Konuya cevap cer

Cevap: Vecize Analizi - 11 "Tatmaya izin var, ta asıllarına talip olup müşt


[BILGI]

Zira o meyveler, nümunelerdir: Tatmaya izin var, ta asıllarına talip olup müşteri olsun. Yoksa hayvan gibi yutmaya izin yoktur.

 

 

Sekizinci Söz

[/BILGI]

 

Burdan kasit dunya nimetlerinin ve lezzetlerinin aslinda sadece ahiret aleminde bulunan nimetlerin bir cesit numunesi oldugunu anlatmaktir. Farkli bi sekilde ifade etmek gerekirse, bu dunyadaki nimetler bir nevi Eşantiyon ürünü gibi birseydir. :)

 

Bu açidan dunyada bu nimetlerin sergilendigi bir vitrin gibidir, tanitma amaci tasir.

 

Vitrin de gordugunuz bir esyaya tamamiyla sahip olamazsiniz, ona bakip tanir, var oldugunu bilir, begenir ve istersiniz, ve bir esantiyon elde edebilirsiniz.

 

Bu vecizeyi daha iyi yorumlamak icin surekli gittigimiz bir tarladan ornek vermek isterim: 

 

Pazardan, manavdan alis veris yapmak istemeyen bir arkadas gurubuyla cogu zaman sehir disinda olan bir tarlaya gideriz. Tarlanin icerisine girince bir ucret odemiyorsunuz, elinize bir poset alip, tarlayi gezip istediginiz urunleri alabiliyorsunuz. 

 

Giriste de soyle bi tabela var : "Tadina bakmak serbettir, ama karninizi tarla icerisindeki yiyeceklerle doyurmaniz yasaktir" :) (tabi buna uyan var uymayan var)

 

Bu tarla ve icindeki urunler sadece vitrin amaclidir. Ordaki cilekleri toplarken daha fazla yemek isterdik ama, sadece tatma hakkimiz vardi. Daha fazlasini yeseydik, vecizenin devamindada dile getirildigi gibi, "hayvan gibi" yutmus olacaktik, hakkimizdan fazlasini almis olup hakka girmis olacaktir. Ama bu tarlada ve bu dunyada "hayvan gibi yutmaya izin yoktur".

 

Bu cumleden kasit,Helal haram demeden, dunya nimetlerine saldirmak, gafil olmaktir. Yoksa helal dairesinde, sukrunu eda edip dunya nimetlerini tadma adina kullanilmis ifade degil.

 

 

 Rabbim bizlere verdigi nimetlerin sukrunu eda edebilmeyi nasip etsin. amin



Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Üst