Bunlar ne demek?

Tarihci

Marmara Tarih
hayır yanlış anlama yokki...siz beni anlamadınız..

tabiki oradaki kastı ;biraz okuyan insan dinini bilen kişi anlar..
fakat bilinçsiz müslüman için tehlikeli bir kavram diyorum...
yoksa her zerremiz Ondandır...onun sevgisindendir...
yalnız iyi bilmeyen insan bunu çok farklı alır...çok farklı yorumlar..

yoksa ben neyi kasdettiğini elbetteki anlıyorum..ve yanlış yorumlamıyorum..,
anlatmak istediğim farklıydı..anlaşılmadım sanırım...selamlar...


yoo seni anladım ama latife yaptım :) aynısını bir arkadaş da bana yapmıştı vaktiyle..
 

Tarihci

Marmara Tarih
Heme ost -- İbn i Arabi nin görüşüdür, Herşey O'dur demektir. yani eşyanın varlığını kabul etmez herşeyi Allah ın varlığının içinde olarak kabul eder, teşbihte veya lisanda hata olmasın, herşey Allah ın kendi ruhundan gücünden yarattığıdır, Her eşya yani yaratılmış her şey Allah ın yansımalarıdır demektir. Meşhur vahdeti vucud düşncesi de burdan kaynaklanmıştır.

Heme ezost -- İmam Rabbani nin görüşüdür. Herşey O'ndandır demektir. Bu görüşte yaratılan eşya ayrı olarak vardır ve yaratılan herşeyi Allah yaratmıştır, dolayısıyla herşey O'ndandır..

Allah c.c razı olsun.Üzülerek söylüyorum ki bilmiyordum açıkçası :(


ecmain olsun ama üzülmeyin çünkü bunları bilmemek çok büyük bir eksiklik değilidr ama bilmek de klas bir artıdır :)
 

Tarihci

Marmara Tarih
hocam nasıl yani fazla açmamak lazım..
hangi mevzuu bu, merak ettim?


genel olarak bazı tasavvufi ve daha ziyade felsefi meseleler, ehli tasavvufun ve fakihlerin ve kelamcıların bu sorulara verdikleri cevaplar vesaire.. veya tasavvuf makamları fenafilihvan,fenafilresul,fenafillah, bunların manaları.. tecelli kavramı ne demek olduğu vesaire.. bu gibi konular böyle ortamlarda pek açılmamalı hatta real hayatta da pek luzumlu değildir şu an için.. çünkü devir iman kurtarma devridir.. insanımızın henüz imanı tahkiki ve tam ve sağlam değil iken yüksek makamları ve bunların manalarını tartışmak yersiz olacaktır.. ve zaten avamın tartışabileceği şeyler de değildirler.. tehlikeli cümleler tehlikeli düşünceler vardır.. bir alim bir evliya söylese olur ama biz söylersek olmaz cinsinden sözler vardır.. Allah a yakınlığı derecesine göre söylenen sözün kişiye getireceği şeyler de değişmektedir..

şimdi adını vermeyim tartışmaya açmış gibi olmayım misalen biri diyorki

"eğer ben suç işlediysem ve Allah da beni suç işledim diye cezalandıracaksa, o zaman O nun Allah lığı nerde kalır?" (haşa)

hani bazen bizi çok kızdıracak bir şey duyarız çok sinirleniriz ama onu çok sevdiğimiz yakın bir arkadaşımız söylemiştir o yüzden hiçbir şey yapmaz sinirimizi yutarız, ve ona da deriz ki " eğer bunu sen değil de başkası söylemiş olsaydı tepkim çok farklı olurdu"

işte bu sözü de söyleyen Allah a yakın bir kişiliktir ve tabir caiz ise nazı geçtiği için bunu söylemeye cüret edebilmiştir..

aslında bu sözü bizler şöyle söyleyebilirz ancak..

Biz kuluz insanız eksiğiz hatalıyız kusurluyuz şaşarız zayıfız.. Rabbimiz ise Hakimdir Kadimdir Meliktir güçlüdür büyüktür Rahmandır hatasızdır kusursuzdur O ndan başka gidilecek yerimiz yoktur.. biz eksiğimizle hatamızla O na gideceğiz O da şanına yakışanı yapıp büyüklük edip bizleri affedecektir umuyoruz..

bu bizim samimiyet derecemizdir üstteki de o şahsın samimiyet derecesidir, işte bu farkı bilmeden sözleri yargılarsak yanlışa düşeriz.. bu yüzden bu konuların çok açılmaması daha iyidir.. sen ne dersin Hanne :)
 
Üst