Allah Yolcusu
Member
Önceden Hristiyan olmakla beraber şimdi Müslüman'ım.
İncil o kadar çelişki dolu ki... (Tarafımca hazırlanmıştır.)
1. İncil'de hem monofizit, hem diofizit var.
(Hâşâ) Hz. Îsâ tanrı ise, monofizit veyâhut diofizit anlayışı doğru olmalıdır. İncil'de monofizit anlayış var:
Diyelim ki bunlar gerçekten Hz. Îsâ'nın tanrı olduğunu gösteriyor, o zaman monofizit bir anlayış var. Yâni Hz. Îsâ tanrıdan ayrı bir kişi değil, tanrının kendisidir.
Aynı şekilde İncil'de diofizit anlayış var, Hz. Îsâ İncil'de Allâh-ü Teâlâ'ya duâ ediyor, ona "Babam" diyor. Onu kendinden de üstün görüyor, eğer onunla tanrılığı özdeşse, niçin kendini onunla denk tutmasın ?
2. Ruhsal Yasa hakkında
Peygamber, Ruhsal Yasa'yı uygulayın diyor. Onu kaldırmadığını söylüyor. Şakirdi Yakup da mektuplarında bunu dile getiriyor. Rahatçıl ve Protestan Pavlus ise Peygamber'in Ruhsal Yasa'yı kaldırdığını söylüyor -Pavlus'un bu dediğine göre, Tanah nesih edilmiştir, ancak günümüz Hristiyanları Hristiyanlık'ta neshetme anlayışının olmadığını söyler. Bilâkis, bir yasanın, âyetin yükümlülüğünü bir grubun üzerinden kaldırmak onu neshetmektir-.
3. Bir ülkenin iki kralı olur mu ?
Tanrı niçin kendinden bir tâne daha yapsın ? Sevgisinden demeyin. Sevgisinden ama, hepiniz yaptıklarınız kötülüklerden yargılanacaksınız. Demeyin ki Mesîh'imiz günahlarımızı sildi, biz yargılanmayacağız. O gün gelince, hepiniz yargıyı göreceksiniz -Hristiyanlık hakk olsa bile.
Bir ülkede iki kral olsa, birbirlerini yok etmeye çalışırlar. Teslis bu yüzden aykırı ve absürddür. Tanrı sevgisinden birbirini yok etmiyor demeyin. Size teslisi yok eden güzel bir âyet bölümü:
Lûka 22:39-46
İyice okuyun bakalım, niçin Tanrı Îsâ Babası olan Tanrısının isteğinin uygulanmasını istiyor. Îsâ Peygamber tanrıysa, bu âyet monofizit anlayışa ters, çünkü üç yüzü olan Tanrı, diğer yüzünde farklı, diğer yüzünde farklı mı düşünüyor ?
4. İncil'in tahrif edildiği bilinen bir olgudur.
İncil-i Şerîf'in içerisindeki sözler, manastırdaki rahipler tarafından birer kez tahrif edilmiştir, bu durumda hâlâ misyonerler nasıl "İncil tahrif edilmemiştir !" diye haykırmaktadırlar ?
İncil o kadar çelişki dolu ki... (Tarafımca hazırlanmıştır.)
1. İncil'de hem monofizit, hem diofizit var.
(Hâşâ) Hz. Îsâ tanrı ise, monofizit veyâhut diofizit anlayışı doğru olmalıdır. İncil'de monofizit anlayış var:
Babam ve ben biriz.
Beni gören, babamı görmüştür.
- Hristiyanlar bu âyetlerden Hz. Îsâ'nın tanrı olduğunu çıkarıyorlar. Bilâkis, bundan Hz. Îsâ'nın tanrı olduğu çıkarılamaz. Bir sufîlik, bilgelik belirtisidir, ki bizler de îlâhla bir olabiliriz.-Beni gören, babamı görmüştür.
Diyelim ki bunlar gerçekten Hz. Îsâ'nın tanrı olduğunu gösteriyor, o zaman monofizit bir anlayış var. Yâni Hz. Îsâ tanrıdan ayrı bir kişi değil, tanrının kendisidir.
Aynı şekilde İncil'de diofizit anlayış var, Hz. Îsâ İncil'de Allâh-ü Teâlâ'ya duâ ediyor, ona "Babam" diyor. Onu kendinden de üstün görüyor, eğer onunla tanrılığı özdeşse, niçin kendini onunla denk tutmasın ?
2. Ruhsal Yasa hakkında
Peygamber, Ruhsal Yasa'yı uygulayın diyor. Onu kaldırmadığını söylüyor. Şakirdi Yakup da mektuplarında bunu dile getiriyor. Rahatçıl ve Protestan Pavlus ise Peygamber'in Ruhsal Yasa'yı kaldırdığını söylüyor -Pavlus'un bu dediğine göre, Tanah nesih edilmiştir, ancak günümüz Hristiyanları Hristiyanlık'ta neshetme anlayışının olmadığını söyler. Bilâkis, bir yasanın, âyetin yükümlülüğünü bir grubun üzerinden kaldırmak onu neshetmektir-.
3. Bir ülkenin iki kralı olur mu ?
Tanrı niçin kendinden bir tâne daha yapsın ? Sevgisinden demeyin. Sevgisinden ama, hepiniz yaptıklarınız kötülüklerden yargılanacaksınız. Demeyin ki Mesîh'imiz günahlarımızı sildi, biz yargılanmayacağız. O gün gelince, hepiniz yargıyı göreceksiniz -Hristiyanlık hakk olsa bile.
Bir ülkede iki kral olsa, birbirlerini yok etmeye çalışırlar. Teslis bu yüzden aykırı ve absürddür. Tanrı sevgisinden birbirini yok etmiyor demeyin. Size teslisi yok eden güzel bir âyet bölümü:
Lûka 22:39-46
İyice okuyun bakalım, niçin Tanrı Îsâ Babası olan Tanrısının isteğinin uygulanmasını istiyor. Îsâ Peygamber tanrıysa, bu âyet monofizit anlayışa ters, çünkü üç yüzü olan Tanrı, diğer yüzünde farklı, diğer yüzünde farklı mı düşünüyor ?
4. İncil'in tahrif edildiği bilinen bir olgudur.
İncil-i Şerîf'in içerisindeki sözler, manastırdaki rahipler tarafından birer kez tahrif edilmiştir, bu durumda hâlâ misyonerler nasıl "İncil tahrif edilmemiştir !" diye haykırmaktadırlar ?