Normal
Cevap: Vecize Analizi - 11 "Tatmaya izin var, ta asıllarına talip olup müştC.H. dünyevî nimetleri (maddi, manevi) bize sadece tadıp uhrevî olan asıllarına talip olmamız için vermiştir. C.H.dünyada bu nimetleri bize vererek bildiriyor. Zira insan varlığını bilmediği bir şeyi istemez. Dolayısıyla bu kıymetli ve san'atı yüksek ve güzel olan fakat müddeti ve ömrü kısa, az olan nimetler bize verilerek nazarımız başka bir aleme çekiliyor. Ve yine C.H. insana ebedilik duygusu vermiş olduğundan kişi zaten çabuk zevale eren bir nimeti tattığı zaman onun ebedi olan aslına talip olacaktır. Hayvanatın ise (herhangi bir dini mükellefiyeti olmadığı için) ebedi hayat gibi birşeyi düşünmesi sözkonusu değildir. O yüzden dünyada rahatla yer,içer, yatar. Öyle ise ebedi ve ezeli bir zatın kendisine ebedi ayine olması için yarattığı ve ebedi ayine olabilmek için dünyaya gönderip nimetlendirdiği insan bu nimetleri düşünmeden hayvan gibi yutamaz.
Cevap: Vecize Analizi - 11 "Tatmaya izin var, ta asıllarına talip olup müşt
C.H. dünyevî nimetleri (maddi, manevi) bize sadece tadıp uhrevî olan asıllarına talip olmamız için vermiştir. C.H.dünyada bu nimetleri bize vererek bildiriyor. Zira insan varlığını bilmediği bir şeyi istemez. Dolayısıyla bu kıymetli ve san'atı yüksek ve güzel olan fakat müddeti ve ömrü kısa, az olan nimetler bize verilerek nazarımız başka bir aleme çekiliyor. Ve yine C.H. insana ebedilik duygusu vermiş olduğundan kişi zaten çabuk zevale eren bir nimeti tattığı zaman onun ebedi olan aslına talip olacaktır. Hayvanatın ise (herhangi bir dini mükellefiyeti olmadığı için) ebedi hayat gibi birşeyi düşünmesi sözkonusu değildir. O yüzden dünyada rahatla yer,içer, yatar. Öyle ise ebedi ve ezeli bir zatın kendisine ebedi ayine olması için yarattığı ve ebedi ayine olabilmek için dünyaya gönderip nimetlendirdiği insan bu nimetleri düşünmeden hayvan gibi yutamaz.