, o yürüdüğü düz yolda önündeki taştan bile haberi olmayanlarla iş yaparken, onların fikirlerini alıyor, çoğu zaman bunlara da uyuyor. Kendisini, zorlu iradesiyle bu seviyelere çekerken, muhataplarında bu hususlarda müsbete doğru bir seviye değişikliğini de göremiyor. Neye rağmen? Bazen kapı ve pencereleri sonuna kadar açarak, değil boyutları, konjonktürleri, sırlı kapıları anlatmak, onlara giden yolları ve gidenleri ayan beyan gösteriyor olmasına ve zaman zaman bunları ısrarla ve hattâ kaşlarını çatarak tekrar tekrar anlatmasına rağmen. </span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: purple">Yine de diyor kendisi; bütün bunlara rağmen "tekrar dünyaya gelsem, yine bu arkadaşlarım arasında olmak isterim". Niçin diye kendisine sorulmadan yine kendisi, "çünkü bu arkadaşlarda samimiyet görüyorum, ayrıca bu benim kaderim" diyor. Demek ki samimiyet çok önemli ve birçok şeyin önüne geçiyor. Tabii bunlar, muhataplarının arkasına sığınacağı mazeretler değil, kendisinin değişik açılardan mülâhazaları. Ama muhataplara düşen, değeri derecesinde ağır olan bu yükün taşınmasında azamî gayretle ona yardımcı olmalarıdır. </span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: purple">Zira bu azamî gayretler bile, dünyadaki hâlihazır bu kadar ağır yük karşısında ve bu kadar bilinmez denklem yanında derde deva olamamakta. Onun bilip yaşadıklarıyla bizimkiler mukayese edildiğinde, onunkiler yanında bizimkiler, tabir caizse, devede kulak bile kalmıyor. Değil o seviyelere yaklaşma, bu seviyeleri idrak edebilme bile, ayrı bir eğitim, ayrı bir kültür, ayrı bir cehd istiyor. Bu da bizim açımızdan ele alınıp kendisiyle mukayese edildiğinde yine bir bakıma bizim, gözlüğü teleskop zannederek Ay'ı gözetlemeye çalışmamıza benziyor. Ama kendisi en gelişmiş teleskop ve radarlarla, değil sadece Ay'ı, bütün bir Samanyolu'nu gözetleyip duruyor. </span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: purple">"Ne yapalım durum bu, malzeme bu" diyebilirsiniz. Fakat dünyanın halihazır içinde bulunduğu ekonomik, siyasî, kütürel, sosyal ve hukûkî durumlardaki sıkıntılar dikkate alındığında, durumun ciddiyeti ölçüsünde, değil insanın sadece ülkesini düşünmesi; insan olmasının gereği olarak bütün bir insanlığı radarı içine almasını, düşünmesini yani bütün bir insanlığın problemlerine çözüm teklifleri bulması gerekiyor. </span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: purple">İnsanı bu dünyaya gönderen de, ondan bunu istemekte ve beklemektedir. O zaman daha neyi bekliyoruz? Kendimize şu ânı milat kabul edip, bu insanı birazcık olsun anlamaya çalışarak, dertleriyle dertlenme, yüklerini biraz hafifletmeye çalışma, aslında kendi yüklerimizi azaltma ve değil sadece içinde yaşadığımız dünyada huzur bulma, fakat aynı zamanda ve esas olarak, sonsuz âlemde kendimize bir yer edinme mânâsına da gelmez mi?!.. Tekrar düşünmeye ve durum muhakemesi yapmaya ne dersiniz... </span></span></span></span></p><p></p><p style="text-align: center"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: purple">Fatih KARAHİSARLI</span></span></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vera', post: 91030, member: 4370"] [CENTER][B][FONT=Verdana][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=purple]YOĞUN EMPATİ[/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT][/B][/CENTER] [FONT=Verdana][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=purple]Empati, bir insanın, muhatabının yerine kendisini koyarak, onun içinde bulunduğu şartlar ve imkânlar çerçevesinde o kişinin davranış özelliklerini anlayabilme durumudur. Her insanın kazanımları ölçüsünde, kendine göre bir empati seviyesi vardır. Bazı insanlar, hiç empati bilmezler, yapmazlar da. Bazıları bunu, çok sathî şekilde yapar. Bazıları, kendilerini zorlayarak, bunun hakkını vermeye çalışırlar. Çok nadir olarak bazıları da, yoğun bir empati içinde yaşarlar. [/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT] [FONT=Verdana][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=purple]Değil sadece benim ve değil sadece ülkemizde, pek çok insan tarafından ve dünyanın çoğu yerinde tanınan ve emsallerinin artmasını ümit ettiğimiz ve arzuladığımız ufuk insanlardan birisinin yaşadığı yoğun empatiden gözleyebildiklerimi ve algılayabildiklerimi sizlere aktarmak istiyorum. [/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT] [FONT=Verdana][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=purple]Kendisini tanıdığım günden beri, benim hissedebildiğim, fark edebildiğim, algılayabildiğim kadarıyla, bazı özellikleri zaman içinde ana hatlarıyla hiç değişmemiş, fakat daha da gelişerek zirveleşmiştir. Bu özelliklerinden biri de "yoğun empati" özelliğidir. [/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT] [FONT=Verdana][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=purple]Münasebette bulunduğu insanların konumlarını ve durumlarını, hattâ kendilerinden de iyi bilerek ve değerlendirerek, bir şey söyleyeceği veya yapılmasını isteyeceği zaman, önce kendisini o kişinin yerine koyar. Çoğu zaman da kendisini orada bırakarak, tekrar kendi konumuna geçer ve söyleyeceğini, sanki kendine söyler gibi karşıdakine söyler. Pek tabii bu durumda, isabetli karar verme ve isabetli istihdam etme nisbeti yüksek olur. [/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT] [FONT=Verdana][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=purple]Bu yapılan işlem, muhatabın tek kişi olduğu durumda ve nadiren olsa, iş kolaydır. Fakat, bu durumun neredeyse devamlı olması yanında, onlarca, yüzlerce, hattâ binlerce iradenin söz konusu olduğu topluluklarda, çok süratli ve en uygun bir şekilde yapılması, her bir iradenin yerine kendini koyabilme, iradeler arası dengeyi muhafaza edebilme ve konjonktüre uygun kararlar alabilme herhalde kolay olmasa gerek. Bunu yapanın muhatapları tarafından kavranabilmesi ve anlaşılabilmesi de ayrı bir zorluk. Zira bu durum, muhatabın da geniş bir bakış açısı ve ufku görebilme donanımını gerektiriyor. [/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT] [FONT=Verdana][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=purple]Bu da, sadece fizikî âlemle ilgili, yani, dört boyutta cereyan eden ve müsbet bilimler denilen fizik, kimya gibi lâboratuarlara has bilimleri değil, ülkemizde ve dünyada cereyan eden hadiseleri de, aynı zamanda metafizik dünya dediğimiz dünyayı da tanıyan ve onun gereklerini yapmayı vazife bilen bir dimağı gerektirmektedir. [/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT] [FONT=Verdana][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=purple]Muhataplarda da böyle bir dimağ veya buna biraz yakın bir anlayış yoksa -ki çoğu zaman gerçek bu şekilde tecelli etmektedir maalesef- bu durum kişinin çoğu zaman yalnız kalmasına, dediklerinin ve demek istediklerinin anlaşılamamasına, ya da tembellik ve vurdumduymazlıktan kaynaklanan anlamak istememe gibi bir duruma yol açmaktadır. O zaman bu kişi, binlerce irade arasında da olsa, meydanları dolduran kalabalıklar içinde de olsa, özgül ağırlıkları farklı sıvıların birbirine karışmaması gibi, tek başına yalnız bir kişi olarak kalma durumuna düşmektedir. Pek tabii, dört boyutlu âlemde belki tek başına kalmıştır ama, onun metafizik âlemdeki durumunu bilemiyoruz, o da zaten bunu söylemiyor. [/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT] [FONT=Verdana][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=purple]Bütün bunların yanında, değil boyutlardan, konjonktürden, o yürüdüğü düz yolda önündeki taştan bile haberi olmayanlarla iş yaparken, onların fikirlerini alıyor, çoğu zaman bunlara da uyuyor. Kendisini, zorlu iradesiyle bu seviyelere çekerken, muhataplarında bu hususlarda müsbete doğru bir seviye değişikliğini de göremiyor. Neye rağmen? Bazen kapı ve pencereleri sonuna kadar açarak, değil boyutları, konjonktürleri, sırlı kapıları anlatmak, onlara giden yolları ve gidenleri ayan beyan gösteriyor olmasına ve zaman zaman bunları ısrarla ve hattâ kaşlarını çatarak tekrar tekrar anlatmasına rağmen. [/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT] [FONT=Verdana][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=purple]Yine de diyor kendisi; bütün bunlara rağmen "tekrar dünyaya gelsem, yine bu arkadaşlarım arasında olmak isterim". Niçin diye kendisine sorulmadan yine kendisi, "çünkü bu arkadaşlarda samimiyet görüyorum, ayrıca bu benim kaderim" diyor. Demek ki samimiyet çok önemli ve birçok şeyin önüne geçiyor. Tabii bunlar, muhataplarının arkasına sığınacağı mazeretler değil, kendisinin değişik açılardan mülâhazaları. Ama muhataplara düşen, değeri derecesinde ağır olan bu yükün taşınmasında azamî gayretle ona yardımcı olmalarıdır. [/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT] [FONT=Verdana][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=purple]Zira bu azamî gayretler bile, dünyadaki hâlihazır bu kadar ağır yük karşısında ve bu kadar bilinmez denklem yanında derde deva olamamakta. Onun bilip yaşadıklarıyla bizimkiler mukayese edildiğinde, onunkiler yanında bizimkiler, tabir caizse, devede kulak bile kalmıyor. Değil o seviyelere yaklaşma, bu seviyeleri idrak edebilme bile, ayrı bir eğitim, ayrı bir kültür, ayrı bir cehd istiyor. Bu da bizim açımızdan ele alınıp kendisiyle mukayese edildiğinde yine bir bakıma bizim, gözlüğü teleskop zannederek Ay'ı gözetlemeye çalışmamıza benziyor. Ama kendisi en gelişmiş teleskop ve radarlarla, değil sadece Ay'ı, bütün bir Samanyolu'nu gözetleyip duruyor. [/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT] [FONT=Verdana][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=purple]"Ne yapalım durum bu, malzeme bu" diyebilirsiniz. Fakat dünyanın halihazır içinde bulunduğu ekonomik, siyasî, kütürel, sosyal ve hukûkî durumlardaki sıkıntılar dikkate alındığında, durumun ciddiyeti ölçüsünde, değil insanın sadece ülkesini düşünmesi; insan olmasının gereği olarak bütün bir insanlığı radarı içine almasını, düşünmesini yani bütün bir insanlığın problemlerine çözüm teklifleri bulması gerekiyor. [/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT] [FONT=Verdana][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=purple]İnsanı bu dünyaya gönderen de, ondan bunu istemekte ve beklemektedir. O zaman daha neyi bekliyoruz? Kendimize şu ânı milat kabul edip, bu insanı birazcık olsun anlamaya çalışarak, dertleriyle dertlenme, yüklerini biraz hafifletmeye çalışma, aslında kendi yüklerimizi azaltma ve değil sadece içinde yaşadığımız dünyada huzur bulma, fakat aynı zamanda ve esas olarak, sonsuz âlemde kendimize bir yer edinme mânâsına da gelmez mi?!.. Tekrar düşünmeye ve durum muhakemesi yapmaya ne dersiniz... [/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT] [CENTER][FONT=Verdana][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=purple]Fatih KARAHİSARLI[/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT][/CENTER] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Aile ve Yaşam
Kişisel Gelişim
Yoğun empati
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst